CHAMPIX ile sigarayı bırakıyorum. Günlük günlük yazıcam.

Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
beyler bende sigarayi elektronik ile biraktim. 4 sene once elektronik ile tanismistim. farkli likitler, kendi yaptigim tarifler falan derken kafami baya siagaradan uzaklastirdim.

bir kac ay icinde elektronigin mis gibi kokusuna alisinca, atesliden nefret ettim tiksindim. yalniz bu sefer de elektronik bagimlisi olmustum.

2 sene once, trigliserid degerim 500 kusur cikinca, bu iste bi ibnelik var dedim. cunku duzenli spor yapiyordum, fittim ve trigliserid haricinde butun degerlerim cok iyiydi.

velhasil uzatmayim, elektronik kullanan arkadaslar bi kan testi yaptirin derim. herkeste olmuyor ama, e-sigara bazi kisilerde kan degerlerini
sapittiriyor. ozellikle trigliserid tavan yapiyor.

2 senedir dumanli buharli hicbirsey yok hayatimda. psikolojik olarak hala zorluk cekiyorum.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Sigaralar zaten eski gibi değil ben geçen yıl temmuz ayında ateşlenince ve düşmeyince(korona değilsin dediler) korkudan bıraktım ve bir daha aramadım yanımda dahi içseler canım çekmiyor. İş tamamen kafada bitiyor.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Uzun süre sigara içenlerde vücut nikotin bağımlısı oluyor. Bu tamamen bilimsel olarak ispatlanmış durumda.
Sigarayı tamamen bıraktıktan 5 gün kadar sonra hormon seviye ve salgılaması normale geliyor.
Beş günden sonrası için "olay tamamen kafada bitiyor" denilebilir.
Ancak öncesi için kesinlikle "hayır".
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,543
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Uzun süre sigara içenlerde vücut nikotin bağımlısı oluyor. Bu tamamen bilimsel olarak ispatlanmış durumda.
Sigarayı tamamen bıraktıktan 5 gün kadar sonra hormon seviye ve salgılaması normale geliyor.
Beş günden sonrası için "olay tamamen kafada bitiyor" denilebilir.
Ancak öncesi için kesinlikle "hayır".

Ufoz Hocam o zaman benim için esas sıkıntı yeni başlıyor diyebilir miyiz?
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
901
Valla önceleri istediğim zaman 1 haftalık 1 aylık aralar verebilen, hatta 1 keresinde 6 ay bırakmış olan ben son 4 senedir sıfır irade ile kesintisiz şekilde içmeye devam ediyorum. 18 yıldır sigara içiyorum. İrade sıfır desem yeridir. Varsa mucizevi bi ilaç ben de bırakmak isterim :)
 
Katılım
9 Şub 2016
Mesajlar
317
Nikotin bandıyla bırakılıyor.

3 boyu var nikotin bandının en buyugunu 2 hafta orta ve kucugu 1 er hafta yapıştırarak bırakanlar var.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,260
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Ben de geçen ay radikal bir karar aldım; 41 yaşımdayım, 29 senedir düzenli alkol, 28 senedir de günde 2 paket sigara içiyordum.

40 yıl, 7 ay (Nisan 1978 - Ekim 2018) cigara içmiş ve bırakabilmiş biri olaraktan kolay gelsin diyorum.
Bıraktım da boyum mu uzadı? Hayır. Vaat edilen şeylerin çoğu palavra. Ama günlük 15 - 50 TL haraç vermekten kurtuluyorsun. Küllük gibi kokmuyorsun. Bunlara değiyor.
Ben doktor tavsiyesi ile iki kutu Welbutrin XL 150 MG kullandım. Daha önce epeyce başarısız bırakma girişimlerim olmuştu. 18 Ekim 2018 tarihinden beri sigarayı hiç aramadım, kullanmadım.

wellbutrin-xl-150-mg-30-yavas-salinimli-film-kapli-tablet__cid3560__original.jpg
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,759
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
22 yıl içtim, hem de en ağır sigaraları; filitresiz kısa camel, gouloises, gitane, habanos sonra dedim ben bunu bırakırım. 2005 Ekim Ramazanın 1. gününe son sigaramı denk getirdim. Birde yemin ettim bundan sonra ağzıma sürersem, her bir dal için 180 gün oruç tutacağım diye. O gündür maçam yemedi içmeye. Sonrada dumanından, kokusundan nefret eder oldum. Bırakmak isteyen inandığı, sevdiği bir şey üstüne bunu yaparsa iradesine yardımcı olur diye düşünüyorum.
 
Katılım
17 Ağu 2011
Mesajlar
60
1 yili geçmiş sigarayi bırakalı champix dedikleri ilaci aldim prospektusu okuyunca ertesi gun geri verdim doktor dedi zaten okudun mu diye . Nikotin bandi kullandim sakiz kullandım suan eski aliskanlik arada aklima geliyor ancak birisi yanimda kullandiginda nefret ediyorum kokudan sırf bu yüzden başlamıyor um geri. İlacı sonraki aşama olarak görmenizi öneriyorum
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ben 3-4 yıl kadar önc elektronik sigara aldım. elektroniğe başlayınca hiç sigara içmedim ve hala da içmiyorum.
Ama öncesinde en sert sigaraları sarma tütünleri içe içe fena nikotin bağımlısıymışım. Elektronik sigarada da bir sürü likit ve atomizer denemelerimden sonra likitlerin aromalarını sevmediğimiz, asıl aradığımın nikotin olduğunu farkedince sadece nikotinli nbase kullanır oldum. Atomizer olarak da içinde teli vb. kendi sardığım tamamen manual, sigara içimi şeklinde çekilen bir atomizer bulmuştum onunla devam ediyorum hatta ikinci de yedeği var, haftada bir telini değiştirip devam ediyorum.

Nikotin bağımlılığım hala geçmemiş ama, en son 12mg nikotinli likite kadar inebildim, ilk başlarda 24mg nikotinli likitle elimde emzik gibiydi, günde 2-3 kez dolduruyordum likiti şimdi bir kere likit doldurunda bir buçuk gün gidiyor. likitleri yani nbase sıvılarını 250ml şişede alıyorum 3 ay kadar gidiyor, bir sonrakinde daha az nikotinli deneyeceğim.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
kültabağı gibi kokuyor sigara içenler gerçekten sırf bu pis koku yüzünden bile bırakmaya değer
hayatım boyunca sadece 1 ay kadar içtim oda ortaokul da arkadaş zorlaması diyelim sonra da bıraktım
şimdi bazen yılda 1 içiyorum bahçe de oturup birkaç kadeh birşeyler içerken oda masada sigara içen olursa
çevremde gezdiğim hiçbir arkadaşım sigara kullanmıyor
 
Katılım
9 Mar 2012
Mesajlar
356
2013 Şubat ayın elektronik sigara ile bıraktım, sadece onunda 17 gün içtim. Çok şükür ogünden bu zamana kadar ağzıma almadım. Ben kendim bırakmaya başlarken tam emin değildim bırakacağıma ama başardım. Kendi çocuklarıma kötü örnek olmaktan kurtuldum, bağışıklık sistemim arttı, kalp ritim normale döndü. Allah yardımcınız olsun kurtulun elin oğlu para kazansın biz cefasını çocuk çocuğumuz çeksin olmaz.
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
kültabağı gibi kokuyor sigara içenler gerçekten sırf bu pis koku yüzünden bile bırakmaya değer
hayatım boyunca sadece 1 ay kadar içtim oda ortaokul da arkadaş zorlaması diyelim sonra da bıraktım
şimdi bazen yılda 1 içiyorum bahçe de oturup birkaç kadeh birşeyler içerken oda masada sigara içen olursa
çevremde gezdiğim hiçbir arkadaşım sigara kullanmıyor

En güzeli açıkcası.Bende ayda yılda 1 kere içki masasında 1-2 tane yakarım onun dışında hiç içmem.Hissedilmiyor ama gerçekten leş gibi kokuyor.İş yerinde bi kız vardı o kadar kötü kokuyordu ki yanında duramıyordum kokudan.Bildiğin kültabla yalamış gibiydi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------

Ben 3-4 yıl kadar önc elektronik sigara aldım. elektroniğe başlayınca hiç sigara içmedim ve hala da içmiyorum.
Ama öncesinde en sert sigaraları sarma tütünleri içe içe fena nikotin bağımlısıymışım. Elektronik sigarada da bir sürü likit ve atomizer denemelerimden sonra likitlerin aromalarını sevmediğimiz, asıl aradığımın nikotin olduğunu farkedince sadece nikotinli nbase kullanır oldum. Atomizer olarak da içinde teli vb. kendi sardığım tamamen manual, sigara içimi şeklinde çekilen bir atomizer bulmuştum onunla devam ediyorum hatta ikinci de yedeği var, haftada bir telini değiştirip devam ediyorum.

Nikotin bağımlılığım hala geçmemiş ama, en son 12mg nikotinli likite kadar inebildim, ilk başlarda 24mg nikotinli likitle elimde emzik gibiydi, günde 2-3 kez dolduruyordum likiti şimdi bir kere likit doldurunda bir buçuk gün gidiyor. likitleri yani nbase sıvılarını 250ml şişede alıyorum 3 ay kadar gidiyor, bir sonrakinde daha az nikotinli deneyeceğim.

Bende aylardır sadece Turkish Delight'ın Caramel Biscuit likitini içiyorum başka hiç bişi tat vermiyor.Tadı,vurumu çok hoşuma gidiyor.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
günde 2.5 (ikibıçık) paket vuran biri olarak 6 senedir tek fırt çekmedim.
üzerine 25 kilo aldım, şimdi onlarla ilgileniyorum.
sana tavsiyem konu üzerine çok konuşma, muhabbetini etme, gününü sayma.
tarih belirle, kopar gitsin.

11 sene olmuş, tamamen bağımsızım.
bağımlılıklardan kurtulun!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst