Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 May 2008
Mesajlar
61
arkadaslar tekrar slmlar geri anca dondum ıs yogunlugundan büroya gelemiyodum anca gelebildim kusura bakmayın :) bu arada 1470 km yi buldum bakımları kacırmadan yaptırdım bu arada 2 benzin bitirme facıası yasadım bırı rezerv kolunu kulanmayı bılmedigimden 2 . si baska bi arkadasın ihaneti yüzünden oldu :( istanbula yolculuk vardı bende onun evin oraya koydum havalimanı servisine yakın die ANAHTARI VERDİM !!! KESKE VERMESEYDİM... nese bu arkadas almıs bılmesede kullanmayı trafige cıkmıs benzini bitirmis yedeği bilmediginden depoda gördügü benzinin... gazı ile marşa basa basa aküyü bitirmiş sonra sanayiye kadar götürmüş orda bide garanti olmasına rağmen çakal bi ustaya yakalanmış akü ve buji değiştirip rezerv i açip yaptım demiş ve 60 ytl sini almış.
benim salak arkadas trajı komik bide laf etmış orda bu motor 3 vites gitmiyo demiş cıkmıs ... :) 4 ve 5 i bulamamış ... nese ben bi geldim motor felç anında sabah değiştiren ustayı buldum ve geri eski parçalarını taktırıp garanti yolunu tutum benim ustam canım ustam gene aynı ifadeyle HALLEDERİZ ABİİ :) :) DEDİ ALLAH DEDİM ... içime soğuk sular dokuldü rahatladım ama anladım ki fazla rahatlamışım o an bşi fark ettim arka lastikte bişi parlıyodu :) :D lastikte bi inşaat çivisi .... onuda yaptırı verdim .....
ama dedikleri dogru gözden sakınıyorum yaa ondan alır almaz basına gelmedik kalmadı ...
nese dedık bize bisi olmadı dedik geldik büroyaaa aksamını gormedi motor bu eferde asagıda top oynayan cocuklar aynayı yemişler :) hay dedım ben bole işin ... :) nese giittik 25 mil 2 takım ayna aldım nese buyuk sorun olmadı gibi simdilik allah göstermesinde daha büyüğü olmaz işallah
şimdi motoru bile yıkamıyorum millet bakmasın diye :) çamurlu geziyom ama hala debriyajla sorunum var ...
motorun gücü tam olarak lastiklere gitmiyo gibi ben ole anlıyorum sizin yorumlarınıza gore çünkü giderken gaz arada sanki bosa basıyomusum gib ses yapıyo ama goruntü yok hınnn ediyo ama aldıgı gazla ivmelenmesi oranlı olmuyo nese işallah bunuda cozerim yeni gelen herkese selamlar ortam güzel asya güzel karakız cok daha güzel keyifli güvenli ve neşe dolu sürüşler ....
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
pionerking
sana bi tavsiyem olacak bi gün yagmur sonrası hava iyice nemliyken sabahın ilk ışıklarında çalıştır kullan motorunu. eger bu yeterince ivmelenmeme olayı daha şiddetliyse bilki debriyajın bitiktir. Bende öyleydi çünkü hele nemli havada hiç gidemiyodum bile denebilir. Zamanla sinir ediyodu beni frene basıyodum gaza asılıyodum hemen kacırıyodu zaten melet o kacırıyodu ben basıyodum iicene ısındıktan sonra hiç kaçırmıyodu. Biraz böyle kullan inceldiyi yerden kopsun misali.. kafaya fazla takma illa bişi takcaksan motora şöle güzelinden bi nazar boncuu tak :) şimdi sticker olanları da hemen yapıştırıyosun biti veriyo olay :):)
Benzin demişken ben 214. km deyim şuanda daha stop etmedi motor rezerv im de dolu kullanmadım.
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
61
saolasın kerdeşim :D su an pek takmıyorum artık ama tatax ın dedıgı gıbı az bı gazla onu kalkar gıbı oldugu günleri bekliyorum ... :) yakında foto da eklıcem kısmetse ama coook keyifli bi motor ybr 125 al deyipp duruyoladı 3250 su an sıfırı ama ıyıkı almadım dıyorum gecen arkadasın vardı onu kulandım.... yanlıs anlamasın kulanan arkadaslar bizimkinin yanıda oyuncak gibi duruyo :) gidon dizinin dibinde yok dedim saol ..... allah yanımda olmus ıyıkı bunu almısım dıe dua ettim :)

benim motor rezerv le birlikte benzini bitirdiginde 268 km yok yapmıstı :) su an rezerv siz 205 km yapıyo . ama rezer acıkken depoda baya bildigin benzin var cook benzin kalıyo rezerve dustugunde içinde ..
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Bende yazmayayim yazmayayim diyorum ama genede yazmadan duramıycam . Uzun zamandır vardı bu problem bugun iyice arttı.
Vites kolu yaylı bi sistemle birlikte çalışır. Kol da sol kartelin arkasında yaylı bi sistem var. İki yay karşılıklı ters tarafa sarılı halde ve bir uçları aynı noktadan kaynaklı diger uçları ise kol uzerinde , biri aşşagı digeri ise yukarı itecek şekilde konumlandırılmış. Siz ayagınızla vitesi yukseltmek için yukarı cekitiginzde kolu vites yukselir ardından otomatik oalrak ortaya geri döner kol. Aynı şekilde vitesi düşürürkende basarsınız çektiginizde geri yerine gelir kol.

Benim bu yaylarda problem olsa gerek kolu ortaya ayakla getiriyorum kendi gelmio =) Çarşamba açıp bakcaz bkalım resimler gene yayınlancak herzamanki gibi burada :)
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
61
işallah çözersin... daha ole bı problemim olmadı benım problem motor ısındıktan sonra cok zor nuks ediyo o yuzden benım hallederiz usta bi turlu olayı algılıyamadı alıyo bı tur atıyo sorun yok su an dıyo :) ugrasmak ıstemıyo :p nese bı gun suruyerek goturecem ılk onu bındırecem :) o zaman sokmek zorunda kalacak ... :p
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
19
ankaradayım ve bu motordan almayı düşünüyorum. bildiğiniz satlık< temiz ne kdara bulabilirim.var mı satılık :)
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
pionerking debriyajı sokerken sag kartel contası yırtılıyo yeni conta kestirmeyi unutmayın. yeni kesilen contayı da iyice kendin kontrol et eskisiyle ust uste koy eksik bi delik veya fazla bi yeri kalmasın. Benim birazcık fazlalaık vardı iç bi noktada motoru calıstırdım hava filtremden yag fışkırttı :D :D
 
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
110
onur m ilgilenirsen benim motoru tavsiye edebilirim 05462069706
hatta topikte resimler falanda var
msnden dahada resim gönderebilirim
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Ferda Abi' nin motoruna tam destek =) Forumda resimleri var. Gözü gibi bakıyo valla :)
Ben pek para eden biri deilim ama genede kefil olurum :)
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Kesinlikle tertemiz bir motor. Böylesine temiz bir motoru kaçırma derim.
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
61
arakadaslar onerebilceğiniz buji ,hava filitresi felan varmı bide mtor yagı değiştirmeyi dusunuyorum usta bı bujı aktı içim ondan beri rahat değil ...

ilginiz için tesekkur ederum :D kazasız surusler dileğimle ....
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
buji olarak NGK DR8EA kullan. Honda servislerinde mevcuttur. Parçacıdan alırsan biraz daha ucuza gelir ama ben çin parçacıda bulamamıştım. (çıkan buji yi yanında tut lazım olur bakarsın )

Hava filtresi orjinalini bozma derim. Çok istiyorsan bişeyler yapmak gaz yağı mazot benzin gibi çözücü bi maddeyle iyice yıka çok ince bir yağ ile yağla ve iyicene sık yağladıktan sonra. Veya başka bi çözüm olarak 2 zamanlı motorlar için satılan yağlı benzinden kullanabilirsin.

Motor yağı aynı zamanda şanzuman yağıda oldugundan kaliteli yağ kullanman vites geçişlerini de kolaylaştıracaktır :) Ben Castrol Racing 10/50W (yada 15/50W idi tam hatırlamıyorum ama racing 4 zmnalı castrol de tek tip wardı ) kullanıyorum memnunum. İbrahim Abi shell advance 10/50W kullanıyor galiba o da ondan pek memnun ama onu piyasada bulman biraz sıkıntı galiba :) 1 lt. den fazla koyma. Yağı boşltırken motoru yan sehpa üzerinde bi kaç kere saga sola yatır iyice boşalır eski yağın. Yağ seviyesi kontrol ü için sag kartelin alt kısmındaki yuvarlagı göreceksin şeffaf bi camımsı pencere gibi bişi :) :) Max. ve min. çizgileri ne dikkat et. Son olarak alt yağ tıpasını açarken motorun soğuk olsun. Hele takarken tamamen soğuk olmasına dikkat et. Yanlış hatırlamıyorsam 18-19 anahtar açıyor o tıpayı :) Sıkarken fazla kasma başına bela alırsın :)

pionerking sayfa 34 ü incelemeni tavsiye ederim eger bakımı kendin yapacaksan :)

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/11864-asya-as-200-gy-2-a-34.html

saygılarımla
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Arkadaslar bısı soracagım bu motoru Asya nın sıtesınde de goremedım servıste de yok sanırım bu motoru artık getırmıyor Asya Motor dogru mu ?
 
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
110
sevgili motobey tatarx ve inspire
desteğiniz için çok teşekkür ederim
mahcup ediyosunuz beni
allah nasip ederse yarın sabah karakızımla 450 km lik bir yolculuğa çıkıyorum
manisadan antalya kaş a
bol resim çekeceğim
paylaşmak ümidiyle
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Allah yol açıklığı versin Ferda kardeşim. Dikkatli git. Unutmaki motosiklet olayı hız meselesi değil, haz meselesidir.:cat:

Onur'cuğum ustalığı ele aldın çok şükür. Sen mükemmel bir çekirgesin.:rendeer:
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Sevgili as 200 cüler benim motor bu gün bana ilk defa yanlış yaptı beni otobüse mecbur etti.Nedenini bir türlü anlayamadığım bir şekilde çalışmıyor.Pıtı pıtı ses veriyor ama illlede çalışmam diyor.Acaba karbüratöre pislik mi geldi diyorum.Çünkü en son eskişehir yolunda bp den benzin aldım ve akabinde motor arada bir egzozdan patlama yapıyordu.Bu günde bir ara çalıştı sonra tekrar tek patlama sesi stop etti.Sanırım kalitesiz benzin kurbanı oldum.Buda aynı zamanda bir ihbarda sayılsın oradan benzin alırken dikkatli olalım.Sevgili motobeye özellikle sormak istiyorum.Bunun karbüratörü sökeceğiz değil mi?Senin yada diğer arkadaşların başına böyle bir olay geldi mi?
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Çiçekler için saol İbrahim Abi arkandan gelmeye gayret ediyorum işte bende kendi çapımda:)

tatarx,
ihtimal olarak sag elcigin yanında bulunan elektrigi kesen kırmızı düğme ve yan sehpanın ordaki müşür bozulabiliyo diye biliyorum. Belki buji de kesmiş olabilir ??-- Acaba benzin mi gelmiyo yoksa ateşleme mi olmuo buna bakmak lazım :?? Egzost da patlama oluyodu dediğine göre sanki biraz yakıt egzost a yanmadan ulaşmış ve orada patlamş gibi yani ateşleme de problem olsa gerek ki çiğ yakıt atmış egzost ta patlatmış (diye yorumluyorum bana inanıp iş yapmayın :silent:) . Servise götür buji ye akım gelip gelmedigini anlıyo onlar o buji piposun dan bişi yapıp :) Eğer servis gerçekten uzaktaysa sana bi kaç önerim var. Selenin altında(seleyi cıkarınca goreceksin) yan sehpadan -açıkken elektrigi kesen- gelen müşürün bağlantı pim i var. Onu yerinden çıkar içine metal tornavida vs. sok kısa devre yap marş a bas (tabi akün kaldıysa -eminim ugraşmışsındır bayagı-) belki ondadır problem, olmadı o elciğin ordaki elektrigi kesen kırmızı düğmenin kablolarını bul bi yerden kısa devre yap ikisinden birinde olabilir bence galiba sanırsam -ama emin deilim :mrgreen:

Geçmiş olsun bu arada umarım tez zamanda hallolur problemin.

Ya aslında yakıt geliyosa gelen yakıt egzosttan cıkmıycakmı ??? E ozaman şöyle mutfaklarda kullanılan uzun saplı çakmaklar var onlardan biriyle egzost un çıkışına alev i tutsak yakıt geliyosa elektrik sorunu varda buji ateşlemiyosa orda yanma olacaktır bence ama benzin bu mazot gibi deilki parlar biraz sakat iş:silent:

Yada saçma bi öneri daha:
Motoru küçük hacimli bi alana sok ( tek arabalık kapalı otopark, garaj, kapalı tamirhane,küçük atolye , asansor boşlugu , küçük boş bi dükkan , apartmanın girişi, vs...) bas marş a bi 15-20 sn(jigle çekili basarsan daha iyi olur -az hava çok yakıt hesabı- ). Sonra havayı kokla çiğ benzin kokusu alıyosan anla ki elektrik gelmiyo :silent:

İbrahim Abi sen ne diyosun --> ?

saygılarımla
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
61
inspire

KARDESİM SAOLASIN VERDIGIN BILGILER İÇİN EN KISA ZAMANDA BUJİ DEĞİŞİKLİGİNE GİDİCEM ... CANIMI SIKIYO CEKİŞTE PROBLEM VAR ALDIGIM GUNKU GİBİ DEGİL SU AN 1600 E YAKLASTI AMA CEKISTEN DUSTU BUJİ DEĞİŞİKLİĞİNDEN SONRA .. İŞALLAH DÜZELİR ... YAGIDA 2000 E DOGRU DEĞİŞTİRİCEM ... TEKRAR TESEKKÜRLER BİLGULER İÇİN ... BU ARADA YAZILARI SOKTUM GOREN YAMAHA SANIYO :D :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst