Bir senkron ayarı uğruna ya Rab, ne güneşler batıyor

Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Üstad su kıvamında yani viskozitesiz bir sıvı koyarsan motor bir anda emer silindire gider , yağ koyunca ağır ağır hareket ediyor ayar yapmaya fırsat kalıyor..kendi yapmak isteyenlere bilgi olsun , silindirlerin eşit çalışması çekişi hissedilir derecede iyileştiriyor , uzun süre aynı motoru kullanan farkı hisseder..

Suyun özkütlesi yağdan daha fazladır. Yağ hafif olduğu için yer çekimi ile daha yavaş akar aslında, su da daha ağır olduğu için yer çekimi ile hemen akar. Burada vakum kuvveti etkisi kullanılacaksa su daha mantıklı silindire kaçmaması için :)
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Aslan Usta > 0232 435 01 14
Barış Tok > 0 535 478 25 28
İbrahim Usta > 0 232 464 76 80
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Dene gör o halde ben denedim 😊

2+2 = 5 etti dene gör diyorsun şuanda.

Soru: Sabit vakum kuvveti kullanarak 100cm lik şeffaf hortumla motor yağını 50cm yüksekliğe çekebiliyorsak motor yağı yerine suyu kaç cm çekebiliriz

ChatGPT said:​

Sorunuz çok güzel, temelinde basınç farkı ve akışkanın yoğunluğu ile ilgili bir konu.

Bilgiler:​

  • Vakum kuvveti sabit.
  • 100 cm’lik hortumla motor yağı 50 cm yüksekliğe kadar çekilebiliyor.
  • Motor yağı yerine su kullanıldığında çekilebilecek yükseklik soruluyor.

Temel Formül:​

Vakumla çekilebilen yükseklikler, sıvının yoğunluğu ile ters orantılıdır:
P=h⋅ρ⋅gP = h \cdot \rho \cdot gP=h⋅ρ⋅g
Burada:
  • PPP: Vakum basıncı (sabit)
  • hhh: Yükseklik
  • ρ\rhoρ: Sıvının yoğunluğu
  • ggg: Yerçekimi ivmesi
Vakum basıncı aynı kaldığı için:
hyag˘⋅ρyag˘=hsu⋅ρsuh_{yağ} \cdot \rho_{yağ} = h_{su} \cdot \rho_{su}hyag˘⋅ρyag˘=hsu⋅ρsu

Bilinenler:​

  • hyag˘=50 cmh_{yağ} = 50 \, \text{cm}hyag˘=50cm
  • Motor yağı yoğunluğu yaklaşık ρyag˘=900 kg/m3\rho_{yağ} = 900 \, \text{kg/m}^3ρyag˘=900kg/m3
  • Su yoğunluğu ρsu=1000 kg/m3\rho_{su} = 1000 \, \text{kg/m}^3ρsu=1000kg/m3

Hesaplama:​

50⋅900=hsu⋅100050 \cdot 900 = h_{su} \cdot 100050⋅900=hsu⋅1000hsu=50⋅9001000=45 cmh_{su} = \frac{50 \cdot 900}{1000} = 45 \, \text{cm}hsu=100050⋅900=45cm
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
1) Velit Motor = tanımıyorum ama iyidir sanırım.

2) Motomania Gökhan = dürüst direk esnaf.

3) Moto Daytona'yı aradım, senkron ayarı yapmadıklarını, yardımcı olamayacaklarını söyledi. > KTM Yetkili Servisi değil mi ya bu adamlar? 950 LC4 gelse ne yapacaklar???

4) Motorcu Göçmen'i aradım, çok yoğun olduklarını ve kışın aramamı rica ettiler. Kışa kadar ne mok yiyeceğimi sordum, cevap veremediler. > Bunda bir tuhaflık var...

5) Sabri Usta Moto'yu aradım, senkron ayarı cihazlarının bozuk olduğunu söylediler. > Yılların esnafı, büyük ihtimalle bu cihazı alacak yer olmadığından bir tanıdık v.s. aracılığıyla yurtdışından almaya bakıyorlardır.

6) Zafer Moto'yu aradım, adam çok özür dileyerek biraz yoğun olduklarını, yapabileceklerini ama 15 gün sonra aramamı rica ettiler. > Beklenebilecek bir süre değil senin için.

Açık konuşayım, bu saatten sonra beni yere yatırıp şey de etseler kimseye Kawasaki önermem, benim de bir sonraki motorum asla Kawasaki olmayacak. > Kawa forever. Memlekette işler yolunda gitmiyor, usta yetişmiyor, malzeme bulunmuyorsa; bu Kawa'nın suçu mu?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İzmir'in enlerini aramışsın :D Metiniş motor ekrem kalmış :D
Haydaaa...
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
2+2 = 5 etti dene gör diyorsun şuanda
Hocam sen bu şekilde ayar yaptın mı hiç ?

Hortuma su koyunca dağılıyor içeride bir tarafa doğru hızla emiliyor sonra , gaz kelebeginden ayar çekene kadar hortumun ucuna ilerledi motoru kapadım yoksa silindire gidecekti , sonraki denemelerimde hep yağ ile yaptım , yağın viskozitesi olduğu için bütün halde durdu ve ağır ağır ilerledi hortumda , burda önemli olan özgül ağırlık değil kullanılan sıvının tek parça hortumda durabilmesi için viskozitesinin olması gerekiyor..

Senin paylaştığın fotodaki hortumda da yağ var zaten renginden belli oluyor..
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Hocam sen bu şekilde ayar yaptın mı hiç ?

Hortuma su koyunca dağılıyor içeride bir tarafa doğru hızla emiliyor sonra , gaz kelebeginden ayar çekene kadar hortumun ucuna ilerledi motoru kapadım yoksa silindire gidecekti , sonraki denemelerimde hep yağ ile yaptım , yağın viskozitesi olduğu için bütün halde durdu ve ağır ağır ilerledi hortumda , burda önemli olan özgül ağırlık değil kullanılan sıvının tek parça hortumda durabilmesi için viskozitesinin olması gerekiyor..

Senin paylaştığın fotodaki hortumda da yağ var zaten renginden belli oluyor..
balanced-carbtune.jpg


Bu iş için kullanılan profesyonel bir alet. Akışkan olarak ne var içinde ? Civa. Neden çünkü özgül ağırlığı en yüksek olan akışkan. Sen bu sistemde kullanacağın akışkan miktarını hortum yüksekliğini iyi ayarlamazsan silindire kaçar. Yağ yada su ikisinin de silindire kaçma ihtimali varsa, ben yine suyu tercih ederim. En azından yanmaz silindirin içinde. Yağ kaçırırsan ve içerde patlarsa kol mu çıkarır motor, supap mı kırar artık ne olacağı belli değil.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
balanced-carbtune.jpg


Bu iş için kullanılan profesyonel bir alet. Akışkan olarak ne var içinde ? Civa. Neden çünkü özgül ağırlığı en yüksek olan akışkan. Sen bu sistemde kullanacağın akışkan miktarını hortum yüksekliğini iyi ayarlamazsan silindire kaçar. Yağ yada su ikisinin de silindire kaçma ihtimali varsa, ben yine suyu tercih ederim. En azından yanmaz silindirin içinde. Yağ kaçırırsan ve içerde patlarsa kol mu çıkarır motor, supap mı kırar artık ne olacağı belli değil.
Hocam 10 ml yağ motora kaçınca kol mu çıkaracak yapma gözünü seveyim 😉
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Çok denedik üstad , bazen yanlışlıkla bazende bilerek o kadar yağ çalışırken sıkıntı vermez emin olabilirsin..

Neyse bildiğimizi paylaştık işte, kimsenin buradan öğrenip bu işe kalkışacağını düşünmüyorum zaten. Varsa da bu işlemi yapacak olan biraz araştırsın suyu yağı kaçırsın elini yüzünü batırsın. Herşey armut piş ağzıma düş olmasın :)
 
Katılım
21 Ara 2021
Mesajlar
197
abilerim tatlı tatlı tartışıyorsunuz her iki tarafı da okuduğumda haklı diyorum. Öğrenebilmek adına bir sorum var gaz kelebeğindeki ayardan kastınız kelebeklerin üstünde vida gibi bir şey var bunu sıkmaktan yada açmaktan bahsediyorsunuz değil mi?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,511
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Memlekette işler yolunda gitmiyor, usta yetişmiyor, malzeme bulunmuyorsa; bu Kawa'nın suçu mu?
Üstat adamlar yetkili servis olmuşlarsa o hizmeti vermeliler. Kaldı ki adamlardan malzeme ya da yedek parça istemiyorum. Yağ, filtre değişimi gibi basit işler için yetkili servis açıyorlarsa ne anladık biz bu işten? Hem Moto Daytona ile 2. olumsuz tecrübem bu. İlkinde motoru Obd cihazına bağlatmak için gitmiştim, onda da kusura bakmamamı ve yardımcı olamayacaklarını söylediler.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
abilerim tatlı tatlı tartışıyorsunuz her iki tarafı da okuduğumda haklı diyorum. Öğrenebilmek adına bir sorum var gaz kelebeğindeki ayardan kastınız kelebeklerin üstünde vida gibi bir şey var bunu sıkmaktan yada açmaktan bahsediyorsunuz değil mi?
Evet gaz kelebeğindeki ayar vidası bahsettiğimiz , sıkarsan kelebek açıklığı artar gevşetince azalır..
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Atf ve motora yağ sıkılması derken aklıma vakum modülatörüne sahip olan arabaların arızası geldi. :)

Şanzıman vakum modülatörünün içindeki diyafram yırtıldığı zaman 1-1.5mm boyutundaki borudan emme manifolduna atf gider ve motor bunu yakar. Şanzımanda yağ kaçağı arayıp bulamazsınız ama durmadan yağ eksiltiyorsa problem bu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst