Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
@sky_forever

+1 sago aynen oyle , millet basini agritmamak icin bisi olmaz hep oyle yeni motorlarda diyip gecistirio ki 100 km ile surekli frenli gitmek gibide igrenc bise olmasa gerek , bence balatalara kesinlikle bi baktir zaten 222 km yapmissin daha kac km yapcanda eriyecekmis bu balata o zmna kadar deil balata fren elden cikio walla sagonun dedigi gibi , cunku ister istemez surekli fren yapio motor buda disklerin ve balatalarin surekli isinip sistemde bozukluga ve rodajdaki bi motoruda surekli frenleyerek zorlanmaya ve hararete neden olur , bencede sen milletin lafina bakma git balatalara baktir bi ayar yapsinlar , onuda yapamiyolarsa arizanin ana nedenini belirleyp garantiden parca sipari ver derim , kolay gelsin...
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
55
peki bu frenleme problemi her motorda oluyor mu?

Yıllık vergisi ne kadar arkadaşlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
peki bu frenleme problemi her motorda oluyor mu?

Yıllık vergisi ne kadar arkadaşlar.

yok yaw her motorda neden olsun , o motorun heralde balatalrında bi sorun olsa gerek , madem servisin demesine göre yenı motorlarda oluo böyle bişede bende yada digerlernde neden olmuomus , normal sartlarda olmaması gerekır dıyorum ben ..

kaskoya gelınce motoralrın kaza oranıyla dogru orantılı olarak kasko fıyatlarıda normal arablarınkıne gore daha yuksek oluo dıe bılıom ben , sanırım aklında bi fiyat canşanmıştır:cherry: ...
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
55
sheltox peki motoru kutusundan çıkartıp servis elemanları toplarken nelere dikkat etmeliyim.bide yıllık vergisi ne kadar ödiyecez.
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
yıllık vergi fazla bişi deil 30-35 civarı diim sana tabi malumumuz türkiye deyiz ne olacağı belli olmaz bi bakarsın 60 a fırlar:mrgreen: bide ilk sorunu tam anlayamadın sorun bendemi bilmiom şimdi kutudan cıkarıp servıs elemanları toplarken derken ne demek istedın walla anlayamadım kafam bayagı bi dagınıkta:pr:
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
55
kısmetse alacağım motor sıfır ama parça halinde lastikleri falan dağınık bi şekil elemanlar toplarken neye dikkat etmem gerekir?vergi 35ytl azmış kasko yaptırmaya değmez dimi
 
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
138
Ocak ayında zc'mi almamla beraber bu siteyede üye olmuşdum.Aradım durdum bu topiği ve buldum bir iki mesaj attım baktım kimse bişey yazmıyor bende bırakmışdım.Ama görüyorum topic hortlaması olmuş ve ne güzeldir ki zc kullanıcıları artmış.Motorum şuan 2986 km de tam olarak.Başıma gelen iki hadise var.birincisi yokuş aşşağı saatte 80 km le hızla inerken arka fren diskinin sabitleme civatası düştü ve ben viraja girerken fren yapıyordum.Bir anda neye uğradığımı şaşırdım,dışarı savrulmaya başladım.Eğerki ön frenle beraber motoru yatırmasam aşşağı uçaçaktım.:)ikincisi ise eksozun gövdeye bağlayan iki civatası var.Özellikle arka tarafda fren dsikinin ordaki civata çok gevşiyor ve ben bu civata yüzünden eksoz kesmesine maruz kaldım.Düşmüş ve ben fark etmemişim,gerçi ettim ama gelen sesi sallamadım.Sonuçda garantiden eksozum değişti.yapmanız gereken bu eksoz bağlantı civatalarını değiştirmek.2 adet metrik sekiz ters kontralı çelik civata almak.ikisininde boyu 15 mm olacak.
Motorda dikkat edilmesi gerken önemli bir noktada orjinal fabrika lastikleri çok sert olması.Eğer olurda virajda yatmaya kalkarsanız kayabilirsiniz.Ben bu motora her türlü servis masrafı dahil daha 150 ytl ya harcadım ya harcamadım.Bu sitedeki bazı çok bilmişler var mondial şöle böle diye çok konuşurlar.Sanırsınızki profesörler iki kıçı kırık racing motora binen hemde kendine ait bile değil arkadaşının yani ahkam kesip dururlar.ama fiyat ve ihtiyaç karşılaması göz önüne alındığında 150 zc bence en mükemmel motordur.daha alındıktan bir gün sonra servise sarj problemi yüzünden giden ne kanuniler ne keewayler ve nede ramzeyler bilirim.Çinli ama güzel motor tabiki kıymetini bilene.hepinize iyi geceler saygılar bursadan .....

Görüşmek üzere.........:bounce:
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
amann kaskoyu salla derım astarı yuzunu gecer sonra bıdaha gecer:mrgreen:
sonucta R1 deil dimi:p bu arada neden motor parça halinde toplatacaksınki bulamadınmı birleştirilmişini motorun ama iş toplatma gibiyse toplama esnasında mutlaka motorun başiında dur derim baglantı noktalarını iyi sıktır cunku zmnla vibrasyon ve bozuk yollardan kaynaklanan sarsıntılar hepsini alt edebiliyor bunun dışında pekte bise aklıma gelmiyor walla... eger motor gibi onemlı parcalrda birleştirilecek ise yapacak tek bişi war , cok ii bir ustaya gotur derım cunku gunumuzde ınsanlar malesef durust deıller sonra motoru toplarız diipte başını agrıtmasınlar
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
55
Geçmiş olsun oxygen boşverin o kıçı kırıklara aldırmayın bile :mrgreen:sheltox motor toplu halde gelmiyorki sadece şasesi kutuda ve gidonu toplu değil sonradan birleştiriyorlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
@ oxygen
madem oyle arkadasım yeniden hosgeldın aramıza eet dedıgın gıbı bı hortlama soz konusu ama bu kısa surelı olmayacak bılesınız buradan tum ZC kullanıcılarına duyrulur amnn topıcımızı bos bırakmak yok her an yenı gelısmelerı yaıoz haaa:mrgreen: boylece admızı duyuralım oxygen ddogru soluo çin min taş gibi motor walla çok feci kaçıo , bu gün bi tane c serisini bile taktım ,:cherry: ,, bu arada canını sıkma oxygen kardes her motorun bazı yerlerı gevser bizde sıkarız , bu durum çinlidede boyleeee japonda da, topıcımızı canlı capcanlı tutmak dileğiyleeee:queen:
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
56
Arkadaşlar motor kötü değil ama iyide değil, tabiiki problemleri olucak. Önemli olan ustanın iyi olması ve problemleri aşmak. Rodaj olayına dikkat etmek lazım sonuçta honda yada yamaha değil bu motorlar. Diğer modellere göre çok daha fazla avantajı var 150zclerin. İlk başta görünüşü, sesi ve dayanıklılığı. Ne zaman bi ışıkta dursam yanıma gelen diğer çin malı motorların her tarafından ses geliyo. Ama zcde öyle bi sıkıntı yok :). Mondial yada diğer çin malı motorlarla ilgili yazmak istediğim çok şey var ama kelimeler yetmez. Mesela 150 zc ile Allah korusun kaza yapsanız motorun komple granajlarını evet komple bütün dış aksamı far vs 350 ytlye yaptırıyosunuz ve motor yepyeni oluyor. Yani motorun hiç bir parçası para değil, motorun ömrü bittimi sekman piston silindir debriyaj yedimi, 710 ytl veriyosunuz motor komple değişiyo herşeyiyle, bu motorları istedikten sonra yaptırmak para değil, önemli olan ilgilenip yapacak ustayı bulmak. Şahsen motorun dış aksamında bi problem olsa değiştirmem gerekse herhangibi bir servise ihtiyaç duymam kendim zaten değiştiririm. Eğer önceden motor bilginiz deneyiminiz varsa zaten motorun arızasının ne olduğunu anlarsınız, motorlar 1de neyse 1000de odur, belli bi süre sonra bi parça sorun çıkartıorsa ses yapıyorsa onu değiştirmek gerekir, rodaj kısmına tamamen uymak gerekir ama birazda kontrol etmek gerekir. Servis sıfır motora yeterli yağ koymamışsa bu sizin suçunuz olur onların değil, sana motor çalışır çalışmaz tam gaza basmışın der geçer sende öyle baka kalırsın.Motorun kitler oturursun şapa. Servislerin bahanesi ''nede olsa çin malı'' der ve geçer. Hepinize iyi akşamlar...
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
motorlar konusunda gözden kaçan bir noktayı hatırlatma
genellikle dişli yağları önemsenmez. 3 motor yağı değiştirmede arka tekerin oradaki şanzıman (diferansiyel) dişlilerinin yağını değiştirin. genellikler servislerin sıklıkla atladığı bir konudur
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Valla topiciği ilk canlandıran benim heralde şu yazı olayıyla hehe :)
Şimdi beyler bi konuyu açıklığa kavuşturalım zcsi olanlar ilk zamanlarını bi hatırlasın 300kmye geliyorum ön tekerleği bi kaldırın ve elinizle çevirin böyle bisiklet tekerleği gibi baya dönüyo mu kendi durana kadar yoksa hafif bi sürtme var mı?? Arka tekerlekte böyle bişeyi zaten denerseniz bence sürtecektir çünkü çok bilmiyorum ama bi zincir veya kayış bişey var ki motor onu döndürüyo o yüzden yağ gibi dönmez?? Eğer 300 kmde falan bisiklet tekerleği gibi Dönüyorsa tamam dicem ozman frenimde problem var..?!?!?


Birde şu an frenlerim gayet iyi mesela çeyrekten biraz daha fazla sıkıyorum tekerleği kitliyo ama burda aynı motora sahip bi abimiz var o da dedi senin frenlerin şu an cillop gibi zamanla frenler gaza kadar yaklaşıcak dedi ???Yani yumuşucak dedi bu da var mıydı sizlerde veya şu an var mı???

Evet 500'ü bekliyorum ve yağ değişimi ile ilgili olarak motordan biraz farklı performans bekliyorum yani biraz daha iyi ivme kazanması 70-80 i görmesi gibi gerçi bende 110 kiloyum biraz ağırım ama bu o kadar etkilemez heralde???Yani istiyorum ki benimde motorum 90a 100e vursun basınca biraz kaçsın gitsin rodajda diye kalkıştı hafif zorlamaydı yapmıyorum...

Işıklarda bugün yapıcaktım dümdüz bomboş yolda biraz bastım sonra dedim yapma gerek yok o adamın motoru açık 60a getirdim bıraktım belki bassam daha giderdi elbet ama yapmadım ama açık konuşayım 500den sonra 1000e yaklaştıkça performans değişimi bekliyorum araçtan ÇÜNKÜ millet yazıyo yok çeyrek gazla uçuyo yarım gazla 80e kesiksiz geliyo falan...?!!?!?!

Birde çok önemli ve herkese YARAYACAK Bi şey istiyorum bu sıkılması ggereken noktaları bilen arkadaşlar RESİM KOYUP TEK TEK GÖSTERSENİZ DE BABAÇKO Bİ SEVAP İŞLESENİZ??

bEN bilsem kesinlikle tek tek koyar herkese gösterirdim...İnş yaparsınız öyle bişey kazasız belasız sürüşler yorumlarınızı bekliyorum...
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
2000 km ye kadar çok zorlamaya gelmiyor. 150 cc bu tür motorlar için 90 km iyi bir rodaj sonrası nomal değeridir.
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
357
Asla Ve Asla Vede Asla Çİn Motoruu Almayinnnn... Gİdİn Az Daha Sikin Kendİnİzİ Japon İŞİ Motor Alinnn..

Saygilar
Zonguldak/ereĞlİ
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
yerli üreticiler adam akıllı motor üretselerde alsak
çinin hurdasını motor diye satacaklarına ortak bir üretim yapsalar.
sonuçta onlarda aynı geminin yolcularından.
çin mallarını (piyasada değişik isimde satılanlar) dikkat edilirse hepsi aynı fabrikadan çıkmış gibi bir kaç değişiklik var. bizim üreticilerimi bir birinin boğazını sıkacağına birlik olma yoluna gitselerde paraları dışarı vermesek
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
@ sky_forever

oncelikle fren konusuna deginiyim , ben sen rahat donmuo frenlio degince teker donerkenki her anI kastettin sanmistim , mesela benim on teker bisiklet tekeri gibi sorunsuz donuo ama sadece bi noktada cok hafif bi surtme warki , o kadar surtme hemen hmn tum duzgun motorlarda(cinli) war , sen oyle yazinca bende komple surtuyo sandim , eger surtme benimki gibi bir veya bikac noktada ise ve lastigin donmesini fazla etkilemiyorsa kafana takma(tabi onun siddetini sen belirleyecen):) , ilerde yuksek hizda frene bastiginda motor vibrasyon yapabilir , balatanin diskle duzgun surtme olusturmadigindan onuda bilesin sonra bidaha panikleme neden boyle oluo motora die , frenlere gelince adam dogru soyluo benimkilerde basta sertti hatta sakatlik yaratir die gevsetcektim , fakat zamnla gevsediler ve suan sertlikleri super ,
resim konusuna gelince arkadasim , resimleri cekip yollamayi cok isterdim ancak malum yaz tatili hazirliklari fln , bu ara bayagi yogunum cok is az gune sIkIstI :pr: insallah vakit bulursam atarim...bu arada foto olmasada ben soliim yinede 500 km de motorun sikacak hic bi yeri yok motor bolumunda istersen sen yine ustaya dersin bakacakmisiniz motor kIsmina die , ama gerisini sen kendin yapsan daha ii olur , mesela motorun govdesinde her yerde vida war , onlari eline bi yIldIz tornavida alip tek tek sIk ayrica serviste ustaya soylersin egzoz somunlarini gozden gecirsin cunku vibrasyondan dolayi zmn zmn gevseyip dusebiliolar , ki ben 200 km bi somun dusuk gezdim gaza dokundugumda bi cIzIrtI sesi geliodu bende arablardaki gibi plaka dan geliodur die onemsemedim , ki nolsun bi gun bi baktim egzoz somununun biri dusmus...
not::mrgreen: bu arada merak eden arkadaslar icin yazayim dedim , kitapcikta rodaj suresi yanlis hatirlamiosam 3000 km veeeeee bu km ye kadar max 80 diolar:queen: ee tabi bende ilk aldigimda dogal olarak rodaja cok dikkat ettim vede motoru cok ii actigimi dusunuom(sakin rodaj suresinde motor acilsin die gaza abanmayin) ve benim bu rodaja uyma islemi yaklasik 900km ye kadar surdu , cunku birazda kullanim tecrubeme dayanarak zaten motor kendini cok cok rahat acilip acilmadigi hakkinda surucusune belli edio , mesela ilk aldigimda ki dehset derecedeki motor freni nerdeyse yok denecek kadar az(yuksek hizda) , motorun tek solukta cikacagi hiz ve bilirsiniz son limitine yaklasan motor soyle bi isteksiz hizlanmaya baslar , mesela bende ilk aldigimda 60 kmde bunu hissederken suan allaha sukur 100 hatta yinede abartmak istemiom ama 110 a kadar gidio oda son gaz deil(duz ve ruzgarsiz asfalt yolda) fakat bunlar tamamen benimki icin gecerli hepsi 110 yapacak die bi durum yok tabiki sonucta her fabrikdan cikan cinli ayni kalitede olamio , fakat bu hizida onermem cunku guvensiz hizlar bunlar bu motorlara gore anca sIkIstIgIn zamn kisa sureli cikip inilecek hizlar ufffffffffffff yine konuyu dagittimda dagittim:pr:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst