Hakimiyetini kaybeden motorcu iş yerinin camından içeri girdi

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
İstanbul'da sahil yolunda ilerleyen motosiklet sürücüsü otobüsle hafif ticari araç arasından geçmeye çalıştığı sırada sağa manevra yapan araçla çarpıştı. Motosikletin hakimiyetini kaybeden sürücü yol kenarında bulunan kapalı bir iş yerine girdi.

Kaynak: NTV

 

Ekli dosyalar

  • isyerine-motorla-girdi.jpg
    isyerine-motorla-girdi.jpg
    73.6 KB · Görüntüleme: 36,207
Moderatör tarafında düzenlendi:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bir gün doblocuya hak vereceğim aklıma gelmezdi...

Doblocu sağında otobüs olduğunu bildiği için, sağ şeridin boş olduğunu düşünerek sinyal vermeden dalmış.

Videodaki tek mağdur dükkan sahibi olmuş, kendisine çok geçmiş olsun.

Konu başlığı ereksiyon hakimiyetini kaybeden R25, dükkanı deldi olarak değiştirilmeli.

 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,151
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ticarı araç sinyal vermeden şerit değiştirdiği için şerit ihlali yapıyor. Bunun neresinde motosiklet sürücüsü hatalı ? Hepimiz filtreleme yapıyoruz zaten. Suçlu tarafın ilk söylediği şey vallahi görmedim billahi görmedim zaten.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ticarı araç sinyal vermeden şerit değiştirdiği için şerit ihlali yapıyor. Bunun neresinde motosiklet sürücüsü hatalı ? Hepimiz filtreleme yapıyoruz zaten. Suçlu tarafın ilk söylediği şey vallahi görmedim billahi görmedim zaten.

Yolda 2 şerit var, motorcu bu şeridin neresinde söyler misiniz?

Filtreleme dediğiniz şeyin trafikte cezası belli 46/2-g.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,151
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yolda 2 şerit var, motorcu bu şeridin neresinde söyler misiniz?

Filtreleme dediğiniz şeyin trafikte cezası belli 46/2-g.

Filtreme yapmayalım o zaman. Tüm araçlar şeridin ortasından gitsin. Motosiklet sürücüleri ezilsin vs. Şerit ihlalinin cezası da bellidir 56/1-a. Motorcu da sol şeritteyken sağ şeride geçmiş. Önemli olan burada ticari aracın aynasını kontrol etmesi değil midir ? Kör noktasında yaya olsa ona da çarpacakmış demek ki. Otobüs var deyip laps diye geçmek olmaz ki.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Filtreme yapmayalım o zaman. Tüm araçlar şeridin ortasından gitsin. Motosiklet sürücüleri ezilsin vs. Şerit ihlalinin cezası da bellidir 56/1-a. Motorcu da sol şeritteyken sağ şeride geçmiş. Önemli olan burada ticari aracın aynasını kontrol etmesi değil midir ? Kör noktasında yaya olsa ona da çarpacakmış demek ki. Otobüs var deyip laps diye geçmek olmaz ki.

Filtreleme hepimiz yapıyoruz ama bu legal olduğu anlamına gelmiyor.

Alın filtreleme dediğiniz şeyi yaparken başıma gelen :)

VaFMuH.jpg


Motorcu şerit çizgisinde gidiyor hocam soldan sağa filan geçmiyor.
 
Katılım
2 May 2018
Mesajlar
682
Hiç üzülmedim. Pardon, dükkan sahibine üzüldüm. Yok yok ona da üzülmedim ne de olsa söke söke alır parasını motorcudan.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2021
Mesajlar
65
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Filtrelemeden ziyade araçların ezmesini istemiyorsak mümkünse teker izlerinden giderek arabaların aynalarına bakarak şoförle göz teması kurarak geçmek en güvenlisi olur. Şoför sinyal vermeden dönmüş diğer arkadaş da dikkatsizce araya atlamış. Neyse ki kimseye birşey olmamış.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Her ikisi de hatali bana gore.

- Doblo surucusu bildigimiz doblo iste; "yollar benim ben dobloyum sinyale gerek yok ne bakcam aynaya". Gormedim vallahi gormedim. Bakmadin ki aynaya, baksan gorursun, adam kor noktada bile degil tam aynanin gorus acisinda.

- Motosiklet surucusu de doblo oldugunu farketmedigi icin hatali. Ben olsam kornaya bir dokunurdum girmeden once, sonucta otobusun onunden yaya da cikabilirdi sola dogru.

Bu arada Istanbul'da bir cok yolda bisikletler ve otomobil suruculeri icin tabelalar var, seridi paylas diye. Motosiklet yerine bisiklette olabilirdi burada ve doblo surucusu 100% haksiz olurdu ve bisikletli hizli hareket edemeyecegi icin altina alirdi.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,151
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Filtreleme hepimiz yapıyoruz ama bu legal olduğu anlamına gelmiyor.

Alın filtreleme dediğiniz şeyi yaparken başıma gelen :)

https://i.hizliresim.com/VaFMuH.jpg

Motorcu şerit çizgisinde gidiyor hocam soldan sağa filan geçmiyor.

Anladım. Ticari araç sürücüsünün sinyal vermeden şerit ihlali yapması illegal ama sorun teşkil etmiyor sanırım :queen: Demek ki neymiş ? Filtreleme yapmıyoruz. Yaparsak ezilme veya çarpılma riskin alarak yapüürüz arkedeşler :thumleft:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Daha bi kaç gün önce beyaz eşya yetkili servisi olan bir doblocu biçiyordu beni.

Çoğunluğu böyle..

Ama motorun geçebileceği her yerden geçme hakkına sahip değiliz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------

Anladım. Ticari araç sürücüsünün sinyal vermeden şerit ihlali yapması illegal ama sorun teşkil etmiyor sanırım :queen: Demek ki neymiş ? Filtreleme yapmıyoruz. Yaparsak ezilme veya çarpılma riskin alarak yapüürüz arkedeşler :thumleft:

Aynen öyle hocam :) motorcu arkadaş en azından korna ile ikaz etseymiş bu durumu yaşamayabilirdi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:58 ----------

Eldiven olmasaydı...

Sağlık için maske, mesafe, ekipman :)

 
Katılım
20 Haz 2017
Mesajlar
146
Her iki tarafta suçlu. Bunu motosiklet kullanan, kullanmayan herkes anlar. Burda takıldıgım kısım ise motosiklet kullanan herkes o boşluğu değerlendirirdi. İstanbul da günün yarısı motosiklet kullanan biri olarak gözlemlediğim; yüksek cc enduro lar haric her motosiklet kullanıcısı bulduğu her boşluğa girmeyi deniyor. Eminim ki enduro lar da motorun büyüklüğünden giremiyolardır aksi taktir de onlar da şüphesiz o tarz bi boşluğu değerlendirir. İstanbul da gözlemledigim bu . Anlaşılan forumda ki kitle istanbulda yaşamıyor ki R25 LİYİ YADIRGAMIŞ.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Her iki tarafta suçlu. Bunu motosiklet kullanan, kullanmayan herkes anlar. Burda takıldıgım kısım ise motosiklet kullanan herkes o boşluğu değerlendirirdi. İstanbul da günün yarısı motosiklet kullanan biri olarak gözlemlediğim; yüksek cc enduro lar haric her motosiklet kullanıcısı bulduğu her boşluğa girmeyi deniyor. Eminim ki enduro lar da motorun büyüklüğünden giremiyolardır aksi taktir de onlar da şüphesiz o tarz bi boşluğu değerlendirir. İstanbul da gözlemledigim bu . Anlaşılan forumda ki kitle istanbulda yaşamıyor ki R25 LİYİ YADIRGAMIŞ.

Turkce onemli. "forumda ki kitle" yerine "forumdaki buyuk bir cogunluk" yazsaydiniz daha anlamli olurdu, bahsetmek istediginiz buysa. Yorumlarin tamamini okumussaniz benim "ben olsam araya girmeden once kornaya dokunurdum" ibaremin yadirgamama oldugunu farkederdiniz, ki ben de o aralara giriyorum gun icerisinde.
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,526
Motosikleti
K 1600 GTL
Burada doblo suçlu diyorsanız lütfen motorsiklet kullanmayın.Böyle motorsiklet kullanan arkadaş burada olmasa başka bir yerde gene patlar. Motorsikletin yaptığı filtreleme filan değil aracın sağından geçmeye çalışıyor. Takip mesafesi hakgetire, Otobüsle arasına güvenlik balonu koymuyor otobüsün önünden bir yaya atlasa napabilir. Burda gerçekten motorcuyu suçsuz görüyorsanız kendiniz ve çevreniz için lütfen motosiklet kullanmayın.....
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
kafalar iyi sanırım gencler.

Emniyet şeridinden gidiyoruz ya da filtreleme denen şeyi hepimiz yapıyoruz diye bunların dogru oldugu anlamına gelmez.

Burada doblonun suclu olması için otobüsle carpısması gerekirdi o zaman "sinyal vermeliydi" masalını anlatırsınız.

şeritten bile gitmeyen yırtık don gibi aradan cıkan motorcu ıcın bosuna savunmayın yani. Sanki araç sinyak verse motorcu "aa sinyal veriyor insan gibi şeritten süreyim kurallara uyayım" diyecek.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
iki tarafında suçu var, ben mi yanlış hatırlıyorum acaba, bir aracı sollar iken hızımız onun hızından belli bir miktar kadar fazla olmalı.. hele ki neredeyse durmuş bir aracı sollar iken 20 km üzerinde bir hız ile sollama yapmak çok tehlikeli.. kapı açabilir, manevra yapabilir ve kaza kaçınılmaz olur.

motosiklet kullanıcısı olarak tabi ki trafiğe takılmayıp aralardan geçeceğiz ama sürücü ne alemdedir diye bakmak lazım ve kornaya basmakta yarar var, kornaya hızlı şekilde bas çek yapmaya elinizi alıştırın.. böyle kornaya tık ettirip çekin ki fark etsinler, çok extrem durum olmadıkça bu anlık kornaya bas çek yapmanız fark edilmek için yeterlidir ve rahatsızlık vermez.

evet: kaza yapan bu motorcu korna kullansa kaza olmayacaktı, doblocu artık her zamanki halimiydi yoksa sadece o anlık mı dalgınlığına geldi bunu bilemem ama sonuç belli, motorcu abimiz korna çalmadığı için kendini fark ettiremedi..

ve şöyle bir durum var, ben yol istemek için korna çalmam, boşluk var ise geçerken korna çalarım ki adam önüme kırıp beni düşürmesin..

not: göz teması kuramadığım sürücülerin yanından geçerken korna çalarım, yani beni gören sürücünün yanından geçerken kornaya gerek yok, trafikte herkes bunalmış durumda, gerginliği yükseltmenin anlamı yok... yol vermek isteyen benim korna çalmamı beklemeden yol veriyor zaten.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Çok gereksiz bir kaza olmuş... Sahil yolu deyince de ben Haliç kıyısı anlamam yani, Boğaziçi veya Marmara Denizi sahili anlarım (Sarayburnu - Yeşilköy veya Caddebostan - Kartal falan...)
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
2 suçlu denk gelince işte böyle oluyor.ama minibüscü yerinde kim olsa otobüsü geçince kendini oraya atardı zamanlama çok kötü denk geldi.acele etmese arkadaş sorun olmicaktı ama boşa demiyoruz r25 deler camıda deldi gördüğünüz gibi buda kanıtı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst