Birçok arkadaşımızı kaybettik... Peki neden?

Birçok arkadaşımızı kaybettik... Peki neden?


  • Kullanılan toplam oy
    203

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@Elegant
Arkadaş kimseyi riske edecek harekette bulunmadığını ve sürat yaptığını aynı paragrafta yazmış. Hatta ben dikkatli sürat yapıyorum demeye getirmiş daha önceki mesajlarda. Bu tarz söylemler kişinin görüşü olabilir saygımız var ama nasihat verir gibi siz de benim kadar iyi olsanız sürat yapmak tehlikeli olmaz manasına çekilebilir bazı arkadaşlar tarafından. Mesela benim tarafımdan.
Arkadaşım sen benim dediklerimin hiçbirini anlamamışsın. Predator[23rd] arkadaşımız da senin tam aksine dediklerimi kelimesi kelimesine anlamış ve sana açıklamaya çalışmış. Ama sanırım sen hala anlamak istemiyorsun. Evet sürat yapmak uygun şartlarda tehlikeli değildir! Sen şimdi bu cümleden ne anladın? Bunca kazanın nedeninin sürat olduğunu mu sanıyorsun? Altındaki motoru tanımadan, küçük motor kullanıp deneyim sahibi olmadan yarış motoruna binip gazlarsan tabi ki geberip gidersin. Bütün kazaların nedeni budur. Deneyimsizlik, eğitimsizlik, kendini bilememezlik...

Kısaca şunu anlatmaya çalıştım; trafiğe çıkmış tecrübesiz birinin düşük süratte stabil olmayan sürüşünün trafikte yarattığı tehlike, senelerdir motor kullanmış, eğitim almış, altındaki motora hakim yüksek süratte stabil şekilde giden birinden çok çok yüksektir.

Yazılanlardan çok iyi anladığın bir bölüm de olmuş... "nasihat verir gibi siz de benim kadar iyi olsanız sürat yapmak tehlikeli olmaz manasına çekilebilir" evet işte aynen böyle demek istedim. Demek ki sen benim kadar iyi değilsin, o yüzden de sürati tehlikeli buluyorsun :mrgreen:

@xnode
Ölen arkadaşlarımıza baktığımızda tamamına yakın bir çoğunluğun bu işi iyi bilen insanlar olduğunu göreceksiniz.
Hayır arkadaşım. Bu konuda yanlış düşünüyorsun. Ölen insanların bazılarının motosikleti çok iyi kullandığı konusunda haklısın ama motor kullanırken bilinçli ve sağlıklı bir beyine sahip olmak da gerekir. Sen; "ben çok iyi kullanıyorum, bana birşey olmaz" düşüncesiyle kapasitenin üstüne çıkarsan, en fazla 100 km/h süratle girilebilecek viraja 180 km/h süratle girmeye çalışırsan bir yerlerde patlaman çok doğaldır. Üzülerek bir örnek veriyorum : Murat Kadayıfçıoğlu.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ankeet düzenlemişsin, kendi düzenlediğin anketin sonucun da en az oyu alan, senin daimi olarak savunduğun şeyin tersi. Dikkat edersen yanlış motor seçimi en az oyu almış. :)
Eğer bu ankete dikkatsizlik seçeneğini ekleseydin (ki bazı arkadaşlar bunu özellikle belirtmişler) muhtemelen birinci olarak o gelecekti.
Verdiğin örnek ise münferit bir örnek bana göre.
Dikkatsiz veya deneyimsiz biri uzun yıllar motor kullansa da kaza yapabilir. Motosikletin arabadan en büyük farkı; dikkatsizliği kesinlikle affetmiyor olması bence. Arabada dikkatsizlik bir şekilde toparlanabiliyor ama motosiklette dikkatiszliğin faturası %99 kaza oluyor.

Saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motosiklette bence dikkatsizligin faturasi %99 kaza degil, aldigin egitime ve becerine göre kazadan yirtabilirsin. buna ragmen kazalardaki bir numarali nedeni ben de dikkatsizlik olarak görüyorum. bu dikkatsizligin bir sürü nedeni oluyor. bazen yorgunluk (dikkat edecek seyleri bilmek, bakmak ama gec kavramak) ve bazen deneyimsizlik (dikkat edilecek seyleri bilememek).

dikkat, deneyim ve egitim (birinin deneyimlerini baskasina aktarmasi) daha iyi motosiklet kullanmanin üc ana unsuru. iki defa deneyim isin icine karsitiginda bu noktanin ne kadar önemli oldugu görülüyor. ancak dikkat etmedikten sonra deneyimi yola aktaracak imkan bulunamayabilir. diger bir acidan neye dikkat edeceginizi bilmediginizde de yanlis sinyalleri hemen algilamanin bes kurusluk faydasi yok ...

zor is ...

bu senen bunca kaza haberi okuduktan sonra her yil sezon basinda ileri sürücü teknikleri egitimini tekrarlamaya karar verdim. haftaya egitimdeyim ... practice makes perfect
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motosiklette bence dikkatsizligin faturasi %99 kaza degil, aldigin egitime ve becerine göre kazadan yirtabilirsin. buna ragmen kazalardaki bir numarali nedeni ben de dikkatsizlik olarak görüyorum. bu dikkatsizligin bir sürü nedeni oluyor. bazen yorgunluk (dikkat edecek seyleri bilmek, bakmak ama gec kavramak) ve bazen deneyimsizlik (dikkat edilecek seyleri bilememek).

dikkat, deneyim ve egitim (birinin deneyimlerini baskasina aktarmasi) daha iyi motosiklet kullanmanin üc ana unsuru. iki defa deneyim isin icine karsitiginda bu noktanin ne kadar önemli oldugu görülüyor. ancak dikkat etmedikten sonra deneyimi yola aktaracak imkan bulunamayabilir. diger bir acidan neye dikkat edeceginizi bilmediginizde de yanlis sinyalleri hemen algilamanin bes kurusluk faydasi yok ...

zor is ...

bu senen bunca kaza haberi okuduktan sonra her yil sezon basinda ileri sürücü teknikleri egitimini tekrarlamaya karar verdim. haftaya egitimdeyim ... practice makes perfect

. ::plus1::
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@xnode
kendi düzenlediğin anketin sonucun da en az oyu alan, senin daimi olarak savunduğun şeyin tersi. Dikkat edersen yanlış motor seçimi en az oyu almış
Benim daimi olarak savunduğum şeyin yanlış motor seçimi olduğunu nereden çıkarttın? Ben özellikle ankette birden fazla seçeneğin seçilmesine olanak sağladım ki insanların hangi konuda eksik yönleri daha fazla onu belirleyelim, ona göre aksiyon alalım. Forumdaki yazılarımı takip etmemeni yeni üye olmana bağlıyorum. Ben deneyim ve eğitim konusunda binlerce satır yazdım bu forumda. Yanlış motor seçimi de kazaların bazılarının nedeni. Yanlış motordan kastettiğim de kişinin o anki deneyim ve bilgi seviyesine göre motor seçmemesi. Bazı durumlarda kişinin altında başka tip bir motor olsa durumu kurtarabilecekken deneyiminin yetmediği yarış motorları gibi bir motor üzerinde durumu kurtaramamasından bahsediyorum.

Mesela 1 senedir 125cc motor kullanan ve motora yeni başlamış birinin altına Hayabusa verseniz sizce kaza anında kurtulma şansı 125cc motor üstünde mi yoksa Hayabusa üstünde mi daha fazladır? Doğru motor seçimi de bir çeşit deneyimdir. İnsanın kapasitesini bilip ona uygun motor seçmesidir.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@xnode

Benim daimi olarak savunduğum şeyin yanlış motor seçimi olduğunu nereden çıkarttın? Ben özellikle ankette birden fazla seçeneğin seçilmesine olanak sağladım ki insanların hangi konuda eksik yönleri daha fazla onu belirleyelim, ona göre aksiyon alalım. Forumdaki yazılarımı takip etmemeni yeni üye olmana bağlıyorum. Ben deneyim ve eğitim konusunda binlerce satır yazdım bu forumda. Yanlış motor seçimi de kazaların bazılarının nedeni. Yanlış motordan kastettiğim de kişinin o anki deneyim ve bilgi seviyesine göre motor seçmemesi. Bazı durumlarda kişinin altında başka tip bir motor olsa durumu kurtarabilecekken deneyiminin yetmediği yarış motorları gibi bir motor üzerinde durumu kurtaramamasından bahsediyorum.

Mesela 1 senedir 125cc motor kullanan ve motora yeni başlamış birinin altına Hayabusa verseniz sizce kaza anında kurtulma şansı 125cc motor üstünde mi yoksa Hayabusa üstünde mi daha fazladır? Doğru motor seçimi de bir çeşit deneyimdir. İnsanın kapasitesini bilip ona uygun motor seçmesidir.

Benim gördüklerimde motor seçimini ısrarla vurguluyordun. O yüzden söyledim. Üyelerin yazılarını özel olarak takip etmiyorum. Avatarın'ından aklımda kaldığı kadarıyla cevap yazmıştım.
Senden yeni ama genele göre eski bir üyeyim :)

Dikkatsizlik seçeneğini ekleseydin iyi olurdu bence.
Saygı ve selamlar kardeş :wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
wallaa yaa hemen her gün birileri gidiyo o da bizim aramızda olanlardan ; ya olmayanlar :silent:
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@xnode
Benim gördüklerimde motor seçimini ısrarla vurguluyordun.
Anket sonuçlarına bakarsan, "yanlış motor seçimi" seçen kimse yok değil. Şu anda %23 oranında -ki bu oran o kadar da az değil- işaretlenmiş. Eğitimsizlik ve deneyimsizlik zaten bilinen eksiklikler. Yanlış motor seçimi de bu kazalarda ciddi bir rol oynuyor. Yanlış motor seçimini umarım yanlış anlamamışsındır. Yukarıda yazmış olduğum soruya cevap verebilir misin?

Mesela 1 senedir 125cc motor kullanan ve motora yeni başlamış birinin altına Hayabusa verseniz sizce kaza anında kurtulma şansı 125cc motor üstünde mi yoksa Hayabusa üstünde mi daha fazladır?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dikkatsizlik seçeneğini de eklemen gerekiyordu bana göre.
bunun dışında söyleyeceğim birşey yok. Ben motor seçiminin o kadar önemli olmadğını düşünüyorum. Bir kimse uçak alıp ben bunu kullanıcam dese, yine öğrenir. bu işin motor seçimi ile ilgili olduğunu düşünmüyorum.

selamlar
 
Katılım
2 Eyl 2005
Mesajlar
1,288
Dikkatsizlik seçeneğini de eklemen gerekiyordu bana göre.
bunun dışında söyleyeceğim birşey yok. Ben motor seçiminin o kadar önemli olmadğını düşünüyorum. Bir kimse uçak alıp ben bunu kullanıcam dese, yine öğrenir. bu işin motor seçimi ile ilgili olduğunu düşünmüyorum.

selamlar

keşke herkes senin kadar yetenekli olsa ama malesef böyle birşey mümkün değil,aslında doğru söylüyorsun kullanıcam dedikten sonra öğrenilir ucak bile kullanır sonuçta,maymunlarda çoğu şeyi öğrenebiliyor ucakta kullanır arabada pek zor olmaz ,yada 1.20 boyundaki bir velet ayakları yere deymeden kocaman bir dağ bisikletini kullanabilir amaa o cocuk tehlikeli bir durumla karşı karşıya kaldığında abisinin bisikletine bindiği için kazaya kurban gidebilir
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bazan yeri geliyor yetenekten çok şansın olması yetiyor....Ama yetenekli insanların, eğitimli insanların bu tür olaylarla karşılaşma yüzdeleri düşük olduğu için şans en son faktör kalıyor....

Bir anlık coşku bir anlık gaflet neden oluyor bence....
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@alp_tunay
Ama yetenekli insanların, eğitimli insanların bu tür olaylarla karşılaşma yüzdeleri düşük olduğu için şans en son faktör kalıyor....
Yetenekli, eğitimli, deneyimli insanların bu tür olaylarla karşılaşma yüzdesi çoğu durumda bu tür olaylardan kurtarabilecek kapasiteleri olduğundan düşük oluyor. Ama biraz şansın da etkisi yok değil. Önemli olan kaza anında sizi kurtaracak tecrübeye sahip olmanız ve elinizden geleni yapmanız.
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
...,yada 1.20 boyundaki bir velet ayakları yere deymeden kocaman bir dağ bisikletini kullanabilir amaa o cocuk tehlikeli bir durumla karşı karşıya kaldığında abisinin bisikletine bindiği için kazaya kurban gidebilir

bu benzetme mi simdi?

istedigin kadar tecrüben olsun, cüce olup her kategoride mini-bike dünya sampiyonu ol CAPONORD'a bindiginde 500m sonra kazaya kurban gidersin.

güzel benzetme oldu, degil mi? ::blusssh:
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
336
Predator, konu dışı ama soracağım soracağım şimdi kısmetmiş, Predator herhalde filmden, peki 23rd nedir? 23.sü mü çekilsin istiyorsun? 23rd olayını gerçekten merak ettim :)
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
23rd Virtual Fighter Squadron (23rd VFS) "Figthing Hawks" (Falcon 4.0 kulübü)

"ucarken" Teamspeak kimin hangi filoya ait oldugunu daha kolay anlamak icin callsign'larimizin arkasina filo numarasini ekliyorduk: Predator --> Predator[23rd]

Falcon 4.0'i bilmeyen varsa: http://www.lead-pursuit.com (simdi ki lisans sahibi) ve sevdigim bir türkce sanal filo: http://www.kangaldogs.org (311inci SF - 311th VFS)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
37
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
KAtılıyorum:eline Saglık..
 
Katılım
24 Kas 2006
Mesajlar
139
bence iyi bir motorcu olabilmek için yolları iyi bilmek ve araba sürücülerinin ne yapacağını iyi sezmek gerekiyor.diğer şeyler tabiki de çok önemli ama bunları da göz ardı etmemekte fayda var
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
336
23rd Virtual Fighter Squadron (23rd VFS) "Figthing Hawks" (Falcon 4.0 kulübü)

"ucarken" Teamspeak kimin hangi filoya ait oldugunu daha kolay anlamak icin callsign'larimizin arkasina filo numarasini ekliyorduk: Predator --> Predator[23rd]

Falcon 4.0'i bilmeyen varsa: http://www.lead-pursuit.com (simdi ki lisans sahibi) ve sevdigim bir türkce sanal filo: http://www.kangaldogs.org (311inci SF - 311th VFS)

Tahminimde yaklaşamamışım bile... 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi :queen:

KAtılıyorum:eline Saglık..

Neye??? :p (.......+25)
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tahminimde yaklaşamamışım bile... 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi :queen:

LOL

cek sert online oyun oynarim valla :D

8 yil Falcon 4.0 (dünyanin en komplex ve en gercekci F-16 simülasyonu)
3 yil TrueCombat (Quake 2 Mod - CounterStrike yaninda cocuk oyunu. "X-RAY" olarak da belli serverlerde baya iyi bilinirdim, "the crazy AK47 sniping bitch")
3 yil EVE Online (WAR KHAN will get you!)

::evil::
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
172
guzel bir konu olmus tebrik ediyorum

bence kazalarda en onemli etken bir anlık dikkatsizlik (veya deneyimsizlik).bu biraz havaya girmeyle olusuyor kanımca insan deli gibi surerim taşarım diye dusununce kaza yapıyor.bunun engellenmesi içinse motorda deneyimli arkadasların surekli deneyimsiz arkadaslara yol gostermesi gerek bencede..
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst