Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Kilometreniz kaçta bilmiyorum. Sanırım hesaplamanızda ya da kullanımınızda bir yanlışlık var. Ben rodajda dahi o kadar yakmadım.

Şehir dışı ortalama 90 km/h şehir içi de 50 km/h hızım.

Şu an şehir içi+şehir dışı karışık 1.8 lt ile 2.3 lt arası yakıtı var. ( Yüke artçıya yokuşa göre değişkenlik gösteriyor)

Bu şartlarda 50 liralık benzinle 450 km gidiyorum. ortalamam 2.2 lt/100 km.

Bazan tamamen şehir içi sürekli rampalı kullanıyorum. O zaman 2.5 lt ye kadar çıktığı oluyor ama daha fazlası yok. Kısacası bir tam depo ile en az 450-500 km gidebilmeniz lazım.

Dişlilerle oynamanızı tavsiye etmiyorum. Özellikle yokuşlarda ve artçılıyken ciddi anlamda bir performans kaybı hatta çekiş zorluğu olduğunu gerek Güney Amerika gerek Hint forumlarında teyit ediyorlar.

Bunlar 4 ay 3000 km lik bir Boxer kullanıcısı olarak benim fikirlerim.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2014
Mesajlar
78
Yurdukoru gardaş ben arka disliyi 40 cbf dışlisinen degişdirmişdim okadar büyük bir degişiklik görmedim birde malzeme kalitesi bizim motorun dişlisine anahtarlan bir vurdum çelik sesi geliyor aldığım dişli bildigin demir hemen geri degişdirdim benim motor 1500 yeni geçti tüm boxercilere selamlar olsun
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Merhaba,

Toplam yaptığım kilometre 235.
Motorum 1600 kilometredeydi yola çıktığımda.
Suzuki İnazuma ve Yamaha Wr125 ile yola çıktık.
Yokuşlarda WR125 den daha güçlü ama düz yolda Wr125 geçiyordu.

Ortalama 100 km hızla gittik hep.
Bir de benim karbüratör ayarı bozuktu o yüzden de çok yakmış olabilir.
Döndüğümde 2500 bakımına gireceğim inş.
Bu arada Manavgat Motosiklet Festivali'ndeyiz.
Gelen olduysa tanışalım.

Selamlar.
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
Arkadaşlar km saatinde bozuklık olan varmı? Benim km saati 90 km hızdan sonra devir artsada yukarı çıkmıyor hatta bayır inerken hızlandıkça 85 e doğru geri gitmeye başladı :)
 
Katılım
6 Ağu 2005
Mesajlar
168
herkese iyi bayramlar. bu yalpalama olayı lastikle ilgili galiba, lastiğe biraz hava bastım yalpalama azaldı. değiştirecez lastiği heralde..
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Merhaba,

Toplam yaptığım kilometre 235.
Motorum 1600 kilometredeydi yola çıktığımda.
Suzuki İnazuma ve Yamaha Wr125 ile yola çıktık.
Yokuşlarda WR125 den daha güçlü ama düz yolda Wr125 geçiyordu.

Ortalama 100 km hızla gittik hep.
Bir de benim karbüratör ayarı bozuktu o yüzden de çok yakmış olabilir.
Döndüğümde 2500 bakımına gireceğim inş.
Bu arada Manavgat Motosiklet Festivali'ndeyiz.
Gelen olduysa tanışalım.

Selamlar.

Dönüs ne zaman olacak ?
 
Katılım
1 Tem 2014
Mesajlar
19
Merhaba,

Toplam yaptığım kilometre 235.
Motorum 1600 kilometredeydi yola çıktığımda.
Suzuki İnazuma ve Yamaha Wr125 ile yola çıktık.
Yokuşlarda WR125 den daha güçlü ama düz yolda Wr125 geçiyordu.

Ortalama 100 km hızla gittik hep.
Bir de benim karbüratör ayarı bozuktu o yüzden de çok yakmış olabilir.
Döndüğümde 2500 bakımına gireceğim inş.
Bu arada Manavgat Motosiklet Festivali'ndeyiz.
Gelen olduysa tanışalım.

Selamlar.

Yokuşlarda inazumayla karşılaştırmam bile mi diyorsun. :) şaka bir yana bir de yakıt karşılaştırması yapsan harika olacak. Son hızını ne olarak ölçtün, yamaha 5km falan daha mı fazla senden?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------

Arkadaşlar km saatinde bozuklık olan varmı? Benim km saati 90 km hızdan sonra devir artsada yukarı çıkmıyor hatta bayır inerken hızlandıkça 85 e doğru geri gitmeye başladı :)

Bende bozukluk yok km ile ilgili, motordaki değişim sırasında km teli tam oturmamış olabilir mi yerine?
twona senden mc 25 yorumu alabilir miyim? bir de mc 18 karşılaştırması...
Selamlar...
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Yokuşlarda inazumayla karşılaştırmam bile mi diyorsun. :) şaka bir yana bir de yakıt karşılaştırması yapsan harika olacak. Son hızını ne olarak ölçtün, yamaha 5km falan daha mı fazla senden?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------



Bende bozukluk yok km ile ilgili, motordaki değişim sırasında km teli tam oturmamış olabilir mi yerine?
twona senden mc 25 yorumu alabilir miyim? bir de mc 18 karşılaştırması...
Selamlar...

Son hız 110 km olarak olctum fakat rüzgar ve yokuş çoktu. İnazuma tabi ki bizden üstün.
İnazuma iki kişi ve yüklü halde 19 krs,
Wr 15 krş,
Ben de 17 krş yaktık.
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
120 km olmuş benim motor. Aldığımdan beri konuyu takip edemedim bu arada; iş güç vs bayramda bile çalışıyoruz. Yarın izin günümde uzun yol yapayım diyorum 60 ı geçmeden (uzun dediğim 55km falan).

Çok tatlı bir alet. Burdaki yorumlardan içime sinerek almıştım, iyikide almışım diyorum. Motora alıştım gibi ama şu kalkış olayına ve gaz dozajına hala alışamadım. Gaz kolu çok yumuşak çok hassas. Parmak ucuyla dokunsam dönecek o derece. Onu ayarlayabilir miyiz azcık daha sert olsun?
 
Katılım
6 Ağu 2005
Mesajlar
168
motora uygun güzel bi lastik uygun fiyata nereden alabiliriz, yardımcı olabilecek varmı.
 
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
969
Merhaba,

Toplam yaptığım kilometre 235.
Motorum 1600 kilometredeydi yola çıktığımda.
Suzuki İnazuma ve Yamaha Wr125 ile yola çıktık.
Yokuşlarda WR125 den daha güçlü ama düz yolda Wr125 geçiyordu.

Ortalama 100 km hızla gittik hep.
Bir de benim karbüratör ayarı bozuktu o yüzden de çok yakmış olabilir.
Döndüğümde 2500 bakımına gireceğim inş.
Bu arada Manavgat Motosiklet Festivali'ndeyiz.
Gelen olduysa tanışalım.

Selamlar.

slm ben de cuma günü(1'inde) günü birlik oradayım 15 AS 135 plakam oralarda olursan tanışalım :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------

arkadaşlar nedendir bilmiyorum ama uzun yolda tahminen 3 lt civarı yaktım. nasıl mı..
geçen hafta bakıma antalya ya gittiğimde yaklaşık 350 km yol yaptım. (çıkarken depoyu fulledim git-gel + şehir içi)
benzin göstergesi devamlı kırmızının orada idi geldiğimde.. (yalnız ve yük yok) 350 km de bu kadar yakması beni şaşırttı doğrusu..
ilginç olan ise geldiğimde 860km de iken 40 lira lık benzin aldım(yanımda o kadar kalınca dolduramadım)(3.çeyreğe yaklaştı ibre)
şu an ise tam tamına 1105km deyim. yani 245 km yol katettim ve 1 çeyreğin üzerinde benzin var. genel olarak 30-70km arası seyrediyorum..
arada da artçılı.. yakıt bu durumda 2litre civarı... şaşılacak bi durum..
kawasaki de şehir içi 0,24/27 kuruş arası yakıyordum km'de şehir dışında ise 0,19/22 kuruş arası :D
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
slm ben de cuma günü(1'inde) günü birlik oradayım 15 AS 135 plakam oralarda olursan tanışalım :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------

arkadaşlar nedendir bilmiyorum ama uzun yolda tahminen 3 lt civarı yaktım. nasıl mı..
geçen hafta bakıma antalya ya gittiğimde yaklaşık 350 km yol yaptım. (çıkarken depoyu fulledim git-gel + şehir içi)
benzin göstergesi devamlı kırmızının orada idi geldiğimde.. (yalnız ve yük yok) 350 km de bu kadar yakması beni şaşırttı doğrusu..
ilginç olan ise geldiğimde 860km de iken 40 lira lık benzin aldım(yanımda o kadar kalınca dolduramadım)(3.çeyreğe yaklaştı ibre)
şu an ise tam tamına 1105km deyim. yani 245 km yol katettim ve 1 çeyreğin üzerinde benzin var. genel olarak 30-70km arası seyrediyorum..
arada da artçılı.. yakıt bu durumda 2litre civarı... şaşılacak bi durum..
kawasaki de şehir içi 0,24/27 kuruş arası yakıyordum km'de şehir dışında ise 0,19/22 kuruş arası :D

Burdurlu kardeşim selamlar.

Daha önce de bahsettiğim gibi zamanla yakıt tüketimi fark edilir derecede düşüyor. Sizin de bunu gözlemlediğinize sevindim. Düzgün kullanılırsa iddia ederim Boxer'dan daha az yakan motor yok.

Bence yine de benzin ibresine pek itibar etmeyin. İbre yokuşa göre bile kafasına göre iniyor çıkıyor. Doğru bir ölçüm için tek seferde depoyu yavaşça ağzına kadar doldurun. (Hiç benzin yoksa yaklaşık 68 liralık yani 13.5 lt alıyor) Genelde ben 60 liralık alıyorum içinde biraz bıraktığım için. Benzin göstergesinin en alttaki çizgisine kadar kullanıp tekrar fulleyin. Yaptığınız km yi benzin faturasına bölünce gerçek rakam ortaya çıkar. Bu şekilde defalarca ölçüm yaptım ve sonuç ortalaması 2.1-2.3 lt/100 km.

Not: ibre en alt çizginin bile 1 mm altına kadar indiğinde içinde hala 1.5 lt benzin kalmış oluyor. Ama yine de en geç çizgi üzerindeyken fullemekte fayda var motorun ömrü için.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
slm ben de cuma günü(1'inde) günü birlik oradayım 15 AS 135 plakam oralarda olursan tanışalım :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------

arkadaşlar nedendir bilmiyorum ama uzun yolda tahminen 3 lt civarı yaktım. nasıl mı..
geçen hafta bakıma antalya ya gittiğimde yaklaşık 350 km yol yaptım. (çıkarken depoyu fulledim git-gel + şehir içi)
benzin göstergesi devamlı kırmızının orada idi geldiğimde.. (yalnız ve yük yok) 350 km de bu kadar yakması beni şaşırttı doğrusu..
ilginç olan ise geldiğimde 860km de iken 40 lira lık benzin aldım(yanımda o kadar kalınca dolduramadım)(3.çeyreğe yaklaştı ibre)
şu an ise tam tamına 1105km deyim. yani 245 km yol katettim ve 1 çeyreğin üzerinde benzin var. genel olarak 30-70km arası seyrediyorum..
arada da artçılı.. yakıt bu durumda 2litre civarı... şaşılacak bi durum..
kawasaki de şehir içi 0,24/27 kuruş arası yakıyordum km'de şehir dışında ise 0,19/22 kuruş arası :D


Merhaba,

Konya'ya geldim. 280 kilometre yol katettik.
Hızım 80/90 arasıydı. Sakin kullandım.
Giderken 0.17 yakan motorum geliş yolunda 0.14 yaktı.

2500 bakımına gircem. Bakalım daha da düşmezse motosikletler 200 km yi gecen uzun yola çıkmayı pek düşünmüyorum.

Selamlar.
 
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
20
Bence motoru fazla redlineya sokmadan ve de yüksek viteslerde kullanırsanız yakıt tasarrufunuz artacaktır diye düşünüyorum. Her viteste yüksek bi torku var motorun. Düşük hızlarda kullanıyorum kalkış ve yokuş dışında genellikle 3. Viteste kullanıyorum. Motor benzini adeta kokluyo.
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
Motor 4 vites olduğu için 90-100 km gibi süratlerde çok yüksek devir çevirdiğinden yakıt doğal olarak artacaktır. Eğerki 5 vites olsaydı 5. vites ekonomi vitesi olarak kullanılır ve yakıtta bir miktar düşerdi. Eğer süekli uzun yol yada sürekli yüksek süratlerde seyahat edecekseniz size önerim arka dişliyi 40 yada 41 ile değiştirin. Hem titreşim hemde yakıt bir miktar düşecektir. Tabiyki bu durumda serilik ve torq da bir miktar düşecektir.
 
Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
28
S.a hepinizin ramazan bayrami kutlu olsun epeydir yazamadim telefonda internet bitmisti bana guzel yorum yapan arkadaslarin hepsine tesekur ediyorum yazmasamda hepinizin yorumlarinizi ilgiyle okuyorum bende 350 km ye ulastim vitesleri kavradim bu arada birde motorda hangi vitese attigimizi gosteren birsey olsaydi daha iyi olurdu neyseki bosu gosteriyor.bagzen hangi vitesteyim karistiriyorum.1000 km ye kadar 40 km ilemi gitcegiz ..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst