Asya Motor Asya Motor AS 150T 19A Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
158
aynı sorunu bende yaşadım,üstelik benim ayak marşımda bozuktu...ben servise getirmedim eve yakın bir motorcuya getirdim,ertesi gün aldım, marş dişlisi kırıldı onu değiştirdik dediler,ayak marşı sıyırmıştı onu yaptılar,buji felan değişti...70 ytl para verdim bu işlemlere....bence yetkili servise git ve garantiden yapmalarını sağla....

AE86LEVIN kardeş

peki şu an elektrik marşıyla hemen çalışıyormu bu soğuğa rağmen

benim ayak marşım bozuk değil ama onunla bile ancak 7-8 seferde falan çalışıyor şu an.

ısınınca elektrik marşıylada tek seferde çalışıyor, soğuyunca (2-3 saatte falan) tekrar çalıştırmak için çok uğraşıyorum.

anlamadım bu işi
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
150
AE86LEVIN kardeş

peki şu an elektrik marşıyla hemen çalışıyormu bu soğuğa rağmen

benim ayak marşım bozuk değil ama onunla bile ancak 7-8 seferde falan çalışıyor şu an.

ısınınca elektrik marşıylada tek seferde çalışıyor, soğuyunca (2-3 saatte falan) tekrar çalıştırmak için çok uğraşıyorum.

anlamadım bu işi

benim olayımı en baştan aktarayım,yazın hiç sorunsuz bindim motora...ekimde yatırdım motoru... 15 günde bir çalıştırdım herşey yolundaydı,o kadar yatmasına rağmen 2,3 marşta çalışıyordu...
sonra daha zor çalışmaya başladı motor...son aşamada ise bas bas çalışmaz oldu,akü bitene kadar bastım çalışmadı,ilginçtir bu süreçte sağlam olan ayak marşımda bozuldu durduk yere...arabadan akü takviyesi ile 30 dakka marş yaparak ancak çlıştırabildim,motor ısındıktan sonra hiçbir sorun kalmadı...ama ertesi gün yine aynı bas bas çalışmadı.... bende götürdüm tamirciye yaptırdım...

sonuç olarak yapıldıktan sonra herşey yolunda....tek marjda çalışıyor....mesela 1 haftadır hiç marş yapmadım yatıyodu motor...bugün indim ikinci marjta çalıştı ....
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
ayak marşı ile kontak kapalı iken 2 - 3 kez bas o zaman karbüratöre benzin gelir. daha sonra kontak açıp elektirik marşı ile çalışır.
motoru ayak marşı ile çalıştırmayı seviyorum eski jawalara özeniyorum heralde:)
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
158
sonuç olarak yapıldıktan sonra herşey yolunda....tek marjda çalışıyor....mesela 1 haftadır hiç marş yapmadım yatıyodu motor...bugün indim ikinci marjta çalıştı ....

alla alla

yok abi o zaman benim motor kesin buji, karbüratör gibi biyerinde bi sorun vardır

ayak marşı ile kontak kapalı iken 2 - 3 kez bas o zaman karbüratöre benzin gelir. daha sonra kontak açıp elektirik marşı ile çalışır.

yarın denicem



bu arada benim motor 2400 km ye dayandı

motorun performansından çok memnunum uçuyor valla
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Ohhooooo buraları bos bıraktık cosmus valla heheheh :) Arkadaslar aynı sorun bende de bu sıralar buralar cok sgouk nerdeyse 1 hafya boyunca kar yagı gercı ara aa ctı gece yagı dalan neyse ama motoru apartmana soktum. Aynı sorun bende var Bazen calısmıyor hatta bu sıralar genellıkle sabahları motor cok saguk oldugunda aku bıtene kadar mars basmıyo sonra ayakla denıyorum ama en az 1 saat ugrastırıyo ama ddaha once boyle bısı yoktu ben karın altında bırakırdım 2. basmaya kapasardı hemen bu sıra boyle bısı oldu ama suan ıyı havalar bıraz daha yumusadı ondan herhalde ama herkezde olduguna gore kronık bısı bu sorun ben servıse gıtmedım henuz vakıt olmadı su sıra bısı yok.
 
Katılım
27 Haz 2005
Mesajlar
410
kardeş pek anlayamadım ben. Ya moral bozmak gibi olmasın ama traktör gibi çıkıo ses ya:p Ama gerçekte dinlesek eminim güzeldir.
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
ses ve görüntü kalitesi yeterli değil
aynı zamanda eğer bu şekilde bir kayıt yapılacağı zaman çift mikrofonlu el kameraları ile yapmak daha iyidir. telefon ya da dijital kameraların video kayıt ile elde edilen sonuç gerçeğe yakın olmaz.
motorunun sesi için yorum yapmak bu kalitedeki video için zor. fakat orjinaline göre oldukça değişmiştir. :cat:
 
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
1,442
slm arkadaşlar...yaklaşık 1.5 aydır yazamıyom
baya yenilikler olmuş
bi konuya deyincem kanuni kıskandı tabi asyayı çıkardı kazık fiyata satıyo..
bu arada benim motor 3000i devirdi ama gitmedim servise çünkü vaktim olmuyo.. bu ara pc yi yenilicem kitlenip duruyo kendi kendine kapnıyo kafasına göre takılmaya başladı:cherry:eek: yüzden servis işi erteleniyo. benim motordanda bir sürü ses geliyo arkadaşlar takmayın kafaya bi süre sonra geçiyo sesler benimki mesela 3000 devirdi motor kendine geldi biraz..rolanti devir konusunda bende aynı sorunu yaşıyorum zamanım yok sepeti sökmeye..onuda sökmesinler diye sokmuşlar oraya zaten :p bu yazın görüşme konusuna bende katılıyorum..birde servis işini napcam bilmiyorum bakıma gitmesi gerekiyo dediğiniz paraları benden talep ederlerse elimden kaza çıkar en iyisi hiç gitmemek..benim tanıdık bi motokuryelik yapan abi var o bi motor tamircisi tavsiye etti bakalım olmassa oraya gitcem hem iş çıkışıda açık oluyo servisin aldığı parayı oraya veririm adamlar hem usta hem sağlam yapar dimi:cat: herkese kazasız günler..bi tavsiye daha bu motor aceleye gelmiyooooo geçen işe yetişcem diye az kaldı bi kıza çarpıyodum çarpmamak için yere düştüm motorun o kenarındaki sivri uçları baya çizildi bende bişey yok Allaha şükür zaten dizliğim kaskım var ellerim biraz incidi..hala acıyo..hiç aceleye gerek yok..yarış yapmayın kesinlikle yarış motoru değil altımızdaki.yağışta çok yavaş gidin ön frene hızlı asılmayın:cat: :bounce: herkese iyi günler:rendeer:
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
158
arkadaşlar

nihayet servise gidip marş problemlerimi hallettim

meğer akü dolmuyormuş, çok zayıf kalmış zamanla

üzerindeki akü YUASA gibi bişeydi, adını yanlış yazmış olabilirim.

o aküleren servis memnun değilmiş

onu çıkarıp yerine daha kaliteli ve daha güçlü bir akü taktılar

fiyatı 45 milyonmuş, normalde öncekiyle aynı marka akü garantiden değişirse para almıyorlar ama eğer bu kaliteli aküyü takarlarsa 20 ytl ücret alacaklarını söylediler, bende kabul ettim, verdim parayı.

şu ana motorumun ateşleme problemi kalmadı

dakikalarca soğukta ayak marşıyla yada elektrik marşıyla çalıştırmak için uğraştığım motor, şu anda tek marşta çalışıyor :cat:

dün (pazar) hafta sonu gezisine çıktım yaklaşık 60 - 70 km yol yaptım, moto iyice açıldı. Rampa aşağı 120 yi gördüm hatta belki biraz daha geçecekti (abartı yok) ama motor nükleeer bomba gibi patlayacak hissi uyandırdığı için korktum yavaşladım :mrgreen: düz yolda ise 105 e rahat çıkıyor, hiç rüzgar yoksa 110 yapıyor, ama hiç rüzgarın olmadığı bir günü yakalamakta zor tabi.
 
Katılım
23 May 2006
Mesajlar
150
yuasa en iyi markalardan biridir,tabi bu sorunlu olmayacağı anlamına gelmez:)

benim aküde yuasa,abimin ve arkadaşımın t19 ların ise aküsü farklı marka....

benim motorun aküsü değişmedi,marş dişlisi bozuk dendi ve o değişti...sonuçta benim motorda turp gibi şimdilik,tek marşta alıyor...

titanic iyi olmuş ya,fazla parçalanmamışsın servise,ucuza halletmişsin.....
 
Katılım
27 Haz 2005
Mesajlar
410
evet arkadaşlar yuasa iyi bi markadır aküde... bu arda ben anladım motorlarımız sıcak havayı seviyor:mrgreen: Benim motorumda tek marşta alıyor bu aralar.. Maaşallah diyelim :queen:
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
158
yuasa akü bencede çok iyi bir marka ve kalitedir

ama servis başka marka taktı

adınıda hatırlamıyorum shuo.... gibi bişeydi

artık bu akü ne kadar dayanır bilemiyorum ama şu an motorum kendine geldi, tek marşla canavar gibi çalışıyor

yalnız tuhaf bir durum var

servis bana gündüzleride farları yakmamı tavsiye etti, akü aşırı dolunca zarar görüyormuş, gündüzleri güneşte far açmak gıcık bir şey bana göre.

şu öndeki çift göz farların üstündeki küçük farımız var ya

onun amülünü mavi ampülle değiltirmek istiyorum, hem gündüzleri sadece onu yakmış olurum arka farlarla birlikte ve akü aşırı dolmaz.
 
Katılım
27 Haz 2005
Mesajlar
410
Valla bu kadar senedir ilk defa böyle saçma bişe duydum... Akünün fazla dolması ne demek ya?:queen: Gündüzleri far yakmak görülmek açısından dolayısıyla güvenli sürüşün gereklerindendir bkz. ''Farımda hep açık yolumda'' :cherry:

Ama şu bir gerçektir.. Farlarınız açık olduğunda aracınız kapalı olduğundakine göre daha fazla yakar.. Ha bu çok öyle ölçülebilecek bi fark değil ama autoshow dergisinde bi ara otomobiller için böyle bi test yapmışlardı..

Neyse, bu akünün aşırı şarj olması demek akünün ömrünün kısalması anlamına gelmez. Zaten duyan var mı acaba? Akü çok şarj oldu ve bitti yada bozuldu diyen?
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
158
chaglar kardeş

işte bu servisler adamın beynine böyle kurt düşürüyor

gelde endişelenme, bir iki kişi akü şikayetiyle gelmiş, aküleri balon gibi şişmiş

gündüz farlarını açık bırak, aşırı yük azalsın dediler

bende korkudan farları gündüzleri açık bırakıyorum, ama bu seferde çevredeki vatandaşlar durmadan uyarıyorlar "farların açık kardeş kapat" diye

ne yapacağımı şaşırdım.
 
Katılım
24 Tem 2006
Mesajlar
388
Arkadaşlar selam.Geçen gün işten ayrıldım apar topar.O günden beri okuyamadım msjları.Az önce de evime bağlattım interneti.Şimdi yazdıklarınızı okumak için sabırsızlanıyorum ama...Çıkmam lazım.FB-AZ maçına gidiyorum.Dönüşte bakıcam,özlemişim siteyi yav.Oh be... :)
 
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
1,442
slm arkadaşlar.. ya sıcak hava konusunda haklısınız motor sıcak havayı seviyo :) aküde sorun yaşamadım şimdiye kadar 3000 i devirdim ama bakımada gitmedim hala..benim rolantide bi sorun var ilk marşda çalışıyo ama gaz verince stop ediyo bi boğukluk oluyo..bide motor sıcak olduğu halde 50-60 km ile giderken gaz verincede motor bi duraksıyo boğulur gibi oluyo anlamadım gitti motorcu abilere sordum onlarda karbüratördendir diyolar.. bende sabahları farları açıp gidiyorum.. bizim buralarda trafik çok yoğun olduğu için nasıl dikkat çekmek gerekiyorsa yapmak gerek.. sürücüler motoru tanımıyor bizim önlem almamız lazım .. hiç bi zaman tehlikeli olacak şekilde hamle yapmamak lazım sakin sakin.. aceleye hiç gelmiyor çünkü.. havalarda düzeldi b ehliyetim var ama a2 de alcam fırsat bulamıyorum iş elimi kolumu bağlıyo.. titanic rampa aşşağı valla iyi yapmışsın bizim buralarda yol yok ama düzde 100ü buluyo rahat..bide yol çok fark ediyo bazı asfaltlar tırtıklı oluyo orda gitmiyo ama düz asfaltta yağ gibi akıyo ben 100'e gelince korkuyorum hakkatten motor bi bağırıyo uçuşa geçmemek için yavaşlıyorum.:queen: :bounce: sevgililer günüde bu da bütün 19a cılara benden:rendeer: :rendeer: :rendeer: :wiinkk: :p
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
@abal motor çalışınca bir süre otomatik jigle ile çalışır yaklaşık 1 - 2 dakika sonra devreden çıkar. jigle devreden çıkmadan mı gaza basıyorsun? jigle devreden çıkmadan gaz verirsen aşırı benzinden yapma ihtimali var. benzini sürekli olarak bildiğin iyi yerden almalısın. motorlar hileli benzine çok hassas. benzin filtresini kontrol et su ya da benzeri bir şeyler var mı. aynı zamanda bu motorda varmı bilmiyorum karbüratör tahliye hortumu var onun vidasını düz bir tornavida ile gevşetip eğer karbüratörün dip kısmında biriken pislik ve suyu dışarı atabilirsin.
 
Katılım
27 Haz 2005
Mesajlar
410
@abal motor çalışınca bir süre otomatik jigle ile çalışır yaklaşık 1 - 2 dakika sonra devreden çıkar. jigle devreden çıkmadan mı gaza basıyorsun? jigle devreden çıkmadan gaz verirsen aşırı benzinden yapma ihtimali var. benzini sürekli olarak bildiğin iyi yerden almalısın. motorlar hileli benzine çok hassas. benzin filtresini kontrol et su ya da benzeri bir şeyler var mı. aynı zamanda bu motorda varmı bilmiyorum karbüratör tahliye hortumu var onun vidasını düz bir tornavida ile gevşetip eğer karbüratörün dip kısmında biriken pislik ve suyu dışarı atabilirsin.

İyi diyosunda bizim motorlarda jigle yok ki :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst