%30 tasarruf için uzun yolda hızınızı 80 yapin

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
minder almayı düşünüyorum sırf o yüzden depo biraz ağrı yapıyor :D
Sormayın. Benimki hiç uygun değil yatmak için :)

Şahsen otobanda hız limitinin 15 km üstünde gidiyorum, ceza almayacak şekilde :) daha hızlı gidince hız cezası riski ciddi oranda artıyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,030
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Aslında otobanda giderken oturmak yerine motosikletin üzerine yatsanız, en az %20 daha verim alırsınız. Ciddiyim...

Doğrudur, ben otobanda 140 ile giderken yattığımda aynı gaz ile 150-155 gidebiliyordum. (Önde gelen rüzgarı göğsümün yarısına kadar kesen bir siperlik var...)
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Sırt çantaları bende biraz irice biri 70lt diğeri 15lt :D bana ince minder en ideal çözüm :D
 
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
1,000
KTM 390 ile 80kmh ortalama tüketim 3,7 iken 95kmh ortalama 3,2 ve 120kmh ortalama 4.0

Motosikletin karakterine göre değişir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
4 Mar 2020
Mesajlar
501
80 km/s hızla şehirlerarası yolda gitmenin daha tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Kamyoncuların çoğu zaten hız kontrolü olmayan yerleri bildikleri için yardırarak gidiyorlar. Varsın 3-5 fazla yaksın.
 
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
94
Eğer trafiğin ortalama akış hızı 100 ise ve siz 80 ile gidiyorsanız , oluşabilecek ekstra durumlara karşı bir esneklik göstermeniz mümkün olmayabilir. Aynı şey ortalama trafik hızı 100 olan bir trafikte 150 ile gitmek için de geçerli. Ortalama trafik hızından %5-%10 daha hızlı olmak görünürlüğünüze katkıda bulunacağı gibi ve özellikle uzun yolda dikkatinizin dağılmasını engeller diye düşünüyorum. Yakıt tüketimi tek parametre olarak düşünülmemeli.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
ben bu sene izmire giderken 20 lt benzin ile tam 465 km yol yaptım.Bu benim için rekordu çünkü max. 390 felan yapıyordum. hızımda 80-90 km arasıydı. Bu tabir sanırım tüm araç sınıflarında geçerli
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,030
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bazen 5000 d/d ile 110 km/h olabiliyor.

Olabilir, hem takometre çok hassas değil hem de ekipmansız 100kg 1,90m kalıptayım; o yüzden benim için bu ölçü biraz daha aşağıda kalabilir :) Bir de dümdüz eğimsiz yolda denemek lazım; eğim sonuçları saptırır. +/- %5 iyi bir hata payı :)
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
80 km/s hızla şehirlerarası yolda gitmenin daha tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Kamyoncuların çoğu zaten hız kontrolü olmayan yerleri bildikleri için yardırarak gidiyorlar. Varsın 3-5 fazla yaksın.
Yoluna göre değişiyor. Bazı yollarda 80 km/h sabit guvenli oluyor. Ayna kontrolü şartıyla. Bazı yollarda 80 km/h sağ şeritte bile rahatsız edilmeye neden olabilir. Hızınız bir yana aynada bazen tehlike geliyorum der. O zaman ya yoldan uzaklaşmak ya da gaz açarak hızlanmak uzaklaşmak gerekebiliyor.
Bir keresinde otobanda zincirleme trafik kazasının içinde kaldım. 7-8 araç birbirine girdi. Emniyet şeridine kaçarak savrulan araçlardan kurtulmustum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bende Toyota Yaris var, 1000cc motor ile zamanında piyasada en az yakan benzinli arabalardandı.
İstanbulda e5 yolunda 80km/saat hız sınırında gidersem ortalama tüketim göstergesi 5litre/100km gösteriyor. Otobana çıkıp 120 ile gidersem 6.5 oluyor çünkü 120 ile giderken 4bin devri geçiyor, habire yüksek devirde gitmekten çok yakıyor. Otobanda sakin sakin 90'la gitmek en iyisi ki 90'la bile benim araba 3bin devir yapıyor, yani uzun yola çıkmalık değil şehiriçi arabası bu aslında.

opel corsa ile aynı motor olanalrdan sanırım . Sizinki istisna hocam tuketım rekoru sızın araclarda zaten
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
nc ile uzun yolda bende onu test etmiştim.fakat arabada 80 ile gitmek bir nebze katlanılir da motorda hem sıkıcı hem de trafigin genel hızından yavas kalındığı icin tehlikeli

hocam hız lımıtı motosıklete 80 zaten yavas kalınca tehlıke artmaz azalır. Ama terörıstın biri sizi sıkıstırırsa 100lede sıkıstırır 150 ılede sıkıstırır motoru yavas kullanmak gereklı 2 teker sonucta kaporta da yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

Radar fln ceza yemedinizmi hiz sınırı 80 zaten

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:35 ----------

benim motor için konuşayım muğladan ankaraya 85 km hızla gitmem ile dönüşte 120 130 yaparak dönmem arasında 3 lt anca fark oldu.

Radar kadar ceza yemedinizmi hiz sınırı 80 zaten. Birde ayarlarınız da sıkıntı olabilir daha çok tasarruf edilmesi gerekirdi
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst