MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
@donniedarko

"Olay bitmiştir" diye birşey yok. 16 senedir motor üstünde olmama, 100.000 km nin üzerinde yol yapmış olmama ve bu sene artık işin son noktası olan yarışa girmeye göze almama rağmen ben bile olay bitmiştir diyemiyorum. İnsan doğumundan ölümüne sürekli öğrenen bir varlıktır. Motosiklet üzerinde ne kadar çok zaman geçirir, ne kadar çok teknik öğrenir ve bunları uygularsan motoru o kadar iyi sürersin. Çoğu insan birçok teknikten bihaber, motoru bilinçsiz şekilde kullanıyor. Halbuki bu teknikleri öğrenip uyguladığınızda işte esas o zaman farkı hissediyorsunuz. 6000 km mesafe inan hiçbir şey değil. Dediğim gibi buna sen karar vereceksin. Büyük motora geçtiğinde çok daha dikkatli olman gerekiyor çünkü motor büyüdükçe, çıkabildiğin sürat artacağından risk de artar. Küçük motorla yaptığın bir kaza büyük motorla ölümüne neden olabilir.


::plus1:: ::plus1::

Hocam bu arada ben bu yarış olayını bilmiyorum ne yarışı bu ? Açıklarsan sevinirim ... Daha önce belki yazmışsındır da ben topiği okumamışımdır
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
benim anlamdıgım birşey var. bizim topigin ilk sayfasında neden yeni kasa r1 resmi var. 1000rr ss degilmi :p
 
Katılım
21 Eyl 2005
Mesajlar
2,603
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aman haa honda yamaha olayına girmiyelim heheh :p
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Ama R1 daha kral bir alet
r1 kralsa 1000rr de padişah. ne çabuk unuttun 3 kıtayı birden aldıgımız günleri:queen:
aman haa honda yamaha olayına girmiyelim heheh

tamam hocam topigin gelecegi açısından susuyorum yoksa :mrgreen:

bir ara o r1'in yanına biratanede şöyle siyah 10000rr resmi ekleyiversen:p
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@donniedarko
sormak istediğim bişey daha var, honda'nın eğitimlerine de katılmayı düşünüyorum bunun bana katkısı ne ölçüde olur?
Alabileceğin her türlü eğitimin mutlaka faydası olacaktır. Ben Honda Eğitimine gitmedim ama eşim 2.seviyesine gitti. Ben de bütün gün oradaydım ve eğitimi izledim. Bu sene bizim şirkete özel yapılan %70 indirimden faydalanarak BMW Rider Academy eğitimine gitmiştim. Dolayısıyla iki eğitimi kıyaslama imkanım oldu. Eşime çok faydası olduğunu gördüm. İlk gün ile ikinci gün arasında ciddi fark oluyor. Dediğim gibi insan hayatı boyunca öğrenen bir varlık. Sana mutlaka faydası olacaktır diye düşünüyorum.
 
Katılım
5 Ara 2006
Mesajlar
35
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
slmm arkadaşlar
mayısta ss kullanıcısı olucam
ilk motorum olduğu için virago 535 le başladım
hatta bugün aldım daha
ss hayranı olarak aranıza kabul ederseniz
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@the_cayman
Hocam bu arada ben bu yarış olayını bilmiyorum ne yarışı bu ? Açıklarsan sevinirim ... Daha önce belki yazmışsındır da ben topiği okumamışımdır
Bildiğin 3 ayak İzmir, 3 ayak İzmit pistlerinde yapılan Türkiye Şampiyonası işte. Superbike kategorisinde yarışacağım. Hazırlıklara başladım. Önce grenaj dökeceğim. Hatta grenaj dökme işi bu hafta.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
@the_cayman

Bildiğin 3 ayak İzmir, 3 ayak İzmit pistlerinde yapılan Türkiye Şampiyonası işte. Superbike kategorisinde yarışacağım. Hazırlıklara başladım. Önce grenaj dökeceğim. Hatta grenaj dökme işi bu hafta.

Boy grenaj nerde döktürüyorsun bilgilendirirsen sevinir sonra da dans ederim :p
 
Katılım
18 Eyl 2006
Mesajlar
17
Supersport'un ne olduğuna karar versek iyi olur gibi. Kanımca üretiliş amacı ve sürüş stili kategoriyi belirler. Şu motoru (SV650) bile Suzuki'nin sitesi sportbike kategorisinde veriyor. Yamaha sitesi Fazeri Supersport olarak veriyor. Yamaha bir motora supersport dedi diye o motor supersport olmaz.

Kuru ağırlığı 230 kg. olan, sport touring diye satılan xx1100, ya da GSXR1300 SS midir? Bence değildir. xx1100 süpersportsa benim motorum da chopper'dır. CBR 600F'ler adı üzerinde sport touring. Hayabusa'ya SS demek, Nascar aracı ile Formula 1 aracını birbirine karıştırmak olur.

Sürüş stili dedim. FZ1'in gidonu o yükseklikte iken spor sürüşe uygun değil. CBR 125 de yüksek devirli motoruna rağmen selesinden bir karış yukarıda gidonu ile çok rahat bir sürüş sağlar, ama spor sürüşe uygun değildir. Sen sürücüyü dik oturtursan daha rahat bir sürüş sağlarsın, ama önden yediği rüzgar arttığı için ya rüzgarlığı yukarı kaldırırsın, ki bu motorun rüzgar direncini artırır; ya da sürücü direnci azaltmak için öne eğilip kambur bir şekilde sürer. Aynı şey xx1100 ya da cbr 600F'ler için de geçerli. Motora oturduğunuz anda "rahat" olduğunuzu farkedersiniz, bu omurganızın dik olduğu anlamına gelir, ya da rüzgar yiyeceğiniz anlamına...

XX1100 max. gücü 10.000 devirde üretirken, R6 14.500 devirde üretir. Max. torklarını da yüksekte üreten makineler açıkça sürücüyü "çok devirli" sürmeye zorlar. R6'ya oturduğunuz anda birşeylerin yanlış olduğunu fark edersiniz. O oturuş pozisyonunda sadece gazlayabilirsiniz. O saçma sapan oturuş pozisyonu ile kalabalık trafikte şerit kapmaca oynayamayacağınızı bilmeniz gerekir.

SS ile en az 100 km. yol yapan kişi, bu makinenin bu işler için üretilmediğini motordan iner inmez anlar (sırt-kalça-bilek ağrısı). Ya da endurosu ile SS'lerin peşine takılıp yüksek tempo gazladığında, enduro'nun o işe yaramadığını görür.

SS'lar yarışmak için üretilmiştir bence. R6 ile cruise modunda 1.000 km yol gitmek ile harley ile offroad cross yarışına girmek aynı şeydir, ikisinde de motoru üretim amacı dışında kullanıyorsunuz demektir.

Benim hayran olduğum pek çok motor SS değil. Örneğin bir R1200GS ile tatile çıkmak isterim. Ya da Harley VRSCDX Nightrod'la haftasonları şöyle bir piyasada turlamak isterim. Biraz adrenalin istiyorsam da GSXR'a biner, biraz gaz açarım. Her motorun karakteri farklıdır.

Bence her yüksek beygirli motor SS değildir. SS'nin de yüksek beygirli olması gerekmez; makinenin karakter (görüntü değil) olarak sportif olması, sportif sürüşe de uygun tasarlanmış olması gerekir. Yoksa Hayabusa kalkışta da, son süratte de GSXR600'ü geçer; ama bu onu sport touring olmaktan çıkarmaz.

SuperSport ismi çok fiyakalı bir isim olduğundan (hem spor hem de süper) herkes motoruna yakıştırmak isteyebilir. Touring motor sadece etrafta tur atmaya yarıyormuş gibi gelebilir kulağa. Ama SS de sadece bir kategoridir bence; ve hepimizin şehirde trafikte yaşadığını düşünürsek aslında bize en uygun olmayan motor tipidir. Saygılar.
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
@the_cayman

Bildiğin 3 ayak İzmir, 3 ayak İzmit pistlerinde yapılan Türkiye Şampiyonası işte. Superbike kategorisinde yarışacağım. Hazırlıklara başladım. Önce grenaj dökeceğim. Hatta grenaj dökme işi bu hafta.


Ne dersiniz arkadaşlar desteklemeye gidelim mi ::alkiis::

Yanında olmak isteriz o gün . Ben gelirim arkadaşlar da gelir umarım
Mehmet Abi yarışıyor arkadaşlar davet ederse yarışa gidelim desteklemeye var mısınız ::alkiis:: ::coool::
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
1,181
bence de ilk sayfaya simsiyah bir fireblade iyi gider :)

şöyle bişey mesela




ya da şu



bunlar da fena duruyo :)

 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
Supersport'un ne olduğuna karar versek iyi olur gibi. Kanımca üretiliş amacı ve sürüş stili kategoriyi belirler. Şu motoru (SV650) bile Suzuki'nin sitesi sportbike kategorisinde veriyor. Yamaha sitesi Fazeri Supersport olarak veriyor. Yamaha bir motora supersport dedi diye o motor supersport olmaz.

Kuru ağırlığı 230 kg. olan, sport touring diye satılan xx1100, ya da GSXR1300 SS midir? Bence değildir. xx1100 süpersportsa benim motorum da chopper'dır. CBR 600F'ler adı üzerinde sport touring. Hayabusa'ya SS demek, Nascar aracı ile Formula 1 aracını birbirine karıştırmak olur.

Sürüş stili dedim. FZ1'in gidonu o yükseklikte iken spor sürüşe uygun değil. CBR 125 de yüksek devirli motoruna rağmen selesinden bir karış yukarıda gidonu ile çok rahat bir sürüş sağlar, ama spor sürüşe uygun değildir. Sen sürücüyü dik oturtursan daha rahat bir sürüş sağlarsın, ama önden yediği rüzgar arttığı için ya rüzgarlığı yukarı kaldırırsın, ki bu motorun rüzgar direncini artırır; ya da sürücü direnci azaltmak için öne eğilip kambur bir şekilde sürer. Aynı şey xx1100 ya da cbr 600F'ler için de geçerli. Motora oturduğunuz anda "rahat" olduğunuzu farkedersiniz, bu omurganızın dik olduğu anlamına gelir, ya da rüzgar yiyeceğiniz anlamına...

XX1100 max. gücü 10.000 devirde üretirken, R6 14.500 devirde üretir. Max. torklarını da yüksekte üreten makineler açıkça sürücüyü "çok devirli" sürmeye zorlar. R6'ya oturduğunuz anda birşeylerin yanlış olduğunu fark edersiniz. O oturuş pozisyonunda sadece gazlayabilirsiniz. O saçma sapan oturuş pozisyonu ile kalabalık trafikte şerit kapmaca oynayamayacağınızı bilmeniz gerekir.

SS ile en az 100 km. yol yapan kişi, bu makinenin bu işler için üretilmediğini motordan iner inmez anlar (sırt-kalça-bilek ağrısı). Ya da endurosu ile SS'lerin peşine takılıp yüksek tempo gazladığında, enduro'nun o işe yaramadığını görür.

SS'lar yarışmak için üretilmiştir bence. R6 ile cruise modunda 1.000 km yol gitmek ile harley ile offroad cross yarışına girmek aynı şeydir, ikisinde de motoru üretim amacı dışında kullanıyorsunuz demektir.

Benim hayran olduğum pek çok motor SS değil. Örneğin bir R1200GS ile tatile çıkmak isterim. Ya da Harley VRSCDX Nightrod'la haftasonları şöyle bir piyasada turlamak isterim. Biraz adrenalin istiyorsam da GSXR'a biner, biraz gaz açarım. Her motorun karakteri farklıdır.

Bence her yüksek beygirli motor SS değildir. SS'nin de yüksek beygirli olması gerekmez; makinenin karakter (görüntü değil) olarak sportif olması, sportif sürüşe de uygun tasarlanmış olması gerekir. Yoksa Hayabusa kalkışta da, son süratte de GSXR600'ü geçer; ama bu onu sport touring olmaktan çıkarmaz.

SuperSport ismi çok fiyakalı bir isim olduğundan (hem spor hem de süper) herkes motoruna yakıştırmak isteyebilir. Touring motor sadece etrafta tur atmaya yarıyormuş gibi gelebilir kulağa. Ama SS de sadece bir kategoridir bence; ve hepimizin şehirde trafikte yaşadığını düşünürsek aslında bize en uygun olmayan motor tipidir. Saygılar.



Öncelikle fazeri hangi dergi SS olarak göstermiş bunu merak ediyorum ?
SS dedikten sonra duruşa sürüş stiline bakılır ama GSX-R 1300 kesinlikle SS'tir ki zaten GSX-R R=Race anlamı taşır. Bu kadar büyük hacimli bir motorun da düşük bir kg'da olduğunu bekleyemezsin herhalde. Bu arada kimse xx1100 süperblackbird'e SS demiyor zaten. 600F ve blackbird Sport touring motorlar zaten . Ama hayabusa kesinlikle SS
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@GorkeM
Boy grenaj nerde döktürüyorsun bilgilendirirsen sevinir sonra da dans ederim
Ben grenajı kendim dökeceğim çünkü piyasada yarış grenajı olarak satılan grenajlar polyesterden yapılıyor. Polyester hem ağır, hem de kırılgan bir malzemedir. Ben grenajları epoxy ve elyaftan döküyorum. Hem %30 oranında daha hafif oluyor, hem de kırılgan olmadığından esnekliği sayesinde yarış sezonu boyunca tek grenajla idare edebiliyorsunuz. Para durumuna göre bir kat da Karbon elyafı kullanırsak, yeme de yanında yat grenajın. Bu bilgilerden sonra sevindiysen, şimdi de danset :mrgreen:

@ignoramus
Supersport'un ne olduğuna karar versek iyi olur gibi.
Buna bizim karar vermemize gerek yok. Bu zaten dünyaca standartlaştırılmış bir kategoridir. Supersport 600cc yarış motorları, Superbike ise 1000cc yarış motorları kategorisi demektir. Bunun dışında 1100cc olan 1100XX, 1300cc olan Hayabusa veya 1400cc olan ZZR-1400 yarış motoru sınıfına girmez. Bu tip motorlar Sport Touring adı altında yer alır. Şimdi Drag yarışlarında kullanılıyor diyenler olacaktır, yurtdışına baktığınızda kimse bu motorları Drag için kullanmıyor. Drag için daha özel makinalar modifiye edilerek hazırlanıyor. Haa Türkiye'de Supersport kategorisindeki motorlarla bile Drag yapılıyor. Supersport kategorisi için birkaç örnek : Honda 600RR, Suzuki GSX-R600, Yamaha R6, Kawasaki ZX-6R.

@the_cayman
Ne dersiniz arkadaşlar desteklemeye gidelim mi Yanında olmak isteriz o gün . Ben gelirim arkadaşlar da gelir umarım Mehmet Abi yarışıyor arkadaşlar davet ederse yarışa gidelim desteklemeye var mısınız
Desteğin için şimdiden teşekkürler. Tabi ki davet ederim. Hatta davete ne gerek var? MT olarak herkesin orada olmasını isterim. Bu konuda destek çok önemli. Maddi veya manevi. Yarış için birkaç eksiğim kaldı. Her yarışta bir çift lastik bitiyor, yeterli lastik alamayabilirim. Ufak tutarlarda sponsor olabilecek birilerini biliyorsanız, bana ayarlayabilirseniz sevinirim. Rakamlar uçuk değil, 500-600 YTL verip sponsor olabilecek ufak birkaç firma arıyorum. Bu sene yarışlar televizyonda verilecek büyük ihtimalle. Bu rakamlar televizyon reklamları için komik rakamlar. Aklınızın bir köşesinde bulunsun :)

@donniedarko
bence de ilk sayfaya simsiyah bir fireblade iyi gider
Aaaaaa donnie ayıp etmişsin. Hem siyah Fireblade'den bahsediyorsun, hem de katalog resimlerini kullanıyorsun. Yahu burada canlısı varken katalog resmine ne gerek var? :queen:

 
Son düzenleme:
Katılım
6 Ağu 2005
Mesajlar
558
yaw peki iyi tamam bütün açıklamaları okudum ve benim motorumun ss olmadığına karar verdim HYOSUNG GT250R görünüş aynı oturuş pozisyonu aynı gidon aşağıda kullanım 2 büklüm :) bu motorun kategorisi ne ben onu anlayamadım diğer taraftanda bi 600RR ın benim motorla adının anılmasıda yanlış tabii onuda kabul ediyorum bizim motor ozaman SS yavrusu yada büyüyünce SS olacak gibi bişi
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sportive

Super Sport ve Super Bike açıklanmış.
Peki o zaman benim motor hangi kategoriye giriyor diye soranlar için yazıyorum.
Burada yarış karakterine sahip motorların hepsine sportive adı veriliyor. Ben de bu tanıma katılıyorum. Diğer isimleri de şunlar;
Racing Sport Bike/Crotch Rocket/Super Sport/Hyper Sport:
Belki topik başlığını sportive motosiklet kullanıcıları olarak değiştirirsek kavram kargaşasından kurtuluruz.
 
Katılım
17 Eki 2006
Mesajlar
554
Ben motorumu sevip beğenerek aldım.Sınıfını bu kadar kafaya takmaya gerek yok bence.Benim hyosung gt250 r ım bana göre yarış motoru.:mrgreen: Onu bunu bilmem.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
1,181
@donniedarko

Aaaaaa donnie ayıp etmişsin. Hem siyah Fireblade'den bahsediyorsun, hem de katalog resimlerini kullanıyorsun. Yahu burada canlısı varken katalog resmine ne gerek var? :queen:

abi kesinlikle yarışlarda destekleyeceğim gibi bu konuda da tam destek veriyorum bence de bu resimlerden en az biri ilk sayfada yer almalı :)
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Güncel

Öldürmüşsünüz Topiği!!!
Kaybolmuş gitmiş.
Güncelleyelim
:p
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
sizce en iyi supersport lastiği hangisi. pilot power 2ct almayı düşünüyorum. aranızda bu lastiği kullanan varmı. varsa önerilerini bekliyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst