Asya Motor Asya Motor Scooter'ları Hakkında

Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
1,561
nurgül... beyaz ışık taktım ama akü full doluyken biraz beyaz oluyo sonra şarj hemen 12 nin altıan düşüyo ve 30kd. bir gece yolculuığundan sonra marş basmıyo ayakla marş yapman gerekiyooo...

OSRAM marka 55w lık ampül aldım 30ytl takımı... sizede tavsiye edicem ama ilk iş şarj dinamosunu kaliteli bir dinamoyla değiştirmek...

şöylebir düşünelim... bir havuza (akü) 5cm çapında su borusuyla su aktarıyorsunuz... ama kullandığınız suyu çeker kende soba borusu ile alıyorsunuz... bu durumda gelen az giden çok... arada kalan akü ne yapsın...

atatürk oto sanayide briyle tanıştım... bizim 150T ye 2 adat 10cm çapında hoparlör ve oto teyp takmış bu da yetmemiş... park lara mavi ışık takmış bu da yetmemiş manya süper çakan bir farlara çakar taktırmış... ama aküye dokunmamış sadece şarj dinamosunu suzuki marka dinamo ile diğiştirmiş ve 1 marşta motor hemen çalışıyo ve hiç güç eksilmesi olmuyo...

mavi ışık + çakarlar + oto teyp aynı anda çalışıyo ve mototrda tık yok..

bir de siz araştırın bakalım başka neler yapabiliris...:cat:
 
Katılım
18 Ara 2005
Mesajlar
100
LedZeppelin Bence çok güzel bir gezi olur.Yeter ki mtoru da kendini de arada bir dinlendir.Bakımların tam olsun.Gerisini düşünme.
 
Katılım
26 May 2006
Mesajlar
52
Bu elektrik ve far sorununu sanırım şarj dinamosuyla çözücez. Peki bunun maliyetini bilen var mı?

Ayrıca bir başka iddia ya göre, mevcut bujiyi kaliteli bir buji ile değiştirince hem performans hemde ekonomi avantajı sağlanılıyormuş. Pek mantıksız gelmedi? Fikri olan?
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
148
LedZeppelin' Alıntı:
Bu elektrik ve far sorununu sanırım şarj dinamosuyla çözücez. Peki bunun maliyetini bilen var mı?

Ayrıca bir başka iddia ya göre, mevcut bujiyi kaliteli bir buji ile değiştirince hem performans hemde ekonomi avantajı sağlanılıyormuş. Pek mantıksız gelmedi? Fikri olan?

benim bildiğim şarj dinamosu değişmiyor mantıksız geliyor bana sonuçta motorun içinde ama emin değilim
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
nurguldemirbay' Alıntı:
ya arkadaşlar şu beyaz ampül takan bir arkadaş tüm görüşlerini bir artarsa da ben de bir tane alsam beyaz ışık ama ben servise taktıracağım sök çıkar çok zahmetli diyorlar.

Nurgul:
http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=26103&productid=otm011517

Bu ampullerden alabilirsin. Ama akuyu yorabilir,
Aslinda bu almpullerden alip tek far kullanmak daha iyi olur gibime geliyor.
Yada bun cinslerin 35 watt lik olani var midir bilmiyorum

ama beyaz isik olanlarin en iyi markasi Osram dir.
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
148
death' Alıntı:
Nurgul:
http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=26103&productid=otm011517

Bu ampullerden alabilirsin. Ama akuyu yorabilir,
Aslinda bu almpullerden alip tek far kullanmak daha iyi olur gibime geliyor.
Yada bun cinslerin 35 watt lik olani var midir bilmiyorum

ama beyaz isik olanlarin en iyi markasi Osram dir.

ne diyorsunuz arkadaşlar ben 2 adet 35 wattlık ampul kullanmama rağmen
akü bugun marş basmadı ki 9A akü kullanmaktayım en kalitelisinden . Proble aküde değil 35 + 35 = 70 watt ampul yerken arka stoplar cart curt derken sarj dinamosu aküyü sarj edemiyor dolayısıyla aküde bitiyor 55 wattlık ampul tahmin edin ne yapar
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
35 W ampul sakın şöyle olmasın 2 ampulun toplamı 35 W gibi çünkü üzerindekiler 18 W ikisi 36 w yapar.
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
3
pekii 18 watt ampul yerine 16 watt taksak daa parlak ışık vermezmii...tabii patlamassa...
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
24
Selam arkadaşlar askere gidecegim için as150t1 motorumu satıyorum 1500 km de ve bakımları tam ilgilenen arkadaşlar varsa mail atabılir motorun resminide gösterebilirim
 
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
136
inceby,
fiyat resim, özellik ve önemli olarak söylemek istediğin birşey varsa özelden bana yazarsan sevinirim.
bi arkadaşıma alıcaz. t1 de olabilir 125 t de.

ledzeppelin,
ben kaliteli buji taktım. dediğin artışlardan herhangi biri olmadı. haa çok ufak bir ateşleme kalitesi artışından 9 hp lik ünitede çok bişe anlaşılırmı o tartışılır.

arkadaşlar, motoru ilk aldığımda far yükseklik ayarı yaparken farın ayar yeri en üstte takılı kaldı, şimdi ayarlayamiyorum artık. aman bu konuda dikkat edin ki sizinde başınıza gelmesin. şimdi çıkma bi far bulul aparatını alıp benimkiyle değiştiricem.
biyerlerden 18 w lik ampul bulabiliyomuyuz. bu üstündeki ampullerde çok dandil. watt ı büyütmeden kaliteli ampul bulsak bile aydınlatma bayaa bi iyileşir tahmin ediyorum.
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
stavro' Alıntı:
ne diyorsunuz arkadaşlar ben 2 adet 35 wattlık ampul kullanmama rağmen
akü bugun marş basmadı ki 9A akü kullanmaktayım en kalitelisinden . Proble aküde değil 35 + 35 = 70 watt ampul yerken arka stoplar cart curt derken sarj dinamosu aküyü sarj edemiyor dolayısıyla aküde bitiyor 55 wattlık ampul tahmin edin ne yapar

Bende zaten ampulun birini iptal edip tek kullanmayi dene dedim
35+35= 70 yerine
Tek 55

zeon' Alıntı:
pekii 18 watt ampul yerine 16 watt taksak daa parlak ışık vermezmii...tabii patlamassa...
abi ben senin ne demek istediğini anlamadım :(
18 yerine 16 taksan daha az vermez mi :(

beto_977' Alıntı:
35 W ampul sakın şöyle olmasın 2 ampulun toplamı 35 W gibi çünkü üzerindekiler 18 W ikisi 36 w yapar.
Yok,
18 watt
35 watt
55 watt
100 watt

diye gider h4 ampuller
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
Bişey sorucam uygun fiyatlı prelli lastik buldum ama endişem arabadan bildiğm pirelli çok sert hamurludur motor lastikleride aynımıdır zaten bizim motorların amortisörleri malum iyicene dangır dungur gitmeyelim.


Vee cumartesi gece bir sorun farkettim benim motor hiç marş basmamaya başladı ve farkettiğim galiba alternatör şarj etmiyor, farlar kısık yanmaya başladı bize servis yolları gözüktü işin yoksa beşiktaştan kalk ikitelliye git.
 
Katılım
18 Ara 2005
Mesajlar
100
Arkadaşlar motoru alalı tam bir ay oldu.Şu anda 1850 km.de.Herhangi bir sorunum yok.İnşallah bundan sonra da sorunsuz devam edriz.Bizim buranın ağır yol şartlarında sorunsuz bir şekilde keyife devam ediyoruz.hepimize kazasız sürüşler.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
beto_977' Alıntı:
Bişey sorucam uygun fiyatlı pirelli lastik buldum

Lastik alırken dikkat edin , üretim tarihi 1 yıldan daha eski olmasın
6 aydan eski olmaması tercih edilir !

Uygun fiyatlı lastik alırken kazıklanmayın !
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
1,561
bu kadar adam arasında yokmu şarj dinamosundan anlayan adam...:silent:
bilgiye boğsun bizi...
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
Şeytan diyorki bi ustayla şu motoru bi dağıt sağına soluna baktırt şasiye biraz takviye yapıp sağına soluna iyice baktırıp yeniden topla ulan çinliler biraz kalite kontrol yapsanız varya çok iyi olabilecek motor aslında ama. Yada asya firması şöyle düzgün toplıyacak adamları bulsa şunlara bence hem marka imajı iyi olurdu maliyetide çok arttırmaz idi.

Ya bu arada amortisörlerle oynıyan varmı biraz yumuşaması için.
 
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
12
Yeniyim & Acemiyim

slm arkadaşlar..
yaklaşık 3 haftadır as 150t1 sahibiyim 2.elden aldım,5500 km de..
motorumolmadı daha önce , anlamamda ama gayet iyi gibi gldi bana...
4gün önce kadar lastikleri şişirmeye calıştım, fazlamı şişti ,havasımı azaldı yoksa sibop a mı bişey oldu anlamadım ama tam yola çıktım 30-40 arası ilerliyodum ve iki lastikte tam indi :pale: geceydi ve baktıracak bi yer yoktu, lastikler cantdan ayrılıp içe doğru geçmiş ve şişirdikce yanlardan hava gidiyordu.servis bana çok uzakta,motoru götürebileceğim bi araç yok, zaten lastiklerin indiği gece 6-7 km kadar hem hafif gaz vererek hemde biraz iterek getirdim ,içim acıdı zaten çok zorlandı diye motor ,kokular geliyodu artık :pale:
şuan ne yapacağımı bilmiyorum,yakındaki bi tamirciyemi gideyim yoksa lastikciyemi yoksa ???????? gördüğüm kadarıyla burada bayağı bilgili insanlar var , yardımcı olursanız sevinirim.... şimdiden çok teşekkürler yardımlarınız için...
 
Katılım
18 Ara 2005
Mesajlar
100
Ferhat Alkan dediğin olay benimde başıma gelmişti.Daha önce ki sayfalarda bahsetmiştim.Benimki lastik patlamasıydı.Ve aynı şekilde lastik yanağı canttan çıkmıştı.Ben yanımda ki arkadaşla birlikte bir kamyonet çağırıp motoru lastikçiye götürdüm.Orada lastiği söktüm.Lastikçi içten yama yaptı.Ve basınçlı havayla şişirdi.basınçlı hava ile lastik yerine kolayca takılıyor.Sen en iyisi motoru bir şekilde araca atıp lastikçiye götürmelisin.:cat:
 
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
12
foresight saol..

saol dostum foresight, senin olayıda okumuştum geçmiş olsunları görünce direk arayıp ne oldu diye.. :)
basınçlı hava olayını bilmiyordum,bugün ilk işim bi lastikiye gidip konuşmak ve halletmek olucak.. (bu arada senin şu resmi isteyebilirmiyim??):cherry:
 
Katılım
26 May 2006
Mesajlar
52
Arkadaşlar benim 150 T1 680 km. de ve sanırım üretim hatası. Zİra ne biyerinden tıs diye ses geliyo ne de herhangi bir sıkıntı ihtimali.. Farlardan bile memnunum üstelik şu ana kadar 100 km de 2,8-3 lt. arası yaktı rodaj döneminde olmasına rağmen. Maşallah diyim...
Sorcağım şudur. Bu rodaj dönemi biraz 1000 km yapılarak abartılıyor sanırım. Biraz basmak ve zorlamak gerekli diye düşünüyorum 600 lerden sonra yoksa sağır kalacak motor? Ne dersiniz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst