Bir senkron ayarı uğruna ya Rab, ne güneşler batıyor

Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Atf ve motora yağ sıkılması derken aklıma vakum modülatörüne sahip olan arabaların arızası geldi. :)

Şanzıman vakum modülatörünün içindeki diyafram yırtıldığı zaman 1-1.5mm boyutundaki borudan emme manifolduna atf gider ve motor bunu yakar. Şanzımanda yağ kaçağı arayıp bulamazsınız ama durmadan yağ eksiltiyorsa problem bu.
Birader nereden ve nasıl öğreniyorsun böyle şeyleri hayrettir.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Atf ve motora yağ sıkılması derken aklıma vakum modülatörüne sahip olan arabaların arızası geldi. :)

Şanzıman vakum modülatörünün içindeki diyafram yırtıldığı zaman 1-1.5mm boyutundaki borudan emme manifolduna atf gider ve motor bunu yakar. Şanzımanda yağ kaçağı arayıp bulamazsınız ama durmadan yağ eksiltiyorsa problem bu.
Bende otomatik Ford Scorpio vardı bir zamanlar , bujileri söktüm kıpkırmızı çıktılar , meğer dediğin gibi modulatörün diyaframı yırtılmış motor ufak ufak şanzımandan yağ çekmeye başlamış 😃
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Bende otomatik Ford Scorpio vardı bir zamanlar , bujileri söktüm kıpkırmızı çıktılar , meğer dediğin gibi modulatörün diyaframı yırtılmış motor ufak ufak şanzımandan yağ çekmeye başlamış 😃
Vakum sistemleri kadar dertli sistem yok şu dünyada. :D
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tarih kara burak ı bir daha haklı çıkardı :D
sahip sen haklıymışsın deyip önünde saygı ile düğmenizi ilikleyin bakem :ROFLMAO:
bende afrika satıp tiger 900 alma arefesindeydim bu bakım işçilik ücretini duyunca vazcaYDIM hemde ben 50k ucuza alacaktım sıfır km sini
bu gün sakarya istanbul yaptım kapalı çarşı da işim vardı 325 km de 13.1 lt benzin yakmış otobanda ortalam 110 120km/h ile gidip geldim
dur inip lastiğini parlatayım 61k da sıfır problem sıfır senkron ayarı yola devam


ya aklın yolu bir.

diyelim ki africa yı satıp triumph tiger ı sıfır aldın.

ilk iki hafta: salgılanan hormonların etkisiyle çok mutlu olacaktın.

2. ay : durum artık kanıksanmış olacak ve mutluluk seviyen dusmeye baslayacak.

5.ay : yaa bunun ağırlık merkezi biraz yukarda sanki, bi de cok ısınıyor, bacaklarıma gelmesiydi iyidi vs vs gibilerinden eleştiriler baslayacak.

7.ay : mutluluk seviyen africa ya sahip oldugunla aynı seviyeye geldi.

10.ay : bakım parası, servis gibi konular aklına gelecek hafif bir sıkıntılar gelir. mutluluk seviyen eksi ye düşer.

16.ay : "hay mına koyum bu servis ücretleri nedir ya, porche mi lan bu.!"

"ya hocam bu motor arıza ışığı bi yanıyor bi sonuyor, bakalım şuna. bir de surdan yağ sızdırıyor"

gibi konular can sıkmaya başlar.. mutluluk hızlanarak dusmeye baslar..

18.ay : "yaa africa guzel motordu, :( üç kuruşa sattık, hiç gerek yoktu hiç :( "

mutluluk yerlerde surunuyor..


22.ay : elde kilometre yapmış bir avrupalı motor var artık. beyin içten içe kendini yiyor.
"naptım ben amk, neden sattım gul gibi motoru" "fazla km yapmadan satsammı,", "ağır bakımda ne kadar girecek şimdi bana"
"offf bu ne ya ikinci elde değer bu kadar düşer mi puu allah belanızı versin"

23.ay : xanax kullanılarak rahatlanır.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...

22.ay : elde kilometre yapmış bir avrupalı motor var artık. beyin içten içe kendini yiyor.
"naptım ben amk, neden sattım gul gibi motoru" "fazla km yapmadan satsammı,", "ağır bakımda ne kadar girecek şimdi bana"
"offf bu ne ya ikinci elde değer bu kadar düşer mi puu allah belanızı versin"

23.ay : xanax kullanılarak rahatlanır.
Senaryoda bir mantıksızlık yok ama mantıksızlık şurada; 22. aydaki gibi düşüncelere sahip olabilecek bütçede biri (bildiğin fakir işte; illa cüzdanda fakir olunmaz bazen ruhu fakir olur insanın...) neden gidip bu pahalı makineleri alır ki? Daha başta hata var... :p

Motora verilen para çöpe gitti diye düşünmeden motor almamak lazım sanki. Bak önceki motosikletlerimi çok güzel de kullanıyordum, şimdiki 2,5 sene olmuş yaptığım km 11.200 falan. Yani pratikte çöpe gitti para. Ama hiç dert etmiyorum; motosikletimin olmaması düşüncesi o motosikleti almak için sokağa atıp çöp ettiğim paranın değerinden daha fazla rahatsız eder beni.

P.S. Yukarıda yapılana rasyonalizasyon denir, bir savunma mekanizmasıdır! :ROFLMAO: 💦
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
989
Motosikleti
Crf250 L - Wave 110i - Crypton S - CB125F
@Motoseverrr, @Cyan, @sodurlu88, ve @Nikkfurie'nin yazdıkları sayesinde teknik birikimin paylaşılmasına doyuyoruz.

İsmini zikretmediğim diğer paylaşımcı arkadaşlar varsa gözümden kaçtığı içindir.

Pardon. 😃



Neredeyse "İyi ki @tommygun'ın Kawasakinin senkron ayarı kaçmış da bu paylaşımların yapılmasına vesile olmuş" diyesim geldi bir ara. 😁

Klavyenize sağlık beyler. 👏
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Senkron ayarı problem değil, ben eskisi gibi İstanbul'da olsam zaten işimi o gün çözdürürdüm. Hatta ustamı aradım, "abi biliyorsun biz yapamıyoruz ama seni bir arkadaşıma yönlendirdim, orada işin çözülecek" dedi. İstanbul'da bu işleri halletmek kolay. En kötü kimseyi bulamasam AEA'nın ustası Teknisyen Moto Levent Abi'ye gider, kendi alet edevatımla motoru soyar, ona 5 dk senkron ayarı yaptırır, parasını öder ve motoru kendim toplardım. Sıkıntım İzmir'de usta çevremin darlığı ve yetkili servislerin toparlaklığı.

İzmir'de bir gün motor satın alacak olsam asla Moto Daytona, Motorcu Göçmen ve Sabri'ye gitmem. Benim işimi görmediler, benden para kazanmasın tirrekler.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Senaryoda bir mantıksızlık yok ama mantıksızlık şurada; 22. aydaki gibi düşüncelere sahip olabilecek bütçede biri (bildiğin fakir işte; illa cüzdanda fakir olunmaz bazen ruhu fakir olur insanın...) neden gidip bu pahalı makineleri alır ki? Daha başta hata var... :p

Motora verilen para çöpe gitti diye düşünmeden motor almamak lazım sanki. Bak önceki motosikletlerimi çok güzel de kullanıyordum, şimdiki 2,5 sene olmuş yaptığım km 11.200 falan. Yani pratikte çöpe gitti para. Ama hiç dert etmiyorum; motosikletimin olmaması düşüncesi o motosikleti almak için sokağa atıp çöp ettiğim paranın değerinden daha fazla rahatsız eder beni.

P.S. Yukarıda yapılana rasyonalizasyon denir, bir savunma mekanizmasıdır! :ROFLMAO: 💦

ya yemin ediyorum sorunsuz bir motoru satıp, benzer ozelliklere sahip bir motorun sıfırını almak super sacma iş.

F54 2017 at ı satıp, Tiger 900 rally pro , 2024 africa veya bmw F900 gs aldığında ne değişecek gercek manada ?

geçiçi bir mutluluk..baska bir bok değil. insanoğlu boyle işte.

haa bak z900 alacam desin okkkk., hatta 1300 gs için bile ok derim. farklı bir tarz, sonucta.

luzumsuz iş bu motor yenileme.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Kawa yetkili servislerinden sadece İstanbul Maltepe'deki Moto Triple'dan memnun kalmıştım. Adamlar geçmişte benim motorun oksijen sensörü hatası konusunda epey uğraşmışlardı, kendi cihazlarının benim motora uygun bağlantı kablosu yoktu, onu bile emaneten Z-Moto'dan almışlardı. Bu nedenle İzmir'deki tirreklerle aynı kefeye koyamam Moto Triple'ı. Yine de ileride yüksek cc motor alacaksam İzmir'de yaşadığım süre boyunca bu Kawasaki olmayacak.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
1,014
Motosikleti
Forza 250
Youtube büyük nimet. Oradan baka baka usta olup çıkacağız neredeyse.
Ya sökmeyi ve takmayı yaptım ama hava filtresi vidaları koruma kapağının gözle görülemeyen bir kısmında olduğu için beceremedim allahtan servis çok yakında ite ite götürdüm 😂 izin günü aktivitesi diye başlayan etkinlik allah belasını versinle son buldu 😂😂
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
Ben bu akvaryum hortumlu senkron ayar aletini yapmayı geçen sene denedim. İçine sıvı olarak iki zamanlı motor yağı koydum. Normalde bunu yapan ecnebiler, hortumlara çek-valf aparatı takıyormuş motora yağ ya da su neyse kaçmasın diye. Ben o çekvalflerden bulamadım tabi.

Neyse, 4 silindirli motora bağladım güzel ama yeterince verim elde edemedim. Benim yaptığım aletin hortum uzunlukları kısa geldi sanırım. Dengeye gelinceye kadar motorun içine kaçacak gibi oluyordu. Fazla da riske girmek istemedim.

Eğer bu aleti yapmayı denerseniz, silindir başına en az 3 metrelik hortum kullanmanızı öneririm (ben 2 metre kullandım yetmedi) ve hortumları yüksek bir yere asmanız iyi olur. Yani motoru kalp gibi düşünürseniz, hortum kalpten en az bir metre yukarıda olmalı

Bu arada hortumun çapı da önemli olabilir. Emin değilim. Benim kullandığım akvaryum hortumundan biraz daha kalın bir hortumdu.




Şu videoda güzel yapmış:

 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Youtube büyük nimet. Oradan baka baka usta olup çıkacağız neredeyse.
Ben youtube'dan izleyince anlayamıyorum, girmiyor kafama, zaten gereksiz uzun uzun anlatıyorlar. Ama servis manuelleri açıp bakınca orada çizimlerle ve metinlerle yazdıklarından anlaşılıyor.
Geçen yaz sonu motorun far ampullerini değiştireyim dedim, yutube'da H4 far ampul sökme takma videoları izledim daha da kafam karıştı, bir yerinde bir mandal gibi şeyi açınca ampul sökülüyor ama bir türlü beceremedim, internetten benim motorun servis manuelini pdf olarak buldum, onu okuyunca hah kolay işmiş deyip halledebildim. O servis manueller birinci kaynak benim için her zaman.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,256
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Abi tek silindire 3 buji koyan adam bunlar, yarın bir gün çift kelebek çıkarsa şaşmamak gerek. :D
Yapar mı yapar.
kelebek.jpg
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
Senaryoda bir mantıksızlık yok ama mantıksızlık şurada; 22. aydaki gibi düşüncelere sahip olabilecek bütçede biri (bildiğin fakir işte; illa cüzdanda fakir olunmaz bazen ruhu fakir olur insanın...) neden gidip bu pahalı makineleri alır ki? Daha başta hata var... :p

Motora verilen para çöpe gitti diye düşünmeden motor almamak lazım sanki. Bak önceki motosikletlerimi çok güzel de kullanıyordum, şimdiki 2,5 sene olmuş yaptığım km 11.200 falan. Yani pratikte çöpe gitti para. Ama hiç dert etmiyorum; motosikletimin olmaması düşüncesi o motosikleti almak için sokağa atıp çöp ettiğim paranın değerinden daha fazla rahatsız eder beni.

P.S. Yukarıda yapılana rasyonalizasyon denir, bir savunma mekanizmasıdır! :ROFLMAO: 💦
şu motor olmaması durumu gerçekten çok kötü yani cebimde 800k olması ile garajda 800k lık motor arasındaki mutluluk farkı gerçekten çok farklı
bunu afrika almadan önce yaşadım afrika almayıp az bi kredi ile gidip 1+1 ev alıp kiraya verseydim şuan 15000 gelirim olacaktı ama o para beni mutlu etmeyecekti bu gün iyi ki afrika almışım

burak anlatamış sağ olsun evet herşey doğru gibi sadece o 22 ay sonucu olmayabilir sonuçta daha 42 yaşındayım 22 ay değil ama 22 yıl sonra AHA AVRUPALI 22 yaşında motor elimde patladı diye düşünebilirim :ROFLMAO:
para kazanmayı biliyorum biriktirmeyi yavrulatmayı da biliyorum ama daha önemlisi bu para ile kendime yatırım yapmayı hayatı yaşamak için harcamayı daha iyi biliyorum o yüzden altımda kullandığım motor 800k da olabilir evet o motorun son sahibi de olabilirim bunlarda hiçbir sıkıntı yok tek sıkıntı kullanırken başımı ağrıtmasın yollarda rezil kepaze olmayalım o kadar para verdiğimiz motor keyfimizin içine sıçmasın
PARA PUL MÜHİM DEĞİL !! bu gün kazanırız harcarız yarın kazanmayız harcamayız o bir araç bizi mutlu etmek için var olan
yoksa paranın kendisi bizatihi kendi başına beni mutlu etmeye yetmiyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ya yemin ediyorum sorunsuz bir motoru satıp, benzer ozelliklere sahip bir motorun sıfırını almak super sacma iş.

F54 2017 at ı satıp, Tiger 900 rally pro , 2024 africa veya bmw F900 gs aldığında ne değişecek gercek manada ?

geçiçi bir mutluluk..baska bir bok değil. insanoğlu boyle işte.

haa bak z900 alacam desin okkkk., hatta 1300 gs için bile ok derim. farklı bir tarz, sonucta.

luzumsuz iş bu motor yenileme.
aga hayatım boyunca birçok sıfır motor aldım ama gerçekten hayalim f900 ü kasa açılışını yapmak
arkadaşım da dedi ki sen bmw değil triumph al benden sana 50k hibe o yüzden zaten tiger düşünüyorum yani ben yarın korlasa gitsem arkadaş bana 50k yı o saniye ateşleyecek 😁 bence çok güzel teklif
+bmw bmw diyipte ağaca çıkan bir arkadaşım vardı artık bmw nin adını anmıyor artık motoru bozuktu 1 yıldır ....... servis bile toparlayamadı arızayı tespit ediyor makina ama açıp bakmıyorlar
geçen hafta istanbulda en ünlü bmw ustasına götürmüşler motoru o nokta atışı arızayı bulmuş 5 yıldır yatan motor önümüzdeki hafta sarı sayfada :ROFLMAO:
motor 5000 6000 d/d çalışıyordu gaz kelebeğine poşet dolanmış yayı salıp rolentide çalışmıyormuş motor 🤣 yani alman teklonolijisi bize göre değilmiş
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
ya aklın yolu bir.

diyelim ki africa yı satıp triumph tiger ı sıfır aldın.

ilk iki hafta: salgılanan hormonların etkisiyle çok mutlu olacaktın.

2. ay : durum artık kanıksanmış olacak ve mutluluk seviyen dusmeye baslayacak.

5.ay : yaa bunun ağırlık merkezi biraz yukarda sanki, bi de cok ısınıyor, bacaklarıma gelmesiydi iyidi vs vs gibilerinden eleştiriler baslayacak.

7.ay : mutluluk seviyen africa ya sahip oldugunla aynı seviyeye geldi.

10.ay : bakım parası, servis gibi konular aklına gelecek hafif bir sıkıntılar gelir. mutluluk seviyen eksi ye düşer.

16.ay : "hay mına koyum bu servis ücretleri nedir ya, porche mi lan bu.!"

"ya hocam bu motor arıza ışığı bi yanıyor bi sonuyor, bakalım şuna. bir de surdan yağ sızdırıyor"

gibi konular can sıkmaya başlar.. mutluluk hızlanarak dusmeye baslar..

18.ay : "yaa africa guzel motordu, :( üç kuruşa sattık, hiç gerek yoktu hiç :( "

mutluluk yerlerde surunuyor..


22.ay : elde kilometre yapmış bir avrupalı motor var artık. beyin içten içe kendini yiyor.
"naptım ben amk, neden sattım gul gibi motoru" "fazla km yapmadan satsammı,", "ağır bakımda ne kadar girecek şimdi bana"
"offf bu ne ya ikinci elde değer bu kadar düşer mi puu allah belanızı versin"

23.ay : xanax kullanılarak rahatlanır.
Sakın alma Dayıcım, bi de seninle uğraşmayalım🤣🤣
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst