Bir arkadaşımız tank tokatlayan mevzusu mu geçmiş?
diye sormuş.
Hayır bu olay öyle değil.
Arkadaş ön tekeri kaybetmiş.
Ön tekerin kaybı tank tokatlayanla aynı değildir.
Bu tank tokatlayan diye çevirdiğimiz mevzuya biraz açıklık getirelim.
Daha doğrusu, bu konuda geniş bilgi içeren bir topiği forumumuzda bulabilirsiniz.
Kafanızdaki tüm sorulara cevap olacak içeriğe sahiptir.
Ben sadece neden tank tokatlayan deniyor onu yazayım.
Aslında çeviri hatası.
Depo tokatlayan diye çevrilse daha net anlaşılacak bir şey.
Motosikletinizin gidonu benzin deponuza doğru, sanki iki eliyle ardı ardına tokat atıyormuş gibi bir salınıma girer.
Gevurlar buna Tank Slapper diyorlar. Aynı gevurlar benzin deposuna da tank diyorlar.

Ayrıntılı bilgiyi bahsi geçen topicte bulabilirsiniz.
Sanırım Elint açmıştı konuyu.
Gelelim kazaya.
Görmediğimiz için yazacaklarım bir tahminden ibarettir.
Sanırım arkadaşımız MotoGp pilotları gibi bir yatayım dedi.
Fakat yeterince tecrübesi olmadığından yatış açısını ve hızını ayarlayamadı.
Yanındaki şeritte giden araca yaklaşmaya başlayınca panikledi ve frene asıldı.
Bu panik de ön tekeri kaybetmesine neden oldu.
Ha kaybetmese ne olacaktı.
Gene düşecekti.
Çünkü motosiklet yatık vaziyetteyken frene asılmanın başka bir sonucu yoktur.
Fren yapmanız gerekiyorsa, mutlaka motoru dik konuma getirin.
Ön teker kaybı için illa virajda fren yapmanız gerekmez.
Gidonun gereğinden fazla sıkı kavranması, gereksiz fazlalıkta basınç uygulanarak kontra yapılması, yolda bir engelin üzerinden geçilmesi gibi sebepler de olabilir.
Neyse geçmiş olsun diyelim ve meraklı arkadaşların da kulaklarına küpe yapmalarını salık verelim...