Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,956
Motosikleti
Honda CBF 150, CF Moto MT 650
almayı düşündüğünüz hiç bir motoru resimden, videodan yada önerilerden dolayı seçmeyin, mutlaka gidip üstüne bir oturun ve öyle kararınızı verin
bu bir çok düşüncenizi değiştirecektir emin olun...
ilk üstüne oturduğunuz motoruda gaza gelip almayın tabii ki, tüm tercihlerinize mutlaka bir göz atın...
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
@ skyforever,

acaba yeni bi model oldugundan ve yeteri kadar taninmadigindan olmasin....
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
55
Evet arkadaşlar kararımı verdim MONDİAL 150zc:cat: bu gün gittim görüştüm taksitle banka kredisi ile alacam ruhsat dahil 2.250ytl mondial krediyi bankadan direk çekiyor ve bizim bir tek bankayla işimiz kalıyor.Haydi hayırlısı.
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
96
herseyden,ama herseyden once
allah herseyin hayirlisini versin.

alacagin motorun simdiden hayirli,ugurlu olsun.:cat:
allah kazasiz belasiz surusler nasip etsin.
kardesim.
heryerde ,her zaman dikkat,dikkat,dikkat.
cunku biz iki teker ustunde gidiyoruz.
daha fazla dikkat etmemiz lazim.
vesselam.
 
Katılım
21 May 2007
Mesajlar
15
Evet arkadaşlar kararımı verdim MONDİAL 150zc:cat: bu gün gittim görüştüm taksitle banka kredisi ile alacam ruhsat dahil 2.250ytl mondial krediyi bankadan direk çekiyor ve bizim bir tek bankayla işimiz kalıyor.Haydi hayırlısı.


Valla arkadaşım aldığın fiyat çok iyi ben o kadar yer gezdim kredi kartına 12 taksit 2600 dan aşağıya bulamadım. Neyse Motorun hayırlı olsun şimdiden Allah kazasız belasız kullandırmak nasip etsin :cat:

Pazartesi gunu motorumun ilk bakımına gittim tamirci yağını değiştirdi kaliteli bi yağ koymasını soyledim bi 12 ytl bide 15 ytl lik olduğunu soyledı bende 15 ytl lik koydurttum yarış motorlarına koyuyolarmıs o yağı oyle soyledi vala ben ustanın yalancısıyım :queen: Valla arkadaslar ilk bakımda yağ değişimi hariç bi iki yere kontak sprey sıktı bi iki vidayo kontrol etti o kadar 15 ytl sini aldı imzasını attı bende cektim gitiim. :cherry:

Motorum eskisinden daha bi ivmelenmeye basladı sanki suan 650 km deyim motorun gazını daha hiç sonuna kadar basmadım hep ceyrek ve yarım gazla
kullanıyorum yarım gazla 80 km çok rahat gordu.

Dikkatimi çeken bir husus var bu motorun somunları fabrikada sıkılmıyor arkadaslar benim motorun bu gune kadar 3 somunu düştü egzostan ses geliyordu baktım somun düşmüş frenden ses geldi baktım disk somunu düşmüş bagaj kapajı oynuyodu baktım oranın somunu düşmüş :farao: valla yola çıkmadan once bütün somunları kontrol etmekte fayda var..

Yazım biraz uzun oldu ama olsun her zaman yazamıyorum geçen gun motorsikletle ilk kazamı yasadım arabaya çarpmamak için sola kırdım ve kontrolumu kaybedip motoru devirdim motor ve ben yerde sürüklendik bende bi iki sıyrık bi iki yara bere falan anlıcanız ucuz atlattım.. Motoru soranlar içinde cevap verim motorda hiç bişi yok arkadaslar aynalar katlandı kırılmadı sadece çok ufak bi çizik var bide motorun ayak koyma yerınde siyah kısmında çok ufak çizikler var motoru sildiğime gene sıfır gibi oluyor. Yani demek istediğim motor sağlam arkadaslar :cat:
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
rodajda bütün parçalar ve sende alıştığın için temkinli gitmende fayda var.
yağ konusunda yarı sentetik bilinen markalardan şaşmamak lazım.
bir dahaki bakımda vidaları serviste elden geçirsinler. ayrıca her gün yağ seviyesini kontrol et
hayırlı sürüşler
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
@ cansaw,

arkadasim sanirim motoruna yaris motorlarinda kullanilan yaglardan koymus , senin usta ki allahtan usta yani , o nasI ismis anlamadim scooter a gidip performans yagi tarzindan bisi koymak oyle her onune gelen motora bu ss lerde kullanilio ondan koyayaim diosa millet yandi walla ,sen her ne kadar performans artisi oldu diosanda o yagnin degerlerinin(tutusma, incelik vs.) kesinlikle bizim motorlarda kullanilan yaglarla ayni olmadigi kanisindayim en kisa zamnda adamin yanina gidp motorun kitapciginda yazan degerlerle senin motora koydugu yagin degerlerini karsilastirsan ii olur , cunku ilerde basini cok agritabilecek bi durum soz konusu gibi geldi bana , ki dedigim gibi bi uyusmazlik warsa git kendi yagini kendin al piyasada bi cok scooter icin kullanilan yag war. sonrada beklemeden yagini degistir derim ben...

Evet arkadaşlar kararımı verdim MONDİAL 150zc:cat: bu gün gittim görüştüm taksitle banka kredisi ile alacam ruhsat dahil 2.250ytl mondial krediyi bankadan direk çekiyor ve bizim bir tek bankayla işimiz kalıyor.Haydi hayırlısı.

OOOoo hayirli olsun kardesim , dogru secimi yapmissin:cat: hemde cokcok uygun bi fiyata hayirli ugurlu olsun , gule gule bin
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
ya beyler bu yağ konusunda 2 şey sorucam kitapta yanlış hatırlamıyosam 20-50 mi ne koyun diyolardı ama ben hep 10-40 biliyorum mesela castrol power scooter 10w-40 gibi ne koyucaz 500 kmye gelince motora???

Birde REPSOL yağları nasıl aldığım yer ondan koyucaz diyo ben ise CASTROL diye tutturdum ne dersiniz???
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
Motorun yağını servise çaktırmadan biz değiştirsek olur mu?:silent:

speedy kardes walla hicte gizli kacak degistirmeye gerek yok git ii bi markadan motoruna uygun olani al sonra adama git degistirt illaki degistimek zorunda yada yapabiliosan kendinde yap zor bi yanI yok

ya beyler bu yağ konusunda 2 şey sorucam kitapta yanlış hatırlamıyosam 20-50 mi ne koyun diyolardı ama ben hep 10-40 biliyorum mesela castrol power scooter 10w-40 gibi ne koyucaz 500 kmye gelince motora???

Birde REPSOL yağları nasıl aldığım yer ondan koyucaz diyo ben ise CASTROL diye tutturdum ne dersiniz???

bana sorarsan repsolda ii castrolde tabi scooterlar icin olanlardan alicaz arkadasim:cat::mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Ozman REPSOL koyucak servis bi de orda ki adamı kıllatırmak istemiyorum iyi bi muhabbetimiz falan var repsol koysun tabiki scooter olanı onun dışında neyi kontrol ettiricem?? Mesela şunların hepsine baktırt dediğiniz??
 
Katılım
21 May 2007
Mesajlar
15
vala arkadaslar adamın koyduğu yağ scooter yağı ama diğer yağlara göre biras daha pahallı ve sentetikmiş vala ole yamuk yapacak bi adam değil ilk bakımda önemli vidaları kontrol edip baktı ama benım düşen vidalar hep abuk sabuk vida.. bide arkadaslar benım motorla hızlı gittikten sonra gazı biraktıgımda bence asırı bi yavaslama var bu normalmidir acaba yoksa gazı bıraktığımda
sanki bosta gidiyormus gibi ole dewammı etmesi gerekiyo...

Motorun yağını servise çaktırmadan biz değiştirsek olur mu?:silent:

motorun yağını yetkili servis dışında baska bi yerde değiştiremiyoruz. garanti kapsamının dewam etmesi için ilk bakımda yağ değişiminde garanti kağıtlarının arkasında bulunan kısımları yetkili servis kaşeleyip imzalıyor :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
55
fren sisteminde problem olabilir mi acaba? motor giderken elini gazdan çektiğin zaman yol kesiyorsa fren sisteminde problem var düşüncesindeyim.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
o bendede var ama onun nedeni şu imiş diskler daha yeni olduğu için bunu yapması doğalmış zamanla ericekler zaten...Hatta ben ön tekerleği elimle çevirdim falan biraz zor dönüyo yani bisiklet tekerleği gibi değil o yüzden zamanla ericek ve daha da akıcak motor... 222 kmdeyim şu an... sen kaçtasın?
 
Katılım
21 May 2007
Mesajlar
15
vala kaskosunu sormadım arkadaslar orasını bilmiyorum zaten gerek te yok kaskoya falan 2 milyarlık alet için uğraşmaya deymez..

ben 750 km deyim makina canavar gibi 140 yapacağım günü bekliyorum desem yeridir. Motor sanki yerinde durmuyor gaza hafif yüklenmemle yerinden kaçması bir oluyor bazen elim fazla gidiyor 70 -80 e falan çıkıyorum oda yarım gazla.. gazı genelde az vermeye çalışıyorum 60 km geçmemeye dikkat ediyorum :bounce:
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
@ cansaw

arkadasim , dedigin gibi gazi biraktigindaki kendiliginden fren yapma olayi frenden ziyade henuz acilmamis motorun normalden fazla yaptigi motor frenidir aslinda bu genelde boyledir , motor acilana kadarki zmnda motor freni fazla olurken motor acilinca bu deger hafifler ama hic bi zamn da gazi biraktiginda bosta gider gibi kaymaz motor , nedenimi cvt otomatik sistemden dolayi her an vitestedir motor buda karsi direnc olusturur , bu arada benim disklerde fln hic zorlama yoktu walla ilk aldigimda , ama neyse biraz daha git de erisin bari su balatalarda bide o zmn bakalim...

Motosiklet lerde kasko oluyor dimi*?

olur fakat bu tip motorlara degmez astarI yuzunu gecer:mrgreen:

Ozman REPSOL koyucak servis bi de orda ki adamı kıllatırmak istemiyorum iyi bi muhabbetimiz falan var repsol koysun tabiki scooter olanı onun dışında neyi kontrol ettiricem?? Mesela şunların hepsine baktırt dediğiniz??

sanirim 500 km bakimina gideceksin , onceki mesajinda oyle yazmissin , ilk 500 de bise yapilmaz pek kafana takilan ses yapan yer warsa git goster , her ne kadar gerek yokta dese hava filtresini temizlet(performans+yakit tasarrufu) tabiki motor yagini degistircen , bu arada 2. yag degisiminde de mutlaka yag filtresini degistirt , bunun disinda eline bi tane yIldIz tornavida al ve daima takIm cantanda dursun motorda ki tum tutturmalar yIldIz oldugundan ne kadar vida varsa hepsini kontrol et gevseyen warsa sIk , ama cok da sIkma cunku aksam plastik yalama yapmasin yoksa is kotu... 500km icin bu kadar yeterli sanirim...:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
56
o bendede var ama onun nedeni şu imiş diskler daha yeni olduğu için bunu yapması doğalmış zamanla ericekler zaten...Hatta ben ön tekerleği elimle çevirdim falan biraz zor dönüyo yani bisiklet tekerleği gibi değil o yüzden zamanla ericek ve daha da akıcak motor... 222 kmdeyim şu an... sen kaçtasın?

Arkadaşım sana verdikleri bilgi yanlış. Eğerki diskler sıkıyorsa onlarda problem vardır. Sakın, diskler yeni alışması lazım erimesi lazım dediklerine kanmayın tamamen tamir etmekle uğraşmamak için söylenen bi yalan. 1 buçuk aydan fazla bi zaman servis deneyimim oldu çok iyi biliyorum aynı durum benim motorun arka freninde vardı ve tekerliği sıkıyodu hatta sürtme sesi yapıyodu aynısnı bana dediler (freni sıkarak biraz sür balatalar aşınır düzelir) dediler ve şimdi arka fren sistemi komple değişti. Ve motorda beni rahatsız eden bişeyi söylediğim zaman (normal bu modellerde böyle oluyo)
gibi bi cümleye sakın kanmayın ve inatla yaptırın. Benim motorumdaki sorunu hangi mondial servisine götürsem bana hep bu modeller böyle dediler. Ama inatla söktürtüp yaptırdım ve düzelttirdim sonrada demekki bu modellerde böyle değilmiş dedim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst