CF Moto CF Moto 250 NK Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
akü ile ilgili olarak şöyle bir durum yaşadık:
mayıs 2021 partisinde sıfır alan bir arkadaşta akü sorunu oldu.
aküsünü söktük. 24 saat şarj ettik. geri taktık. sorunsuz çalıştı.
birkaç gün sonra yine sorun çıkarmaya başlamış.
bu defa bendeki şubat 2021 partisi olan (jjuan frenliler) 250NK ile aküleri swap ettik.
hem onun motor hem benim motor sorunsuz çalışmaya başladı.
1 hafta kadar da kullandı öyle. sonra yine çalışmamaya başlamış.
bende -10 derece ve daha soğuk olduğunda çalışmadı sadece ve marşa basınca
tak tak tak tak tak diye devam eden bir ses geliyordu ön sele altından (marş rölesinden geliyor bu ses)
bu arkadaşın motorunda tık diye bir ses geliyor. yine ön sele altından (marş rölesinden geliyor bu ses)
ve motor çalışmıyor. benim tahminim ya alternatör, ya konjektör veya marş rölesinde bir arıza var.

Marş otomatiğinin somununu kontrol edin gevşek olabilir düzelen birşey yok ise marş otomatiğini değiştirin veya kontrol ettirin ona göre değişim yapın, marş motorunun üzerinde ki kablosunu da kontrol edin bazen gevşeklik olabiliyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Şub 2021
Mesajlar
201
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hocam motor 24 saat çalışmadan bekledikten sonra avometrede verdiği voltaj değeri nedir?
birde akünün cca değeri nedir?

hocam normal bekleme voltajını ölçeriz multimetre var da. cca neymiş diye baktım:
Akü voltajı kullanılamayan seviyeye düşünceye kadar 0 Fahrenheit derece sıcaklıktaki bir akünün 30 saniye boyunca verebileceği amper sayısıdır.
diyor. bu şartları nasıl oluşturup ta nasıl ölçeceğiz? :))

motorun kendi multimetresi var bu arada. kontağı açar açmaz akü voltajını gösteriyor zaten. 12. küsür çıkıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------

Marş otomatiğinin somununu kontrol edin gevşek olabilir düzelen birşey yok ise marş otomatiğini değiştirin veya kontrol ettirin ona göre değişim yapın, marş motorunun üzerinde ki kablosunu da kontrol edin bazen gevşeklik olabiliyor.

bu dediğinizi değerlendirelim hocam. teşekkürler.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
...
cca neymiş diye baktım:
Akü voltajı kullanılamayan seviyeye düşünceye kadar 0 Fahrenheit derece sıcaklıktaki bir akünün 30 saniye boyunca verebileceği amper sayısıdır.
diyor. bu şartları nasıl oluşturup ta nasıl ölçeceğiz? :))
...

Sizin ölçmenize gerek yok, akünün üzerindeki etiketlerde yazar normalde. Yazmıyor ise genel olarak orta-düşük kalite bir akünüz var demektir.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Ara 2020
Mesajlar
2
Merhaba konuyla ilintisiz fakat 250 nk üyesi olarak aranıza katıldım. Tekeriniz düz bassın. Keyifli sürüşler.
 
Katılım
28 Mar 2020
Mesajlar
85
Bir konuda R25 için konfor sele önerisi istiyorlardı orada king konfor sele diye bir öneri gördüm. Araştırdım 250nk ya da yapmışlar ben de deneyeyim dedim. Bugün 20-25 km kullanma fırsatım oldu önceden hissedilen ufak kasis ve çukurlar şimdi hissedilmiyor. Artçı selesini test etme şansım olmadı. Motorun görüntüsünü de çok bozmadı. Seleden şikayetçi olanlar için tavsiye ederim.



 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
45
Viraj için tehlikeli diyorlar yumuşak olunca. Bana aman virajlara hızlı girme dediler direkt. Zaten yavaş kullanıyorum da güvenlik önemli. :)

1583tl amortisörün fiyatı. Hakem heyetinden bi şey çıkmazsa alıp yaptıracam mecburen.

Başvuralı 2.5 ay, "Savunması geldi" durumuna alılalı da 1.5 ay oldu. Hala bir sonuç yok. Bu süreçte motorun garanti süresi bitti. Hakem heyetine güvenince de bir sonuç alınmıyor maalesef. UMA'nın attığı bu güzel kazık ve arızalı bir amörtisör ile baş başa kaldım. Tamir yapan yerler var, onlara gideceğim mecburen. 1500 tl verip de aynı amörtisörü almak da işime gelmiyor. Duke 200 amörtisörü vs bakmaya başladım. Mantıklı bir şey bulursam en azından bu paraya daha kaliteli bir şey almak isterim.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Başvuralı 2.5 ay, "Savunması geldi" durumuna alılalı da 1.5 ay oldu. Hala bir sonuç yok. Bu süreçte motorun garanti süresi bitti. Hakem heyetine güvenince de bir sonuç alınmıyor maalesef. UMA'nın attığı bu güzel kazık ve arızalı bir amörtisör ile baş başa kaldım. Tamir yapan yerler var, onlara gideceğim mecburen. 1500 tl verip de aynı amörtisörü almak da işime gelmiyor. Duke 200 amörtisörü vs bakmaya başladım. Mantıklı bir şey bulursam en azından bu paraya daha kaliteli bir şey almak isterim.

Mt25 amortisörü de bakabilirsiniz ama nk250 olandan daha uzun olabilir tam emin değilim.
 
Katılım
2 Tem 2019
Mesajlar
219
Başvuralı 2.5 ay, "Savunması geldi" durumuna alılalı da 1.5 ay oldu. Hala bir sonuç yok. Bu süreçte motorun garanti süresi bitti. Hakem heyetine güvenince de bir sonuç alınmıyor maalesef. UMA'nın attığı bu güzel kazık ve arızalı bir amörtisör ile baş başa kaldım. Tamir yapan yerler var, onlara gideceğim mecburen. 1500 tl verip de aynı amörtisörü almak da işime gelmiyor. Duke 200 amörtisörü vs bakmaya başladım. Mantıklı bir şey bulursam en azından bu paraya daha kaliteli bir şey almak isterim.

duke amortisörü mantıklı olur. bizim klasmanda linkage olmadığından bazı modellerde yay belli kısımlarda daha yumuşak diğer kısımlarda daha sert yapılıyor. bu da iki farklı yumuşaklık sağlıyor küçük çukurda yumuşak büyük çukurda da dibini görmeyecek kadar sert. ben de araştırdım biraz o tip amortisör mantıklı olur.

benim arka amortisörü de garantiden istettim ben heralde sonuç çıkmayacak. bende yaylanmıyor motosiklet virajlarda falan da güven veriyor ama mesela arka sehpaya kaldırıyorum şöyle bi arka seleye basıp bırakınca tak diye yukarı vuruyor. statik sag sanırım bunun ismi Dave Moss un söylediğine göre, yani statik sag yok. heralde gaz kalmayınca ya da yeterli direnç olmayınca yay direk sonuna kadar açılıyor. ben de hakem heyetine başvurucam görünene göre. nasıl bi yol izlendiniz ahmet hocam?
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
45
duke amortisörü mantıklı olur. bizim klasmanda linkage olmadığından bazı modellerde yay belli kısımlarda daha yumuşak diğer kısımlarda daha sert yapılıyor. bu da iki farklı yumuşaklık sağlıyor küçük çukurda yumuşak büyük çukurda da dibini görmeyecek kadar sert. ben de araştırdım biraz o tip amortisör mantıklı olur.

benim arka amortisörü de garantiden istettim ben heralde sonuç çıkmayacak. bende yaylanmıyor motosiklet virajlarda falan da güven veriyor ama mesela arka sehpaya kaldırıyorum şöyle bi arka seleye basıp bırakınca tak diye yukarı vuruyor. statik sag sanırım bunun ismi Dave Moss un söylediğine göre, yani statik sag yok. heralde gaz kalmayınca ya da yeterli direnç olmayınca yay direk sonuna kadar açılıyor. ben de hakem heyetine başvurucam görünene göre. nasıl bi yol izlendiniz ahmet hocam?

https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr/Tuketici/SikayetBasvuru bu adresten online başvuru yaptım. Fatura, ruhsat vs ekledim. Parçanın sitedeki fiyatının ekran görüntüsünü ekledim. Durumu anlattım. Servisten ya da firmadan yaşadığım sorunla ilgili bir belge alamadığımı da belirttim. Başvuruyu yapınca aynı gün içinde "Savunması istendi" durumuna geliyor. 1 ay UMA'dan savunma bekledi. 1 ay sonra "Savunması geldi" durumuna aldılar, 1.5 aydır o şekilde bekliyorum.
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr/Tuketici/SikayetBasvuru bu adresten online başvuru yaptım. Fatura, ruhsat vs ekledim. Parçanın sitedeki fiyatının ekran görüntüsünü ekledim. Durumu anlattım. Servisten ya da firmadan yaşadığım sorunla ilgili bir belge alamadığımı da belirttim. Başvuruyu yapınca aynı gün içinde "Savunması istendi" durumuna geliyor. 1 ay UMA'dan savunma bekledi. 1 ay sonra "Savunması geldi" durumuna aldılar, 1.5 aydır o şekilde bekliyorum.

Acaba savunmaya yanıt falan vermeniz mi gerekiyor? Bir avukat tanıdığınız varsa sorun bence. Belki heyet başvuru sitesinde bile olabilir.
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
45
Sitede en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır gibi bir ibare var. 2 senedir her konuda pandemi de bol bol bahane ediliyor zaten. 4.5 ay daha beklerim gibi görünüyor kafadan.
 
Katılım
29 Haz 2016
Mesajlar
312
Sitede en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır gibi bir ibare var. 2 senedir her konuda pandemi de bol bol bahane ediliyor zaten. 4.5 ay daha beklerim gibi görünüyor kafadan.


Ben neden bu kadar zorluyorlar anlamıyorum. Uma motoru cf moto ile bir garanti anlaşması yok mu ? Bozulan parçaların yenilerini cf moto bunlara gordermiyor mu da işi bu kadar yokuşa sürüyorlar ?
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
45
Ben neden bu kadar zorluyorlar anlamıyorum. Uma motoru cf moto ile bir garanti anlaşması yok mu ? Bozulan parçaların yenilerini cf moto bunlara gordermiyor mu da işi bu kadar yokuşa sürüyorlar ?
Klasik Türk zihniyeti. Cebinden çıkıyormuş, zarar ediyormuş gibi davranıyor.
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
45
Bu arada, Facebook grubunun neden kapatıldığını bilen var mı? Sessiz sedasız arşive almışlar grubu. Açıklama falan yok.
 
Katılım
29 Haz 2016
Mesajlar
312
Grup yöneticisi arkadaş, patronluk taslamaya başlamıştı. Ben çıkmıştım gruptan şimdi de kapatmış mi ?
 
Katılım
2 Tem 2019
Mesajlar
219
duke amortisörü mantıklı olur. bizim klasmanda linkage olmadığından bazı modellerde yay belli kısımlarda daha yumuşak diğer kısımlarda daha sert yapılıyor. bu da iki farklı yumuşaklık sağlıyor küçük çukurda yumuşak büyük çukurda da dibini görmeyecek kadar sert. ben de araştırdım biraz o tip amortisör mantıklı olur.

benim arka amortisörü de garantiden istettim ben heralde sonuç çıkmayacak. bende yaylanmıyor motosiklet virajlarda falan da güven veriyor ama mesela arka sehpaya kaldırıyorum şöyle bi arka seleye basıp bırakınca tak diye yukarı vuruyor. statik sag sanırım bunun ismi Dave Moss un söylediğine göre, yani statik sag yok. heralde gaz kalmayınca ya da yeterli direnç olmayınca yay direk sonuna kadar açılıyor. ben de hakem heyetine başvurucam görünene göre. nasıl bi yol izlendiniz ahmet hocam?

Benim amortisör talebim garantiden onaylanmış. Bugün gidip taktırdım. Eski amortisörden farklı olarak piston kısmı kapalı yani açıkta parlak krom görünen kısım yok. Revize görmüş yani umuyorum bidaha aynı sorun olmaz.
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
45
Gözünüz aydın. Bu işler de şans işi demek ki. :) Yeni seride amörtisör şikayetine rastlamadım. Düzeltmişlerdir artık. Hayırlı olsun.
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
45
https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr/Tuketici/SikayetBasvuru bu adresten online başvuru yaptım. Fatura, ruhsat vs ekledim. Parçanın sitedeki fiyatının ekran görüntüsünü ekledim. Durumu anlattım. Servisten ya da firmadan yaşadığım sorunla ilgili bir belge alamadığımı da belirttim. Başvuruyu yapınca aynı gün içinde "Savunması istendi" durumuna geliyor. 1 ay UMA'dan savunma bekledi. 1 ay sonra "Savunması geldi" durumuna aldılar, 1.5 aydır o şekilde bekliyorum.

Sonunda karar çıktı. Firma bana neden reddettiklerine dair bir belge vermedi. Bu belgeyi hem servisten hem firmadan istememe rağmen vermediklerini de şikayet sırasında özellikle belirtmiştim. Hakem heyeti de bu belgeyi iletmediğimi öne sürerek, yeterli belge ve delil yok diyerek talebimi reddetmiş. Bu belgeleri sunarsanız tekrar değerlendiririz demişler. Ne güzel dünya valla. Hakkını aramak da bir işe yaramıyor. Bir amörtisör için bir müşteri kaybettiler. Ben bu amörtisörü yaptırır, ilk fırsatta da bu motoru satarım. Motordan çok memnunum ama UMA müşterisi olmaktan hiç memnun değilim.
 
Katılım
4 Mar 2015
Mesajlar
236
Şimdi bu motorun 0 km sini almayı düşünüyordum. Almayın mı diyorsunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------

Ayrıca acaba içimizde ön dişliyi 1 diş büyüten veya arkayı 2 dış küçülten arkadaş var mı aramızda. Var ise sonuçları nedir acaba.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst