20 DK.önce önümde 600RR kaza geçirdi

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Bunu şimdi farkettim, hızının bu olduğuna emin misin?

Bu süratte o virajda patlamak için ya hepi topu 100km tecrübe yada özel yetenek felan gerektirir.:silent:

evet viraj keskin ama geniş o hızda yatmış olması bile garip o virajda..
eleman frenliyo olmasın viraja girişten beri..
doş acemi ise her şey normal ya
neyse, geçmiş olsun diyelim:cat:
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Allah acil şifalar versin. İnşallah birşeyi yoktur.

Bende bugün "tank slapper" denen konuyu okuyordum!. O tarz bir kaza mı acaba?

Evet aynen öyle..
Dönüşlerde sert fren yapmak sebep oluyo buna ne yazıkki..

Tanımasamda okuyunca üzüldüm.. İnşallah önemli bi sağlık sorunu yoktur..
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bir arkadaşımız tank tokatlayan mevzusu mu geçmiş?
diye sormuş.
Hayır bu olay öyle değil.
Arkadaş ön tekeri kaybetmiş.
Ön tekerin kaybı tank tokatlayanla aynı değildir.
Bu tank tokatlayan diye çevirdiğimiz mevzuya biraz açıklık getirelim.
Daha doğrusu, bu konuda geniş bilgi içeren bir topiği forumumuzda bulabilirsiniz.
Kafanızdaki tüm sorulara cevap olacak içeriğe sahiptir.
Ben sadece neden tank tokatlayan deniyor onu yazayım.

Aslında çeviri hatası.
Depo tokatlayan diye çevrilse daha net anlaşılacak bir şey.
Motosikletinizin gidonu benzin deponuza doğru, sanki iki eliyle ardı ardına tokat atıyormuş gibi bir salınıma girer.
Gevurlar buna Tank Slapper diyorlar. Aynı gevurlar benzin deposuna da tank diyorlar.:)
Ayrıntılı bilgiyi bahsi geçen topicte bulabilirsiniz.
Sanırım Elint açmıştı konuyu.

Gelelim kazaya.

Görmediğimiz için yazacaklarım bir tahminden ibarettir.
Sanırım arkadaşımız MotoGp pilotları gibi bir yatayım dedi.
Fakat yeterince tecrübesi olmadığından yatış açısını ve hızını ayarlayamadı.
Yanındaki şeritte giden araca yaklaşmaya başlayınca panikledi ve frene asıldı.
Bu panik de ön tekeri kaybetmesine neden oldu.
Ha kaybetmese ne olacaktı.
Gene düşecekti.
Çünkü motosiklet yatık vaziyetteyken frene asılmanın başka bir sonucu yoktur.
Fren yapmanız gerekiyorsa, mutlaka motoru dik konuma getirin.
Ön teker kaybı için illa virajda fren yapmanız gerekmez.
Gidonun gereğinden fazla sıkı kavranması, gereksiz fazlalıkta basınç uygulanarak kontra yapılması, yolda bir engelin üzerinden geçilmesi gibi sebepler de olabilir.
Neyse geçmiş olsun diyelim ve meraklı arkadaşların da kulaklarına küpe yapmalarını salık verelim...
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
O yolda o süratte tank slapper(tank tokatlama) felan olmaz, olsa olsa çaylak slapper olur!
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Bir arkadaşımız tank tokatlayan mevzusu mu geçmiş?
diye sormuş.
Hayır bu olay öyle değil.
Arkadaş ön tekeri kaybetmiş.
Ön tekerin kaybı tank tokatlayanla aynı değildir.
Bu tank tokatlayan diye çevirdiğimiz mevzuya biraz açıklık getirelim.
Daha doğrusu, bu konuda geniş bilgi içeren bir topiği forumumuzda bulabilirsiniz.
Kafanızdaki tüm sorulara cevap olacak içeriğe sahiptir.
Ben sadece neden tank tokatlayan deniyor onu yazayım.

Aslında çeviri hatası.
Depo tokatlayan diye çevrilse daha net anlaşılacak bir şey.
Motosikletinizin gidonu benzin deponuza doğru, sanki iki eliyle ardı ardına tokat atıyormuş gibi bir salınıma girer.
Gevurlar buna Tank Slapper diyorlar. Aynı gevurlar benzin deposuna da tank diyorlar.:)
Ayrıntılı bilgiyi bahsi geçen topicte bulabilirsiniz.
Sanırım Elint açmıştı konuyu.

Gelelim kazaya.

Görmediğimiz için yazacaklarım bir tahminden ibarettir.
Sanırım arkadaşımız MotoGp pilotları gibi bir yatayım dedi.
Fakat yeterince tecrübesi olmadığından yatış açısını ve hızını ayarlayamadı.
Yanındaki şeritte giden araca yaklaşmaya başlayınca panikledi ve frene asıldı.
Bu panik de ön tekeri kaybetmesine neden oldu.
Ha kaybetmese ne olacaktı.
Gene düşecekti.
Çünkü motosiklet yatık vaziyetteyken frene asılmanın başka bir sonucu yoktur.
Fren yapmanız gerekiyorsa, mutlaka motoru dik konuma getirin.
Ön teker kaybı için illa virajda fren yapmanız gerekmez.
Gidonun gereğinden fazla sıkı kavranması, gereksiz fazlalıkta basınç uygulanarak kontra yapılması, yolda bir engelin üzerinden geçilmesi gibi sebepler de olabilir.
Neyse geçmiş olsun diyelim ve meraklı arkadaşların da kulaklarına küpe yapmalarını salık verelim...

Evet, işte bu dediğinin aynını ben çukurdan çıkınca yaşadım..

Fren yapmamama rağmen hızımın çok süratli olmamasına rağmen çukurdan çıktıktan sonra dediğin şekilde oldu ve nihayetinde beni fırlattı kendiside biraz ilerde yattı :cherry:

Demekki çukura girincede olabiliyomuş..

Ama eminimki hyo olsa olmazdı.. Motorun şekline göre mi değişiyo bu tank tokatlayan?? Niye hyoda olmuyo da suzukide oluyo :silent:
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Evet, işte bu dediğinin aynını ben çukurdan çıkınca yaşadım..

Fren yapmamama rağmen hızımın çok süratli olmamasına rağmen çukurdan çıktıktan sonra dediğin şekilde oldu ve nihayetinde beni fırlattı kendiside biraz ilerde yattı :cherry:

Demekki çukura girincede olabiliyomuş..

Ama eminimki hyo olsa olmazdı.. Motorun şekline göre mi değişiyo bu tank tokatlayan?? Niye hyoda olmuyo da suzukide oluyo :silent:

Olay şöyle mi oldu?
Belirli bir süratte gidiyordun.
Çukura girdin ve birden bire gidon hızla sağa sola doğru kontrol edemeyeceğin biçimde dönmeye başladı.
Yani depoyu Allah ne verdiyse tokatlıyor.
Eğer böyleyse Tank Tokatlayan terimi doğru.
Ama bir an olduysa ve gidonu elinden kaçırdıysam bu Tank Tokatlayan değil.
Ön teker kaybı.

Neyse sonuç olarak yorumum şu.
Motosikletler aynı segmentte üretilmiş olsa da birbirinden farklı özellikler taşır.
Bu olayda tepkiyi veren, motorun süspansiyon sistemi.
Yni benzer bir durumda farklı bir modelle aynı şeyi yaşamayabilirsin.
Ama bu garanti değil.
Yani Hyo da olsam olmazdı görüşüne katılmıyorum.
Belki daha şiddetli olabilirdi.
Belki de dediğin gibi, olmazdı.:)

Tank Tokatlayan, genellikle yüksek süratlerde ön tekerin bir an havalanması neticesinde de ortaya çıkabilir.
Ön teker havaya kalktığında gidonu tutuş durumunuz önemlidir.
Tabii buna müdahale etme şansınız yok.
Teker yere değdiğinde, kararlı bir dönüş gösteremeyecek açıda girdiyse,
üzerine binen yükten dolayı motoru dengeye sokmak isteyecektir.
Tabii bunu bilinçli olarak yapmaz.
Motosiklet ve bisiklet siz üzerinde olmasanız bile, giderken dengede kalmak için salınım yapar.
Yani ön tekerin yaptığı bu salınım aslında motoru dengede tutmak içindir.
Fakat darbe ve binen yük şiddetli olduğunda,insan gücünün buna müdahale edebilmesi imkansızdır.
Bu duruma gelindiğinde iki tercihiniz var.
Yüksek düşüş.
Alçak düşüş.

Gidon amortisörü bir lüks değildir...:cat:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Olay şöyle mi oldu?
Belirli bir süratte gidiyordun.
Çukura girdin ve birden bire gidon hızla sağa sola doğru kontrol edemeyeceğin biçimde dönmeye başladı.
Yani depoyu Allah ne verdiyse tokatlıyor.
Eğer böyleyse Tank Tokatlayan terimi doğru.
Ama bir an olduysa ve gidonu elinden kaçırdıysam bu Tank Tokatlayan değil.
Ön teker kaybı.

Neyse sonuç olarak yorumum şu.
Motosikletler aynı segmentte üretilmiş olsa da birbirinden farklı özellikler taşır.
Bu olayda tepkiyi veren, motorun süspansiyon sistemi.
Yni benzer bir durumda farklı bir modelle aynı şeyi yaşamayabilirsin.
Ama bu garanti değil.
Yani Hyo da olsam olmazdı görüşüne katılmıyorum.
Belki daha şiddetli olabilirdi.
Belki de dediğin gibi, olmazdı.:)

Tank Tokatlayan, genellikle yüksek süratlerde ön tekerin bir an havalanması neticesinde de ortaya çıkabilir.
Ön teker havaya kalktığında gidonu tutuş durumunuz önemlidir.
Tabii buna müdahale etme şansınız yok.
Teker yere değdiğinde, kararlı bir dönüş gösteremeyecek açıda girdiyse,
üzerine binen yükten dolayı motoru dengeye sokmak isteyecektir.
Tabii bunu bilinçli olarak yapmaz.
Motosiklet ve bisiklet siz üzerinde olmasanız bile, giderken dengede kalmak için salınım yapar.
Yani ön tekerin yaptığı bu salınım aslında motoru dengede tutmak içindir.
Fakat darbe ve binen yük şiddetli olduğunda,insan gücünün buna müdahale edebilmesi imkansızdır.
Bu duruma gelindiğinde iki tercihiniz var.
Yüksek düşüş.
Alçak düşüş.

Gidon amortisörü bir lüks değildir...:cat:

::alkiis::::alkiis::::alkiis::::alkiis::::alkiis::

Unutmadan, kaza yapan motor 07 600RR diye söylenmişti, bu modellerde HESD var.

Çok iyi bir sürücü limitlerde gitmedikçe tank slapper yüzünden hakimiyet kaybetmek imkansıza yakın.

Olayın başladığını, sistemin müdahelesini ve durduğunu çok kısa bir süre için hissediyorsunuz, bu esnada sakin olmak, gidonu 1 günlük yavru bebek gibi tutmak kafi.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Olay şöyle mi oldu?
Belirli bir süratte gidiyordun.
Çukura girdin ve birden bire gidon hızla sağa sola doğru kontrol edemeyeceğin biçimde dönmeye başladı.
Yani depoyu Allah ne verdiyse tokatlıyor.
Eğer böyleyse Tank Tokatlayan terimi doğru.
Ama bir an olduysa ve gidonu elinden kaçırdıysam bu Tank Tokatlayan değil.
Ön teker kaybı.

Neyse sonuç olarak yorumum şu.
Motosikletler aynı segmentte üretilmiş olsa da birbirinden farklı özellikler taşır.
Bu olayda tepkiyi veren, motorun süspansiyon sistemi.
Yni benzer bir durumda farklı bir modelle aynı şeyi yaşamayabilirsin.
Ama bu garanti değil.
Yani Hyo da olsam olmazdı görüşüne katılmıyorum.
Belki daha şiddetli olabilirdi.
Belki de dediğin gibi, olmazdı.:)

Tank Tokatlayan, genellikle yüksek süratlerde ön tekerin bir an havalanması neticesinde de ortaya çıkabilir.
Ön teker havaya kalktığında gidonu tutuş durumunuz önemlidir.
Tabii buna müdahale etme şansınız yok.
Teker yere değdiğinde, kararlı bir dönüş gösteremeyecek açıda girdiyse,
üzerine binen yükten dolayı motoru dengeye sokmak isteyecektir.
Tabii bunu bilinçli olarak yapmaz.
Motosiklet ve bisiklet siz üzerinde olmasanız bile, giderken dengede kalmak için salınım yapar.
Yani ön tekerin yaptığı bu salınım aslında motoru dengede tutmak içindir.
Fakat darbe ve binen yük şiddetli olduğunda,insan gücünün buna müdahale edebilmesi imkansızdır.
Bu duruma gelindiğinde iki tercihiniz var.
Yüksek düşüş.
Alçak düşüş.

Gidon amortisörü bir lüks değildir...:cat:

Şöyle ki; hyo ile ben çok fazla çukura girdim.. Şimdiye kadar bişiy olmadı.. Belki dağa bayıra daha yatkın olduğundandır.. Kimi zaman gözümü kapatıp yırtamayacağımı düşündüğüm anda bile gülümsememe sebep oldu :)

Suzukide dediğin gibi; belirli bi hızda seyrederken çukuru görmemle girmem bir oldu.. Çıkmayı başardım ama çıktığında gidonu tutmama rağmen zaptedemedim deli gibi bi hızla sağ sol yapmaya başladı ve nitekim beni attı.. Bırakma söz konusu deil yani..
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Suzukide dediğin gibi; belirli bi hızda seyrederken çukuru görmemle girmem bir oldu.. Çıkmayı başardım ama çıktığında gidonu tutmama rağmen zaptedemedim deli gibi bi hızla sağ sol yapmaya başladı ve nitekim beni attı.. Bırakma söz konusu deil yani..

Zaptedemezsiniz.

Yine pilotaj eğitiminde çok dikkatimizi vermemiz gereken bir konu olarak anlatılırdı yıllar yıllar önce.

Burada çeşitli seminerlerde bu işlerin profesörü olmuş bir çok arkadaşla tartıştık bu konuyu.
Yani kurtulmanın bir çaresi var mı? diye.

Hepimiz fikirlerimizi söyledik.
Yılın parlak fikri olarak, benim
"abi kaldırırım ön tekeri bir daha"
şeklindeki bilimsel tezim kabul edildi.:p

"Türk işte "
şeklindeki kışkırtmalara da kulak asmadım.:)

Başıma gelene kadar kendime bu konuda çok güveniyordum ama kazın ayağı öyle değilmiş.
Yaşanmadan anlaşılmıyor bazı şeyler.
Yaşayınca sürüş tekniğiniz değişiyor inanın.:)

Benim başıma pistte geldiği için(ki neredeyse imkansız gibidir)
fazla sorun olmadı.
Ama trafikte hayatınızı tehlikeye sokacak çok unsur var.
Aman ha.
Çukurlara dikkat...:)
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Zaptedemezsiniz.

Yine pilotaj eğitiminde çok dikkatimizi vermemiz gereken bir konu olarak anlatılırdı yıllar yıllar önce.

Burada çeşitli seminerlerde bu işlerin profesörü olmuş bir çok arkadaşla tartıştık bu konuyu.
Yani kurtulmanın bir çaresi var mı? diye.

Hepimiz fikirlerimizi söyledik.
Yılın parlak fikri olarak, benim
"abi kaldırırım ön tekeri bir daha"
şeklindeki bilimsel tezim kabul edildi.:p

"Türk işte "
şeklindeki kışkırtmalara da kulak asmadım.:)

Başıma gelene kadar kendime bu konuda çok güveniyordum ama kazın ayağı öyle değilmiş.
Yaşanmadan anlaşılmıyor bazı şeyler.
Yaşayınca sürüş tekniğiniz değişiyor inanın.:)

Benim başıma pistte geldiği için(ki neredeyse imkansız gibidir)
fazla sorun olmadı.
Ama trafikte hayatınızı tehlikeye sokacak çok unsur var.
Aman ha.
Çukurlara dikkat...:)

Bana mı söylüyosun abi :cherry:
Ben Ortaköydeki ennn tek çukuru bulup içine giren bi insanım :queen::queen::queen:
Ben girdikten sonra kapatmışlar zaten :cherry:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
303
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tank tokatlayanla ne alakası var anlayamadım. Açıklamasını okuyun yüksek hızlarda işe yaramıyor mu bu alet?
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Arkadaşımıza geçmiş olsun.:pale:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
tank slapper burada olamayacak bidurum hele bu hızlarda tek tekerden lastik aşşagı inince işe yarıyor bu sistem daha çok bu arkadaşın 55 65 arası gittiği düşünülürse ya yoldaki çiğ ya dökülen bikaçdamla yağ veya mazot yada aşırı acemi olmasıdır yaşadıgı olay.
 
Katılım
16 Kas 2007
Mesajlar
79
selam dün biz bi gurup motosikletci arkadaş buluşup sahilden geçerken kazayı gördük. Yavaşladık baktık ama nedense durmadık :(
Kaza geçiren arkadaşa acil şifalar diliyorum. Kazadan bir süre önce bostancı sahil girişinde yine kırmızı bi 600RR nin yanından geçtik

Şimdi söyleyeceğime dikkat :

Sürücünün ve Arkasındaki bayanın KASK'ı yoktu ? İnanamadım. Hem hava soğuk hemde o motorla kasksız çok tehlikeli.. Çok hızlı gitmiyordu biz onu geçtikten sonra az ilerde de kazayı gördük :(
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Geçmiş olsun. Sağ duyulu arkadaşımızı ise tebrik ederim.Örnek bir davranış sergilemiş.



Tank slapper farklı bir olay arkadaşım.Aşagıdaki linkten daha ayrıntılı bilgi alabilirsin.

http://www.motosiklet.net/forum/fay...edir-onemlii-herkez-okumali-4.html#post917341

Yanlış yorumlamışız. Anladım şimdi;düşük hızlarda gerçekleşecek bir olay değil yani...

Bende "motoru zaptedemedi" tarzı okuyunca ön teker kontrolden çıktı gibi algladım.
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
869
Aman dikkat!... Çok çok geçmiş olsun arkadaşa. İnşallah önemli birşeyi yoktur.
Her zaman tecrübe ve motorun cc'si beraber yükselmeli...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst