Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
Yarin bu motora bakmaya gidecem. Orjinal lastikler tubeless uyumlumu? Kronik arızası nedir bilen varmı?

hocam ön lastik 3.00-17 yani 90/90-17 ye denk gelir. arka lastik 100/90-17. bu ölçüde dublex lastikler bulabilirsiniz. arka lastik aynı ölçüde zor ama onuda 110/80-17 olarak bulabilirsiniz. ön lasiğe örnek olarak

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-lastik-metzeler-me-22-3.00-17-tek-on-161269395/detay

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------

motosikletin üzerinde de görebilir miyiz seleyi :wiinkk:

yakın zamnda fotoğraf ekleyeceğim hocam...

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------

Arkadaşlar herkese selam
Şu gidon problemleriyle alakalı yazılanları okudum.Umarım sorun yaşayan arkadaşlar tez zamanda sorunlarından kurtulur. Bende henüz böyle bir problem yok menset civatası zamanla gevşerse sıkılabilir çok büyük bir problem olacağını düşünmüyorum.
Motor 350 km ye dayandı hafta başı aldım bu hafta izinli olmam sebebiyle evrak işlemleri, gezme tozma, motora alışma derken baya olmuş yahu :) Bişey dikkatimi çekti sıkıştırmadan kullandığım halde malum radaj aşaması 40km kadar gezdim bugün. garaja geldim stop ettim oda nesi egzozun üzerinde bi miktar yag eğildim baktım sağına soluna iyice biyerlerden sızmış egzoz üzerine kadar hafif fazla değil akmış sizce bu normal bi durummu sizlerdede ufak yağ sızıntıları mevcutmu acaba
(egzoz derken yanlış anlaşılmasın en altta susturucu gibi olan parçanın üzerine)

zinciriniz çok yağlıysa o bölümden daha doğrusu ön dişliden aşşağıya doğru yağ akabilir bende de oldu. zinciri güzelce benzine yatırıp temizleyin. sonra zincir spreyi ile güzelce yağlayın...


@windy125

rolanti ve hava ayarı motorun sol kızmında silindirin sağ üst köşesinde 2 adet vida var. sağda olan rolanti, az aşşağısında solda olan ise hava ayar vidası. bence hava ayarınıda kendiniz yapın. hava vidasını tamamen sıkıp sonra 2.5 ile 3 tur arası gevşetin. rolanti zaten kolay istediğiniz gibi ayarlayın. rolanti çok düşük olursa stop edebilir. motorlarda 1200-1300 gibi devirler rolanti için uygun devirlerdir yani arabalar gibi 800-900 devirler olmaz. o yüzden araç rolantileri gibi değilde biraz daha yüksek ayarlayın. bu arada rolanti ve hava ayarını motor tamamen ısındıktan sonra yapın.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 May 2012
Mesajlar
169
Yarin bu motora bakmaya gidecem. Orjinal lastikler tubeless uyumlumu? Kronik arızası nedir bilen varmı?

Şahsi düşüncem, kurye motoru olarak kullanacaksan memnun kalacağını sanmam. 4 vites olduğundan seni yorabilir. Dişli değişikliği yapsan bu seferde performanstan memnun kalmazsın. Test sürüşü yapabileceğin bir motor bulabilirsen önce test et ondan sonra kararını ver bence.

Lastikler tubeless değil. Şimdilik bilinen kronik bir arızası yok.
 
Katılım
1 Tem 2014
Mesajlar
19
twona kardeşim pm atıyorum ama sanırım sana ulaşmıyor, mailine mi mesaj atayım. Seleden istiyorum çünkü...
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
Peki discovery model kuryelik icin ideal mi?

kuryelik için ybr ve cbf 150 den şaşmayın derim. yedek parça ve servis avantajınız olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:09 ----------

twona kardeşim pm atıyorum ama sanırım sana ulaşmıyor, mailine mi mesaj atayım. Seleden istiyorum çünkü...

pm yanıtlandı...
 
Katılım
28 May 2012
Mesajlar
169
Peki discovery model kuryelik icin ideal mi?

Discovery bence kuryelik için boxer'dan daha uygun. Bayilerde test sürüşü imkanı da var. Discovery başlığını takip edebilirsin. Hatta İstanbul'da discovery ile kuryelik yapanların telefonları bile vardı yanılmıyorsam, onların da fikrini alabilirsin.
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
8
zinciriniz çok yağlıysa o bölümden daha doğrusu ön dişliden aşşağıya doğru yağ akabilir bende de oldu. zinciri güzelce benzine yatırıp temizleyin. sonra zincir spreyi ile güzelce yağlayın...

evet twona dediğin gibi sabah ön dişlinin bulunduğu kapağı açtım zincirin fazla yağı sağa sola sıçratmasından dolağı aşşağı süzülen yaglarmış içim ahatladı vallahi 350km de motor len dedim ne oluyoruz :) yüreğime su serpildi :)
 
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
969
merhaba arkadaşlar nasılsınız..
motorlarımızın ufak tefek sorunu elbet olacak ama keyfinden geri kalmayalım..
twona arkadaşımızın durumunda olmayı istemezdim şahsı adına çok üzüldüm..
ama görünen o ki bu durum hepsi için geçerli değil..
bu arada twona kardeşim sele harika olmuş :thumleft: tel jant gelme durumu olursa (ki olmazsa gönlümde kawasaki w 800 var)
bu motoru alınca bende birşeyler düşünüyorum.. Ama boxer a ilk tel jant durumunda bende başlayacağım..
şmdilik motorumA VURUYORUM KIRBACI..
bu arada dün iki motor (boxer ve kuba 100) ile patikaları talan ettik yaklaşık 10 km..
değişerek bindik ve sonuç boxer ı seçtiğim için ne kadar doğru bi seçim yaptığımı tekrer anladım...
neredeyse yoldaki yarlarda lastik hiç kaymadı..diğerinde düzde giderken bile taşlardan etkilendi..

boxerın ise tek kusuru ön çamurluğun alçak kalması olarak gözüme çarptı ve basit bi işlemle giderilebilir..
toplamda 87 liralık benzin aldım şu an 450 kmdeyim.. çeyrek depo bitti olarak gösteriyor..
geri kalan 3 çeyrekte aşağı yukarı kaç km daha katedebilirim deneyen bilgisi olan bilgilendirirse sevinirim..
(benzini az yaktığından dolayı sabredemiyorumda:queen:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------

bu arada ön maşadaki tak tak sesi benim motorda da geliyordu hendeklerde çukurlarda....
ben bu servis bakımını beklemeden çekiç tornavida ikilisini kullanarak biraz tıkıldadım somunu altındaki yüksüğü..
sorunu çözdüm.. (şşşşşşşş aramızda kalsın servis duymasın garanti kapsamı dışına çıkartırlar mazalah)
birde meraktan ve zinçir şıkırtısından dolayı dişli kapaklarını açıp biraz zincir gerdim açmışkende zinciri temizleyip tekrar yağladım

YANLIŞ BİRŞEy yapmamışımdır umarım 130 km servise git 130 km gel gözüm yemedi de :pr:
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Burdurlu hayırlı olsun. Parçalar alışıncaya kadar bu germe sıkma işlemine devam. Sonuçta motor yeni ve zor yollarda dağda bayırda hoplaya zıplaya biniyoruz somunların gergilerin gevşemesi normal. Bende alttaki pul neredeyse tam tur gevşemişti. Üstten de yarım tur ters istikamet çevrildi. Gidon tepkimesi çok hassaslaştı. Şimdi gidonu milim oynatınca tepki veriyor. Tam anlamıyla jilet.

Arkadaşlar aynı zamanda uzun süredir Kolombiya Peru ve forumlarını da düzenli olarak takip ediyorum. (ispanyolca rehber ve aynı zamanda yeminli tercümanım.) O ülkelerde Boxer uzun süredir var ve şu an oradaki arkadaşlardan 100 bin kilometreleri devirenler var. Aşağı yukarı aynı şeyler konuşuluyor. Ara ara yazılanları özet olarak buraya koyarım. Genel olarak özellikle Kolombiya da bu motor sağlamlığıyla ün yapmış. Onlarda 100 lük versiyonu da var. Ayrıca bol miktarda cross aksesuarı.
 
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
38
Burdurlu hayırlı olsun. Parçalar alışıncaya kadar bu germe sıkma işlemine devam. Sonuçta motor yeni ve zor yollarda dağda bayırda hoplaya zıplaya biniyoruz somunların gergilerin gevşemesi normal. Bende alttaki pul neredeyse tam tur gevşemişti. Üstten de yarım tur ters istikamet çevrildi. Gidon tepkimesi çok hassaslaştı. Şimdi gidonu milim oynatınca tepki veriyor. Tam anlamıyla jilet.

Arkadaşlar aynı zamanda uzun süredir Kolombiya Peru ve forumlarını da düzenli olarak takip ediyorum. (ispanyolca rehber ve aynı zamanda yeminli tercümanım.) O ülkelerde Boxer uzun süredir var ve şu an oradaki arkadaşlardan 100 bin kilometreleri devirenler var. Aşağı yukarı aynı şeyler konuşuluyor. Ara ara yazılanları özet olarak buraya koyarım. Genel olarak özellikle Kolombiya da bu motor sağlamlığıyla ün yapmış. Onlarda 100 lük versiyonu da var. Ayrıca bol miktarda cross aksesuarı.

şu 100 lük versiyonlar, mesela boxer ct 100 lük hakkında yorumlar nasıldır, 100 bin km yi buluyor mu motoru..
ayrıca ispanyolca bilmen güzel oldu.. arasıra oralarda bilgi vermen güzel olur değerli yurdukoru..
100 lükleri seviyorum,, hafif motor.. sağlam ve biraz güçlü oldu mu almayı düşünüyorum,, ama burada daha yok..
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
aranızda artık burdurlu1985 olduğuna göre her sıkıntıda size yardım edebilir. :cat:

Ön teker titremesi için basit fakat gözden kaçma ihtimali var, lastik havasını biraz indirmeyi denediniz mi? VEya arkanızda artçı yada topcase yükünüz olmadan deneyin. Kuralkan'ın ne cacık olduğunu biliyoruz ama bu sıkıntılar firmadan kaynaklı değil gibi.

Ön teker ileri geri yaparken yaptığı tıkırdama ve boşluk için; çok fazla yük varken ani fren yaptıysanız kaplin lastiği zedelenmiş olabilir, şayet disk varsa diski tekere bağlayan 4 vida gevşemiş olabilir.

Gidon furşlarını sıktırın.

twona'nın tazyikli su olayını gördükten sonra zor ama bir ihtimal daha var, lastikte üretim hatası var. ORjinalden radyası kaymış bir şekilde dökümü yapılmış lastik olabilir veya depolama esnasında hasar görmüş olabilir.

Personel müdürünü konudan haberdar edin, sizi bir servise yönlendirsin. :)
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
boxer kullanan arkadaşlar, nerede pazar gezileri, fotoğraflar, videolar? hep benmi paylaşıcam, sıra sizde :)
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
8
Herkese selam ve sevgiler arkadaşlar..
Birazdan iftar vaktine kadar, Kilyos tarafına doğru gezmeye gideceğim; şöyle güzel Karadeniz havası almak için. Bol bol resim çekip siteye yüklerim.
Allah kaza beladan korusun, tekeriniz her daim düz bassın.
 
Katılım
24 Haz 2006
Mesajlar
33
Bu günkü kısa gezimden bir kaç foto. (Adana karaisalı ilçesine bağlı 3 adet köye yapılan kısa bir tur.)








Bu arada yalpalama durumunu her hızda deneme fırsatım oldu. Gidon boşluğu alınmadan önce 35 - 40 km hızlarda bile yalpalanıyordu. Bu günkü denemelerimde 60 - 65 km arasında yalpalama devam etmekte ancak eskisi kadar değil. 60 km nin altında ve 65 km nin üstünde ise kesinlikle yalpalanmıyor, ilginçtir sadece bu 5 km. arası yapıyor.
 
Katılım
21 Haz 2012
Mesajlar
51
Boxer ı soydum çıplak hale getirdim arkadaşlar.Ben çok beğendim umarım siz de beğenirsiniz :)

OJ3LPn.jpg
[/url][/IMG]
zQ2BbR.jpg
[/url][/IMG]
Gbp0lb.jpg
[/url][/IMG]
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Tem 2014
Mesajlar
19
cgrdgryl, motorun bu hali daha güzel, ama çanta işini heybe ya da depo üstü çanta ile halletmen gerekecek. Bu şekilde yani arka demir ve bağlantılarını sökünce yüksek devirlerde oluşan titreşimde bir azalma hissettin mi? Bir de arka bağlantı olmadan şase zayıflamış olmuyor mu?
 
Katılım
21 Haz 2012
Mesajlar
51
Bikr , motorum 2600 kö de en son yağını değiştirdim ve üstündeki fazlalıkları attım :) yağmdeüişiminfrn sonramı üstündekileri söktükten sonra mı anlamadım şu an hiç titreşim hissetmiyorum.Şasenin zayıflayacağını düşünmüyorum çünkü söktüğüm parçaların hepsi motora sonradan eklenmiş parçalar.Birçok motorda bu parçaları sonradan eklettiriyolar kurye arkadaşlar cbf 150 de olduğu gibi mesela.Çanta işini de şimdilik sırt çantasıyla çözdüm :)
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
8
Bugün motosikletimle 90km kadar gezindik. Çok güzel yollardan geçtik yolların güzelliği o kadar cezbetmişki durup o güzelliklerde fotoğraf çekmek aklımdan uçtu gitti; neyseki sonradan dönüş yolunda aklıma geldi ama nafile muhteşem köy yolları, deniz manzaralı yolları geçmiştim yinede birkaç kare çektim sizlerle paylaşmak isterim..

Yola çıkmadan son hazırlıklar..
Y3jVyj.jpg
[/url][/IMG]

Kilyostan çıkış..
8m9XOk.jpg
[/url][/IMG]

Do8G1l.jpg
[/url][/IMG]

mqrRbP.jpg
[/url][/IMG]

EQz2Lq.jpg
[/url][/IMG]

Sarıyer semaları..
jzvAMj.jpg
[/url][/IMG]

2vYPdN.jpg
[/url][/IMG]

BoRGnD.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
28 May 2012
Mesajlar
169
Bu günkü kısa gezimden bir kaç foto. (Adana karaisalı ilçesine bağlı 3 adet köye yapılan kısa bir tur.)
[url]http://i.hizliresim.com/X2D037.jpg[/url]

[url]http://i.hizliresim.com/d4WPN4.jpg[/url]

[url]http://i.hizliresim.com/5pognR.jpg[/url]

[url]http://i.hizliresim.com/AZ0LX0.jpg[/url]

Bu arada yalpalama durumunu her hızda deneme fırsatım oldu. Gidon boşluğu alınmadan önce 35 - 40 km hızlarda bile yalpalanıyordu. Bu günkü denemelerimde 60 - 65 km arasında yalpalama devam etmekte ancak eskisi kadar değil. 60 km nin altında ve 65 km nin üstünde ise kesinlikle yalpalanmıyor, ilginçtir sadece bu 5 km. arası yapıyor.

Yan çantalar çok yakışmış marka ve fiyat paylaşabilir misiniz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst