Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 May 2007
Mesajlar
110
eyvallah kardeşim
pek hoş geldik sayılmaz
sebebi zaten buradan hiç gitmedim
hergün sayfayı takipteyim
paylaşımlarınızı zevkle takip ediyorum
size faydalı olmak adına üzerimize ne düşüyorsa yapmaya hazırız
ancak bu sayfada bazı kişiler canımı sıktı bi ara o yüzden izleyici olarak kaldım uzun bi süre
ama sizler gibi bu motora gönül vermiş insanlar her zaman kalbimizdesiniz
motoru ilk aldığım günden beri sahibinden com da ilan olarak verdim
amaç gerçek anlamda satmak değil
resim paylaşımlarını daha kolay yapabiliyoduk o sebeple yani
ama artık büyütme zamanı da geldi
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
sebebi zaten buradan hiç gitmedim
hergün sayfayı takipteyim
paylaşımlarınızı zevkle takip ediyorum
size faydalı olmak adına üzerimize ne düşüyorsa yapmaya hazırız

Kesinlik haklısın abi ben zaman zaman geriye doğru gidiyorum 2006-2007 paylaşımları ilk kullanıcların heyecanları güzel şeyler ,

bende aylardır ön dişli değişmini yapamadım canıma tak dedi, elektro erozyonda işlem yaptırmak için kalıp çıkarmaya karar verdim bugün bir bakır parçası alıp motosikletten orjinal dişliyi söküp kalıbı bakıra aktaracam, ve 16lık Cg125 dişlisinin göbeğine uyarlıyacağız artık, ve ASya200gy kullanıcılarına burdan sesleneyim isteyen arkadaşlara posta yoluyla gönderelim, onlarda benim gibi sıkıntı çekmesin.Değiştirmişken arkada dişli ve zinciride değiştirecem, o-ring kaliteli bir zincir düşünüyorum.Bakırı işleme ve kalıp çıkartma işlemini fotoğraflar ile paylaşacağım, kolay gelsin
 
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
110
kardeşim ben dişli olayını frezeci bulamadığım için aynen şu şekilde çözmüştüm
eski kayıklı rus malı motorsikletler vardı hatırlarsın
onların şanzumanında dişlilerin takılı olduğu prizdirek mili var
hurdacıdan bi tane onlardan aldım
daha sonra motorsiklet parçacısından aldığım 16 dişliyi oksijen kaynağı vasıtasıyla ısıtıp bu mili dişlinin göbeğine çaktım
bunu önlü arkalı bir kaç sefer yaptıktan sonra çeliği tekrar kazandırmak adına suyla soğuttum ve motora taktım
ogün bugündür yaklaşık 4 yıldır kullanıyorum ve her hangi bir sorun yaşamadım
bu işlemden sonra söyleyebileceğim tek şey
motorun vites aralarının uzaması ve yakıtada ister istemez etki etmesi olacak
zaten 16 dişliyi takınca kendinde göreceksin
öne 16 dişli takınca arka dişliyle oynamana hiç gerek kalmayacak
zira eğer rampalı yolları kullanıyorsan çekişte sorun yaşayabilirsin
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
...oksijen kaynağı vasıtasıyla ısıtıp bu mili dişlinin göbeğine çaktım
bunu önlü arkalı bir kaç sefer yaptıktan sonra çeliği tekrar kazandırmak adına suyla soğuttum ve motora taktım
ogün bugündür yaklaşık 4 yıldır kullanıyorum ve her hangi bir sorun yaşamadım
bu işlemden sonra söyleyebileceğim tek şey
motorun vites aralarının uzaması ve yakıtada ister istemez etki etmesi olacak
zaten 16 dişliyi takınca kendinde göreceksin
öne 16 dişli takınca arka dişliyle oynamana hiç gerek kalmayacak
zira eğer rampalı yolları kullanıyorsan çekişte sorun yaşayabilirsin

abi çözümüne hayran kaldım :mrgreen: ben tanıdık erezyoncu bulduğum için , kendisi kalıbı nasıl çıkaracağımı anlattı. İmkan varken erezyonu kullanmayı düşünüyorum, zaten eğe , mengene biraz bakır tozu uğraşmak iyi gelir. Arka dişli değişiminde orjinal dişlisini takacaktım zaten ama aşınma az sanırım gerek yok gibi, birde bizim makinelere AÇIK HAVA filtresi takmamızın bir sakınca varmıdır ?
13E9B11286CC467D8A59E207269395AE.jpg
 
Katılım
22 Şub 2011
Mesajlar
143
açık hava filtreleri bir ara benim de aklımdaydı fakat bu tür filtreler uyumlu değil çünkü göz kararı baktığınız zaman arka amortisöre denk geliyor o da çukura tümseğe denk geldikçe yerinden çıkacaktır mehmetmumtaz.

ferdagulbenli hocam mesajlarını hep forumda görmek dileğiyle. hoşgeldin tekrar :)
 
Katılım
25 Tem 2011
Mesajlar
67
Arkadaşlar,bugün üç tehlike atlattım ve üç kez sinirlerim bozuldu. Birincisi: Bir ilçe yolunda önümdeki traktörü kurallı yöntemle sollarken, arkadan hızını arttırarak gelen bir doblo da beni solladı ve daracik yolda bir santimlik mesafeyle yandan çarpılmaktan zor kurtuldum,traktörle de aram bir santim kadar kaldı,içi köylü kasabalı insanlarla dolu bir araba. İkincisi: Şehir içinde arabalar arkanızdan takip etmiyor, sağ şeridi kamyonlara bırakıp soldan ilerlerken bir otomobil beni sıkıştırıp önce sağımdan geçti, ileride yavaşlayıp kendisini geçmemden sonra bu kez solumdan geçti,içi it kopuk dolu bir araba. Üçüncüsü: Bu yaz duble yolların hali duman. bölünmüş yol filan kalmadı, kilometrelercesi bir yanları kapatılmış ve tek şeritten. İlerlerken siz motorcuların en kıyıdan geçmesini istiyor diğer araçlar.120 ile giderken arkadan gelen bir lüks otomobil beni, sollama alanını tehlikeye atarak 130-140 hızla geçti ve az daha bir tırın altına giriyordu, zor kurtardı.BİLMİYORUM SİZDE NASIL SÜRÜŞ HALLERİ....Ancak yollar zırto ve eşşoğlu eşşek dolu. Aman dikkat arkadaşlar!
 
Katılım
22 Şub 2011
Mesajlar
143
evet agarta o bölünmüş yolları tek yola çevirme olayının aynısını bende yaşıyorum. sürekli bizim en sağa çekilip yol vermemizi bekliyorlar ve arzuluyorlar ki selektör yapan şoförlere denk gelebiliyoruz. son tecrübemde yolun da vermiş olduğu stresle bana selektör yapan tır şoförüne "ne var" şeklinde işaret ettim bilinçsizce oldu adamın altındaki aracın nelere kadir olabileceğini unutarak... adam allahtan hızını kesti mesafeyi açtı... ileride de ışık vardı bir kaç km sonra aksaray girişinde. adam yaklaşamadı yanıma gerimde bekliyor ışığı :) yinede denenmemesi gereken bir davranış o koltuğa ne kafası kırık ruh hastaları oturuyor Allah vermesin üzerime de sürebilirdi... Yol durumu müsait oldukça ben sağa çekiliyorum kimileri teşekkür manasında düt yapıp geçiyor ama her zaman imkanı olmuyor tabi gerek yol gerekse psikolojik durumumuz açısından...
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
Selamün aleyküm arkadaşlar . Ben yine muzdaribim benim motordan :( yardımınıza ihtiyacım var . .
Geçen gün motorumdan şakır şakır ses geliyordu . . Motorcuya sordum egzantirik zinciri dedi ve motoru bıraktım . Ertesi gün almaya gittiğimde egzantirik zinciri ve kayışı ..vs
değiştirdim dedi 150 tl para verdim ve '' Bilyeler boşluk yapmış , krank değişmesi lazım ..vs '' falan dedi onada 500 lira istedi . :/ Ve motorumdan garip bi ses geliyor şuan . Halbuki motoru henüz 5-6 ay önce ( pistonlar falan yamulmuştu ) regtefe ettirmiştim ve onada 500 lira vermiştim . Motorcu da dün bana gidebildiğin yere kadar git dedi bu yazı geçirirsin böyle dedi . Motoruda satılığa çıkarttığımdan dolayı acayip canım sıkıldı . Bu iş neyin nesidir arkadaşlar ? Ne yapmam gerekiyor ? Bana yol gösterinnnn ?
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
Selamün aleyküm arkadaşlar . Ben yine muzdaribim benim motordan :( yardımınıza ihtiyacım var . .
Geçen gün motorumdan şakır şakır ses geliyordu . . Motorcuya sordum egzantirik zinciri dedi ve motoru bıraktım . Ertesi gün almaya gittiğimde egzantirik zinciri ve kayışı ..vs
değiştirdim dedi 150 tl para verdim ve '' Bilyeler boşluk yapmış , krank değişmesi lazım ..vs '' falan dedi onada 500 lira istedi . :/ Ve motorumdan garip bi ses geliyor şuan . Halbuki motoru henüz 5-6 ay önce ( pistonlar falan yamulmuştu ) regtefe ettirmiştim ve onada 500 lira vermiştim . Motorcu da dün bana gidebildiğin yere kadar git dedi bu yazı geçirirsin böyle dedi . Motoruda satılığa çıkarttığımdan dolayı acayip canım sıkıldı . Bu iş neyin nesidir arkadaşlar ? Ne yapmam gerekiyor ? Bana yol gösterinnnn ?

motosikleti aldığın problem varmıydı? bende 2006 model makine kullanıyorum daha motorunu debriyaj balatası hariç elletmedim, çok hor kullanıyorsunuz sanırım.
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
Aldığımda problem yoktu .. Yani hor kullandığım söylenemez yalnız işimden dolayı çok kullanıyorum motoru . 3 - 4 haftada 1000 km ortalama . yağını da 2000 km olmadan değiştiriyorum . Yani benim merak ettiğim o bilye boşlukları dediği şey nedir ? Motora ne zararı var ? Yani motorcunun dediği gibi 3-4 ay mı gider böyle :/
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
dostum genelde doğru düzgün arıza tespit etmeden. kafadan eksentırık zinciri falan diye sallarlar. sonradan iş olumlu sonuçlanmayınca sıradan krank ve biley kolu diye devam ederler. paranı bu tip ustalara kaptırma. dogru düzgün bir usta bul ilk mudahalede dertlerınden kurtul. verdiğin paralar çiklet parası değil sonuçta.
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
dostum genelde doğru düzgün arıza tespit etmeden. kafadan eksentırık zinciri falan diye sallarlar. sonradan iş olumlu sonuçlanmayınca sıradan krank ve biley kolu diye devam ederler. paranı bu tip ustalara kaptırma. dogru düzgün bir usta bul ilk mudahalede dertlerınden kurtul. verdiğin paralar çiklet parası değil sonuçta.

Yani üstadım ne yapayım ben şimdi motoru komple regtefeye mi vereyim ? Yani bi zararı var mı bu durumun onu anlıyamadım ben . . Bu bilye boşluğu dediği şey ne adamın ?? subabları kırar mı dedi ne dedi bişey dedi adam bana kafamı karıştırdı :/
 
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
33
merhabalar herkese motorumda 1 haftadır bi problem var hava filtresine yağ atıyor asırı sekilde teizliyorum yine tekrarlıyor.sorun motordan mı ?
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
Yani üstadım ne yapayım ben şimdi motoru komple regtefeye mi vereyim ? Yani bi zararı var mı bu durumun onu anlıyamadım ben . . Bu bilye boşluğu dediği şey ne adamın ?? subabları kırar mı dedi ne dedi bişey dedi adam bana kafamı karıştırdı :/
bilya dedikleri sag ve sol kalterde krankın geçtigi yerde bulunun yataktır,
şekil 1
43670291_ms4219.jpg

fiyatı 5-6 liradır. klitesine göre 20 liraya kadar yolu var.
burduki bir boşluk tenk tank sese sebeb olur. bunun takılmasi için motoru açacaklar hatta yaracaklar.
productimage-picture-orjinal-z-karter-125-cg-serisi-sag-sol-ms259737332_t_w280_h170.jpg

yani ucuzu iş çıkarmak istersen kendinde yaparsin yeterki alet olsun.
bu resimde görduğun gibi,
bu resimdeki krank oralara geçiyor.
productimage-picture-rialli-krank-komple-125-ybr-ym-2005-ms582344947_t_w280_h170.jpg



merhabalar herkese motorumda 1 haftadır bi problem var hava filtresine yağ atıyor asırı sekilde teizliyorum yine tekrarlıyor.sorun motordan mı ?
çok aşırı ise ilk önce karburatore bir bak, ayarı bozuk olabilir. bir ihtimalde şamandıra tam kapamıyor ( pislik falan denk gelmiştir, )
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
254
bor yağı koy keser kesinlikle

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------

merhabalar herkese motorumda 1 haftadır bi problem var hava filtresine yağ atıyor asırı sekilde teizliyorum yine tekrarlıyor.sorun motordan mı ?
bor yağı al koy 55 tl ama kesinlikle keser madeni yağ boşlukları dolduracak tahliye den yağ atmayı kesecek hararet yaptırmışsın makineye segmanlar morarmış yakında krank bilyalarından da ses gelir korkma bizim makineler ölmez kolay kolay
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
@ korbygs sen bor katkısımı demek istedin yoksa borlu yağ mı demek istedin.
motora koydıgımız bu bor yağı motorun kalterinde ıslak çalışan depriyaz balatasını nasıl etkiliyor. ondada boşluk vesaire doldurup çalışmasına yardımcı mı oluyor, yoksa kattıktan sonra değiştirmek gerekecekmi depriyaj balatasını.
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
bilya dedikleri sag ve sol kalterde krankın geçtigi yerde bulunun yataktır,
şekil 1
http://www.avrupamotorrad.com/ad/urunler/43670291_ms4219.jpg
fiyatı 5-6 liradır. klitesine göre 20 liraya kadar yolu var.
burduki bir boşluk tenk tank sese sebeb olur. bunun takılmasi için motoru açacaklar hatta yaracaklar.
http://www.albaymotor.com/static/im...cg-serisi-sag-sol-ms259737332_t_w280_h170.jpg
yani ucuzu iş çıkarmak istersen kendinde yaparsin yeterki alet olsun.
bu resimde görduğun gibi,
bu resimdeki krank oralara geçiyor.
http://www.albaymotor.com/static/im...e-125-ybr-ym-2005-ms582344947_t_w280_h170.jpg



çok aşırı ise ilk önce karburatore bir bak, ayarı bozuk olabilir. bir ihtimalde şamandıra tam kapamıyor ( pislik falan denk gelmiştir, )

Aletim hırdavatım var . Eksik kaldığı yerdede alırım hoş . Ama takıldığım yerde bana yardım edin sallamayın beni :D :D Yoksa gider motor :D
 
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
33
içindeki normal yağın üstüne ilave etse olurmu bor yagını yoksa tamamen bor yagımı olması gerekiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst