Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,956
Motosikleti
Honda CBF 150, CF Moto MT 650
havalar iyice düzeldi ya başladım bende bol bol gezmeye
dün 100 km, bugün de bir solukta 438 km yol yaptım
ayrıntıları bugün yarın yazarım
bu arada bugün bende 120'likler sınıfına girdim :)
:cherry:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
bu arada bugün bende 120'likler sınıfına girdim :)
:cherry:
Eh aramıza hoş geldin, 125'liğini de görürüz umarım.:)



Bu arada stop lambası ayarını soran arkadaşlar vardı galiba, motorun sağ tarafında arka süpansiyonun yakınındaki (motorun orta kısmı) kapağın oradaki kabloda bir sviç var. Oradaki somunu sağa sola hareket ettirerek geç ya da erken devreye girmesini ayarlıyorsunuz. Ben de kitapçıkta okudum, yarın sigortayı kontrol ederken bakıcam, bu arada yarın biraz motorun sağını solunu açıp bakacağım. 4000km'ye yaklaştık, artık biraz teknik konulara girmenin vakti geldi sanırım.:)
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
Arkadaşlar şu jikle konumlarını bir açıklayın Allah aşkına.Yukarıda birkaç sorum vardı.İlgilenirseniz sevinirim.

Olay anlaşılmıştır arkadaşlar.Buraya en son yazdıktan sonra,servisini aradım.Sizden hayır gelmez bana diye:)Neyse,jikle kolunu en sona çekmeyin dediler.O kış moduymuş.Aşırı benzin yolluyormuş o modda.Dolayısıyla benim motor rölantide bu yüzden stop ediyor bence.En alt seviyeden 1 cm yukarı dediler.Orta çizgide kullanacağız arkadaşlar.(Far düğmesinin bitim çizgisi hizasında)İlgililere duyurulur.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
1,921
Eh aramıza hoş geldin, 125'liğini de görürüz umarım.:)



Bu arada stop lambası ayarını soran arkadaşlar vardı galiba, motorun sağ tarafında arka süpansiyonun yakınındaki (motorun orta kısmı) kapağın oradaki kabloda bir sviç var. Oradaki somunu sağa sola hareket ettirerek geç ya da erken devreye girmesini ayarlıyorsunuz. Ben de kitapçıkta okudum, yarın sigortayı kontrol ederken bakıcam, bu arada yarın biraz motorun sağını solunu açıp bakacağım. 4000km'ye yaklaştık, artık biraz teknik konulara girmenin vakti geldi sanırım.:)
bakalım bulabilecekmiyim dediğin vidayı...saol ;)
Arkadaşlar şu jikle konumlarını bir açıklayın Allah aşkına.Yukarıda birkaç sorum vardı.İlgilenirseniz sevinirim.

jikle senden uzaktayken kapalı kendine doğru çektikçe açık konuma geliyor...motor soğuksa sabah ilk çalıştırmada jikleyi tamamen kendine çekip biraz gaz verip çalıştırıyorsun 1 dk kadar hafif gazla ısıtıp jikleyi kapatıyorsun...gün içinde motora tekrar binersen jikleyi yarım açıp çalıştır biraz ısıt öyle bin...hareket ederken jikleyi kapat...bende yeniyim bildiğim bu kadar ama sorun yaşamadım jikle kullanımında sanırım böyledir olay...

saol a vagrant
bu arada jikledeki işaret kademesi bittikten sonrada biraz daha gidiyor kol demekki kışın oraya kadar çekicez...yazın yarım kullanalım o zaman :)
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
274
Arkadaşlar şu jikle konumlarını bir açıklayın Allah aşkına.Yukarıda birkaç sorum vardı.İlgilenirseniz sevinirim.

Olay anlaşılmıştır arkadaşlar.Buraya en son yazdıktan sonra,servisini aradım.Sizden hayır gelmez bana diye:)Neyse,jikle kolunu en sona çekmeyin dediler.O kış moduymuş.Aşırı benzin yolluyormuş o modda.Dolayısıyla benim motor rölantide bu yüzden stop ediyor bence.En alt seviyeden 1 cm yukarı dediler.Orta çizgide kullanacağız arkadaşlar.(Far düğmesinin bitim çizgisi hizasında)İlgililere duyurulur.

ben yazını önceden görseydim sölerdim ama bu sıcak aylarda pek gerek yok kullanmaya jikleyi kışın kullanmak zorunda kalıosun jikleyi tam çizgiye getir tam aşağa çektimi boğuluyu motor stop edio motor sıcakken bilebende ilk aldıımda çıldırıodum sonra ayarını tutturdumu her şey yoluna girdi.kışında jikleyi sonuna kadar çekmeyin jikleyi gerektiinde o çizgiye kadar çekin tam çekmeyin stop eder yarımda çekmeyin bi işe yaramaz
 
Son düzenleme:
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
77
ya sonhız olarak 110 u gecemıyorum 120 lık sınıfı derken 120 mı bastınız bu motorla yanii bide vites degiştirirken cat cut sesde gelıyo normalmi stop etme bendede vardı cozdum ama rolentıyı yukselttım bıraz hızlı calısıyo ama stop etmıyo artık
 
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
1,921
şu rolanti ayarının yerini bi söyleyin :)
arka fren ışığı rolanti ayarı derken yatcaz yine motorun altına bugun...
dünde debriyajı ayarladım çok geç kavrıyodu öne aldım birazz çok iyi oldu :)
 
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
274
şu rolanti ayarının yerini bi söyleyin :)
arka fren ışığı rolanti ayarı derken yatcaz yine motorun altına bugun...
dünde debriyajı ayarladım çok geç kavrıyodu öne aldım birazz çok iyi oldu :)

rolantiyi siz ayarlayamazsınız gaz ve hava karışımını yanlış yaparsanız zengin karışım yada fakir karışım yaparsınız motor için ii olmaz
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
ya sonhız olarak 110 u gecemıyorum 120 lık sınıfı derken 120 mı bastınız bu motorla yanii bide vites degiştirirken cat cut sesde gelıyo normalmi stop etme bendede vardı cozdum ama rolentıyı yukselttım bıraz hızlı calısıyo ama stop etmıyo artık


Son hız 110 normal, eğer rodaj bitmemişse hata ediyorsunuz derim.
120 - 125 gördük ama hem rodaj biteli çoook oldu hem de hafif yokuş aşağı yoldu.
Yani düz yol 110 görüyorsanız tamamdır.
 
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
274
ya sonhız olarak 110 u gecemıyorum 120 lık sınıfı derken 120 mı bastınız bu motorla yanii bide vites degiştirirken cat cut sesde gelıyo normalmi stop etme bendede vardı cozdum ama rolentıyı yukselttım bıraz hızlı calısıyo ama stop etmıyo artık

zaten 120 düz yolda yapamazsın yokuş aşağa yaparsın düz yolda 115 yaptım oda rüzgarsızdı ortam anca öle çok rüzgarda 90 bile yapmıo motor oturuş pozisyonu itibariyle rüzgar direk vücuda çarpıyo ve çok etkilenio motor
 
Katılım
16 Mar 2006
Mesajlar
16
300 km deyim..daha 135 i gördüm hafif yokuş yukarı,gazda yarıdaydı rodajım bitmedi diye zorlamadım fazla:p
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
arkadaşlar sorunları okuyorum bende neden olmadı diye endişeleniyorum...yani sizde olmuşsa bendede muhtemelen olacaktır...2335 deyim...Allaha şükür... kaza bela olmasında ampulum patlasın...


motorum daha fazla keyif vermeye başladı...hızlanması olağanüstü...bana dahada hızlandı gibi geldi...dahada açılmadı bence...




ve Cuneyt Ovuc gibi satmayı düşünen arkadaşları çok iyi anlıyorum...Bir motor rahatlıkla 160 ı görmeli bence ilk aşamada...cbf 250 cilerde mutsuz biliyorum...hep istenen şey performanstır...hele ki olurda büyük cc bir motoru tesadüfen sürmüşseniz cbf 150 yi çöpe attmak isteyeceksinizdir...:p

abi işde bende büyük cclere binmek istemiyorum bu yüzden :):pbinsem kesin bende cbf 500 gibi bir motor isticem.fakat benim merak ettiğim grup gezisnde 2 gruba yarılıyor motorlar.Yavaşlar(90-110km/s) arası gidenler ve hızlı ekip (160-200 ve üzeri seyredenler) ee 250cclerde max 140 gidiyor hangi gruba dahil olacaklar:silent:Yavaş gruba dahil oldukdan sonra neden 250cc alıyım 150ccde yeterli değilmi :):p 500cc alırım hızlı ekibe dahil olurum :cat::cherry: Tabi bu sorduğum sadece grup gezilerinde karşılabilecek problem.

tam düşündügüm gibi sabah 4 de yola çıktım akşam 20 de evdeydim.
istanbul-karabük,karabük-istanbul
936 km yolu tam 16 saatte bitiridim hiç sorunsuz tam gaz gittim geldim..

Gezi yazını merakla bekliyoruz:) Helal olsun 1000km yi bir günde yapmadın dimi:silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Eveet! İyi haber sigorta atmamış. Her ikisi de sağlamdı. Sanırım gösterge panelinin ampulü kesildi, zaten minik ampuller. Artık 4000 bakımında hallettiricem.(Aslında ön cam dahil ampul için bir sökme işlemi yaptım ama çok iç kısımda ve tamamen paneli sökmek gerekecek gibi geldi bana, servise bıraktım o yüzden) Bu arada arka stop svici, kitapçıkta göründüğü kadar kolay biyerde değilmiş arkadaşlar, servise hallettirmeniz daha hayırlı gibi. Debriyaj ayarımı kendim hallettim, elle bile sıkılabiliyor, artık daha erken ve rahat kavrıyor. Evin önünde denedim, bakalım yarın işe giderken daha iyi anlaşılacak. Bu arada debriyajın kontra somununun bile gevşek olduğunu farkettim, ara sıra kontrol etmek de faide var. Zaten kitapçıkta da öyle söylüyor.

Sigortaya bakarken dikkatimi çeken, kabloların çok eften püften oluşuydu, arkadaşlar, fazla zorlamaya gelmez kopuverecek gibi duruyorlar. Ara sıra bu tip şeyleri de kontrol etmek de fayda var. Sicortanız atarsa ya da benim gibi şüphelenirseniz, sigorta selenin altında sol tarafta, lastik bir kutucukla şasiye bağlı, içinde de beyaz platik tüpler var, onun içinde de sigortalar. yedekleri de dıştaki o siyah lastik kutucuğun yanına takılı. Uzun yol için bilgi olsun. Zaten kitapçıkta da gösteriyor. Kısacası iyi bir başlangıç motoru aslında gerçekten cbf150, zira çok karmaşık bir yapısı yok. Bu da bizim gibi yeni kullanıcılar için önemli tabii. Geçen gün de buji kılıfını çıkardım baktım, yavaş yavaş, olaya girmeye başladım yani...:)

Bu arada jikle olayında a.vagrant haklı, ben de denedim sonuna kadar değilde ok ucunu geçmeyecek şekilde çekince daha randımanlı gibi geldi bana. Sonuna kadar çekince çok çabuk stop ediyordu, bu kez etmedi ve rölantisi de daha sağlıklı idi. Zaten hava da ısındı artık gece bile 1 dk. içinde ısınıveriyor.


3 Haziran Pazar günü saat 14.00'de Merter'e gidicem ölen arkadaşlar için, bizden kimler geliyor.

Bu arada toplu bir Şile gezisi filan yapsak mı arkadaşlar... Ya da ne biliim sizden başka öneri gelir mi acep?:)
GÜNCEL:Daha ben cümlemi yeni bitirmiştim ki 10 Haziran'da MT Şile gezisi olduğunu öğrendim, ne yazık ki yine çalıştığım hafta sonu olacak ama mesai arkadaşımı ayarlarsam, eşimle beraber gelmeyi deneyeceğim. Hadi bakalım hayırlısı. İşin komik tarafı bunca yıllık İstanbulluyum daha yolundan geçmek dışında Şile'ye Ağva'ya gitmişliğim yok.:pr:
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
1,164
arkadaşlar selam hani yakıt hesabı yapmıştım 45ytile 590 km yol gittim diyerekten ama geçenlerde depoyu fulledim 223km sonunda tekrar fullledim 19,5ytl benzin aldı demekki deçenlerde hesaplar karışmış bu arada motorum 1050km ye geldi hafiften yokladım zorlanmadan 100km/h çıkıyor ama başka gitmiyor bana yeter zaten rampalarda çok keyifli bakın arkadaşınız cbf150 dere tepe gezi fotoları


http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/31939-[adana-mt]-28-05-2007-egner-gezisi.html
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
abi işde bende büyük cclere binmek istemiyorum bu yüzden :):pbinsem kesin bende cbf 500 gibi bir motor isticem.fakat benim merak ettiğim grup gezisnde 2 gruba yarılıyor motorlar.Yavaşlar(90-110km/s) arası gidenler ve hızlı ekip (160-200 ve üzeri seyredenler) ee 250cclerde max 140 gidiyor hangi gruba dahil olacaklar:silent:Yavaş gruba dahil oldukdan sonra neden 250cc alıyım 150ccde yeterli değilmi :):p 500cc alırım hızlı ekibe dahil olurum :cat::cherry: Tabi bu sorduğum sadece grup gezilerinde karşılabilecek problem.



Gezi yazını merakla bekliyoruz:) Helal olsun 1000km yi bir günde yapmadın dimi:silent:



erdo benim motor manyaklaştı ya...hızlanması inanılmaz...yani artık motorun yavaş yavaş açıldığını hissediyorum...120 normal hızı artık...yani 100 ü geçmiyor diyen arkadaşların yaşadıklarını yaşadım...sabahları Kışlaönü alt tünel yoluna girdiğimde hep 130 basıyorum...alışkanlık oldu artık...:p


ampul...vs bu yazılan sıkıntıları yaşamadım...yaşarım tahminen...yani birinin başına gelmişse bende yaşarım yüksek ihtimal...pazar günüde 150 km dolanmışım...yani motorumla aramızda güzel bir iletişim var...yıkattımda pazar akşamı...her geçen gün yeni bir aşk ...tek korkum herhangi bir arıza nedeniyle yolda kalmak...kabus gibi valla...:p

500 cc alsan da sakat...yani ne altdasın ne üstte...üst 600 lik 1000 likler basar onlarada yetişemezsi...yani iki ucu .oklu değnek bu işler...alcan hayabusa ...olayı toptan bitiricen...veya yk2 alan olursa başka tabi...:p
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
erdo benim motor manyaklaştı ya...hızlanması inanılmaz...yani artık motorun yavaş yavaş açıldığını hissediyorum...120 normal hızı artık...yani 100 ü geçmiyor diyen arkadaşların yaşadıklarını yaşadım...sabahları Kışlaönü alt tünel yoluna girdiğimde hep 130 basıyorum...alışkanlık oldu artık...:p


ampul...vs bu yazılan sıkıntıları yaşamadım...yaşarım tahminen...yani birinin başına gelmişse bende yaşarım yüksek ihtimal...pazar günüde 150 km dolanmışım...yani motorumla aramızda güzel bir iletişim var...yıkattımda pazar akşamı...her geçen gün yeni bir aşk ...tek korkum herhangi bir arıza nedeniyle yolda kalmak...kabus gibi valla...:p

500 cc alsan da sakat...yani ne altdasın ne üstte...üst 600 lik 1000 likler basar onlarada yetişemezsi...yani iki ucu .oklu değnek bu işler...alcan hayabusa ...olayı toptan bitiricen...veya yk2 alan olursa başka tabi...:p

abi benimde hafifden açıllıyor gibi ama son süratte bir fark yok:silent:Ben alırken birşeyler yap ucuz olsun dedim acaba bana dandiğindenmi verdiler:cyclopsan:silent:Eğer öğleyse ayvayı yedim:p:queen::queen:bende 110-110km/s le giderim ne yapiyim:bounce:
bu arada Cloud :
""Bu arada toplu bir Şile gezisi filan yapsak mı arkadaşlar... Ya da ne biliim sizden başka öneri gelir mi acep?""" bir topik vardı gezi yapıcaz düşünüyoz diye :queen::queen: topik açanın üstünde kalmışdı :)onu hatırladım birden :p:queen: aman abi dikkatli ol bu sefer gaza gelme :) topiği sana açtırıp kaçıyorlar :p
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
abi benimde hafifden açıllıyor gibi ama son süratte bir fark yok:silent:Ben alırken birşeyler yap ucuz olsun dedim acaba bana dandiğindenmi verdiler:cyclopsan:silent:Eğer öğleyse ayvayı yedim:p:queen::queen:bende 110-110km/s le giderim ne yapiyim:bounce:
bu arada Cloud :
""Bu arada toplu bir Şile gezisi filan yapsak mı arkadaşlar... Ya da ne biliim sizden başka öneri gelir mi acep?""" bir topik vardı gezi yapıcaz düşünüyoz diye :queen::queen: topik açanın üstünde kalmışdı :)onu hatırladım birden :p:queen: aman abi dikkatli ol bu sefer gaza gelme :) topiği sana açtırıp kaçıyorlar :p

kanka kız gibi kullanıyon kesin...kıyamıyon motoruna...vespa değil o...biraz zalım ol...basss...:p


bu arada ortalık yıkıyo...Yaza Merhaba 10 mayısta şilede...erdo anasayfada logo var ...takip etsene hacı...bi sıfatını görek...:p
 
Katılım
16 Mar 2006
Mesajlar
16
Hani basmıyoduk öyle anlaşmadık mı..adamı gaza getiriyosunuz bak çıkacam gece gece 140 filan yapcam utamcaksınız:pr::pr:


Neyse bu defalık affediyom ama hız kötüdür tüm kötülüklerin anasıdır,yapmayın:cat:

Ne güzel şehir merkezindesiniz ,ben burada küçücük ilçemde 3. vitesten yukarı çıkamıyorum.aaaahhhh ahhhhh

arkadaşlar selam hani yakıt hesabı yapmıştım 45ytile 590 km yol gittim diyerekten ama geçenlerde depoyu fulledim 223km sonunda tekrar fullledim 19,5ytl benzin aldı demekki deçenlerde hesaplar karışmış bu arada motorum 1050km ye geldi hafiften yokladım zorlanmadan 100km/h çıkıyor ama başka gitmiyor bana yeter zaten rampalarda çok keyifli bakın arkadaşınız cbf150 dere tepe gezi fotoları


http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/31939-[adana-mt]-28-05-2007-egner-gezisi.html

gezi mükemmel devamını bekleriz
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Hani basmıyoduk öyle anlaşmadık mı..adamı gaza getiriyosunuz bak çıkacam gece gece 140 filan yapcam utamcaksınız:pr::pr:

nadirende motorun o performansa çıkması gerekiyor...benim ybr 2005 te 1200 den sonra debriyajı yalama oldu kavramamaya başlamıştı...Hondada tık yok daha...başkada bişey istemem...


küçük yerleşim merkezlerini severim ya...kendine özgü bir dokusu olur...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst