MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@edy
sizce en iyi supersport lastiği hangisi.
En iyi diye birşey yok. Ne amaçla kullanacağına ve kullanım tarzına bağlı. Markadan çok yumuşak bir lastik mi, sert bir lastik mi kullanman gerektiği konusunda net olman lazım. Ben en son Bridgestone BT014, Bridgestone BT015, Pirelli Corsa, Pirelli Dragon kullandım. Hepsi kendine göre iyiydi. Michelin kimine göre çok iyi, kimine göre ise kötü bir lastik.
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
haklısın boy ben soruyu yanlış sordum. sizce en memnun kaldığınız lastik hangisi ve neden? genelde supersportun kullanım amaçı bellidir. virajları sence hangi lastik daha rahat alıyor ? ben daha önce hiç michelin kullanmadım. michelin için daha çabuk ısındıgını söylüyorlar. ben sizin fikrinizi merak ediyorum.
 
Katılım
9 Haz 2005
Mesajlar
80
bence prelli corsa cunku ben virajlarda bu lastiklerle cok rahat ettim tavsiye ederim
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Michelin

Bende Michelin Pilot var. Pist için çok ideal. Çok çabuk ısınıyor ve virajlarda çok iyi.
Fakaaat...
İş yola gelince işler biraz değişiyor.
Hafta sonu hariç motoru işe gidip gelirken kullandığım için lastik ısıtmak için vaktim olmuyor. Bu nedenle çok dikkatli ve yavaş kullanmak zorunda kalıyorum.
Gözümü hararet göstergesinden ayırmıyorum desem yeri var çünkü iş-ev arası 3 km.
Aslında iki tür lastik kullanıyordum. Diğer lastiklerimde michelindi ve çok memnundum ama bittiler ve sezon bitiyor diye yenisini almadım. Lastiklerin serisine bakar yine buraya yazarım.
Michelin pilot burada bile en küçük bir bozuk zeminde malesef tehlike yaratıyor. Bir de Türkiye'nin yollarını düşün.

Fakat bugün farkettiğim bir şey daha var.
Bugün işten çıkınca şehirde küçük bir tur attım. Daha sonra şeytan dürttü ve otoyola çıktım. Daha önce Pilot lastiklerle otoyolda hiç hız yapmamıştım.

Fazla hız yapamadım çünkü müthiş bir rüzgar vardı ve ister istemez savuruyordu.

185 km hıza kadar çıktım. Köprü ve viyadük geçitlerinde derzler üzerinden geçerken neredeyse hiç hissettirmedi. Yine ufak yol arızalarını da hissetmedim.
Hatta bir ara bozuk bir yola girdiğimde hız kesmek istedim ama geç kalmıştım. Korktum fakat rahatlıkla sıyrıldı.

Motoru ne şekilde kullandığını yazarsan burada daha profesyonel arkadaşlarla konuşup fikirlerini yazarım.

Farklı bir marka kullanırsan biz de senin görüşlerinden yararlanmış oluruz.

Şimdi garajda eski lastiklere baktım.
Eski lastiklerim de Michelin.
fakat Road modeli.
Şu anda kullandığım ve normal yollar için tavsiye etmediğim model ise Power.
Yani Pist için değilse Michelin Road son derece güzel bir model.
Yaza doğru aynısını alacağım.
 
Son düzenleme:

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Pist açısından bakarsak, ben bizim buralarda yarışan motorları çok detaylı inceledim. En çok Pirelli Corsa ve Bridgestone kullanıyorlar. Pirelli daha çabuk ısınıyor gibi geldi bana. Benim motorun üzerinde şu anda Bridgestone Battlax-BT015 var, 2006 model bir lastik, 2005 modeli yok. 2006 model 1000RR ve ZX-10R için üretilmiş bir lastik, fabrikadan bu lastikle çıkıyor makinalar. İnternette bu lastiği çok övüyorlar, ben ilk başta çok memnundum, pistte güzel performans vermişti ancak zamanla daha uzun sürede ısınmaya başladı, 20-30 km bir mesafe yapacaksanız ısınmadığından tehlikeli oluyor. Pirelli Corsa kendini kanıtlamış bir lastik, bence alacaksan Corsa al derim.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
1,181
topic canlanmış güzel ya burayı canlı tutalım da böyle faydalı bilgiler okuyalım öğrenelim gereksiz tartışmaların içine girmektense...
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Diğer arkadaşlar!!!

Sportive kullanan diğer arkadaşlar kullandıkları lastikler hakkında izlenimlerini yazarlarsa hepimiz için faydalı olur diye düşünüyorum.
Ben pist için Michelin'den vazgeçmeyi düşünmüyorum ama yol için diğer lastik performanslarını öğrenmek isterim.
 
Katılım
25 Ağu 2006
Mesajlar
24
Ben de artık aranıza katılayım bir SS hayranı olarak..
Aaaa hatta durun bir de tanışma topic'i açayım :D
Siteden BOY nick'li arkadaşla aynı şirkette farklı departmanda çalışıyorum. Geçen yaz sonu kendisi de dahil olmak üzere bir çok arkadaşımın nasihatlarına kulak asmadan 600F satın aldım ama üzerine biner binmez (düşer düşmez mi deseydim :D) neyin ne olduğunu çok güzel anlıyor insan, o yüzden aynı ay içerisinde sattım gitti..
Önümüzdeki sezon için CBR 125 R / Hyosung gt 250 R arasında bir seçim yapıp motorsiklet (ve SS) macerama kaldığım yerden devam etmeyi planlıyorum ama bu sefer bu işi bilenlerin yorumlarını dikkate alacağım. Neymiş, bir müsibet bin nasihatten evlaymış :)
Herkese saygılar, yarışmacı arkadaşlara da başarılar diliyorum..
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
Ben de artık aranıza katılayım bir SS hayranı olarak..
Aaaa hatta durun bir de tanışma topic'i açayım :D
Siteden BOY nick'li arkadaşla aynı şirkette farklı departmanda çalışıyorum. Geçen yaz sonu kendisi de dahil olmak üzere bir çok arkadaşımın nasihatlarına kulak asmadan 600F satın aldım ama üzerine biner binmez (düşer düşmez mi deseydim :D) neyin ne olduğunu çok güzel anlıyor insan, o yüzden aynı ay içerisinde sattım gitti..
Önümüzdeki sezon için CBR 125 R / Hyosung gt 250 R arasında bir seçim yapıp motorsiklet (ve SS) macerama kaldığım yerden devam etmeyi planlıyorum ama bu sefer bu işi bilenlerin yorumlarını dikkate alacağım. Neymiş, bir müsibet bin nasihatten evlaymış :)
Herkese saygılar, yarışmacı arkadaşlara da başarılar diliyorum..

tanışma başlığında özellikle düştükten sonra aklının başına geldiğinin altını çizersen sevinirim :) Burdaki arkadaşlar biz 600 lük SS ile başlanmaz deyince kıskanıyoruz zannediyorlar da :)
 
Katılım
25 Ağu 2006
Mesajlar
24
tanışma başlığında özellikle düştükten sonra aklının başına geldiğinin altını çizersen sevinirim :) Burdaki arkadaşlar biz 600 lük SS ile başlanmaz deyince kıskanıyoruz zannediyorlar da :)

Kesinlikle bahsederim, kıskanmakla yakından uzaktan alakası yok, bana en çok dil döken adam, BOY yani, 1000'lik makineye biniyor, neyimi kıskanacak, komik bir düşünce bu..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
1,181
Ben de artık aranıza katılayım bir SS hayranı olarak..
Aaaa hatta durun bir de tanışma topic'i açayım :D
Siteden BOY nick'li arkadaşla aynı şirkette farklı departmanda çalışıyorum. Geçen yaz sonu kendisi de dahil olmak üzere bir çok arkadaşımın nasihatlarına kulak asmadan 600F satın aldım ama üzerine biner binmez (düşer düşmez mi deseydim :D) neyin ne olduğunu çok güzel anlıyor insan, o yüzden aynı ay içerisinde sattım gitti..
Önümüzdeki sezon için CBR 125 R / Hyosung gt 250 R arasında bir seçim yapıp motorsiklet (ve SS) macerama kaldığım yerden devam etmeyi planlıyorum ama bu sefer bu işi bilenlerin yorumlarını dikkate alacağım. Neymiş, bir müsibet bin nasihatten evlaymış :)
Herkese saygılar, yarışmacı arkadaşlara da başarılar diliyorum..

boy'un sakal bırakması lazımmış :) neyseki yolun başında hatanı telafi etmişsin :cat: aramıza hoşgeldin diyelim
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Alican, neyse ki başına ciddi şeyler gelmeden neyin ne olduğunu anlayabildin. Halbuki yanıma ilk geldiğin günü hatırlıyorum, 600F almaman için elimden geleni yapmış ve başarılı olamamıştım. Motora yeni başlayacak olanlara güzel bir kaynak olması adına bu konuda oldukça bilgi veren açmış olduğum başığın linkini tekrar vereyim. Hatırlarsanız bu başlık birçok kişi tarafından çok beğenilmiş, hatta bazıları tarafından başka forumlarda sanki kendileri yazmış gibi kopyalanmıştı. Yarış motorları motora başlamak için uygun motorlar değildir. Ben bunu her ortamda defalarca nedenleri ile dile getirmiştim. Alın size canlı örneği, neyse ki Alican arkadaşımız hala hayatta :)

Motosiklete neden büyük hacimli ve süratli motorla başlanmaz?
 
Katılım
25 Ağu 2006
Mesajlar
24
Alican, neyse ki başına ciddi şeyler gelmeden neyin ne olduğunu anlayabildin. Halbuki yanıma ilk geldiğin günü hatırlıyorum, 600F almaman için elimden geleni yapmış ve başarılı olamamıştım. Motora yeni başlayacak olanlara güzel bir kaynak olması adına bu konuda oldukça bilgi veren açmış olduğum başığın linkini tekrar vereyim. Hatırlarsanız bu başlık birçok kişi tarafından çok beğenilmiş, hatta bazıları tarafından başka forumlarda sanki kendileri yazmış gibi kopyalanmıştı. Yarış motorları motora başlamak için uygun motorlar değildir. Ben bunu her ortamda defalarca nedenleri ile dile getirmiştim. Alın size canlı örneği, neyse ki Alican arkadaşımız hala hayatta :)

Motosiklete neden büyük hacimli ve süratli motorla başlanmaz?

Evet o makineyi almakla değil ama satmakla akıllı bir haraket yaptığımı düşünüyorum ama dediğim gibi binmeden anlayamayacağım bir deneyimdi.. neyse geride kaldı, sitede benim eski düşüncelerime sahip arkadaşlar bir şekilde benimle kontak kurarsa, bir aceminin gözünden edindiğim deneyimi seve seve paylaşırım, belki benim müsibet bir işe yarar :)

Bu arada tanışma topic'im de hayırlı olsun, girip "hoşgeldin" demek isteyenler için link de vereyim :)

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=26001
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@Prometheus
bunu sabitlesek iyi olacak aslında..
Pro, dediğin gibi o başlığı sabitleseniz çoğu kişiye faydalı olacaktır. Bu forumda aynı kafada olan birçok insan var. En azından birkaç hayat kurtarmış oluruz :mrgreen:
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
ben bısıyı cok merak ettın ara sayfalarda gecmısse pardon
lastıgın gec veya erken ısınması
neyı degıstırır
yol tutus?lastıgın ömrü?
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
@boy ve @patriote bilgiler için çok teşekkürler. Gerçekten bilmediklerimi de öğrendim lastikler hakkında ... Sitede bir topikte görmüştüm Sertlik önemli ayrıca Alfabetik sıraya göre harfler ile kullanılması gereken hız aralığı da belirtilmişti Mesela Y 300 gibi... Ama tecrübeleriniz (değişik marka kullanımları vs...) gerçekten yardımcı oldu :cat:

Bu arada edy görüşme işi ne oldu . Mehmet abi gelir bence görkem de geleceğini söyledi zaten ... Koca sitede ss kullanan bu kadar mı yaaaw
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Topiği öldürmeyelim.

Sport kullanan arkadaşlar...
Konumuz lastik.
Kullandığınız lastikleri ve izlenimlerinizi yazarsanız çok mutlu olacağız..
:wiinkk:

Uyumayalım....
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
ben bısıyı cok merak ettın ara sayfalarda gecmısse pardon
lastıgın gec veya erken ısınması
neyı degıstırır
yol tutus?lastıgın ömrü?

sorumu tekrarlıorum:D
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Erken

Lastiğin geç yada erken ısınması bir şeyi değiştirmez. :)
Tabii bu senin kullanım amacına bağlı.
Lastikler soğuk olduğunda motosikletin yol tutuşu çok iyi değildir.
Mesela benim gibi işten eve yada evden işe giderken lastikler soğuk olduğundan yavaş yavaş gidersin.
Zamanın önemi sürat yapacağın anda ortaya çıkıyor.
Yüksek süratlerde lastiklerin ısınmış olması çok büyük önem taşır.
Benim yaptığım testlerde soğuk lastiklerle pistte gereğinden fazla fren yapmak zorunda olduğum ortaya çıktı.
Bu da yaklaşık %25 zaman kaybına yol açıyor.
Yani pistte yirmi tur attığında diğerlerinden 5 tur sonra bitirirsin.:)
Şakası bir yana bizim kullandığımız türdeki motosikletler lastiklerin ısıtılmasını gerektiriyor.
Bu konuda teknik açıklamaları yapabilecek arkadaşlar mutlaka vardır.
Eğer yazarlarsa bizlerde teknik açıdan bilgilenmiş oluruz.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst