Aramızda bilgisayardan iyi anlayan birileri varsa yardım edebilir mi? Bilgisayar almayı planlıyorum.
Kasa: AeroCool XPredator High Power B12S 750W 80+ Güç Kaynaklı Big Tower Kasa (Çift 23cm Fan)
İşlemci: Intel Core i7-3820 LGA 2011 10MB 3.6GHz Dört Çekirdekli İşlemci
Anakart: Gigabyte GA-X79-UD3 Intel 2011 Soket DDR3 USB3 SATA3 PCI-E G3 ATX Anakart
Bellek: Kingston Hyperx T2 Predator 16GB (2x8GB) DDR3 2133MHz CL11 Dual Kit Bellek
Ekran Kartı: Gigabyte nVIDIA Kepler GTX760 Windforce 3X 2GB DDR5 256Bit Pci Ekspres Ekran Kartı
SSD: Kingston HyperX 3K Serisi 120GB SATA III 555-510MB/s 2.5" SSD
Şimdilik bu kadar sizce nasıl, uygun mudur?
Islemcinin ozelliklerine baktim da simdi, pci express 3.0 destegi ve digerlerine gore daha fazla ram destegi var, cpu da grafik islemci yok ki sen zaten ekran karti alacaksin o yuzden onemli degil.
Ramle ilgili olarak, ekstra 2 kanal daha ddr3 var diyor ama yapilan testlerde 4 kanal olarak kullandiginda, 2 kanal olarak kullandigina gore daha yavas kalmis ramler, yani 2x4GB takinca, 4x2GB a gore daha hizli olmus, enteresan. Bir de ram gecikme sureleri daha fazlaymis. Bunlar overclock yapip da kapasiteyi zorladigin zaman belki hissedebilecegin seyler. Yani burda onemli olan, islemcinin 2700k ya cok yakin performansta oldugunu soyluyorlar, eger bu ekstralari sana fazla yara saglamiyorsa, fiyat performans olarak 2700k alabilirsin belki, ha yok ben rendering falan yapcam, benim icin onemli diyosan ayri, butun hikaye aradaki farka degip degmeyecegi. Bu islemci 2700k da ki gibi overclock a acik bir sekilde gelmiyor, cok kisitli yapabiliyorsun, o da biostan carpani artirarak. Oyle olunca da 2700k ile ayni performansta oluyor, yukardaki getirilerini kullanacak misin, arada ne kadar fark var fiyat olarak ona bakmak lazim, ya da standart bilgisayar lafi olacak ama biraz daha bekleyip sandy bridge yerine cikacak olan chipsette degerlendirebilir.
Bunlarin hicbiri ucuz olmayacak ama
