Turkiyede neden insanlar surekli birbirini kazikliyor?

Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Köpek öldürmekle bitmez... (mecazen! Köpek öldürülür mü lan?!)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Ben sizi hiç makul görmüyordum, onun için şaşırmadım da. Mesela, "Evet, açıktan kınamalıydılar" diyememeniz de şaşırtmadı.

Makul dan kastım bu idi sui-zan. Bak herkes kınamış ve gerekeni söylemiş. Ama senin gözlük penceresi tek noktaya baktığı için sadece oradakileri görüyorsun...

https://www.milliyet.com.tr/siyaset/3-saldiriya-tepki-yagdi-6407232


Zaten beni makul görme beni tanımıyorsun ha bire hiç yazmadığım şeyler için karnından konuşuyorsun.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Ben verdiğiniz linkte iki iktidar partisi genel başkanına, içişleri bakanına, tüm milletin cumhurbaşkanına ait bir mesaj görmedim. Diğerlerinin benim için çok anlamı yok. Malum, gün geliyor "onların dediği partiyi bağlamaz" oluyor. Var ve benim gözümden kaçmışsa affola.
 
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
76
Çünkü ülkedeki müslümanlık sözde kaldı artık. Adama sorsan elhamdülillah müslümanım der. Ama kötü mal kakalar, yolsuzluk yapar, hırsızlık yapar, ticaret ahlakına uymaz. Ülkemizdeki çoğu insanın kalbi mühürlenmiş malesef. Bu saatten sonra düzeleceğini ümit etmiyorum. Tek çıkar yolu kendimiz uyanık olacağız.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Tanıdığım birçok gerçek dini bütün insan var. Gayet ahlaklı insanlar. Esas sorun dini kullanarak çıkar elde etmeye çalışan güruh. Samimi müslümanlar bu insanları aralarında barındırdığı sürece zan altında kalmaya devam edecekler.

Bir de ülkedeki tüm insanları müslüman sanmak gibi bir yanılgı içerisindeyiz. Maalesef saf müslüman toplasan yüzde yirmi bile çıkmaz. Kimse neye inandigini neye hizmet ettiğini bile bilmiyor. Ya varsa diyerek aman yaratıcıya karşı cikmayalim ki ahirette yanmayalim şiarı ile hareket eden milyonlarca insan var. Alayı deist ama farkında değiller.

Din içinde de çelişkiler var ama onu göt korkusu nedeniyle yazamıyorum. En basitinden tövbe ettiğin zaman tüm günahların silinmesi olayı. Adam her haltı yiyip bir cumaya gidiyor, bir tövbe ediyor TAKKADANAK başa döndüğünü sanıyor. Bana göre çok yanlış.

Geçen samimi arkadaşımla sohbet ederken tek çıkar yolun evrensel değerleri benimsemek olduğunu yazdım. S....m evrensel değerleri dedi.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Çünkü bizi sadece devlet denetliyor. Misal Amerika'dan örnek. Arkadaşın patronu sevgilisi ile Amerika'da, restorantta yağlı zeminde düşüp kalçasını kırıyor. Mahkemede 2.000.000 $ tazminat kazandı. Türkiye'de olsa haksız zenginleşme diye red edilir. Zannımca Amerika'da bu yüzden herkes birbirinin açığını arıyor, tazminat davasına maruz kalmamak için işini olması gerektiği gibi yapıyor diye düşünüyorum. Yoksa bu adamlar dünyanın en namuslu insanları değil herhalde.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Tanıdığım birçok gerçek dini bütün insan var. Gayet ahlaklı insanlar. Esas sorun dini kullanarak çıkar elde etmeye çalışan güruh. Samimi müslümanlar bu insanları aralarında barındırdığı sürece zan altında kalmaya devam edecekler.

Bir de ülkedeki tüm insanları müslüman sanmak gibi bir yanılgı içerisindeyiz. Maalesef saf müslüman toplasan yüzde yirmi bile çıkmaz. Kimse neye inandigini neye hizmet ettiğini bile bilmiyor. Ya varsa diyerek aman yaratıcıya karşı cikmayalim ki ahirette yanmayalim şiarı ile hareket eden milyonlarca insan var. Alayı deist ama farkında değiller.

Din içinde de çelişkiler var ama onu göt korkusu nedeniyle yazamıyorum. En basitinden tövbe ettiğin zaman tüm günahların silinmesi olayı. Adam her haltı yiyip bir cumaya gidiyor, bir tövbe ediyor TAKKADANAK başa döndüğünü sanıyor. Bana göre çok yanlış.

Geçen samimi arkadaşımla sohbet ederken tek çıkar yolun evrensel değerleri benimsemek olduğunu yazdım. S....m evrensel değerleri dedi.

Öyle takkadanak bir tövbeyle günahlarının affolacağını sananın vay haline.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
kısaca
1.si mala tapıyoruz insana değil
2.müslümanız ama sözde 80 milyonluk ülkede toplasan 20 milyon müslüman çıkmaz.
3.ahlak olmayınca ne din ne ırk fark etmiyor malesef oda yok.
sonuç yok allah yok ama lafta herşey var
 
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
213
Bende de tam tersi. Bugüne kadar motosiklet ve araba 10 a yakın araç aldım sattım. Kiralık evlerde kaldım, ev aldım bir tane üç kağıt adama denk gelmedim. Allah razı olsun hepsi ne dediyse öyle çıktı.
Ha esnaflarda çok yamuk esnaf tanıdım. Esnaflarımız gerçekten sıkıntılı. Konuştuklarının çoğu yalan kalanı şüpheli sözlerinde Durmuyorlar. Çoğu malını satana kadar dürüst görünür bir sıkıntı olunca seni tanımaz kabalaşır.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Okullarda degerler egitimi diye birsey vardir. Belli basli insani, vicdani, milli ve manevi degerlerin kazandirilmasi icin. teoride de uygulamada da hicbir ise yaramaz malesef.

yerde ekmek gorunce, 3 kere opup yuksek bir yere koyariz. ama elma gorsek tekmeyi basabiliriz. ekmek te, elma da gida olmasina ragmen, bir tanesine kutsal muamelesi yapariz. ekmegin kutsalligi degerler egitimine ornektir.

bir arap kurani kafasinin altina yastik gibi koyup uyuyabilir, biz yapamayiz. bunun gibi bircok ornek vardir degerler egitimine ornek.

bazi kazanilmis degerlere baktigimiz zaman, bu degerlerin korku temelli oldugunu goruruz.
aclik korkusu-kutsal ekmek
gunah korkusu-kurani kerime saygi
yaslilikta yalnizlik korkusu-anne baba yalniz birakilmaz vs vs..

baktigimiz zaman toplumumuzda korkunun yeri cok buyuk. Allah korkusu, baba korkusu, ogretmen korkusu, ve bir cogu..

gel gelelim, carl-gustav jung der ki, ilkel toplumlarin kurallarini, yonetim bicimlerini,herseyini duygular belirler. korku gibi. ama gelismis toplumlar duygulariyla degil mantigiyla hareket eder.

bu sebepten dolayi bizim toplumsal bircok alanda reformlara ihtiyacimiz var.

degerler egitimi icin ekmek kutsalligi yerine, caliskanligin, durustlugun ve her ne sebeple olursa olsun hirsizlik yapmamanin, insanlara saygili olmanin kutsalligi ogretilmeli.

iste o zaman toplumuzdaki etik disi davranislar azalacaktir. iste o zaman bizi yonetenleri duygularimizla degil, mantigimizla sececegiz.

japonyanin is ahlaki, durustlugu ve caliskanligi gokten inmedi. degerler egitimini duzgun yaptiklari icin zamanla olustu.

hepinize saygilar
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Bizde iki değer var: Yerli ve milli. Onun da ne olduğunu iktidar belirliyor.

Yanlışın var ne zaman birileri yerli ve milli olur ise halk onu iktidara getiriyor bu özelliğini kaybettiği anda da yok olup gidiyor. Yerli ve milli olamayanlar sadece hayal görüyor...
Atatürk yerli milli dedi millet ikna oldu
İnönü yerli milli dedi devam edebildi
Menderes ikna etti
Ecevit ikna etti
Demirel ikna etti
Özal ikna etti
Erbakan ikna etti
Tayyip ikna etti..

Kimi yaptı kimi yapamadı kimi yalan söyledi kandırdı kimi samimiydi anlaşılmadı..

Ama sonuçta millet ne ister ise o oluyor
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Hani şu çocuk sahibi ama kısır olduğu için askere gitmeyen oğlu olan ve tayfası değil mi?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Topraklarımızda can vermiş atalarımızın; sözleri, deyimleri, bu topraklardaki kabul gören davranış biçimi hakkında yeterli ipucu veriyor.

"Üzümünü ye, bağını sorma"

"Köprüyü gecene kadar ayıya dayı de"

"Nerde beleş, oraya yerleş"

"Salla başını, al maaşını"

"Bal tutan parmağını yalar"

"Aş buldun giriş, iş buldun sıvış"

"Hısım hısıma bir kısım daha fazla sokar"

"Hemşeri hemşeriyi gurbette s*kermiş"

"Acıma yetime, döner koyar g*tüne"
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Yanlışın var ne zaman birileri yerli ve milli olur ise halk onu iktidara getiriyor bu özelliğini kaybettiği anda da yok olup gidiyor. Yerli ve milli olamayanlar sadece hayal görüyor...
Atatürk yerli milli dedi millet ikna oldu
İnönü yerli milli dedi devam edebildi
Menderes ikna etti
Ecevit ikna etti
Demirel ikna etti
Özal ikna etti
Erbakan ikna etti
Tayyip ikna etti..

Kimi yaptı kimi yapamadı kimi yalan söyledi kandırdı kimi samimiydi anlaşılmadı..

Ama sonuçta millet ne ister ise o oluyor

Hııı, aynen.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
buraya birkac ilginc bilgi birakayim, yalniz detaylica arastirmadan linç baslatmayin.

Bircogumuzun aksine, Osmanli zamaninda Turkler hor gorulur, Turklere cingene muamelesi yapilir, devlet kapisinda is verilmezdi. Gercek anlamda bircok uzman tarihcinin ortak gorusu sudur: Osmanli Turk devleti degil.(google da kis bir arastirma yaparak bununla ilgili kaynaklara ulasabilirsiniz.) Bu hazmetmesi kolay bir durum degil. Hatta keske bilmeseydim turunde bir gercek. tokat gibi carpan bir gercek.

Bu pencereden baktigimizda, Ataturk un yaptigi isin ne denli onemli oldugunu anliyoruz. Ataturk un neden bu dunyada gelmis gecmis en onemli liderlerden biri oldugu daha iyi anliyoruz. Eger basarili olamasaydi, suan Turk kelimesi tarih sahnesinde olmayacakti bile. Mogol kelimesi bize ne ifade ediyorsa, Turk kelimesi de onu ifade edecekti. uzak.

Ataturk kurtulus mucadelesi ile 1000 yillik Turk yurdunu dusmanlardan temizlerken, ayni zamanda Turk kelimesini tarih sahnesine geri getirdi.

Tabiki yuzyillarca hor gorulmuslugun, asagilanmisligin etkilerini silmek kolay degildi. Turklerin gercek benliginin, ozguveninin geri gelmesi icin, tarih sahnesinde hic olmamis capta bir Turkculuk akiminin baslamasi gerekiyordu. Ataturkun her soyleminde zaten bunun izlerini goruruz.

-Turk milleti zekidir caliskandir
-Muhtac oldugun kudret damarlarindaki asil kanda mevcuttur. gibi gibi..

Dostlarim, Ataturk te bir insandir hatalar da yapmistir. Lakin, Ataturku birakin diger politikacilarla karsilastirmayi, onlarla ayni cumle icinde gecirmeye tenezzul eden kör cahildir. Hele ki, Ataturke dil uzatan insan musveddesi hirsiz politikacilara tapanlar, ya kör cahil ya da kansizdir.

sunu diyebilirsiniz: kardes, yazdin yazdin da konuyla ne alakasi var? alakayi anlayan anlar zaten.

sozlerimi Ataturk un en sevdigim cumlelerinden biriyle noktalayacagim:
"Ülkesini en cok seven, isini en iyi yapandir"

kalin saglicakla.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
buraya birkac ilginc bilgi birakayim, yalniz detaylica arastirmadan linç baslatmayin.

Bircogumuzun aksine, Osmanli zamaninda Turkler hor gorulur, Turklere cingene muamelesi yapilir, devlet kapisinda is verilmezdi. Gercek anlamda bircok uzman tarihcinin ortak gorusu sudur: Osmanli Turk devleti degil.(google da kis bir arastirma yaparak bununla ilgili kaynaklara ulasabilirsiniz.) Bu hazmetmesi kolay bir durum degil. Hatta keske bilmeseydim turunde bir gercek. tokat gibi carpan bir gercek.

Bu pencereden baktigimizda, Ataturk un yaptigi isin ne denli onemli oldugunu anliyoruz. Ataturk un neden bu dunyada gelmis gecmis en onemli liderlerden biri oldugu daha iyi anliyoruz. Eger basarili olamasaydi, suan Turk kelimesi tarih sahnesinde olmayacakti bile. Mogol kelimesi bize ne ifade ediyorsa, Turk kelimesi de onu ifade edecekti. uzak.

Ataturk kurtulus mucadelesi ile 1000 yillik Turk yurdunu dusmanlardan temizlerken, ayni zamanda Turk kelimesini tarih sahnesine geri getirdi.

Tabiki yuzyillarca hor gorulmuslugun, asagilanmisligin etkilerini silmek kolay degildi. Turklerin gercek benliginin, ozguveninin geri gelmesi icin, tarih sahnesinde hic olmamis capta bir Turkculuk akiminin baslamasi gerekiyordu. Ataturkun her soyleminde zaten bunun izlerini goruruz.

-Turk milleti zekidir caliskandir
-Muhtac oldugun kudret damarlarindaki asil kanda mevcuttur. gibi gibi..

Dostlarim, Ataturk te bir insandir hatalar da yapmistir. Lakin, Ataturku birakin diger politikacilarla karsilastirmayi, onlarla ayni cumle icinde gecirmeye tenezzul eden kör cahildir. Hele ki, Ataturke dil uzatan insan musveddesi hirsiz politikacilara tapanlar, ya kör cahil ya da kansizdir.

sunu diyebilirsiniz: kardes, yazdin yazdin da konuyla ne alakasi var? alakayi anlayan anlar zaten.

sozlerimi Ataturk un en sevdigim cumlelerinden biriyle noktalayacagim:
"Ülkesini en cok seven, isini en iyi yapandir"

kalin saglicakla.

Kayı boyu zaten türk değildir ki Osmanlı Türk olsun değil mi. Selçuklularda türk değildir. Türkler Anadolu'da herkesten habersiz kimseye görünmeden yer altın da yaşarlarmış. Kurtuluş savaşı esnasında birden ortaya çıkmışlar. Daha önce yaşayanlar ise bir anda kaybolmuş Anadolu topraklarından...Bu tarihçiler bizi hep aldatıyor..hain bunlar
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Kayı boyu zaten türk değildir ki Osmanlı Türk olsun değil mi. Selçuklularda türk değildir. Türkler Anadolu'da herkesten habersiz kimseye görünmeden yer altın da yaşarlarmış. Kurtuluş savaşı esnasında birden ortaya çıkmışlar. Daha önce yaşayanlar ise bir anda kaybolmuş Anadolu topraklarından...Bu tarihçiler bizi hep aldatıyor..hain bunlar

1- yazdiklarimi gercekten okudunuz mu?
2- yazdiklarimi gercekten okuyup anladiniz mi?
3-okuyup anlayip "acaba hakli olabilir mi diyip" minik te olsa bi arastirma yaptiniz mi?

yaptiysaniz baska bir postta bu konuyu gercek tarihi belgeler uzerinden tartisalim. Aksi taktirde bu size yonelik ilk ve son mesajim olacak. Benim bu forumda yazma ve okuma amacim ucuz kalitesiz laf dalaslari degil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst