Yamaha Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
yani 2006 modellerde hem 98 hem 78 hp olan iki tip fazer mı var...
yamaha isi biraz karıştırmış heralde :)

hayır arkadaşım 2006 modeller sadece ve sadece 98 beygirdir ve tek kasadır fazer...ama 2007 yılında yamaha S2 modelini çıkararak 98 beygir motorunu bu modele taşıdı ve eski kasayı 2007 yılından itibaren 78 beygire indirilmiş motoruyla satışa sundu...umarım açıklayıcı olmuşumdur...:)
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
3
hayır arkadaşım 2006 modeller sadece ve sadece 98 beygirdir ve tek kasadır fazer...ama 2007 yılında yamaha S2 modelini çıkararak 98 beygir motorunu bu modele taşıdı ve eski kasayı 2007 yılından itibaren 78 beygire indirilmiş motoruyla satışa sundu...umarım açıklayıcı olmuşumdur...:)


tesekkur ederim. cok faydalı oldu...
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
yüksek hızları sevmeyen bir insanım.ancak abs li motor arama tercihim,şehir dışı sık seyahat tercihim,500-600 cc arasında motor arayışım ve marka olarak yamahanın ön plana çıkması beni ister istemez fazer e iytiyor.
1.arkadaşlar fazer in şehir içi kullanımda yüksek gücü sorun yaratıyor mu?
2.fazeri düşük hızlar(70-80 km)da kullanmak,ısınma sorunu yaratır mı?
3.yakıt tüketimi 4,5-5.5 litrelerde olduğunu okudum.şehir içinde bu daha da artar mı?
4.arıza-kaza hesaba katılmazsa normal şartlarda zincir,balata,yağ,lastik vs masraflar ortalama yıllık ne kadar bütce ister.
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
yüksek hızları sevmeyen bir insanım.ancak abs li motor arama tercihim,şehir dışı sık seyahat tercihim,500-600 cc arasında motor arayışım ve marka olarak yamahanın ön plana çıkması beni ister istemez fazer e iytiyor.
1.arkadaşlar fazer in şehir içi kullanımda yüksek gücü sorun yaratıyor mu?
2.fazeri düşük hızlar(70-80 km)da kullanmak,ısınma sorunu yaratır mı?
3.yakıt tüketimi 4,5-5.5 litrelerde olduğunu okudum.şehir içinde bu daha da artar mı?
4.arıza-kaza hesaba katılmazsa normal şartlarda zincir,balata,yağ,lastik vs masraflar ortalama yıllık ne kadar bütce ister.

1. Sorun yaratmıyor. Şehir için performanslı kullanmayacağını hesaba katarsak, düşük devirlerde fazer gayet sakin.
2. Fazerda ısınma sorunu bugune kadar yasamadim, 6 kademe olan hararet gostergesinin 6. bolume kadar hic yukselmedi.
3. Sehir ici performanslı ust devirlerde kullanmaz isen 5.5 yakıyor cok yogun trafikte uzun sure dur kalk yaparsan 6 lt ye kadar cıkabilir.
4. zincir 40.000, balata omru kullanıma gore değişir ortamala 30.000km ve ustu, yag servis kitabında 10.000kmde bir değiştirilmesi gerekiyor erkende degisebilirsin, lastikde kullanıma gore 15-20.000 km gider.
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
1. Sorun yaratmıyor. Şehir için performanslı kullanmayacağını hesaba katarsak, düşük devirlerde fazer gayet sakin.
2. Fazerda ısınma sorunu bugune kadar yasamadim, 6 kademe olan hararet gostergesinin 6. bolume kadar hic yukselmedi.
3. Sehir ici performanslı ust devirlerde kullanmaz isen 5.5 yakıyor cok yogun trafikte uzun sure dur kalk yaparsan 6 lt ye kadar cıkabilir.
4. zincir 40.000, balata omru kullanıma gore değişir ortamala 30.000km ve ustu, yag servis kitabında 10.000kmde bir değiştirilmesi gerekiyor erkende degisebilirsin, lastikde kullanıma gore 15-20.000 km gider.

+1

Motorum 22.000 km de yağ,filtre ve 19.500 de lastik, başka masraf çıkarmadı
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
+1

Motorum 22.000 km de yağ,filtre ve 19.500 de lastik, başka masraf çıkarmadı

4. sorum aslında cebe kaç ytl yansıtacağıydı ki.aldığım cevaptan sonra korkum azaldı.
zincir gibi çok maliyetli bir parçanın 40 .000 km gitmesi-lastiklerin 350 euro olup 20.000 km gitmesi içimi rahatlattı(yani 5000 km de bir 350 euro diye korkmuştum.).
yani yıllık 10.000 km giden bir binicinin malzeme+ işçilik 500 ytl yi geçmeyen bir maliyete maruz kalacağını anladım.bu miktar ı yanlış hesap etmiyorum değil mi:?

+1

Motorum 22.000 km de yağ,filtre ve 19.500 de lastik, başka masraf çıkarmadı

4. sorum aslında cebe kaç ytl yansıtacağıydı ki.aldığım cevaptan sonra korkum azaldı.
zincir gibi çok maliyetli bir parçanın 40 .000 km gitmesi-lastiklerin 350 euro olup 20.000 km gitmesi içimi rahatlattı(yani 5000 km de bir 350 euro diye korkmuştum.).
yani yıllık 10.000 km giden bir binicinin malzeme+ işçilik 500 ytl yi geçmeyen bir maliyete maruz kalacağını anladım.bu miktar ı yanlış hesap etmiyorum değil mi:?
yalnız ufak bir açıklama yapmak ihtişyacı hissettim bu anda:
kimileriniz bu fiatta bu makineyi alanın bunu hesap etmesi durumunda hiç almamalı gibi düşünebilirler.ki ben bütcemin alabileceği son makineyi alıp allah kaza bela vermezse bunu kullanabileceğim maksmum süre binmeyi hedefliyorum(tabiri caizsse son motorum olsun.1994 kartal otomobilimiz 120 k km de değiştirme ihtiyacı hala hissetmedim.).
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Aelmas
FZ6 Fazer
İstanbul

Alıntı:
uzun süre fazer denilen zırıltıyı kullanmış birisi olarak söylüyorum ki malesef fazer gereksiz abidik bir zırıltıdır. lütfen kimse alınmasın...
frenleri berbattır.yol tutuşu çok belirsiz ve dengesizdir.güç eğrisi çok diktir (alt devirlerde çok güçsüz yüksek devirlerde çok güçlü) yukardaki yazılara bakacak olursanız çoğu kişinin "tipi güzel" gibi yada 4 silindir ikiden iyidir, fazerin sesi süper er6f in sesi kötü gibi motosiklet anlamında manasız yorumlarını görürsünüz..

ben fazer'i satarken bütün bunları alıcıya anlattım hatta adama bence git er6 al bu paraya benim motoru alacağına bile dedim (sıfır er6 ile aynı fiyata verdim çünki..)

asıl motorum f650GS idi her motora binmeye indiğimde gs'i tercih ettim..biliyorum farklı tarzlar ancak fazer'ın dengesiz yol tutuşu nedeniyle başıma gelen bir-iki garip tehlike sonrası fazer'e binmekten korkmaya başladım + kız arkadaşım (ki kendisi artçı olarak baya bir deneyime sahiptir beminle birlikte birçok motora binmişliği vardır )fazer'e kesinlikle binmek istemiyordu (oturumun şimdiye kadar bindiği en rahatsız oturum olduğunu söylüyordu yaım saatten sonra artçılığı çekilmiyormuş)

geçen er6f kullandım gücü aynı bir ducati gibi veriyordu, fazerden 5 kat daha iyi yol tutuyordu, frenleri tartişmasız çok çok daha iyi idi. çok çok daha konforlu idi bunlara ek olarak sınıfında en az yakan motora sahip olması da caba..bence fazer den tek geri kalan yanı "top end power" o da yarışçılık yapmayacaksan çok lazım diil zaten bence.

fazer'in alt devirleri aynen bir 600 lük yarış motoru gibi güçsüz ama 600lük racing'lerde üst devirler bunu telafi ediyor. zaten 600lük racing de amaç farklı olduğundan kimse alt devir gücü aramıyor..
600 lük middle weight ler arasında bu özelliği açısından 600 spor motora en fazla benzeyen motor fazer. ancak bu motorlar pistte değil yolda kullanım için sürekli 10000 dd çevirmek için değil o zaman neden sadece 8-9000 sonrası gücünü veren bir motor alınsın ki..?+ sadece üst devirde güç veren motorun kullanışsızlığını çekiyorsam peki neden adam gibi 600'lük spor motor almayayım ki.. fazerde sonuçta onların kullanışsızlığı var ama onların yüksek devirdeki gücü fazer den çok çok öte.. yani 600 lük sporun dezavantajını alıyorum ama avantajını almıyorum..!!
fernler: en fazer aşığı bile size fazerin frenlerinin ne kadar berbat ötesi olduğunu anlatacaktır..mlsf sürekli orasını burasını sallaan motordur fazer üstünde 120kg luk bir sürücüyle bile otobanda ısınmış lastikle daki frenlemede problem çıkarır..

yol tutuşu belirsizliği: yine her fazer kullanıcısı size motorun her gün döndükleri bir virajda hiçbir sebep yokken ve siz o virajı motorunuzla çok daha hızlı biçimde bir ton defa dönmüşken bir anda arkasının attığını söyleyecektir...evet fazer abidik biçimde abidik yerlerde arka lastiğini sallar kıçını yalpalatır...

ama bence de görüntüsü çok şıktır...
eh elalem testlerde fazer'i hep açık ara sonuncu yapar..bizde motor kültürü vırrn vırrn diye piyasa yapmak olduğundan biz fazer'i birinci yaparız...

peki neden fazer böyle uyduruk: çok basit çünki elde kalan çıkma parçaların "toplanması" ile yapılmış..ever eski r6 motoru var ama tork arttırmak için yeterli detune edilmememiş eh çünki o bir araştırma geliştirme gerektiriyo sadece flywheeel'ler daha ağır biraz da volan ağır sübap zamanlaması birazcık farklı..o kadar hiçbir başka değişiklik yok...

şasi daha eski r6 şasisi.. ama oturum yeri-pozisyonu r6 daki gibi olmadığı için ağırlık dağılımı tamamen farklı olduğundan abidik gubidik dengesiz...artı üstünde r6 aksine ucuz yollu uyduruk amortisörler var eh daha noolsun..bo şekilde bir şasiyi dengelemek için naaprasın..? araştırma geliştirme mi.."yav takeyama ne gereği var şimdi ağırlığı öne alıver az daha olsun bitsin"..eh o zaman da noolur..? arkası bir sağa bir sola olur ...

frenleri yeni sporlara takılan frenler değişince ne olcak elde kalanlar..? eh fazer'a gelcek tabi nissin'in en uyduruk ötesi eski modellerinden direkt fazer'a... dengesiz yük dağılımı ile birleşince....ha bu arada arka fren böyle bir motor için inanılmaz fazla büyük diske sahip.neden acaba..? ölçüm falan hak getire.elde olanı tak gitsin... hasbel kader frene arka frenle biraz fazla destek verdinmi amanın..

GSR kullanmadım..ama bandit fazerden çok çok üstün frenlere yol tutuşuna ve konfora sahip.. duc. monster oturumunun aşırı spor olması dışında fazer den çok daha kullanışlı ama güçsüz honda 599 ve türevleri(namı diğer hornet 600 yada cbf600 vs ) yol tutuşu fren konfor vs vs de beş basar sadece gucu azdır..sv650s suzuki hakkında ne denilse az efsane bir motor olsada türkiyede hiç satılamıyor.. ama naked ve V motoru biraz yetersiz gibi bence(aynı motor v-strom'da var)..f800s ve st gerçekten orta sınıfın her açıdan lideri ama fiyatı 25 milyar ...bundan birkaç hafta önce şans eseri bir er6f'i ciddi biçimde test etme şansım oldu
ve evet dedim olay budur..gücü monster gibi veren sv gibi kolay kullanım hissi veren hornet gibi güzel frenli, monster gibi yol tutan ama monster kadar güçsüz olmayan..nerdeyse f650gs kadar benzin yakan..daha ne olsun

evet fzer'e gıcığım çünki hevesle binmeye başladım.. her başıma abidik olay geldiğinde yok canım bu kadar adam biniyo buna bişey yoktur herhalde dedim...o kadar gezip kullandım garip garip kaydığımda frnlerden tehlike atlattığımda "yağ felan vardı" yada "toz mucur muydu acep" diye kendimi kandırdım.. sonrada yeter yaw diye sattık motoru...

keşke bende bu tip bir muhabbet yapabilse idim önceden o kadar antalya ya git motor al taşı, uykusuz kal vs vs yaşamasaydim.. satarken almak isteyen herkese anlattım durumu ...buna rağman alan eleman aldı..kendin bilirsin dedim.....

istediğin havalı bir motorsa al...ama düzgün bir motorsa iştediğin uzak dur..git sv650 al er6 al hornet600 al vs vs paran çok sa direk f800st al...ama orta sınıfın en kötüsü..tüm dergi vs lerde anlatıldığı ve denildiği gibi fazer....bence uzak dur yaklaşma..
_________________
Fakir Uzdil
F650gs



Bunu yazan arkadaşın yazdıkları sadece bir hikayeden ibaret..Tamamen hayali......:cat:

Güzel bir rüya görmüş..... Sanırım kendisi başka bir markanın satış direktörü.....

Zaten motordan anladığını da sanmıyorum..Yazdıkları çocukça şeyler....:cat:
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Ben yağını 5000 km bir değiştiriyorum.bu keyfe keder kitabı 10.000 diyor. 20.000 de ağır bir bakımı var 250-300 arası tutuyor.

Motoruda en az kötü kullanımda 100.000 km gider diyorlar.Her gittiğim servis tamirciye soruyorum hiç motor yaptınızmı diye şimdiye kadar duymadım.

Yağını suyunu değiştir bin git şimdilik öyle gözüküyor.
 
Katılım
13 Ocak 2008
Mesajlar
1,903
Aelmas
FZ6 Fazer
İstanbul

Alıntı:
uzun süre fazer denilen zırıltıyı kullanmış birisi olarak söylüyorum ki malesef fazer gereksiz abidik bir zırıltıdır. lütfen kimse alınmasın...
frenleri berbattır.yol tutuşu çok belirsiz ve dengesizdir.güç eğrisi çok diktir (alt devirlerde çok güçsüz yüksek devirlerde çok güçlü) yukardaki yazılara bakacak olursanız çoğu kişinin "tipi güzel" gibi yada 4 silindir ikiden iyidir, fazerin sesi süper er6f in sesi kötü gibi motosiklet anlamında manasız yorumlarını görürsünüz..

ben fazer'i satarken bütün bunları alıcıya anlattım hatta adama bence git er6 al bu paraya benim motoru alacağına bile dedim (sıfır er6 ile aynı fiyata verdim çünki..)

asıl motorum f650GS idi her motora binmeye indiğimde gs'i tercih ettim..biliyorum farklı tarzlar ancak fazer'ın dengesiz yol tutuşu nedeniyle başıma gelen bir-iki garip tehlike sonrası fazer'e binmekten korkmaya başladım + kız arkadaşım (ki kendisi artçı olarak baya bir deneyime sahiptir beminle birlikte birçok motora binmişliği vardır )fazer'e kesinlikle binmek istemiyordu (oturumun şimdiye kadar bindiği en rahatsız oturum olduğunu söylüyordu yaım saatten sonra artçılığı çekilmiyormuş)

geçen er6f kullandım gücü aynı bir ducati gibi veriyordu, fazerden 5 kat daha iyi yol tutuyordu, frenleri tartişmasız çok çok daha iyi idi. çok çok daha konforlu idi bunlara ek olarak sınıfında en az yakan motora sahip olması da caba..bence fazer den tek geri kalan yanı "top end power" o da yarışçılık yapmayacaksan çok lazım diil zaten bence.

fazer'in alt devirleri aynen bir 600 lük yarış motoru gibi güçsüz ama 600lük racing'lerde üst devirler bunu telafi ediyor. zaten 600lük racing de amaç farklı olduğundan kimse alt devir gücü aramıyor..
600 lük middle weight ler arasında bu özelliği açısından 600 spor motora en fazla benzeyen motor fazer. ancak bu motorlar pistte değil yolda kullanım için sürekli 10000 dd çevirmek için değil o zaman neden sadece 8-9000 sonrası gücünü veren bir motor alınsın ki..?+ sadece üst devirde güç veren motorun kullanışsızlığını çekiyorsam peki neden adam gibi 600'lük spor motor almayayım ki.. fazerde sonuçta onların kullanışsızlığı var ama onların yüksek devirdeki gücü fazer den çok çok öte.. yani 600 lük sporun dezavantajını alıyorum ama avantajını almıyorum..!!
fernler: en fazer aşığı bile size fazerin frenlerinin ne kadar berbat ötesi olduğunu anlatacaktır..mlsf sürekli orasını burasını sallaan motordur fazer üstünde 120kg luk bir sürücüyle bile otobanda ısınmış lastikle daki frenlemede problem çıkarır..

yol tutuşu belirsizliği: yine her fazer kullanıcısı size motorun her gün döndükleri bir virajda hiçbir sebep yokken ve siz o virajı motorunuzla çok daha hızlı biçimde bir ton defa dönmüşken bir anda arkasının attığını söyleyecektir...evet fazer abidik biçimde abidik yerlerde arka lastiğini sallar kıçını yalpalatır...

ama bence de görüntüsü çok şıktır...
eh elalem testlerde fazer'i hep açık ara sonuncu yapar..bizde motor kültürü vırrn vırrn diye piyasa yapmak olduğundan biz fazer'i birinci yaparız...

peki neden fazer böyle uyduruk: çok basit çünki elde kalan çıkma parçaların "toplanması" ile yapılmış..ever eski r6 motoru var ama tork arttırmak için yeterli detune edilmememiş eh çünki o bir araştırma geliştirme gerektiriyo sadece flywheeel'ler daha ağır biraz da volan ağır sübap zamanlaması birazcık farklı..o kadar hiçbir başka değişiklik yok...

şasi daha eski r6 şasisi.. ama oturum yeri-pozisyonu r6 daki gibi olmadığı için ağırlık dağılımı tamamen farklı olduğundan abidik gubidik dengesiz...artı üstünde r6 aksine ucuz yollu uyduruk amortisörler var eh daha noolsun..bo şekilde bir şasiyi dengelemek için naaprasın..? araştırma geliştirme mi.."yav takeyama ne gereği var şimdi ağırlığı öne alıver az daha olsun bitsin"..eh o zaman da noolur..? arkası bir sağa bir sola olur ...

frenleri yeni sporlara takılan frenler değişince ne olcak elde kalanlar..? eh fazer'a gelcek tabi nissin'in en uyduruk ötesi eski modellerinden direkt fazer'a... dengesiz yük dağılımı ile birleşince....ha bu arada arka fren böyle bir motor için inanılmaz fazla büyük diske sahip.neden acaba..? ölçüm falan hak getire.elde olanı tak gitsin... hasbel kader frene arka frenle biraz fazla destek verdinmi amanın..

GSR kullanmadım..ama bandit fazerden çok çok üstün frenlere yol tutuşuna ve konfora sahip.. duc. monster oturumunun aşırı spor olması dışında fazer den çok daha kullanışlı ama güçsüz honda 599 ve türevleri(namı diğer hornet 600 yada cbf600 vs ) yol tutuşu fren konfor vs vs de beş basar sadece gucu azdır..sv650s suzuki hakkında ne denilse az efsane bir motor olsada türkiyede hiç satılamıyor.. ama naked ve V motoru biraz yetersiz gibi bence(aynı motor v-strom'da var)..f800s ve st gerçekten orta sınıfın her açıdan lideri ama fiyatı 25 milyar ...bundan birkaç hafta önce şans eseri bir er6f'i ciddi biçimde test etme şansım oldu
ve evet dedim olay budur..gücü monster gibi veren sv gibi kolay kullanım hissi veren hornet gibi güzel frenli, monster gibi yol tutan ama monster kadar güçsüz olmayan..nerdeyse f650gs kadar benzin yakan..daha ne olsun

evet fzer'e gıcığım çünki hevesle binmeye başladım.. her başıma abidik olay geldiğinde yok canım bu kadar adam biniyo buna bişey yoktur herhalde dedim...o kadar gezip kullandım garip garip kaydığımda frnlerden tehlike atlattığımda "yağ felan vardı" yada "toz mucur muydu acep" diye kendimi kandırdım.. sonrada yeter yaw diye sattık motoru...

keşke bende bu tip bir muhabbet yapabilse idim önceden o kadar antalya ya git motor al taşı, uykusuz kal vs vs yaşamasaydim.. satarken almak isteyen herkese anlattım durumu ...buna rağman alan eleman aldı..kendin bilirsin dedim.....

istediğin havalı bir motorsa al...ama düzgün bir motorsa iştediğin uzak dur..git sv650 al er6 al hornet600 al vs vs paran çok sa direk f800st al...ama orta sınıfın en kötüsü..tüm dergi vs lerde anlatıldığı ve denildiği gibi fazer....bence uzak dur yaklaşma..
_________________
Fakir Uzdil
F650gs



Bunu yazan arkadaşın yazdıkları sadece bir hikayeden ibaret..Tamamen hayali......:cat:

Güzel bir rüya görmüş..... Sanırım kendisi başka bir markanın satış direktörü.....

Zaten motordan anladığını da sanmıyorum..Yazdıkları çocukça şeyler....:cat:

sende fazerı cok kotulemısın be abı alırken kımse bunları bılmıyomuydu motor cok tutuldu bence bıraz abartmıssın
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
Bunu yazan arkadaşın yazdıkları sadece bir hikayeden ibaret..Tamamen hayali......:cat:

Güzel bir rüya görmüş..... Sanırım kendisi başka bir markanın satış direktörü.....

Zaten motordan anladığını da sanmıyorum..Yazdıkları çocukça şeyler....:cat:

Söylediklerine sonuna kadar katılıyorum...bencede kesinlikle başka bir markanın satış direktörü ve fazer'ın bu kadar çok tutmasından dolayı acayip sinirlenip gaza gelip tamamen saçmalayan bir arkadaş...:p allah akıl fikir versin ne diyim...bu yazdıklarını japonca metine çevirip yamaha merkeze yollasa japonlar sayılı saatler içinde infaz ederler sanırım arkadaşı...:mrgreen:
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
370
Motosikleti
Pancar Motoru
Arkadaşlar o yazıyı yazanın misyonuna hizmet ediyorsunuz dikkatinizi çekerim ,ikide bir o yazıyo alıntı yapıp duruyosunuz.

Kendim yazmıştım, başka bir siteden alıntı;



-------------------------------------------------------------

Konu 2006 yılında açılmış son günlerde yine eklemeler olmuş. Neyse, kısaca bahsetmek gerekirse burada ilk yazılanlara yanıt veren arkadaşların kah objektif kah subjektif ama sonuçta realist yaklaşımlarına yakın ama uzun şeyler yazacağım sanırım.

Şahsen ben çok uzun dönemler ve çok uzun süreler olmasa da (güç dağılımları,teknik özellikleri vs açısından) faklı marka ve modellere motosiklet kullanma şansını yakaladım. Bilinçli bir motosiklet kullanıcısı olduğuma da inanıyorum. Büyük cc li bir makinaya geçmeden giyim kuşam donanımlarına yaklaşık 2.250ytl harcadım. Okuyan araştıran kendime birşeyler katmaya çalışan bir yapım vardır. Sonra sırf üretildiği ilk günden beri hayranlık duyuyor ve yakından izliyorum diye değil, gerçekten hak sahibine hakkını vermek düşüncesi gütmüş olduğumdan ne alsam diyerek çok araştırdım. Yolun sonu gene Fazer'e çıktı, iyi ki de öyle : )

5000 yıllık bir geçmişi olan ve kesinlikle sıcak içilmesi gerekilen çayı kendi ülkelerine sokarken millileştirip "buzlu çay" kavramını çıkaran, millileştirmek adına o güzelim çay zevkini rezil kepaze eden ingilizlerin birkaç dergisinin birkaç sayısında Fazer için olumsuz şeyler yazmasının bence hiçbir geçerliliği ya da değeri yok.

Küstah ve ilginç bir milliyetçilik mantığı güden ingilizlerin motosiklet mevzusunda kendilerini bir adım daha ileriye taşıyamadan hala 3 silindirli ve sadece 4 motor seçeneği ile makyajlayıp makyajlayıp piyasaya sundukları modelleri üretmekten bıkmadıkları gibi, motosikletleri ciddi literatürlerde ne yarış yapabiliyor ne de ciddi marka ve modellerle karşılaştırmaya tabi tutulmuyorken soyluluk taslayıp ona buna çamur atmaktan başka birşey yapmadıkları ortadadır. Ki aksi takdirde neden Fazer'in avrupada en çok satan model olduğunu birileri bize açıklamak zorundadır!

Fazer dahil 4 silindirlli ve 600 cc olan 4 naked modelin çok detaylı incelemesi var bende. Hızlanma, frenaj, ağırlık merkezi ve viraj, toplam güçleri ve tork eğrileri, yakıt sistemleri (sadece Fazer de kullanılan gurup enjeksiyon sistemi lider belitrmekte fayda var) vs..vs.. Sonuç ise her modelin artı ve eksi yönleri. Olduğundan başka birşey daha değil anlayacağınız. Bence gerçek değerlendirme de budur. Pilotlar fikir beyan ettiğinde olayı kişiselleştirmiş olur. Yani seçim, sürücünün kişisel beklentileri ve sürüş yetenekleri ile belirlenmeli. Genel tabloya bakıyorsunuz ve kendinze neyin daha yakın olduğunu tespit ederek o yönde ilerliyorsunuz. Frenlemesi iyi bir model isterseniz daha erken duran model, frenlemede pilotajınız iyi ise ve ivmelenme sizin için önemli ise 0-100 ve 0-200 süreleri iyi olan bir modeli tercih edersiniz.

Ha, bunu güzel vatanımız Türkiye'de kaçımız bu şekilde yapıyoruz işte bence bunu tartışmalıyız. Üzerinde durmamız gereken budur. Yanlı değerlendirmeler ve falanca pilotun filanca açıklamasının benim gözümde 5 kuruşluk değeri yoktur. Öyle de olmalıdır.

Bizim ülkemizdeki Fazer kullanıcılarını diğer ülkelerin Fazer kullanıcılarından ayıran da sanırım bu nokta. Avrupalı kullanıcı ciddi araştırlamar sonucu Fazer'i seçiyor. Yani avrupanın en çok satan modelini almak, ağız tatlandırmak için bakalla girip te lolipop almaya benzemiyor. Bu açıdan yaklaşırsak ta bu dergilerin bir iki sayısında Fazer'i kötülemeleri suya düşüyor.

Arkadaşlar kısaca dergilerdeki karşılaştırmalar realist değil. Realis olan karşılatırmalar da var onları da bulun, okuyun. Japonların bu işteki başarısını hazmedemeyenlerin mızırtılarına aklınız takılmasın.

Fazer kendi sınıfının lideridir. Bunu satış rakamları da göstermektedir. Daha fazla söze gerek yok sanırım.


--------------------------------------------------------------------------------
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Beldeyama 18.02.2008 tarihine kadar kampanya yapmış ilgilenenlere

http://www.beldeyama.com.tr

FZ6 (2006 versiyon) 15.075,YTL
FZ6 17.250.YTL KAMPANYA 2000 YTL İNDİRİM 15.250YTL
FZ6 Fazer (2006 versiyon) 15.840.YTL
FZ6 Fazer 17.750.YTL kAMPANYA 2000.YTL İNDİRİM 15.750YTL
FZ6 Fazer S2 19.750.YTL
FZ6 Fazer S2 ABS 21.750.YTL
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
Beldeyama 18.02.2008 tarihine kadar kampanya yapmış ilgilenenlere

http://www.beldeyama.com.tr

FZ6 (2006 versiyon) 15.075,YTL
FZ6 17.250.YTL KAMPANYA 2000 YTL İNDİRİM 15.250YTL
FZ6 Fazer (2006 versiyon) 15.840.YTL
FZ6 Fazer 17.750.YTL kAMPANYA 2000.YTL İNDİRİM 15.750YTL
FZ6 Fazer S2 19.750.YTL
FZ6 Fazer S2 ABS 21.750.YTL

engin abi benim burda anlamadığım bişey var...yıl 2008 adamların elinde 2006 model 98 beygir fazer kalmış ama fiyatına bakınca 2008 model 78 beygirden daha pahalı...bunun nedenini kesin daha güçlü olduğundandır...öyleyse bende soruyorum neden o zaman fazer dediğin zaman akla gelen 98 beygiri 2007'de 78'e düşürüp fazer'ın imajını bozuyosun arkadaş...bana çok saçma geliyo bu satış politikası...yani kim gelip 2006 model motora 2008 model motordan daha fazla para vericek...madem elindemi kaldı kardeşim yap 14.000 veya 13.500 bak nasıl satıyosun çatır çatır...bence bu kafayla bu 2006 modelleri 2010 yılında halen listelerinde bulunduracaklar...:farao:

bu arada 2006 modelllerin niye elde kaldığı konusuna gelince yeni arkadaşların akıllarına soru işareti gelebilir...bildiğimiz meşhur ÖTV artışı 2006 Nisan ayında uygulamaya konmuş sıfır motordan alınan vergi oranları bir anda % 55'e çıkmış dolayısıylada bu fiyatlara yansımıştır...bunun sonucu olarakta çok parti getirilen fazer'larında satışı etkilenmiş ve bazı motorlar elde kalmıştır...
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Beldeyama (koç) firmasının fiyat politikasını anlamak zor.kardan taviz vermiyorlar

halbuki fiyat kırıp satsalardı ellrinde para olur, kullanılan motorlarada yedek parça satarlardı.
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
370
Motosikleti
Pancar Motoru
Evet arkadaşlar bana tavsiyede bulunun lütfen. Markacılık eğil de gerçekten seslerini dinleme imkanı bulanlar ya da kullananlar oylama yapsın;

devil, two brothers, leo vince, akrapoviç, lazer

hangisi fazer için daha uygundur?

Şimdiden teşekkürler...
 
Katılım
21 Mar 2005
Mesajlar
76
Aelmas
FZ6 Fazer
İstanbul

Alıntı:
uzun süre fazer denilen zırıltıyı kullanmış birisi olarak söylüyorum ki malesef fazer gereksiz abidik bir zırıltıdır. lütfen kimse alınmasın...
frenleri berbattır.yol tutuşu çok belirsiz ve dengesizdir.güç eğrisi çok diktir (alt devirlerde çok güçsüz yüksek devirlerde çok güçlü) yukardaki yazılara bakacak olursanız çoğu kişinin "tipi güzel" gibi yada 4 silindir ikiden iyidir, fazerin sesi süper er6f in sesi kötü gibi motosiklet anlamında manasız yorumlarını görürsünüz..

ben fazer'i satarken bütün bunları alıcıya anlattım hatta adama bence git er6 al bu paraya benim motoru alacağına bile dedim (sıfır er6 ile aynı fiyata verdim çünki..)

asıl motorum f650GS idi her motora binmeye indiğimde gs'i tercih ettim..biliyorum farklı tarzlar ancak fazer'ın dengesiz yol tutuşu nedeniyle başıma gelen bir-iki garip tehlike sonrası fazer'e binmekten korkmaya başladım + kız arkadaşım (ki kendisi artçı olarak baya bir deneyime sahiptir beminle birlikte birçok motora binmişliği vardır )fazer'e kesinlikle binmek istemiyordu (oturumun şimdiye kadar bindiği en rahatsız oturum olduğunu söylüyordu yaım saatten sonra artçılığı çekilmiyormuş)

geçen er6f kullandım gücü aynı bir ducati gibi veriyordu, fazerden 5 kat daha iyi yol tutuyordu, frenleri tartişmasız çok çok daha iyi idi. çok çok daha konforlu idi bunlara ek olarak sınıfında en az yakan motora sahip olması da caba..bence fazer den tek geri kalan yanı "top end power" o da yarışçılık yapmayacaksan çok lazım diil zaten bence.

fazer'in alt devirleri aynen bir 600 lük yarış motoru gibi güçsüz ama 600lük racing'lerde üst devirler bunu telafi ediyor. zaten 600lük racing de amaç farklı olduğundan kimse alt devir gücü aramıyor..
600 lük middle weight ler arasında bu özelliği açısından 600 spor motora en fazla benzeyen motor fazer. ancak bu motorlar pistte değil yolda kullanım için sürekli 10000 dd çevirmek için değil o zaman neden sadece 8-9000 sonrası gücünü veren bir motor alınsın ki..?+ sadece üst devirde güç veren motorun kullanışsızlığını çekiyorsam peki neden adam gibi 600'lük spor motor almayayım ki.. fazerde sonuçta onların kullanışsızlığı var ama onların yüksek devirdeki gücü fazer den çok çok öte.. yani 600 lük sporun dezavantajını alıyorum ama avantajını almıyorum..!!
fernler: en fazer aşığı bile size fazerin frenlerinin ne kadar berbat ötesi olduğunu anlatacaktır..mlsf sürekli orasını burasını sallaan motordur fazer üstünde 120kg luk bir sürücüyle bile otobanda ısınmış lastikle daki frenlemede problem çıkarır..

yol tutuşu belirsizliği: yine her fazer kullanıcısı size motorun her gün döndükleri bir virajda hiçbir sebep yokken ve siz o virajı motorunuzla çok daha hızlı biçimde bir ton defa dönmüşken bir anda arkasının attığını söyleyecektir...evet fazer abidik biçimde abidik yerlerde arka lastiğini sallar kıçını yalpalatır...

ama bence de görüntüsü çok şıktır...
eh elalem testlerde fazer'i hep açık ara sonuncu yapar..bizde motor kültürü vırrn vırrn diye piyasa yapmak olduğundan biz fazer'i birinci yaparız...

peki neden fazer böyle uyduruk: çok basit çünki elde kalan çıkma parçaların "toplanması" ile yapılmış..ever eski r6 motoru var ama tork arttırmak için yeterli detune edilmememiş eh çünki o bir araştırma geliştirme gerektiriyo sadece flywheeel'ler daha ağır biraz da volan ağır sübap zamanlaması birazcık farklı..o kadar hiçbir başka değişiklik yok...

şasi daha eski r6 şasisi.. ama oturum yeri-pozisyonu r6 daki gibi olmadığı için ağırlık dağılımı tamamen farklı olduğundan abidik gubidik dengesiz...artı üstünde r6 aksine ucuz yollu uyduruk amortisörler var eh daha noolsun..bo şekilde bir şasiyi dengelemek için naaprasın..? araştırma geliştirme mi.."yav takeyama ne gereği var şimdi ağırlığı öne alıver az daha olsun bitsin"..eh o zaman da noolur..? arkası bir sağa bir sola olur ...

frenleri yeni sporlara takılan frenler değişince ne olcak elde kalanlar..? eh fazer'a gelcek tabi nissin'in en uyduruk ötesi eski modellerinden direkt fazer'a... dengesiz yük dağılımı ile birleşince....ha bu arada arka fren böyle bir motor için inanılmaz fazla büyük diske sahip.neden acaba..? ölçüm falan hak getire.elde olanı tak gitsin... hasbel kader frene arka frenle biraz fazla destek verdinmi amanın..

GSR kullanmadım..ama bandit fazerden çok çok üstün frenlere yol tutuşuna ve konfora sahip.. duc. monster oturumunun aşırı spor olması dışında fazer den çok daha kullanışlı ama güçsüz honda 599 ve türevleri(namı diğer hornet 600 yada cbf600 vs ) yol tutuşu fren konfor vs vs de beş basar sadece gucu azdır..sv650s suzuki hakkında ne denilse az efsane bir motor olsada türkiyede hiç satılamıyor.. ama naked ve V motoru biraz yetersiz gibi bence(aynı motor v-strom'da var)..f800s ve st gerçekten orta sınıfın her açıdan lideri ama fiyatı 25 milyar ...bundan birkaç hafta önce şans eseri bir er6f'i ciddi biçimde test etme şansım oldu
ve evet dedim olay budur..gücü monster gibi veren sv gibi kolay kullanım hissi veren hornet gibi güzel frenli, monster gibi yol tutan ama monster kadar güçsüz olmayan..nerdeyse f650gs kadar benzin yakan..daha ne olsun

evet fzer'e gıcığım çünki hevesle binmeye başladım.. her başıma abidik olay geldiğinde yok canım bu kadar adam biniyo buna bişey yoktur herhalde dedim...o kadar gezip kullandım garip garip kaydığımda frnlerden tehlike atlattığımda "yağ felan vardı" yada "toz mucur muydu acep" diye kendimi kandırdım.. sonrada yeter yaw diye sattık motoru...

keşke bende bu tip bir muhabbet yapabilse idim önceden o kadar antalya ya git motor al taşı, uykusuz kal vs vs yaşamasaydim.. satarken almak isteyen herkese anlattım durumu ...buna rağman alan eleman aldı..kendin bilirsin dedim.....

istediğin havalı bir motorsa al...ama düzgün bir motorsa iştediğin uzak dur..git sv650 al er6 al hornet600 al vs vs paran çok sa direk f800st al...ama orta sınıfın en kötüsü..tüm dergi vs lerde anlatıldığı ve denildiği gibi fazer....bence uzak dur yaklaşma..
_________________
Fakir Uzdil
F650gs



Bunu yazan arkadaşın yazdıkları sadece bir hikayeden ibaret..Tamamen hayali......:cat:

Güzel bir rüya görmüş..... Sanırım kendisi başka bir markanın satış direktörü.....

Zaten motordan anladığını da sanmıyorum..Yazdıkları çocukça şeyler....:cat:
Arkadaşım bu adama gerçekten Çok güldüm Üşenmemiş,aşadan yukardan sallamış Yalan günahtır iftira insana olmasa bile insan için en bayaa durumdur dediğin gibi başka markanın mümessili galiba ...

Co ayarları ve ufak değişikliklerle motor sınıfının değil üst sınıfların bile gözdesi...
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Beldeyama 18.02.2008 tarihine kadar kampanya yapmış ilgilenenlere

http://www.beldeyama.com.tr

FZ6 (2006 versiyon) 15.075,YTL
FZ6 17.250.YTL KAMPANYA 2000 YTL İNDİRİM 15.250YTL
FZ6 Fazer (2006 versiyon) 15.840.YTL
FZ6 Fazer 17.750.YTL kAMPANYA 2000.YTL İNDİRİM 15.750YTL
FZ6 Fazer S2 19.750.YTL
FZ6 Fazer S2 ABS 21.750.YTL

(2006 versiyon) dedikleri eski kasa yani S2 olmayan versiyon. Benim anlamadığım bu kasa fazer hala üretiliyor mu ? Yoksa Beldeyama stoklarındaki eski kasa motorları satmaya devam mı ediyor? Eğer böylese ne stokmuş o :cherry:

[not]Şimdi yurt dışındaki yamaha sitelerine baktığımda 2006 versiyonun hala satıldığını gördüm. Galiba eski kasa fazer üretilmeye devam ediliyor. :bounce:[/not]
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
(2006 versiyon) dedikleri eski kasa yani S2 olmayan versiyon. Benim anlamadığım bu kasa fazer hala üretiliyor mu ? Yoksa Beldeyama stoklarındaki eski kasa motorları satmaya devam mı ediyor? Eğer böylese ne stokmuş o :cherry:

[not]Şimdi yurt dışındaki yamaha sitelerine baktığımda 2006 versiyonun hala satıldığını gördüm. Galiba eski kasa fazer üretilmeye devam ediliyor. :bounce:[/not]

Erhan eğerki dediğin gibi 2006 versiyonlar halen üretilip satılıyorsa bu gerçekten büyük saçmalık...çünkü aynı kasada bir 78 beygir birde 98 beygir sıfır motor var demektir bu...birde bunların yanında yani kasa 98 beygir var...yani kısacası 3 tane fazer var sıfır olarak...yazarken bile kafam karıştı yaw bu motoru sıfır veya ikinci el almak isteyenlerin nasıl kafası karışmasın arkadaş...:pr:
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Erhan eğerki dediğin gibi 2006 versiyonlar halen üretilip satılıyorsa bu gerçekten büyük saçmalık...çünkü aynı kasada bir 78 beygir birde 98 beygir sıfır motor var demektir bu...birde bunların yanında yani kasa 98 beygir var...yani kısacası 3 tane fazer var sıfır olarak...yazarken bile kafam karıştı yaw bu motoru sıfır veya ikinci el almak isteyenlerin nasıl kafası karışmasın arkadaş...:pr:

Olay şu. Eevet eski kasa fazer üretilmeye devam ediyor ama 78 beygir olarak üretiliyor. Yeni kasa S2 fazer 98 beygir olarak üretiliyor.
Eski kasa 98 beygir olarak satılan sıfır motorlarda stoklardaki fazerlar. :wiinkk:
Dediğin gibi tam bir karmaşa 2008 de bunu düzeltmeleri şart.
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
Olay şu. Eevet eski kasa fazer üretilmeye devam ediyor ama 78 beygir olarak üretiliyor. Yeni kasa S2 fazer 98 beygir olarak üretiliyor.
Eski kasa 98 beygir olarak satılan sıfır motorlarda stoklardaki fazerlar. :wiinkk:
Dediğin gibi tam bir karmaşa 2008 de bunu düzeltmeleri şart.

kesinlikle katılıyorum,şu 2006 modeller bitince 2.el piyasasıda tam olarak oturur :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst