Araba almanın motosiklet almaktan daha zor olması

Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
FİYATI ARADAN ÖNCELİKLE ÇIKARTALIM.
nerdeyse 1.5 aydır araba bakıyoruz ailede her kafadan bir ses çıkıyor. her aksam ev beyaz futbol programına döndü ne illet bir şey mis bu
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,862
Motosikleti
cbf 150
Aslında çok basit, belliki paran kısıtlı o yüzden elli kişi düşünüyorsunuz ben gidiyorm galeriye alıyorum kamyonu çıkıyorum.

hepsini almak çok basit motorda arabada teknede. sadece neye ihtiyacın var onu düşün. Kalitemi? işlevmi? ekonomimi? dayanıklılıkmı? dayanıklıysa toyota işlevse toyota ekonomiyse linea kaliteyse mercedes
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Daha ne istiyorsun parayı aradan çıkardıktan sonra
gerisi aile içinde hoş vakit geçirmedir.
Tabiki TESLA
Alon Mush iyice cozutmasaydı ben de Tesla derdim ama şimdi Tesla araba alınca onunla gezmeye utanırım.
Toyota'nın tamamen elektrikli araba çıkarmasını bekliycem artık.

Neyse, konuyu güzel sulandırdık, sonra köfteci tayfa da bütün konuları sulandırıyor diyenler yalancı çıkmasın diye yaptım. :)

Ciddi diyecek olursam, PSA grubunun 1.2 benzinli motorlu arabalarından uzak durun diyeyim. Para mühim değilse Toyota Corolla Cross tam bir aile arabası, hem de toyota, tek eksiği toyota olduğu için sanayide çevre edinme imkanınız olmaz.
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,039
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Araba almak zor değildir, maddi imkanlar kısıtlıdır. F/P bakıyorsunuzdur.
"Bütçe belirtirsen yardımcı olalım." :D
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Yani iyidir değildir, bilemem ama oldum olası şu fındık kadar motor hacmi olup da fik fik fik turbo beslemeli arabaları sevemedim, gitti. Otomobil kullanıyorsun motosiklet gibi 0.9 hacim ne 1.0 hacim ne?
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Yani iyidir değildir, bilemem ama oldum olası şu fındık kadar motor hacmi olup da fik fik fik turbo beslemeli arabaları sevemedim, gitti. Otomobil kullanıyorsun motosiklet gibi 0.9 hacim ne 1.0 hacim ne?
Şimdinin 1.0 turboları, eskinin 1.6 atmosferikleriyle benzer güç üretiyor ve benzer şekilde yürüyor. 0.9 turbo da 1.4 atmosferik gibi yürüyor. Yani 1.0 atmosferik olsa ben de hak veririm ama adının 1.0 olmasının dışında gidişinde bir sorun yok. Ben 1.5 atmosferik bir araç kullanıyorum ama bazı 1.0 turbolar benim arabadan daha canlı gidiyor. Benim araba sadece son hızda daha iyidir muhtemelen 1.0 turbolara göre.

Uzattım ama sözün özü, 1.0 motorlara karşı ön yargı var.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Şimdinin 1.0 turboları, eskinin 1.6 atmosferikleriyle benzer güç üretiyor ve benzer şekilde yürüyor. 0.9 turbo da 1.4 atmosferik gibi yürüyor. Yani 1.0 atmosferik olsa ben de hak veririm ama adının 1.0 olmasının dışında gidişinde bir sorun yok. Ben 1.5 atmosferik bir araç kullanıyorum ama bazı 1.0 turbolar benim arabadan daha canlı gidiyor. Benim araba sadece son hızda daha iyidir muhtemelen 1.0 turbolara göre.

Uzattım ama sözün özü, 1.0 motorlara karşı ön yargı var.
Eskinin 1.6 atmosferinin ömrü ile
Şimdinin 1.0 motorunun ömrü aynı değil...
Olması da beklenemez zaten...
Benim arabam 1.9 tdi 110 hp
1.0 larda 165 hp araba var yahu.. Ama canından can gidiyordur orası ayrı..
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Eskinin 1.6 atmosferinin ömrü ile
Şimdinin 1.0 motorunun ömrü aynı değil...
Olması da beklenemez zaten...
Benim arabam 1.9 tdi 110 hp
1.0 larda 165 hp araba var yahu.. Ama canından can gidiyordur orası ayrı..
Tabii ki düşük hacimli turbolu motorla yüksek hacimli atmosferiğin ömrünü karşılaştırmak çok doğru değil. Ancak bir çoğumuz arabaları çok uzun yıllar kullanmıyoruz. Ben 2019'da 0.9 clio aldım sıfır km olarak. 90 bin km kullandım 2023 yılında sattım. Çok gezdim, her yere girdim ve hiç sorun çıkarmadı. Sattığım kişi de tanıdık şu anda 120 binde falan. Yine bir sorunu yok motorun. Tabii ki 300-400 bin kmler beklemiyorum ama 200 bin çok çok rahat gidecek gibi duruyor şimdilik.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,647
Motosikleti
Ns200 15"
Eskinin 1.6 atmosferinin ömrü ile
Şimdinin 1.0 motorunun ömrü aynı değil...
Olması da beklenemez zaten...
Benim arabam 1.9 tdi 110 hp
1.0 larda 165 hp araba var yahu.. Ama canından can gidiyordur orası ayrı..
Abi sendeki motor gudubet bir olay, 1.9 ve 1.4 TDİ motorlar taş gibiler. Tek hassas noktaları kötü yağ koyulursa egzantrik milleri bozuluyor, birde pd enjektöre sahip oldukları için subap ayarı gibi enjektör horozlarının ayarı yapıldımı tadından yenmez. :)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Tabii ki düşük hacimli turbolu motorla yüksek hacimli atmosferiğin ömrünü karşılaştırmak çok doğru değil. Ancak bir çoğumuz arabaları çok uzun yıllar kullanmıyoruz. Ben 2019'da 0.9 clio aldım sıfır km olarak. 90 bin km kullandım 2023 yılında sattım. Çok gezdim, her yere girdim ve hiç sorun çıkarmadı. Sattığım kişi de tanıdık şu anda 120 binde falan. Yine bir sorunu yok motorun. Tabii ki 300-400 bin kmler beklemiyorum ama 200 bin çok çok rahat gidecek gibi duruyor şimdilik.
Şu an 330 binde.. 200 daha gider sanırım...
Abi sendeki motor gudubet bir olay, 1.9 ve 1.4 TDİ motorlar taş gibiler. Tek hassas noktaları kötü yağ koyulursa egzantrik milleri bozuluyor, birde pd enjektöre sahip oldukları için subap ayarı gibi enjektör horozlarının ayarı yapıldımı tadından yenmez. :)
Çekiş gidiş, buna rağmen az yakış...
Şimdikiler go kart motoru gibi. . :)
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,039
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Emülsiyonudur, algısıdır vergisidir fiyatıdır yakıtıdır, ülkede küçük hacimlilerin tercihi çok anormal değil. AB ülkelerinde de emülsiyonlardan dolayı böyledi diye hatırlıyorum. Al sana V8, algısı vergisi 1.0 la aynı, yakıtta da damping yaptık deseler bu forumdan kimseni la yürü git diyeceğini sanmıyorum. Fakirsiniz, kabul edin.

Octavia 1.0 e-tec. Yanlış bilmiyosam 3 silindir. Bu motor bu arabayı çeker mi diye oturdum direksiyona. Vay arkadaş dedirtti.
Gerçi elektrik desteği muhabbeti var onlarda ama,mild hybrid deniyor sanıyorum, yine de...
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,760
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Siz hakikaten bir V8 kullanmanın zevkine varamamış bir nesilsiniz. Sizin için üzüldüm. O tatlı ses ve güç insanı s...m parasını dedirtir. Aslan besleyen yemini düşünmez misali.
 
Katılım
10 Haz 2022
Mesajlar
21
Ben kararsızlık yönünden otomobilden daha zor buluyorum. İstanbul gibi bir şehir'de scooter tipine mecbursun. Ve yatırım da gerçekten en çok bunlara yapılmış. Cruiser alayım desen trafik yüzünden çok fazla dur kalka maruz kalacaksın. Çinliler dışında çok fazla ekonomik seçenek yok. Hyosung - Royal Enfield - Brixton hiçbiri distribütör ve servis yönünden güvenilir durmuyor. Xmax ve Forza dışında seçenek bırakılmıyor.
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Ben kararsızlık yönünden otomobilden daha zor buluyorum. İstanbul gibi bir şehir'de scooter tipine mecbursun. Ve yatırım da gerçekten en çok bunlara yapılmış. Cruiser alayım desen trafik yüzünden çok fazla dur kalka maruz kalacaksın. Çinliler dışında çok fazla ekonomik seçenek yok. Hyosung - Royal Enfield - Brixton hiçbiri distribütör ve servis yönünden güvenilir durmuyor. Xmax ve Forza dışında seçenek bırakılmıyor.
Anadolu yakasında hepsi alınabilir gibi.
Ama avrupa yakası harbiden çare scooter
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

1k derken 1 milyon demek istediğini varsayıyorum. Şahsen ben olsam şöyle bir şey alırdım o bütçede
Hocam tesekkürler ama arabayı çok kurcalamışlar acıklamayı okudunuz mu 😀
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst