250 Nk İle 10 Saatlik Uzun Yola Çıkılır mı?

Katılım
28 Kas 2022
Mesajlar
15
Herkese Merhabalar, aklımda şöyle bir fikir var İstanbuldan Alanya'ya 250 Nk motorum ile gitmeyi planlıyorum lakin motorum yeni olduğu için uzun yola çıkılır mı zorlar mı yorar mı bilemiyorum bu yüzden bazı sorularım var.

Uzun yola çıkılır mı bu motorla? Çıkılırsa motor ısısı konusunda nelere dikkat etmeli ve ne yapmalıyım? Örneğin hararet yaparsa veya fazla ısınırsa ne yapmalı?

Veyahut motoru Alanya'ya kargolasam ne kadar tutar?
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
309
Dostum cbr 250 ile geçtiğimiz yaz erzurumdan çıkıp geze geze İzmire kadar gittim. Gezdiğim süre boyunca Akdeniz de bir o şehre bir bu şehre sürekli gezdim. Çıkılmaz diye bir şey yok bal gibi de çıkılır. Motorunun sınırlarını bilip onu çok fazla zorlama isen, 2/3 saatte bir hem kendin hem de motorun için çay sigara molası verirsen çok da güzel gidersin. Yanına lastik köpüğü veya fitil alman yeterli. Yeni motormuş zaten suyunu yağını kontrol edip yola çık çok ta keyif alırsın kargo felan hiç uğraşma yani. Atarsın 6. Vitese 90/120 arası sakin sakin şarkı dinleye dinleye gidersin. İyi yolculuklar şimdiden

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:54 ----------

Hararet ve fazla ısınma mevzusu ise nk250 su soğutmalı bir motor şehir içerisinde bilmiyorum hararet konusunda sorun mu yaşattı sana ama uzun yolda sorun yaşatmaz sonuçta tapa gaz gitmiyorsun. Ha yine de yola çıkmadan önce radyatör sıvıların bir kontrol et belki eksik vardır.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Motor ısısına falan dikkat etmenize gerek yok hocam, bakımını kilometresinde yaptırın, suyu yağı tam olsun çölde bile gider, enjeksiyonlu, sıvı soğutmalı düşük cc makine. oturuş pozisyonu çok rahatsız değil, arkaya bağlarsın. saatte 100km konfor hızında seyahat etsen minimum 9 saat sürüşün var. Molalarla birlikte yolu ikiye bölüp gitmek çok mantıklı.

Kargo işi de pahalı oldu, 3bin liradan fazla tutar. Otobüs bagajına versen o da hem iyi para hem de sağı solu çizilip ezilebiliyor. En temizi binerek geze geze gitmek vakit varsa.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Aç kontağı git bazı arkadaşlara kalsa 1000cc lik motorla İstanbul’dan Bursa’ya gidemezsin ..

Eylülde arkadaşım pulsar ile İstanbul dan Alanya’ya gitti 15 gün kaldı döndü gayette güzel rahat gitti geldi .. mola aralıklarına düzgün yap rotanı doğru belirle motorun bakımları tam olsun koruman giyimim tam olsun uykunu tam al yeter ..
Yolda giderken gereksiz riskede girme hiç ..
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Ben dio ile istanbul - gaziantep seyahati yapmayı planlıyorum. Sen sana otur düşün gider mi gitmez mi ?
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
57
Motosikleti
BMW F800 GS(2025)&Harley Davidson Sportster XL883(2008)
Çok rahat gidersin. Uzun yolda olmazsa olmaz kulak tıkacı almayı unutma.
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
314
Motosikleti
KTM 790 Adventure
Bence gidilmez. 2 ay önce kendi 250NK motorum ile köyüme (50 km) gittim. Neyse köyüme vardım, evin ziline basacam ama zili denkleyemiyorum bir türlü. 50 km yol boyunca müthiş titreşim yedim. 30 km'de el ve ayak parmak uçlarım titreşimden karıncalaşmaya ve uyuşmaya başlamıştı. Son 20 km artık titreşimden olacak ki vücutta uyanmadık organım kalmamıştı.
Velhasıl kelam ben olsam 50 km üstü yol için 250NK ile yola çıkmazdım. :mrgreen:
 
Katılım
2 Ara 2020
Mesajlar
192
Bence gidilmez. 2 ay önce kendi 250NK motorum ile köyüme (50 km) gittim. Neyse köyüme vardım, evin ziline basacam ama zili denkleyemiyorum bir türlü. 50 km yol boyunca müthiş titreşim yedim. 30 km'de el ve ayak parmak uçlarım titreşimden karıncalaşmaya ve uyuşmaya başlamıştı. Son 20 km artık titreşimden olacak ki vücutta uyanmadık organım kalmamıştı.
Velhasıl kelam ben olsam 50 km üstü yol için 250NK ile yola çıkmazdım. :mrgreen:
O zaman sizin dediğinize göre küçük cc motosikletlerle sadece mahalle arasında gezelim şehrin bir ucundan öbür ucuna dahi gitmeyelim. Yahu öyle şey olur mu hiç benim evimden İstanbul'un diğer yakasındaki okulum bile 45km oraya da motosikletle gitmeyeceksek yakalım bu motosikletleri.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Bahsettiğiniz yol 800 km, bir de o hafta dönüşünüz olsa toplam 1600 km eder. Yağ değişim sürenizi de hesaba katın. Yağ değişiminiz gelmişse ya da çok az kalmışsa da yağı yenileyip öyle yola çıkın.

Kış mevsiminde gittiğinizi ama havanın soğuk ve kuru olduğunu farz etsek bile ekipmanlarınızı bilmiyorum ama muhakkak içinizde neopren bir yelek gibi birşey olsun. Pantolon altına içlik de giyin. Tur camınız olmadığından önünüz açık olacak ve bol bol rüzgar yiyeceksiniz.

Elleriniz hem çok üşüyecek, hem de titreşimden uyuşacak. Bu da ani bir durumda el hassasiyetiniz kalmayacağından kazaya davetiye demektir. Mutlaka iyi bir eldiveniniz olsun.

Kulak tıkacı ve güneş gözlüğü zaten olmazsa olmazlardan.

Motorunuzun mutlaka 6. viteste rahat gideceği, az titreyeceği bir devir aralığı vardır. O devir aralığında hem daha konforludur hem de yakıt tüketimi çok yüksek olmaz. O aralığı biliyorsanız o aralıkta sürmeniz daha sağlıklı olacaktır. Mesela benim eski 250lik Wolf.ümde 6. vites 6000 devirde 110 km idi bu hız. Bu aralıkta çok daha az yorularak uzun yol yapıyordum.

Kısa sürede ulaşmak için asla tapa gaz sürekli sürmeyin.

Titreşimden kaynaklı vida, civata gevşemeleri için yanınızda ufak bir alet takımı olsun.

Motorunuzda yük taşıyacaksanız ve topcase yoksa arka seleye koyacağınız çantayı spanzet ile sabitleyebilirsiniz. O çantaya sırt dayamak müthiş rahattır. Yanlarda dengenizi bozacak bir ağırlık farklılığı olmasın. Sadece sırt çantası kullanmayın çünkü sırt çantası içindeki ağırlık, uzun yolda sizin sırtınızı mahvedecektir.

Konfor sele kullanın. 1-2 saatte bir ya da 100-150 km.de bir mola verin, su için ve kan dolaşımınızın sağlığı için kültür fizik hareketleri yapın.

Motosiklet görünce dötü başı oynayan dızlolar her şehirde vardır. Onları gördüğünüzde tanırsınız zaten. Şahin olur, çakal kasa Bmw olur, doblo olur, Peugeot olur.. Onlarla kapışmaya kalkmayın, yarışmayın, bırakın sizi geçsinler gurur yapmayın.

Tek hedefiniz gideceğiniz yere "sağ salim varmak" olsun.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
rx3i evo ile kırklareli/izmir kırklareli ankara yapmış biri olarak hiçbir sorun yaşamadım. lastik tamir kiti motor yağı gibi bir kaç gereç yanınıza alın ne olur ne olmaz.
 
Katılım
3 Eki 2020
Mesajlar
514
Bence gidilmez. 2 ay önce kendi 250NK motorum ile köyüme (50 km) gittim. Neyse köyüme vardım, evin ziline basacam ama zili denkleyemiyorum bir türlü. 50 km yol boyunca müthiş titreşim yedim. 30 km'de el ve ayak parmak uçlarım titreşimden karıncalaşmaya ve uyuşmaya başlamıştı. Son 20 km artık titreşimden olacak ki vücutta uyanmadık organım kalmamıştı.
Velhasıl kelam ben olsam 50 km üstü yol için 250NK ile yola çıkmazdım. :mrgreen:

reis nabıyon kesicidemi sürüyonda deli gibi titreşim yiyosun
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
180
deneme tahtasi youtube kanalinda erkin yesil nk250 ile nordkapp´a kadar gidip gelmisti :)
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
millet bisikletle dünyayı geziyor kaç defa Alanya’da Fethiye de gördüm bisiklet grubu Avrupa’dan süre süre gelmişler ..
Youtube açın bakın cub motorla abimizin ismini unuttum Yunanistan Bulgaristan geziyor diğer çift ybr 125 ile Amerika’ya gidiyor bir diğeri cbf150 ile Kazakistan’a gidiyor ..

Velhasıl gitmek isteyene gidemezsin desende durduramassın gitmekde tereddütü olan adamın altında litrelik dünyanın en iyi en kaliteli adv makinesi yada touring makinesi olsun yola çıkartamassın ..
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
314
Motosikleti
KTM 790 Adventure
O zaman sizin dediğinize göre küçük cc motosikletlerle sadece mahalle arasında gezelim şehrin bir ucundan öbür ucuna dahi gitmeyelim. Yahu öyle şey olur mu hiç benim evimden İstanbul'un diğer yakasındaki okulum bile 45km oraya da motosikletle gitmeyeceksek yakalım bu motosikletleri.
Ben gidilemez demedim. Ben tercih etmem manasında söyledim. Neticede 250NK ile Nordkapp yaptı Erkin.
Bende hergün işe gidiş geliş için motorumu kullanıyorum ama seyir hızım max 110 hıza çıkıyor.
Düz otobanda 50 km kesintisiz 140 hız ile tek silindir 250 cc motorla yolun keyfi çıkmaz. Dediğim gibi titreşim manyağı eder. 90-110 bandında gidersen elbet o kadar titreşim olmaz ama soruyorum size kim bomboş otobanda motor ile 100 km/h ile ilerler? Uzun yolda zevk alarak motor bineceksen altında en az 2 silindir, 500 cc motor olmalı bence.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
millet bisikletle dünyayı geziyor kaç defa Alanya’da Fethiye de gördüm bisiklet grubu Avrupa’dan süre süre gelmişler ..
Youtube açın bakın cub motorla abimizin ismini unuttum Yunanistan Bulgaristan geziyor diğer çift ybr 125 ile Amerika’ya gidiyor bir diğeri cbf150 ile Kazakistan’a gidiyor ..

Velhasıl gitmek isteyene gidemezsin desende durduramassın gitmekde tereddütü olan adamın altında litrelik dünyanın en iyi en kaliteli adv makinesi yada touring makinesi olsun yola çıkartamassın ..

cub motorla Yunanistan, Bulgaristan gezen abimiz bu forumda da çok yazan @yasliveacemi abimiz. İsmet abinin ismini nasıl unutursun? :)
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
cub motorla Yunanistan, Bulgaristan gezen abimiz bu forumda da çok yazan @yasliveacemi abimiz. İsmet abinin ismini nasıl unutursun? :)

Bizimde yaş geldi artık unutuyoruz bak unutuyoruz derken ümmet pertikan abimizi de rahmetle anmadan geçmeyelim . Mondial 125cc lik scooterla terörün en yoğun olduğu vakitler doğu ordan Karadeniz turu atmıştı .. kaç defa Türkiye turu attı o scooterlarla Allah rahmet eylesin ..
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
Gidilir niye gidilmesin? Aklın kalmasın diye yola çıkmadan önce motorun suyunu değiştir, yağ değişim zamanı yaklaştıysa yağı da değiştir. Kesinlikle kulak tıkacı al yanına işmont mağazalarında var bulamazsan koçtaş minide var. Bir de kaydırmaz depo yan pad al rahat edersin beline ve bileklerine binen yükü azaltırsın. Millet ybr 125 ile dünya turuna çıkıyor sen de rahat rahat gidersin alanya ya. Titreşimi de o kadar kafana takma her motor titrer.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
443
Motosikleti
KAWASAKI Z500SE- HONDA SH125İ
bende yazın kısmetse İstanbul-Şarköy yapmak istiyorum
bakalım nasıl olacak
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Tamamen sürüş tarzı, dinamikleri, amaç ve zamana bağlı.
Olay sadece İstanbul'dan Alanya'ya gitmekse, ızdırap olur. Ama ben İstanbul'dan çıkarım sabırlı adamım, acelem yok,90-100 hız yeter, zaman sıkıntım yok, gezerek, istediğim zaman dinlenerek giderim dersen değil, değil Alanya, Maldivlere de gidersin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst