Birçok arkadaşımızı kaybettik... Peki neden?

Birçok arkadaşımızı kaybettik... Peki neden?


  • Kullanılan toplam oy
    203
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
1,181
Deneyim, sadece şu kadar yıl şu kadar km yapmak demek değildir. Deneyim, içinde eğitim, bilgi, zeka, sorumluluk, sağlıklı bir ruh hali ve iyi niyet de içerir.

Bence deneyimsizlik en önemli sorun ama bununla savaşmak için de önce cehalete karşı galip gelebilmek lazım.

en ömeli nokta bu gerçekten deneyimim motosiklet kullanma yılım ve yaptığım kilometre ile ölçülmemeli bir aylık motosiklet kullanıcısı olsam bile bu işin ciddiyetinde ve sorumluluğunda olup olmadığıma bakılmalı, yoksa yıllardır motor kullanıp hala kasksız ve korumasız gezen onca insan var. sokakta kaskı dirseklik olarak kullanan biri çocukluğundan beri motora biniyorsa 'bakın bu insan 10 yıldır motosiklet kullanıyo çok deneyimli' mi dememiz gerekiyo? yoksa 'bak adam daha birkaç yıllık motor kullanıcısı ama işi kuralına göre yapıyor' demek mi önemli?
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Şöyle bir örnek vereyim, ben BMW Rider Academy'de eğitime gittiğimde teori eğitiminde "Panik fren nasıl yapılmalıdır?" diye bir soru sormuşlardı. İnanın herkes yanlış cevap verdi. İnsan mantıken 1. gaz kes 2. ön fren 3. arka fren 4. debriyaj şeklinde cevap veriyor. Ancak doğru sıra 1. gaz kes 2. debriyaj 3. ön fren 4. arka fren şeklinde olacakmış. Tabi bu normal kullanımda geçerli, pistte yarış esnasında tamamen farklı oluyor. Bir de şu var, size acemiyken önerdikleri şeyler seviyeniz arttıkça farklı şekillerde yapılabiliyor. İleri seviye sürüşte birçok teknikler var, bunların bazıları motora daha fazla hakim olmak için, bazıları belli durumlarda daha hızlı gidebilmeniz için, bazıları ise hayatınızı kurtarabilecek değerde bilgiler. İşte bu deneyimi kazanmak internette yazılanları okuyup ezberlemekle olmuyor. O yüzden uygulamalı eğitim şart. Bu yönde birşeyler yapmamız gerekiyor...
 
Katılım
20 Mar 2007
Mesajlar
233
s.a. arkadaşlar aslında motor kazalarını önlemek için burda tecrübelerini,motorcu olmanın gerekliliklerini empoze etmeye uğraşan deneyimli arkadaşlar var koruma ,kask ,işin ciddiyeti filan diye bi sürü yazılar var ,bunlar tabiki gerekli ama yeterli olmuyor!!!! ki kendi içimizde aldığımız kaza haberleride bunu doğrular nitelikde.. bilinçlerdirmek adına salt konuşup yazışmakdan öteye de gitmek gerek diye düşünüyorum ...mesela hafta sonları yapılan gezilere mt üyelerini enikonu özendirmek gerek (özellikle gelemeyeneleri)... malum gezilerde arkadaşlar, akılda kalıcı şekilde güvenli ve doğru sürüş adına hem bilinçlendirilmiş olur hemde deneyim kazandırılımış zaten korumalardan bahsetmiyorum bile ,çünkü gezilere çıkan arkadaşların buna riayet ettiği malum...ayrıca yeni katılım yapan arkadaşlara bu gezilerde gerekirse gel kardeşim karşıma otur bu iş böle olur diye bir bir anlatmak aynı zamanda onlarda sen de kendi kendi arkadaşlarına bunları anlat demek gerek.. zaten bunun dışında işin büyük kısmı kişinin kendine düşüyor canının kıymetini bilmeyen motor üstündeyken kendini kaybeden arkadaşlar herzaman olacaktır ama gaye .insanın kendine has tabuları nasıl varsa motor için gerekli koruyucu ekipmanlarıda bi tabu haline getirmek dahası sevdirmek gerek.. yazımın başında da söylediğim gibi bu görev gezilerde özellikle öncülük liderlik eden arkadaşlara düşüyor... herkeze sevgiler ...kazasız belasız bilinçli sürüşler ..
 
Katılım
2 Eyl 2005
Mesajlar
1,288
Şöyle bir örnek vereyim, ben BMW Rider Academy'de eğitime gittiğimde teori eğitiminde "Panik fren nasıl yapılmalıdır?" diye bir soru sormuşlardı. İnanın herkes yanlış cevap verdi. İnsan mantıken 1. gaz kes 2. ön fren 3. arka fren 4. debriyaj şeklinde cevap veriyor. Ancak doğru sıra 1. gaz kes 2. debriyaj 3. ön fren 4. arka fren şeklinde olacakmış. Tabi bu normal kullanımda geçerli, pistte yarış esnasında tamamen farklı oluyor. Bir de şu var, size acemiyken önerdikleri şeyler seviyeniz arttıkça farklı şekillerde yapılabiliyor. İleri seviye sürüşte birçok teknikler var, bunların bazıları motora daha fazla hakim olmak için, bazıları belli durumlarda daha hızlı gidebilmeniz için, bazıları ise hayatınızı kurtarabilecek değerde bilgiler. İşte bu deneyimi kazanmak internette yazılanları okuyup ezberlemekle olmuyor. O yüzden uygulamalı eğitim şart. Bu yönde birşeyler yapmamız gerekiyor...

kesınlıkle katılıyorum,birçok kişiden duydum eğitim alıp nekadar çok şeyi yanlış yaptıklarını söyledi çoğu,malesef ülkemizde motosiklet eğitim pek yaygın değil hatta yeni yeni oluşuyor bazıları ama bence genede yetersiz ,3-5 şehir dışında zaten hiç yok ,ehliyet kursları desen ben vitesli motor kullanmayı bilmeden scooterla almıştım 2 metre gittim durdum geldim verdiler ehliyeti:farao:,aslında ehliyet kurslarında temel eğitimi adam gibi verilmeye bu eğitimi veremeyen kurslarında a2 vermesi yasak olsa kısaca mantıklı bir düzenlemeyle büyük fayda sağlanabilir,çünkü herkesin de eğitim almaya imkanı olmuyor fiyatlar pek makul değil malesef:pale:
 
Katılım
20 Mar 2007
Mesajlar
233
Şöyle bir örnek vereyim, ben BMW Rider Academy'de eğitime gittiğimde teori eğitiminde "Panik fren nasıl yapılmalıdır?" diye bir soru sormuşlardı. İnanın herkes yanlış cevap verdi. İnsan mantıken 1. gaz kes 2. ön fren 3. arka fren 4. debriyaj şeklinde cevap veriyor. Ancak doğru sıra 1. gaz kes 2. debriyaj 3. ön fren 4. arka fren şeklinde olacakmış. Tabi bu normal kullanımda geçerli, pistte yarış esnasında tamamen farklı oluyor. Bir de şu var, size acemiyken önerdikleri şeyler seviyeniz arttıkça farklı şekillerde yapılabiliyor. İleri seviye sürüşte birçok teknikler var, bunların bazıları motora daha fazla hakim olmak için, bazıları belli durumlarda daha hızlı gidebilmeniz için, bazıları ise hayatınızı kurtarabilecek değerde bilgiler. İşte bu deneyimi kazanmak internette yazılanları okuyup ezberlemekle olmuyor. O yüzden uygulamalı eğitim şart. Bu yönde birşeyler yapmamız gerekiyor...

boy sana katılıyorum aynı şeyleri düşünüyoruz..
 
Katılım
7 Nis 2005
Mesajlar
1,905
Şöyle bir örnek vereyim, ben BMW Rider Academy'de eğitime gittiğimde teori eğitiminde "Panik fren nasıl yapılmalıdır?" diye bir soru sormuşlardı. İnanın herkes yanlış cevap verdi. İnsan mantıken 1. gaz kes 2. ön fren 3. arka fren 4. debriyaj şeklinde cevap veriyor. Ancak doğru sıra 1. gaz kes 2. debriyaj 3. ön fren 4. arka fren şeklinde olacakmış.

Konumuzla alakası yok ama yanlış anlaşılmaları önlemek için eklemek istedim.

Honda'da ( Senin her zaman her yerde en büyük dediğin :p Honda ) tamamen zıt:
1) gaz kes 2) aynı anda ön ve arka fren ( artan güç ile...) Tabii bu noktada ağırlık transferini yapacak biçimde ön biraz önce başlayabilir. 3) debriyaj. Tabii bu arada hep ileri doğru bakılacak.

Yani bu konuda iki farklı görüş var : benim yazdığım Japonların görüşü, anafikri de hem acil hem sağlıklı ve kontrollü fren yapmak.
 
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
490
hedowich e kesınlıkle katılıyorum arkadaslar ve ehlıyet kurslarının bahanesıde su ''bız sınava hazırlıyoruz'' ayrıyetten baska baska paralar koparar trafıge hazırlıyorlar!! gercekten cok yazık tamam ısın parasında değiliz ama eger sen bu işi edindiysen layıkıyle vermelisin eğitiminide.. ülkemiz yolları ehliyet sınavlarına gırdıgıız yollar gıbı dumduz degıl nıtekım bunun vırajı var yokuşu var peki iz tüm bu tecrubelerı nerelerde edınıyoruz ozaman cıkıyoruz trafiğe al sana herturlu pist var yokuş viraj vs..iste hata buradan başlıyor bence..sonra en buyuk risk tedirginlik ve eğitim alanlarının eksikliği.. yinede bu egitim alanlarına okadar çok telep varki bu çok güzel birşey ancak yetersiz şu an egitime katılmak ıstıyorum bende ama ta agustosa bos yerler var ancak ee boylebır durumda noluyo ben trafıkte (DENEYİM!!) kazanmaya devam ediyorum..işte durum böyleyken bu kaza ve ölüm haberleride tuzu biberi oluyor..:farao:
 
Katılım
17 Ağu 2006
Mesajlar
33
Bu başlık çok güzel olmuş ellerineze sağlık...

Peki şöyle bir hayal kursam???

şehire yakın bir yerlerde çok büyük olmasada olur bir arsa... ve bu arsanın içinde her türlü eğlence.(mangal muhabbet eğitim parkurları abilerden tavsiyeler genişletilebilinir şeyler bunlar) ben youtube da japon polis eğitimlerini seyretmiştim maliyetsiz bişi engellerle farklı şekiller kombinasyonlar yapılıyor sürücüde belirlen miş manevraları çalışıyor..

sonuçta bu manevraları belirli sürelerde tamamlayan sürücüler kabiliyetini ispatlamış oluyor trafikte takla atmaya gerek yok hatta bu manevraları yapabilme derecesine göre birer unvan verilsin site içinde kullanılsın bu ünvanlar isteyen istediği kadar böbürlenebilir unvanıyla dediğim gibi hayatını ve hayat ları tehlikeye atıp sonrada burda şöle 2arabanın arasına girdim böle tapponu sildim geçtim demesine gerek yok....(burda böyle bir muhabbete hen üz rastlamadım ama genel motorcu muhabbetidir bu )

neticede bu bir fantazi ama herkez5ytl verse gerçek olur gibi geliyor bana...
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
Konumuzla alakası yok ama yanlış anlaşılmaları önlemek için eklemek istedim.

Honda'da ( Senin her zaman her yerde en büyük dediğin :p Honda ) tamamen zıt:
1) gaz kes 2) aynı anda ön ve arka fren ( artan güç ile...) Tabii bu noktada ağırlık transferini yapacak biçimde ön biraz önce başlayabilir. 3) debriyaj. Tabii bu arada hep ileri doğru bakılacak.

Yani bu konuda iki farklı görüş var : benim yazdığım Japonların görüşü, anafikri de hem acil hem sağlıklı ve kontrollü fren yapmak.

sana katılıyorum bazı yerlerde debriyaj önce kullanılacak deniyor. bazı yerlerde en son. ama şunuda göz önünde bulundurmak gerek. her tarz motorun sürüşü farklı. eduro ile supersport motosiklet arasında kullanım farklı oluyor. Debriyajı sıktığınız zaman eğer yokuş aşağı gidiyorsanız motor hızlanır, eğer yokuş yukarı gidiyorsanız yavaslar. bazı durumları göz önünde bulundurmak gerek. özel durumlarda farklı tip frenlemeler yapılabiliyor.


Bu başlık çok güzel olmuş ellerineze sağlık...

Peki şöyle bir hayal kursam???

şehire yakın bir yerlerde çok büyük olmasada olur bir arsa... ve bu arsanın içinde her türlü eğlence.(mangal muhabbet eğitim parkurları abilerden tavsiyeler genişletilebilinir şeyler bunlar) ben youtube da japon polis eğitimlerini seyretmiştim maliyetsiz bişi engellerle farklı şekiller kombinasyonlar yapılıyor sürücüde belirlen miş manevraları çalışıyor..

sonuçta bu manevraları belirli sürelerde tamamlayan sürücüler kabiliyetini ispatlamış oluyor trafikte takla atmaya gerek yok hatta bu manevraları yapabilme derecesine göre birer unvan verilsin site içinde kullanılsın bu ünvanlar isteyen istediği kadar böbürlenebilir unvanıyla dediğim gibi hayatını ve hayat ları tehlikeye atıp sonrada burda şöle 2arabanın arasına girdim böle tapponu sildim geçtim demesine gerek yok....(burda böyle bir muhabbete hen üz rastlamadım ama genel motorcu muhabbetidir bu )

neticede bu bir fantazi ama herkez5ytl verse gerçek olur gibi geliyor bana...

bahsettiğin videoyu eminim bir çok insan izlemiştir. dar bir alanda manevra yapıyorlar. bu tarz eğitimler gerçekten çok faydalı. yavas hızla giderken motosiklete hakim olmak hızlıdan daha zordur. böyle bir organizasyon bencede faydalı olur diye düşünüyorum.
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
Çok faydalı bilgiler paylaşım için teşekkürler.. Çok önemli bir konuya değinmişsiniz :cat:

Eğitim olayı çok güzel olur aslında ...
 
Katılım
28 Nis 2005
Mesajlar
1,770
umarım herkez bu yazıları sabırla okur' mehmet'cim eline sağlık teknik bilgiler olsun bilinçlenme olsun çok faydalı yazdıklarınız katkısı olan arkadaşlar sağolsun ve artık bu kayıplar ne olur dursun .....
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dikkat ve deneyimdir tabiiki. Dikkatli ve deneyimliysen uçak bile kullanabilirsin
 
Katılım
28 Ağu 2006
Mesajlar
228
Peki arkadaşlar önlem olarak neler yapılabilir? MT'den neler bekliyorsunuz? Sizce MT sadece geziler düzenlemek dışında bilgilendirici, eğitici aktiviteler organize etmeli mi? Beklenti çok önemli. Daha doğrusu sorumlu hissetmek çok önemli![/QUOTE]

Boy arkadasım cok guzel bir nokta uzerıne dikkat cekmişsin.Eger bızler bu sıtenın bırer uyesı ısek ve amacımız sadece gezıp eglenmek geyık sohbetlerı etmek olmamalı.Çünkü okuyorumda kaza haberlerınde hep aynı şeyler ifade edliyor.Aceilik egitimsizlik.Motor egıtım kursları cok pahalı bunları karsılayamıyacak arkadasalrımız tabı ki cogunlukta.(benim gibi)..Benim istegim ve fikrim MT il grupları organıze olarak ustaların yada bu ısın egıtmenlerın olanaklar dahılınde egıtım sürüş gunlerı ve eğitimleri vermeleri.Ölenlere üzülmekle kalmayalım bir birimizi destekliyerek bilinc kazanma adına güzel işlere imza atalım
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@zafer80
ayrıca yeni katılım yapan arkadaşlara bu gezilerde gerekirse gel kardeşim karşıma otur bu iş böle olur diye bir bir anlatmak aynı zamanda onlarda sen de kendi kendi arkadaşlarına bunları anlat demek gerek..
yazımın başında da söylediğim gibi bu görev gezilerde özellikle öncülük liderlik eden arkadaşlara düşüyor
Arkadaşım gezilere katılıyor musun bilmiyorum ama MT'de genellikle geziler bir yerde toplanma, bir yere gitme, orada yeme içme ve dönme şeklinde oluyor. Gezilerde bu tür eğitimler verilemez. Geziye öncülük eden kişi de genelde geziyi organize eden kişi oluyor, bu kişi de ancak yolculuk esnasında yolu bildiğinden ilk sırada motor sürmek dışında birşey yapmıyor. Benim bahsettiğim aktiviteler ciddi eğitim şeklinde olabilecek şeyler. Yoksa "gel kardeşim karşıma otur" şeklinde birşey yapılırsa hiçbir anlamı olmaz, muhabbet dışına çıkılmaz, faydası da olmaz.

@ledo
Yani bu konuda iki farklı görüş var : benim yazdığım Japonların görüşü, anafikri de hem acil hem sağlıklı ve kontrollü fren yapmak.
Almanlar ile Japonlar hep zıtlaşırlar zaten :p Frenden önce debriyaj sıkmanın nedeni arka lastiği motorun kontrolünden ayırmaktır. Bunu yapmadığınız taktirde arka frene bastığınız an arka lastik abuk subuk ses çıkararak traksiyona girer ve kontrolü kaybedersiniz. Bana sorarsanız ben arka freni sadece bazı durumlarda motoru dengelemek için kullanıyorum çünkü arka frene hafifçe dokunduğunuzda motor yavaş yavaş dik konuma gelir ve düz bir çizgide gitme eğilimi gösterir. Mesela yarışta da arka fren hiç kullanılmaz, hatta ön fren bile sadece tek bir yerde kullanılıyor. Motoru yavaşlatmak için vites düşürmek en doğru yol yarışta. Motoru komprese sokup sabit bir yüksek devirle viraja yatıyorsunuz. Kısaca teknikler bile kendi içerisinde farklılık gösteriyor. Motorda doğru frenaj çok önemli bir kavram ve bunu genelde kimse bilmiyor veya beceremiyor.

@eternity
Peki şöyle bir hayal kursam???
neticede bu bir fantazi ama herkez5ytl verse gerçek olur gibi geliyor bana...
Biz çok kurduk bu hayallerden :) Dediğin kadar kolay olsa emin ol şu anda zaten bunları konuşuyor olmazdık. Üyelerden 5 YTL istesek emin ol kimse vermez. Bir ara MT'nin kulüp olması için çalışmalarda bulunuldu. Hatta tüzük bile hazırlandı. Herkeste laf var ama iş icraate gelince herkes TISSSS!
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Peki arkadaşlar önlem olarak neler yapılabilir? MT'den neler bekliyorsunuz? Sizce MT sadece geziler düzenlemek dışında bilgilendirici, eğitici aktiviteler organize etmeli mi? Beklenti çok önemli. Daha doğrusu sorumlu hissetmek çok önemli!

[/QUOTE]

Ben öncelikle sana bir hikaye anlatayım. Rivayeten;

Evliyanın birine üç adam geldi üçü de eşlerinden şikayetçiydi.
1. Adam : Ey zat-ı muhterem ban bir akıl ver, benim eşim oturmasına kalkmasına mahremiyetine hiç dikkat etmiyor, dayanamıyorum ne yapmalıyım diye sordu.
El cevap : Nasihat et düzelir

2. Adam : ey zat-ı muhterem.. Hocam.. Benim eşim çok müsrif, zaten kıt kanaat geçiniyorum ama o elimizde avucumuzda ne var ne yok dağıtıyor bunalıyorum daralıyorum. Bana bir akıl veriniz lütfen der.

El cevap : Nasihat et düzelir

3. Adam : Ey zat-ı muhterem, ben eşimi çok seviyorum ancak bir kötü huyu var ki bir türlü vazgeçiremedim. Hiç laf dinlemez. Yapma dersin yapar, yap dersin yapmaz. Bana itaat etmiyor ne yapmalıyım ?

El cevap : O kadından hayır gelmez boşa evladım.

Bunu şunun için anlattım. Bu konuda yapılabilecek çok şey olduğunu zannetmiyorum. Bu hareketleri yapan vatandaşlar genelde zaten laf dinlemeyen ve asiliği kendine düstur edinmiş olan kişiliği henüz oluşmamış (yaşı kaç olursa olsun) kişiler. Çok ağır bir itham oldu belki ama, insanın doğasında da biraz bu türden yaklaşımlar mevcut.
Sen ne kadar kask tak dersen de, ne kadar falanca hareketleri yapma dersen de bu kişiler yapacaktır. Çünkü böyle tipler, eğitimi ve bilgilendirmeyi zaten peşinen reddederler ve dinliyormuş gibi yapıp hiç üstüne alınmazlar.
Eğer bu konuda ciddi bir açıkları olsa, zaten konu ile ilgili birsürü bilgilendirme yazısı ve binlerce kaynak var açar okurlar.
Siz türkiyede hiç çamaşır makinesi alan bir kimsenin kullanma kılavuzu okuduğunu gördünüz mü ? Maşallah herkes herşeyi bilir. Ezbere yaşana bir toplum, ezbere verilen kararlar. Babası falanca partiliydi diye o partiye oy veren insanlar.. Sen ne anlatırsan anlat bu zihniyetteki insanlara yani..

Bizim hayatlarımız, önceki hayatların provaları olmaktan çıkmalıdır !
Elbetteki amerikayı tekrar keşfetmeye gerek yok ama, aklın yolu birdir.
Bilmem kendi fikrimi izah edebildimmi.
Sevgi ve saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Nis 2007
Mesajlar
378
abi ya ben napiim alanyada oturuyorum mecbur kendim öğrenecem çok saçma olmuş eğitimler sadece 1 bölgede türkiye burası napalım.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@xnode
Nasihat et düzelir
O kadından hayır gelmez boşa evladım...
Ben boşayacak değil, nasihat edildiğinde düzelecek kadınla ilgileniyorum :) MT'de gerçekten bu işe gönül vermiş, içinde öğrenme isteği olan arkadaşlar var. Eğitim almak isteyip, maddi nedenlerden dolayı eğitim alması mümkün olmayanlar. Eğitim kötü birşey değildir, en iyi bilen bile her zaman yeni şeyler öğrenebilir çünkü deneyim belli bir noktaya gelip yeterli olan, daha ileri gitmeyen birşey değildir. Bence bu kadar olumsuz düşünmemek lazım. Kimse birşey yapmazsa sadece kendimizi eleştirir dururuz.
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
@xnode


Ben boşayacak değil, nasihat edildiğinde düzelecek kadınla ilgileniyorum :) MT'de gerçekten bu işe gönül vermiş, içinde öğrenme isteği olan arkadaşlar var. Eğitim almak isteyip, maddi nedenlerden dolayı eğitim alması mümkün olmayanlar. Eğitim kötü birşey değildir, en iyi bilen bile her zaman yeni şeyler öğrenebilir çünkü deneyim belli bir noktaya gelip yeterli olan, daha ileri gitmeyen birşey değildir. Bence bu kadar olumsuz düşünmemek lazım. Kimse birşey yapmazsa sadece kendimizi eleştirir dururuz.

bişeyler kesinlikle yapılmalı mehmete sonuna kadar katılıyorum bugün senin eğiteceğin bir kişi yarın aldığı eğitim sayesinde farkında olmadan hayatta kalabilir.
 
Katılım
3 Eki 2005
Mesajlar
838
Deneyimsizlik şıkkını işaretledim fakat;
Yanlış motosiklet seçimini bilmem ama, diğer şıklar olan eğitimsizlik ve elde olmayan dış etkenler de kesinlikle kazalarda etkendir. Trafikteki motosiklet sayısı her geçen gün artıyor ve artmaya da devam edecektir. Hal böyle olunca, motosikletlerin taraf olduğu trafik kazalarının da aynı oranda artması kaçınılmaz.
Fakat senin asıl vurgulamak istediğin düşük hızlarda olabilecek küçük kazalardan çok, yüksek hızlarda olan ölümlü kazalar sanırım. Bence bu tür kazalar kişilerin asi karakterlerinden kaynaklanıyor. Çok teknik bir yaklaşım olmadı biliyorum:) Ama öyle maalesef...konuştuğum bütün sport tipi motosiklet kullanıcılarına 'kaskını tak, montunu giy, sürat yapma, otoyolda süratin sonu felakettir, eğitime git' demekten dilimde tüy bitti! Fakat insanlar beni dinlemiyorlar, benim sürat yapamadığımı, onları kıskandığımı veya korktuğumu düşünüyorlar. Beni dinlemedikleri gibi başkalarını da dinlemiyorlar. Evet ben yüksek süratten korkuyorum, sizce yanlış mı yapıyorum?
 
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
755
Peki sonuç olarak,ani frende hangi zincir kuralı izliyoruz??? Buraya takıldım..Ben alışkanlık kazandım 1.gaz kes ,2.debriyaj,3..,4... kuralını kullanıyorum...
(+deneyimsizlik)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst