Araba almanın motosiklet almaktan daha zor olması

Katılım
5 Tem 2022
Mesajlar
428
Ne kadar ekmek o kadar köfte mantığı ile üretilmiş bir araç o, çok düşük kilometrelerdeki arabalar bahsettiğim fiyatlara satılıyor. 4. Viteste devrini aldırırsanız kolay kolay bayılmaz rahatlıkla bayırı çıkar. Bu arabanın tek amacı arabanın sadece a noktasından b noktasına gideyim, ucuz, günümüz şartlarına uysun ve sıfır olsun mantığı ile alınır yoksa arabada ne direksiyon hissiyatı var ne konfor ne de kalite.
800 bandında tertemiz 18-19 model 1.6 otomatik Egea'lar da var bu arada. Sıfır 1.4 yerine 100 bin km civarı 1.6 otomatik daha tercih edilesi duruyor.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,647
Motosikleti
Ns200 15"
800 bandında tertemiz 18-19 model 1.6 otomatik Egea'lar da var bu arada. Sıfır 1.4 yerine 100 bin km civarı 1.6 otomatik daha tercih edilesi duruyor.
Eğer triger bakımı yapılmamışsa direkt olarak ağır bakım ihtiyacı var demek. Şanzıman yağı, soğutma sıvısı, devirdaim, triger kayışı, şarj kayışı derken bir sürü masraf demek. Genellikle bu tarz arabaların otomatik şanzımanlarına karşı ön yargım var, şanzımanlarının pek sağlam olduğunu düşünmüyorum.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Genellikle bu tarz arabaların otomatik şanzımanlarına karşı ön yargım var, şanzımanlarının pek sağlam olduğunu düşünmüyorum.
1.6 Benzinli olanları vardı bir ara, onlardan bahsediliyorsa tork konvertörlü Aisin üretimi 6 ileri şanzıman kullanıyor. Sağlam şanzımandır. 1.6 dizel otomatik olanlar dct. Onu kim üretiyor bilmiyorum. Ama zaten çift kavramalı şanzıman olduğu için elbet bir gün kavrama bitecek.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,647
Motosikleti
Ns200 15"
1.6 Benzinli olanları vardı bir ara, onlardan bahsediliyorsa tork konvertörlü Aisin üretimi 6 ileri şanzıman kullanıyor. Sağlam şanzımandır. 1.6 dizel otomatik olanlar dct. Onu kim üretiyor bilmiyorum. Ama zaten çift kavramalı şanzıman olduğu için elbet bir gün kavrama bitecek.
Benzinli olan aklıma gelmemişti ama her ne kadar piyasası olan bir araç olsada Egea'nın 1.6 benzinlisinin pek tutulmuş model olacağını zannetmiyorum. Tork konvertörlü şanzıman zaten kolay kolay ölmez, biraz pürüzlüdür ve az bir şeyde gücü yer ama bakımları yapılırsa uzun seneler hizmet eder, bir çok üretici şanzıman bakımını Mercedes gibi olanak sağlasa çok güzel olurdu onlarda en güzel yanın bir taneside karterden ayrı olarak tork konvertörünün içindeki yağıda boşaltabiliyor olmak.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Yarın 1.5 Dizel arabayı bakıma götürücem, fren diskleri+balataları değişecek, triger seti değişecek, şanzuman yağı da belki değişir onu kaç km önce değiştirdim bakmadım ama 80bin km olmuştur. Geçen bakımda usta bir sonraki bakım masraflı olacak haberin olsun demişti, artık başıma ne gelecek yarın belli olacak.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,647
Motosikleti
Ns200 15"
Yarın 1.5 Dizel arabayı bakıma götürücem, fren diskleri+balataları değişecek, triger seti değişecek, şanzuman yağı da belki değişir onu kaç km önce değiştirdim bakmadım ama 80bin km olmuştur. Geçen bakımda usta bir sonraki bakım masraflı olacak haberin olsun demişti, artık başıma ne gelecek yarın belli olacak.
30.000 TL civarı tutar diye düşünüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst