Sonunda Honda 600rr Aldım Darısı Tüm Dileyenlere

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Valla abi bence zor olan sabretmek, zaten başlangıç motoru olayıda bu, adam alıyor cbr125'i daha ilk gün başlıyor 110-120 limitlerinde kullanmaya.

Daha 5000km olmadan satıp cc büyültüyor.

En tehlikeli olan şey bilmediğin tanımadığın aleti limitlerinde kullanmaktır.

Eğer aklını başına alır sabredersen 3000-5000km 60-70'i katiyen geçmessen başlangıç motoru kısmını halletmiş olursun ama bunu yapmak gerçekten çok zordur, hırs yaptım ben başardım, umarım Tayfur da başarır.

Bizim magma'ya da sıfır 600rr aldık biliyosunuz, onunda ilk motoruydu, tüm telkinlerime rağmen bildiğini okudu bi ufak patladı hasar 2000ytl civarı...

Halen de dinlemiyor, bu tercih meselesi tabi, kimsenin anası babası değiliz, uyarırsın anlayan anlar anlamayan gazlar:p
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
Valla abi bence zor olan sabretmek, zaten başlangıç motoru olayıda bu, adam alıyor cbr125'i daha ilk gün başlıyor 110-120 limitlerinde kullanmaya.

Daha 5000km olmadan satıp cc büyültüyor.

En tehlikeli olan şey bilmediğin tanımadığın aleti limitlerinde kullanmaktır.

Eğer aklını başına alır sabredersen 3000-5000km 60-70'i katiyen geçmessen başlangıç motoru kısmını halletmiş olursun ama bunu yapmak gerçekten çok zordur, hırs yaptım ben başardım, umarım Tayfur da başarır.

Bizim magma'ya da sıfır 600rr aldık biliyosunuz, onunda ilk motoruydu, tüm telkinlerime rağmen bildiğini okudu bi ufak patladı hasar 2000ytl civarı...

Halen de dinlemiyor, bu tercih meselesi tabi, kimsenin anası babası değiliz, uyarırsın anlayan anlar anlamayan gazlar:p

Ben bilmem abicim.. Sana özellikle tembih etmiştim kafasına vura vura yola getirin Mustafa Abiyi diye.. :silent: 20 km gezip sonra gazı diplemek olacak iş değil.. ::yanliss:

İşin en kötü tarafı, ölümlü motor kazası Uganda'da bile olsa üzülüyosun.. Kaldıki bildiğin tanıdığın birisi ise darmadağan oluyosun.. O yüzden kimsenin anası babası değiliz deyip çıkılmıyo işte işin içinden..
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Ben bilmem abicim.. Sana özellikle tembih etmiştim kafasına vura vura yola getirin Mustafa Abiyi diye.. :silent: 20 km gezip sonra gazı diplemek olacak iş değil.. ::yanliss:

İşin en kötü tarafı, ölümlü motor kazası Uganda'da bile olsa üzülüyosun.. Kaldıki bildiğin tanıdığın birisi ise darmadağan oluyosun.. O yüzden kimsenin anası babası değiliz deyip çıkılmıyo işte işin içinden..

Ümitçim inanır mısın bağırmaktan sesimin kısıldığını bile biliyorum, ama dinlemiyor işte napıyım abi döveyim mi 32 yaşına gelmiş adam:silent:
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
Ümitçim inanır mısın bağırmaktan sesimin kısıldığını bile biliyorum, ama dinlemiyor işte napıyım abi döveyim mi 32 yaşına gelmiş adam:silent:

Şu motor denen alet ( hele bir de SS ise) içindeki canavarı çıkarıyor ortaya..
Magma dediğin adam sükunet timsali birisi.. Ama altında yüz küsür beygir olunca köteği hakedecek kadar çılgınlaşıyor insan demekki:silent:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Ümit beraber dalalım mı abi:p

Cumartesi günü Ümmet abinin buluşmasında atlarız üstüne, bir bacağı açıkta kalıcak şekilde bağlarız:cherry:
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
O kadar da büyütmeyin aye..:)
Yolun başında daha.
Sonra altındaki alet yetmemeye başlayacak.
Gösterge tablosu böyle olana kadar sorun yok demektir.:p

21.jpg


Ben de azar azar bırakmaya çalışıyom bu mereti.:p
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Yirim ben o gösterge panelini gurbaan olurum ben öyle paneleee :queen:
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben orjinal boardu komple sökmüştüm.
Sadece sol altta gördüğün aletin biraz gelişmişi vardı.
Sonra bu alet çıkınca b...k bulmuş sinek gibi hepimiz buna üşüştük.


(Dikkat üstteki resim trafiğe kapalı alanda çekilmiştir. Kendi kendinize uygulamaya kalkmayın:p )
 
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
1,129
oooooooooo maşallah nazar değmesin hadi hayırlısı olsun
yaz gelsin tüm rr cılar o larak bi gaz gezisi yaparız artık ::)
sevindim ya bi makinacı daha oldu diye :)
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
ALana kadar heyecanını dizginleyememişsin bari aldıktan sonra dizginle.Anladığım kadarıyla "patriote" arkadaşımızın tavsiyesi olan bunu satıp daha mantıklı bir alet alma veya Eyong'un Cup alıp alıştırma yapma önerilerinide uygulamıycan.En azından "AYE"'nin dediği gibi ilk dönemler kendi hız sınırlarını zorlama.HAyırlı olsun.
 
Katılım
3 Kas 2007
Mesajlar
308
Üstad hayırlı uğurlu olsun motosikletin.. Gerçekten çok güzel bir makinedir 600RR..

Yazılanları okuduğumda anlıyorumki daha önceden fikir almak için bi çok topik açmışsın.. Ama sana yardımcı olmak adına mesaj yazanlar kimlerdi ve ne yazdılar bilmiyorum.. Ve şimdi bu topiğinde hayırlı olsun derken kaygılarını belirten arkadaşlarıda görmüşsündür..

Profilinde 2005 kayıtlı üye görünüyosun. Eğer düzenli takip ettiysen bu 3 senede bu forumda bu konu ile ilgili ne ateşli tartışmaların yaşandığını bilirsin.. Bu gerçekten ama gerçekten çok ciddi bi konu..

Şahsi önerim, mutlaka olumsuz yorumları dikkate al.. Hiç birşey ve hiç kimse kafanı karıştırmasın.. Çok riskli bir adım atmışsın ve bu riski minimuma indirmek için eğitim,düşük cc motorla tecrübelenme vb.. tüm adımları uygula..

ata_06 arkadaşımız gibi düşünme sakın.. Tecrübe ve eğitim eksikliği insanın hayatına mal olur.. Bununla 2 hafta yada 2 ayda yüzleşmeyebilirsin.. Ne zamanki "ben bu motoru kullanabiliyorum" hissini yakalarsan o zaman ciddi tehlikeler seni bekliyo olur.. Eğitimin tamamlanmadan güvenin tamamlanmasın..

Umarım anlatmak istediklerimi doğru düzgün anlatabilmişimdir.. Tekrar güle güle ve güvenli kullanman dileğiyle..


benım düşüncemde ne gibi bir yanlıs var çözebilmiş degilim almıs motorunu ve binecek zaten gazı sonuna kadar ac adrenalın yaşa diye fikir vermedim arkadaşa tecrube eksıklıgınden bahsedıyoruzda 10 yıldır arac kullanıyorum o tecrubeye sahibim motoru kullanmayı da bılıyorum tecrube olayını abartmamak gerekır bana göre eğitim derken bu egitimde neler var ve süre nedir?
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benım düşüncemde ne gibi bir yanlıs var çözebilmiş degilim almıs motorunu ve binecek zaten gazı sonuna kadar ac adrenalın yaşa diye fikir vermedim arkadaşa tecrube eksıklıgınden bahsedıyoruzda 10 yıldır arac kullanıyorum o tecrubeye sahibim motoru kullanmayı da bılıyorum tecrube olayını abartmamak gerekır bana göre eğitim derken bu egitimde neler var ve süre nedir?

Ata yazdığın düşüncen baştan sona kadar yanlışlarla dolu.
Şimdi kendini savunmak için yazdığın yazı daha da vahim.
Örneğin tecrübe olayını abartmamak gerekir cümlen, ölüme sebebiyet verecek kadar ağır bir cümle.
Eğitimde neler var?
Süre nedir?
gibi sorularının cevapları forumumuzda mevcut.
Biraz araştırma yaparsan sayfalarca okuman gereken yazı olduğunu görürsün.

Şu ben aldım, kullanıyorum, bişey olmadı muhabbetini artık bırakın.
Bunun tek açıklaması var şans.

Herkes sizin gibi şanslı değil.
Belki siz de zannettiğiniz kadar şanslı değilsiniz.
 
Katılım
3 Kas 2007
Mesajlar
308
Ata yazdığın düşüncen baştan sona kadar yanlışlarla dolu.
Şimdi kendini savunmak için yazdığın yazı daha da vahim.
Örneğin tecrübe olayını abartmamak gerekir cümlen, ölüme sebebiyet verecek kadar ağır bir cümle.
Eğitimde neler var?
Süre nedir?
gibi sorularının cevapları forumumuzda mevcut.
Biraz araştırma yaparsan sayfalarca okuman gereken yazı olduğunu görürsün.

Şu ben aldım, kullanıyorum, bişey olmadı muhabbetini artık bırakın.
Bunun tek açıklaması var şans.

Herkes sizin gibi şanslı değil.
Belki siz de zannettiğiniz kadar şanslı değilsiniz.

Size göre yanlıs bana yada bir başkasına göre dogru olabilir bu düşünce tehlıkelerin farkındayım ve ona göre sürüyorum ama bu tecrübe olayını hala çözemedim bazı arkadaslarımız 10 seneden sonra 1000 rr makıneye gecmıs belkı olması gereken budur yurt dısındada 2 sene 125 ve lımıtlere gore cc degısımlı ehlıyet alınıyor ama bana bu mantıklı gelmıyor ve o kadar sabırlı degilim arkadasa ne dıyeceksınız o zaman motorunu almıs ve satmayacagım dıyor bınme deme gıbı bır luksumuz var mı yada ıcındekı o duyguları dızgınleyebılırmı? benım yaptıgım gıbı yapmasını onerdım oda benım gıbı direk buyuk cc motorla baslamıs yanlıs bir sey yazdıgımı sanmıyorum varsa yanlısım düzeltmeyede hazırım
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Sevgili kardeşim ferrari_tayfurumarım yazdıklarımla sizi üzmemişimdir.:pale:

Bundan 20 sene önce askerden gelen öz kardeşimi bir trafik kazası neticesi toprağa emanet ettim,daha sonra asker arkadaşımı,sonra birçok motorcu arkadaşımı toprağın bağrına indirip kefen bağını çözdüm,tahtalarını itina ile yerleştirdim.

Aslında ÖLÜM kolay
Zor olan yaşamak
Hayatın anlamını
Zevk ve keyif veren unsurlarını
Daha fazla yaşayabilmenin
Yeni lezzetler tadabilmenin yolu
Hayatınızı riske atmamaktan geçiyor
Siz boş verin sakınan göze çöp batar diyenleri
Siz kendinize ait olan tek şeyin
Hayatınızın kıymetini
Bilin.

Not : Yazdıklarım,siz ve diğer arkadaşlara öğüt vermek için değil,zaten haddime de değil.
Tanımasamda sizler arkadaşlarımsınız,insansınız.

Sağlıcakla kalınız,herşey gönlünüzce olsun:rendeer:
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Size göre yanlıs bana yada bir başkasına göre dogru olabilir bu düşünce tehlıkelerin farkındayım ve ona göre sürüyorum ama bu tecrübe olayını hala çözemedim bazı arkadaslarımız 10 seneden sonra 1000 rr makıneye gecmıs belkı olması gereken budur yurt dısındada 2 sene 125 ve lımıtlere gore cc degısımlı ehlıyet alınıyor ama bana bu mantıklı gelmıyor ve o kadar sabırlı degilim arkadasa ne dıyeceksınız o zaman motorunu almıs ve satmayacagım dıyor bınme deme gıbı bır luksumuz var mı yada ıcındekı o duyguları dızgınleyebılırmı? benım yaptıgım gıbı yapmasını onerdım oda benım gıbı direk buyuk cc motorla baslamıs yanlıs bir sey yazdıgımı sanmıyorum varsa yanlısım düzeltmeyede hazırım

Ata;
o yazıyı kalbini kırmak için yazmadım.
Önce orada anlaşalım.
Bana bir pas attın bende ona göre bir yorum yaptım.
Sözüm geneledir.

Doğru bir tanedir.
Sana göre ya da bana göresi yoktur.
Dikkatli okuyup anlamanı istiyorum.
Yani tüm arkadaşlar dikkat etsinler.
Ben Büyük hacimli motorla başlanmaz demedim.
Kaldı ki 600RR büyük hacimli değil, orta sınıf bir motosiklettir. (motor hacmi olarak)
Fakat küçük olması tehlikeli olmadığı anlamına gelmez.
1000cc hacme sahip fazer, bu motosiklete göre oyuncak sayılır.
Tabii o kadar da değil ama, anlatmak istediğimi anlamanız için böyle bir uç örnek veriyorum.
Her motosiklet sınıfının belli bir kullanım şekli var.
Örneğin farklı bir modelde gidonu hafifçe çevirerek kurtulabileceğiniz bir tehlikeden bu motosikletle aynı şekilde kurtulamazsınız.
Badireyi atlatmak için yatmak zorunda kalacağınız bir durum oluşur.
Eğer acemiyseniz yatamazsınız.
Yatamadığınız için kaza yaparsınız.
Bu sadece basit bir örnek.

Ben detaya girmek istemiyorum çünkü bu forumda da yüzlerce kez ben de dahil yazılıp çizildi bu konu.

Bizim bu arkadaşa binme deme lüksümüz tabii ki yok.
Benim gönlüm de şunu istiyor.
Motosiklet sevdasına tutulmuş her kardeşim, arkadaşım uzun yıllar bu keyfi, kazasız belasız sürdürsün.
Ama bunun olabilmesi için, hani senin de söylediğin ve bir çok kardeşimde olmayan SABIR gerekiyor.

Kullanamayacağınız bir motosikleti almak, sizi zamanla motosikletten soğutur.
Şimdi bir hız makinası aldınız fakat hız yapamıyorsunuz.
Yanınızdan, küçücük küçücük motosikletler vızır vızır geçiyor.
Onlar size nanik yaparken siz efendi efendi sağdan gidiyorsunuz.:)
Bu kötü bişey demiyorum ha yanlış anlamayın.
Ama bozulacaksınız.

Bu tür konular benim aklıma yıllar önce geçmiş bir hatırayı canlandırıyor ve elimde olmadan gülümsüyorum.

Renkli televizyonun ne olduğunu bilmediğimiz yıllarda, babası Almanya'da yaşayan bir arkadaşımız bize;
"babam renkli televizyon getirdi. Bu akşam bize gelin seyredelim"
dedi.
Mahallenin bütün çocukları ve meraklı bazı abilerimiz onlarda toplaştık.
O zamanlar sadece TRT1 var.
Yayında akşam 6 gibi başlıyor.
Neyse geçtik tv nin başına, arkadaş heyecanla açtı televizyonu.
eeee???
siyah-beyaz.
Olum adammı kandırıyon sen bu siyah-beyaz dedik.
Yahu dedi arkadaş.
"Babamda bayaa uğraştı ama bir türlü renkli göstermedi. Geri götürecek."

O zamanlar renkli yayın yapılmıyor tabii.
Ama biz nerden bilelim?
Sonuçta televizyon bozuk olduğu gerekçesiyle tekrar Almanya'ya gitti.
Tabiii mahalleli yıllarca alay etti arkadaş ve ailesiyle.

Uzatmayayım.
Bu yazının ana fikri şudur.

Kullanamayacağınız malı almayın.
Bu israftır.
Hele ki motosiklet gibi tehlikeli aletlerde ölümcül sonuçlar doğurabilir.
Kapasitenizi aşıp, anne baba ve sizi sevenleri üzmeyin...

İçinizdeki duyguları dizginleyin.
Bu dizginlememenin adına OLGUNLUK deniyor.:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst