İstanbulda ehliyetsiz motor sürmek

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Siz anarşiyi siyasal anlamda değerlendiriyorsunuz. ben anarşi kelimesini "kargaşa" anlamına gelen tanımlaması için kullandım.

Kargaşa deyince yanlış oluyor. anarşi hükmedenin olmaması halidir kargaşa değil. Bireyen bireyin kendisi dışında bir başka gücün bir şey yaptırmaya zorlamaması halidir anarşi.
Kargaşa anlamını toplumları koyun gibi daha rahat gütmek için gücü elinde bulundurup yönetenler çıkarmış yerleştirmiş, bu yanlış anlamı ile kullanmaya devam edip bu yanlış anlamı normalleştirince de bu yönetenlerin işine geliyor, bak yoksa anarşi çıkar diye korkutup istedikleri gibi yönetiyorlar. iktidarın dilini kullanmaktan kaçınmak iyidir.
 
Katılım
3 Eki 2020
Mesajlar
514
senetör isen bütün motorlarına egzoz tak ama vatandaş başını taksın
yada instagramdan takip eden varsa ankaradan sakaryaya kaç dk da giderim diye tahmin istiyodu acaba hız sınırları içerisindemi gidecek hahahah

bu adam geldi diye zamanında sevinmiştim ama bir meclis önerisi bile verdiği yok muz ülkesi işte nedecen
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
senetör isen bütün motorlarına egzoz tak ama vatandaş başını taksın
yada instagramdan takip eden varsa ankaradan sakaryaya kaç dk da giderim diye tahmin istiyodu acaba hız sınırları içerisindemi gidecek hahahah

bu adam geldi diye zamanında sevinmiştim ama bir meclis önerisi bile verdiği yok muz ülkesi işte nedecen

Şaka maka da senatörün çocuğu benden daha iyi scooter sürüyor.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
309
Mevzu alamıyor olmak değil, 5000 lira gibi yüksek bir meblayı ödemek istemiyor olmam. Aynı şey mi sizce
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
işte bizde halk araç sürmeyi hak olarak gördüğü için ehliyet vb. işleri prosedür olarak görüyor, şimdiki en basit en kolay ve ucuz haliyle bile çok zor çok pahalı diyorlar. Bunlar hak değil, ayrıcalık, ayrıcalık için de o ayrıcalığın gerektirdiği yetenek ve bilgi gerekli, bunu ölçmenin yolu da düzgün verilmiş eğitim ve düzgün sınavlar, ama o zaman da eğitimin fiyatı yükselir, sınavlar zorlaşır, halk isyan eder.

Ayrıcalık farklı anlaşılabilmeye çok müsait yahu. :)
Ayrıcalık değil de, izne tabi diyebiliriz. Bizde ucuz diyoruz da bizde de devletin müthiş gelir kapısı olan "değerli evrak" parası var. Sen arabaya bincen azcık bize de ateşle. :D

Ama sonunda halkın isyan edeceğini düşünüyorsa cebren ve hile ile hayata geçirelim :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------

Anarşi bence insanın kendine yakışanı giymesidir :)

Öyle zaten :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ayrıcalık farklı anlaşılabilmeye çok müsait yahu. :)
Ayrıcalık değil de, izne tabi diyebiliriz. Bizde ucuz diyoruz da bizde de devletin müthiş gelir kapısı olan "değerli evrak" parası var. Sen arabaya bincen azcık bize de ateşle. :D

Ama sonunda halkın isyan edeceğini düşünüyorsa cebren ve hile ile hayata geçirelim :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------



Öyle zaten :)

Temel hak ile farkını anlatmak için ayrıcalık dedim. Araç kullanmak hayatını sürdürmek için zorunlu bir şey değil, belli bir eğitim ve bilgi gerektiren bir şey ve araç kullanırken hata yapılırsa başkalarını öldürme olasılığı da var. Bu yüzden de bir ayrıcalık. Ayrıcalık olduğu için de izne tabi, bu ayrıcalığa sahip olabilmek için yeterli bilgi ve beceri var mı kontrolu var.
Tabi bu dediklerim eğitimlerin ve sınavların düzgün yapıldığı durumda geçerli oluyor. Halk bunu ayrıcalık olarak değil de zaten hakkı olan bir şey olarak gördüğü için formalite düzeyine düşmüş, haliyle de bu parayı vermke istemiyor kimse. Ama bu paranın çoğu eğitime gidiyor, eğitim düzgün olsa, sınavlar da düzgün olsa o eğitimleri vereceklerin ücreti ve de sınavlarda düzgünce sınav yapabilecek kapasitede görevlilerin ücreti tabi ki bedava olmayacak. Parayı verdim kaşılığında düzgün eğitim ve sınav istiyorum demek yerine bu formalite ben para vermeyeyim deniyor sorun bu.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Kargaşa deyince yanlış oluyor. anarşi hükmedenin olmaması halidir kargaşa değil. Bireyen bireyin kendisi dışında bir başka gücün bir şey yaptırmaya zorlamaması halidir anarşi.
Kargaşa anlamını toplumları koyun gibi daha rahat gütmek için gücü elinde bulundurup yönetenler çıkarmış yerleştirmiş, bu yanlış anlamı ile kullanmaya devam edip bu yanlış anlamı normalleştirince de bu yönetenlerin işine geliyor, bak yoksa anarşi çıkar diye korkutup istedikleri gibi yönetiyorlar. iktidarın dilini kullanmaktan kaçınmak iyidir.


abi sözlükte anlamlarından birisi kargaşa :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...Asgari ücretin 5500 lira olduğu bir ülkede araç kullanabildiğini kanıtlamak için alacağın sertifikaya 3000 lira para vermek sizce mantıklı mıdır? Ehliyet almanın desteklenmesi gerekirken insanları bu kadar söğüşlemenin sonucu da bu oluyor işte. İnsanlara nefret kusmadan önce iyi düşünün, bu insan neden bunu yapıyor. Ben şuan neden araba ehliyeti alamıyorum mesela? Neden çünkü saçma bir sınav ve sürüş sertifikası için 4000/5000 lira ödemem gerekiyor. Maaşımın yarısı demek oluyor dostlar...

Mevzu alamıyor olmak değil, 5000 lira gibi yüksek bir meblayı ödemek istemiyor olmam. Aynı şey mi sizce

En üstteki alıntıya göre bu yüksek bedeli vermek istememenizin esas sebebi kısıtlı bütçenizin zorlanması diye anlaşılıyor, esasen yaptığınız yüksek bedele / söğüşlenmeye prensip olarak karşı çıkmak ve politik bir duruş sergilemek değilmiş gibi görünüyor. (Öyle olsa "alamıyorum" yerine "almıyorum" yazardınız...) Size göre makul bir bedel olsa ödemekten kaçınmazdınız yani.

Bu durumda, doğal olarak "Ehliyetin kursun parasını ödemek - kısıtlı bütçe nedeniyle - can yakarken araba, arabanın yakıtı, sigortası, kaskosu, bakım bedelleri vb. nasıl karşılanacak?" diye soruyorum tabi...
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
bu TDK'nın Allah belasını versin o zaman. Baktım, anarşi yazınca sadece "kargaşa" çıkartıyor sonuç olarak. Gerçekten büyük kepazelik.

Anarşi olsa olsa kargaşaya sebep olabilecek bir şey olabilir, anarşi kargaşa değildir.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Konu nasıl ve ne zaman "Haydar Haydar" , "Doğ Yusuf, doğ Yusuf" , "Yaz gazeteci yaz"a geldi, hayret..
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Konu nasıl ve ne zaman "Haydar Haydar" , "Doğ Yusuf, doğ Yusuf" , "Yaz gazeteci yaz"a geldi, hayret..

çünkü konu ile ilgili olabilecek her şey yazılmış, konu detaylara geldi. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------

ehliyet almak için neden 5bin lira verelim denmiş bir de.
Almanya'da 1500 euro masrafı oluyor yazılmıştı. demek ki 5bin lira ucuz bile. Hak olmayan bir ayrıcalık için az bir masraf. Keşke zorunlu eğitimler daha düzgün olsa da gerekiyorsa 10bin olsa masrafı. 10 bin lira ehliyet mi olur asgari ücret şu kadar diyeceklere cevabım da asgari ücretin o kadar düşük olması için ne yaptın ne zaman isyan ettin de buna karşı çıkıyorsun demek olur.

Tekrar söylüyorum, trafikte başkalarını öldürebilecek bir aracı kullanmak hak değildir, onu kullanabilecek bilgiye sahip olduğunu kanıtlayacak eğitim ve sınavla verilen bir ayrıcalıktır o eğitim ve sınavn da haliyle bir bedeli olacaktır.

Bakın dünden bir haber: 13 yaşında ehliyetsiz motosiklet sürücüsü kaza yapmış ve artçısı ölmüş. Yazık değil mi?
https://www.cumhuriyet.com.tr/turkiye/13-yasindaki-surucunun-kullandigi-motosiklet-otomobille-carpisti-1-olu-1-yarali-1990897
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
çünkü konu ile ilgili olabilecek her şey yazılmış, konu detaylara geldi. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------

ehliyet almak için neden 5bin lira verelim denmiş bir de.
Almanya'da 1500 euro masrafı oluyor yazılmıştı. demek ki 5bin lira ucuz bile. Hak olmayan bir ayrıcalık için az bir masraf. Keşke zorunlu eğitimler daha düzgün olsa da gerekiyorsa 10bin olsa masrafı. 10 bin lira ehliyet mi olur asgari ücret şu kadar diyeceklere cevabım da asgari ücretin o kadar düşük olması için ne yaptın ne zaman isyan ettin de buna karşı çıkıyorsun demek olur.

Tekrar söylüyorum, trafikte başkalarını öldürebilecek bir aracı kullanmak hak değildir, onu kullanabilecek bilgiye sahip olduğunu kanıtlayacak eğitim ve sınavla verilen bir ayrıcalıktır o eğitim ve sınavn da haliyle bir bedeli olacaktır.

Bakın dünden bir haber: 13 yaşında ehliyetsiz motosiklet sürücüsü kaza yapmış ve artçısı ölmüş. Yazık değil mi?
https://www.cumhuriyet.com.tr/turkiye/13-yasindaki-surucunun-kullandigi-motosiklet-otomobille-carpisti-1-olu-1-yarali-1990897

Abi elbet haklı olduğun yönler çok. Ehliyet sözcüğünü "bir işte ehil olmanın kanıtı, belgesi" diye tercüme etsek yeni nesil "ehil olmak" ne bilmez. Kabaca bir işte usta olmak diye çevirebiliriz. Bu arkadaş, genç yaşının verdiği cesaretle saçma bir işe kalkışmış, ben de 14 yaşımda Haramidere'de motosikletle ehliyetsiz ve kasksız polise yakalandığımda Trafik polisine rüşvet vermiştim o zamanın parasıyla 50 Milyon TL, 17 yaşında ehliyetim yokken zabıta beni Yıldız Parkında çevirip trafik polisine götürdüğünde yine rüşvet vermiştim. 3 gün sonra kankayla Yıldız Parkına yayan gidip o zabıtayı dövmüş, üzerine zimmetli telsizi çalmıştık. 40 yaşımda çocuk gibi alkollü araba kullanırken yine polis yakaladı ama bu sefer rüşvet almadılar, ehliyet 6 ay gitti. Yaş arttıkça korku artıyor. Kanunlara nizama daha bir uyayım diyorsun korkudan ama gençken insanın umrunda olmayabiliyor bu işler.

Hepimiz bu arkadaşa laf anlattık ki öneride bulunan Cr1Enis de kardeşimiz, çocuğumuz yaşında, o yüzden olayları doğal akışına bırakıp bazen sağlı sollu girmemek ve yaşa ve öğren demek daha hayırlı.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...Hepimiz bu arkadaşa laf anlattık ki öneride bulunan Cr1Enis de kardeşimiz, çocuğumuz yaşında, o yüzden olayları doğal akışına bırakıp bazen sağlı sollu girmemek ve yaşa ve öğren demek daha hayırlı.

Tutarsızlık görünce refleks olarak sağlı sollu giriyorum. Kabul ediyorum bu küçücük, nispeten önemsiz bir örnek ve sözüm tamamen meclisten dışarı AMA ülkemiz her alanda küçük büyük tutarsızlıklar, dengesizlikler, çifte standart, riyâkarlık, -mış gibi yapmak, ahlaksızlık vs. vs. hakim olduğu için bugün geldiğimiz durumda. Genel anlayış bu olduğu için yaşıyoruz tüm bu sıkıntıları, dolayısıyla bunun en ufak, önemsiz ve basit tezahürleri bile bende orantısız bir tepkiye neden oluyor. Mevzu odur. (Tekrarlıyorum sözüm meclisten dışarı @Cr1Enis'i yukarıdakilerden sadece tutarsız olmakla itham edebilirim. Tutarlılık önemli ve gerekli bir erdem nitekim, edinmek ve mümkün olduğunca muhafaza etmek lazım - altı derin bir konu aslında...)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Tutarsızlık görünce refleks olarak sağlı sollu giriyorum. Kabul ediyorum bu küçücük, nispeten önemsiz bir örnek ve sözüm tamamen meclisten dışarı AMA ülkemiz her alanda küçük büyük tutarsızlıklar, dengesizlikler, çifte standart, riyâkarlık, -mış gibi yapmak, ahlaksızlık vs. vs. hakim olduğu için bugün geldiğimiz durumda. Genel anlayış bu olduğu için yaşıyoruz tüm bu sıkıntıları, dolayısıyla bunun en ufak, önemsiz ve basit tezahürleri bile bende orantısız bir tepkiye neden oluyor. Mevzu odur. (Tekrarlıyorum sözüm meclisten dışarı @Cr1Enis'i yukarıdakilerden sadece tutarsız olmakla itham edebilirim. Tutarlılık önemli ve gerekli bir erdem nitekim, edinmek ve mümkün olduğunca muhafaza etmek lazım - altı derin bir konu aslında...)

İşte bunlar hep yaşlandığımızın, ski tuttuğumuzun ibareleri. Eskiden babamızda, dedemizde, amcamızda, dayımızda kıl olduğumuz ne özellik varsa aynen biz de onlar gibi olduk :) Bana ben o yaştayken biri nasihat etse "hade lan" derdim, hatta bir amcayla kavga etmiştim, amca benden kuvvetliydi gerçi az biraz ben hırpalanmıştım. Gençler de bu şekilde, biz ne dersek diyelim kendileri yaşayıp görecekler.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
İşte bunlar hep yaşlandığımızın, ski tuttuğumuzun ibareleri.

Ben 12-13 yaşımda araba kaçırmaya başlamıştım. Her gün 78000 farklı nasihat falan, ama bir şekilde yine kaçırıp duruyordum. :)
Şimdi o yaşta oğlum olsa arabayı kaçırsa ağzına gözüne kürekle dalasım gelir. Tamam ben varken şehrin dışında orman yolunda bilhassa toprakta falan kullandırırım ama, kaçırırsa dalarım :D

Çare... Çare işte çocuk yapmıyorum :D
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben 12-13 yaşımda araba kaçırmaya başlamıştım. Her gün 78000 farklı nasihat falan, ama bir şekilde yine kaçırıp duruyordum. :)
Şimdi o yaşta oğlum olsa arabayı kaçırsa ağzına gözüne kürekle dalasım gelir. Tamam ben varken şehrin dışında orman yolunda bilhassa toprakta falan kullandırırım ama, kaçırırsa dalarım :D

Çare... Çare işte çocuk yapmıyorum :D

1994'te babama yalvar yakar Honda Kinetic aldırdığımda benim gundi motorun anahtarı toprağı bol olsun büyük dayımın Anadol arabasının hem kapısını açıyordu hem de çalıştırıyordu. Yaşlı büyük dayıyla makara yapmak adına çoğu gece adamın arabasını benim anahtarla çalıştırıp saçma sapan yerlere park ederdik. Biz 14 yaşımızda gerçek birer şerefsiz itken adam hep bizi alttan almış meğer. Bir gün beni yolda sıkıştırdı ve kapışırken durmamı sağladı, bana "Yarışma kimseyle bir daha" diye çok sertçe uyarıda bulunmuştu, çok sallamadım o dönem ama adam haklıymış.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
1994'te babama yalvar yakar Honda Kinetic aldırdığımda .

'dan sonrasını okuyamadım, gözüme toz kaçtı.
Annemin babası 80 yaşında motordan düşen adam. Telefon geldi bir gün, adam kanala düşmüş araba sıkıştırmış.
Bu adamın kızı benim kendi paramla motor almamı bile engelleyecekti az kalsın. İmrendim şimdi bir anda.. Yazmıştım sanırım daha önce, adam öldükten sonra 2T 350 Jawa'sını almak için yalvardım anneme, motorun içinden parça sökelim sende dursun sadece bakmak istiyorum dedim, ona bile yanaşmadı.

Ama park etmekle bıraktıysanız yine iyiymişsiniz. :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
'dan sonrasını okuyamadım, gözüme toz kaçtı.
Annemin babası 80 yaşında motordan düşen adam. Telefon geldi bir gün, adam kanala düşmüş araba sıkıştırmış.
Bu adamın kızı benim kendi paramla motor almamı bile engelleyecekti az kalsın. İmrendim şimdi bir anda.. Yazmıştım sanırım daha önce, adam öldükten sonra 2T 350 Jawa'sını almak için yalvardım anneme, motorun içinden parça sökelim sende dursun sadece bakmak istiyorum dedim, ona bile yanaşmadı.

Ama park etmekle bıraktıysanız yine iyiymişsiniz. :)

Babam rahmetli 2002 yılında 50 yaşında vefat etti. 1960larda bir Vespa kullandığını biliyordum ama ne yapmış ne kadar süre kullanmış 1990'larda rahmetli babama sormak aklıma gelmedi. Belki de babam kendi gençliğini tekrardan bende yaşadı, bilemem.

Velhasıl bundan 2-3 sene önce halam bir itirafta bulundu bir bayram ziyaretimde, dedi ki "Kaan, abim manyaktı, ona dedemiz motor aldı, ilk beni ezdi, duvara sıkıştırdı, beni korkuttu, sonrasında Bakırköy sahilde kaza yapıp motoru orada bıraktı. Eve geldiğinde babam ona vurdu ve motorunu sattılar."
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst