- Konu Yazar
- #141
Arkadaşlar
bu başlıkta yazılan her cevabı kelimesi kelimesine okudum. Tekrar bazı şeyleri açığa kavuşturmak istiyorum. Ben toplumumuzdaki bireylerin büyük bir çogunlugunun kurallara uymadıgını, her fırsatta yalan soylediğini, hırsızlık yaptıgını, bankada postanede hastanede çarşıda pazarda trafikte ıvırda zıvırda sıra kültürünü bozarak diğerlerinin hakkını yediğini, iş ahlakının çok zayıf oldugunu söylemek istedim. İktidardaki A partisinin B partisinden pek farklı olmadıgını, çünkü bizi yonetenlerin toplumumuzun aynası oldugunu belirtmek istedim.
Bunları söylerken "yahu nasıl oluyor aklım almıyor? bunu bana nasıl yaparlar?" kafasında hiç değilim. İnsanımızın neden boyle oldugunun cevaplarını da aramıyorum. Sebebi açık net. psikolijik nedenleri, sosyal nedenleri hatta belki genetik nedenleri de var elbet.
Yani 7 sayfa konuştuk şu konuyu, bazılarımız bu duruma mantıklı sebepler ortaya koyarak "insan doğası bu" tarzında yaklaşmışsınız. Ne yani şimdi toplumuzdaki çarpıklıklara haklı sebepler bulmaya çalışarak, onları meşru mu sayacagız?
Biz avcı toplayımıyız? orman kanunlarına gore mı hareket edeceğiz? Herkes kendinden zayıf olanı ezsin, daha az zeki olanı dolandırsın, safların hakkını yesin. ondan sonrada insan dogası bu. afedersiniz de tüküreyim boyle dogaya.
ülkede asgari ücretli çalışandan, en tepedeki cumhurbaşkanına kadar herkes bı fırsat bulsam da indira gandi yapsam derdinde. sonra hep beraber cuma namazında omuz omuza namaz kılalım. şükredelim şükredelim şükredelim.
Yurtdışında bir süre yaşayınca daha güzel anlıyor insan. Karşılaştırma yapabiliyorsun. Amerikayı filmlerde izleyip amk kafirleri her boku yiyorlar diyorsun, ama kurguyu değil gerçeği görünce anlıyorsun adamların refah düzeyinin neden yüksek oldugunu. İşlerine bakıyorsun hepsi çalışkan. Hırsızlık yok. yolsuzluk yok. sosyal hayatta yargı yok, infaz yok. yalan yok dolan yok.
Sonra geliyorsun canım memleketime bismillah demeden taksici seni kazıklamaya çalışıyor. Tamam abicim anladım ben akıllı olacam, tedbirli olacam da kazıklanmayacam. Bu nedir arkadaş her saniye tetikte ol, ona dikkat buna dikkat cephe de savaş mı veriyoruz?
E bizim onlardan neyimiz eksik? Ben diyorum ki lafla peynir gemisi yürümüyor. Türk milleti zeki evet, hatta haddinden fazla zeki, ama çalışkan değil işte sıkıntı o. ülkede herkes o kadar zeki ki, herkes birbirini *ikmenin derdinde.
Beyler bayanlar herşey farkındalık ile başlar. Kabul etmemiz gereken bazı gerçekler var.
-Din kullanılarak haklarımız gasp ediliyor.
-ibadet etmen(Allaha borçllarını ödemen) seni iyi bi insan yapmıyor.
-çalışkan falan değiliz, iş ahlakımız çok bozuk.
-bir insan sırf zayıf oldugu için, iyi bi insan değildir.
-Yaşlılara sırf yaşlı oldugu için saygı gösterilmez. (yardım edilir orası ayrı) adam köyde eşşeğe halleniyor, toplum içinde yaşlıya saygı kalmadı. Adam 70 yaşına gelmiş hayatı boyunca çoluguna cocuguna eziyet etmiş, eşini aldatmış yemediği nane kalmamış. adam şeytanın vücut bulmuş hali, neymiş efendım ben ona amca diyecekmişim. Hadi lan ordan amcaymış.
Beyler bayanlar uzun lafın kısası, toplumsal bir reform şart.
kalın sağlıcakla.
bu başlıkta yazılan her cevabı kelimesi kelimesine okudum. Tekrar bazı şeyleri açığa kavuşturmak istiyorum. Ben toplumumuzdaki bireylerin büyük bir çogunlugunun kurallara uymadıgını, her fırsatta yalan soylediğini, hırsızlık yaptıgını, bankada postanede hastanede çarşıda pazarda trafikte ıvırda zıvırda sıra kültürünü bozarak diğerlerinin hakkını yediğini, iş ahlakının çok zayıf oldugunu söylemek istedim. İktidardaki A partisinin B partisinden pek farklı olmadıgını, çünkü bizi yonetenlerin toplumumuzun aynası oldugunu belirtmek istedim.
Bunları söylerken "yahu nasıl oluyor aklım almıyor? bunu bana nasıl yaparlar?" kafasında hiç değilim. İnsanımızın neden boyle oldugunun cevaplarını da aramıyorum. Sebebi açık net. psikolijik nedenleri, sosyal nedenleri hatta belki genetik nedenleri de var elbet.
Yani 7 sayfa konuştuk şu konuyu, bazılarımız bu duruma mantıklı sebepler ortaya koyarak "insan doğası bu" tarzında yaklaşmışsınız. Ne yani şimdi toplumuzdaki çarpıklıklara haklı sebepler bulmaya çalışarak, onları meşru mu sayacagız?
Biz avcı toplayımıyız? orman kanunlarına gore mı hareket edeceğiz? Herkes kendinden zayıf olanı ezsin, daha az zeki olanı dolandırsın, safların hakkını yesin. ondan sonrada insan dogası bu. afedersiniz de tüküreyim boyle dogaya.
ülkede asgari ücretli çalışandan, en tepedeki cumhurbaşkanına kadar herkes bı fırsat bulsam da indira gandi yapsam derdinde. sonra hep beraber cuma namazında omuz omuza namaz kılalım. şükredelim şükredelim şükredelim.
Yurtdışında bir süre yaşayınca daha güzel anlıyor insan. Karşılaştırma yapabiliyorsun. Amerikayı filmlerde izleyip amk kafirleri her boku yiyorlar diyorsun, ama kurguyu değil gerçeği görünce anlıyorsun adamların refah düzeyinin neden yüksek oldugunu. İşlerine bakıyorsun hepsi çalışkan. Hırsızlık yok. yolsuzluk yok. sosyal hayatta yargı yok, infaz yok. yalan yok dolan yok.
Sonra geliyorsun canım memleketime bismillah demeden taksici seni kazıklamaya çalışıyor. Tamam abicim anladım ben akıllı olacam, tedbirli olacam da kazıklanmayacam. Bu nedir arkadaş her saniye tetikte ol, ona dikkat buna dikkat cephe de savaş mı veriyoruz?
E bizim onlardan neyimiz eksik? Ben diyorum ki lafla peynir gemisi yürümüyor. Türk milleti zeki evet, hatta haddinden fazla zeki, ama çalışkan değil işte sıkıntı o. ülkede herkes o kadar zeki ki, herkes birbirini *ikmenin derdinde.
Beyler bayanlar herşey farkındalık ile başlar. Kabul etmemiz gereken bazı gerçekler var.
-Din kullanılarak haklarımız gasp ediliyor.
-ibadet etmen(Allaha borçllarını ödemen) seni iyi bi insan yapmıyor.
-çalışkan falan değiliz, iş ahlakımız çok bozuk.
-bir insan sırf zayıf oldugu için, iyi bi insan değildir.
-Yaşlılara sırf yaşlı oldugu için saygı gösterilmez. (yardım edilir orası ayrı) adam köyde eşşeğe halleniyor, toplum içinde yaşlıya saygı kalmadı. Adam 70 yaşına gelmiş hayatı boyunca çoluguna cocuguna eziyet etmiş, eşini aldatmış yemediği nane kalmamış. adam şeytanın vücut bulmuş hali, neymiş efendım ben ona amca diyecekmişim. Hadi lan ordan amcaymış.
Beyler bayanlar uzun lafın kısası, toplumsal bir reform şart.
kalın sağlıcakla.