%30 tasarruf için uzun yolda hızınızı 80 yapin

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
110 ile gitmekle 80le gitmek arasinda dizel otomobilde %30 tasarruf ettiğimi tespit ettim. Bazı 200cc ve üstü motorlarda da benzer tasarruf elde edilebilir diye düşünüyorum. Zaten uzun yolda 80 yeterli oluyor beni geçen araclara kırmızı yanınca yetisiyorum onuda farkettim. Sonuç olarak 80 km hız yapan 100cc motor bile yeterli ülkemiz şartlarında onu da anladım tecrubelerimle. Şirket aracı olduğundan motora ara sıra biniyorum ama aranızda 80le şurup pompada tüketim ölçüp kiyaslamayi yapabilen arkadaşlar varsa motosiklette en az %25-30 tasarruf çıkar tahminimce CC ye göre 110ile 80le gitmek arasinda
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bende Toyota Yaris var, 1000cc motor ile zamanında piyasada en az yakan benzinli arabalardandı.
İstanbulda e5 yolunda 80km/saat hız sınırında gidersem ortalama tüketim göstergesi 5litre/100km gösteriyor. Otobana çıkıp 120 ile gidersem 6.5 oluyor çünkü 120 ile giderken 4bin devri geçiyor, habire yüksek devirde gitmekten çok yakıyor. Otobanda sakin sakin 90'la gitmek en iyisi ki 90'la bile benim araba 3bin devir yapıyor, yani uzun yola çıkmalık değil şehiriçi arabası bu aslında.
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
324
Nc 750x dct ile ş.içi iki kişi işe git gel 3.8lt ile 4.0 arası,tek kişi ş.arası 80-110 km ile 2.9 ile 3.2 arası tüketimim oluyor.Seviyorum bu NC yi ben.
 
Katılım
10 May 2015
Mesajlar
519
Motosikleti
Suzuki burgman 200
nc ile uzun yolda bende onu test etmiştim.fakat arabada 80 ile gitmek bir nebze katlanılir da motorda hem sıkıcı hem de trafigin genel hızından yavas kalındığı icin tehlikeli
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
nc ile uzun yolda bende onu test etmiştim.fakat arabada 80 ile gitmek bir nebze katlanılir da motorda hem sıkıcı hem de trafigin genel hızından yavas kalındığı icin tehlikeli

Arabayla 90'la giderken çok hızlı gidiyormuş gibi geliyor, ama xmax ile otobanda 120'ye çıkınca farketmiyorum, boş yolda sakin sakin gidiyormuş gibi geliyor. araca göre değişiyor sanırım bu.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
90km/s üstü hava direnci ciddi miktarda artıyor.
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,497
Motosikleti
CBR 125 R 2014
benim motor için konuşayım muğladan ankaraya 85 km hızla gitmem ile dönüşte 120 130 yaparak dönmem arasında 3 lt anca fark oldu.
 
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
931
benim motor için konuşayım muğladan ankaraya 85 km hızla gitmem ile dönüşte 120 130 yaparak dönmem arasında 3 lt anca fark oldu.
işin içine çıbır125 girdi diye dahil olayım dedim.
60-80 ile kullanırsam 2 - 2.5 litre,
100-120 ile gidersem 3.5 - 4 litre yakıyor (bartından istanbul'a giderken sakarya hendekte 10 litre depo bitince ağlamak üzereydim(cb125e gibi 2.5 litrenin üzerine çıkmayan motordan sonra böyle oluyo))
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
720
Aracınız ne olursa olsun seyir esnasında etki eden hava direnci hızın küpü ile orantılıdır. Bu nedenle hızı biraz olsun arttırmak ihtiyaç duyulan enerjiyi fazla fazla arttırır.
Motor kısmında çok bilgim olmadığı için birşey demiyorum.
 
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
108
Güvende olduğunuz hız , kaç litre yaktığınızdan daha değerlidir diyip gidiyorum
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Hem araba hem de motor kullanırken ortalama hızım her zaman 90-100 arasıdır. Uzun yolda da 90-100 civarı gidiyorum. Hızlı gidince zevk almıyorum yoldan. Yolu seyrederek yol almak daha keyifli benim için. Motorumda ve arabamda ortalama uzun yolda 4/4.5 litre yakıyorum ikisinde de. :)
 
Katılım
6 Şub 2015
Mesajlar
301
Bu aralar spora gitmek için gidiş dönüş 25-25 = 50 km yol yapıyorum ortalama haftada 5 gün. Sabit 80 km hızla gitmek bir süre sonra yoruyor. Sadece 5 dakika gecikeceğini bilsende insanı sarmıyor. İlla 110-120 km arası gitmek istiyor insan nefsi demek :). Bu kadar sık gitmem sebebiyle hesaplamıştım yakıtı CG 210 motorum için sabit 80 km hızla gitmek 2.92 l / 100 km yaktırıyor. Hafif daha zevkine gittiğim diğer bir yolculuğumda 90-100 km hızla arada 110 km hızla gitmiştim 3.41 lt / 100 km ye çıkıyor hemen ortalama. Abartısız söyleyeyim tamamen stunt , 2. ve 3.vitesler ağırlıklı şehir içi yolculuğumda 5.5 lt / 100 km yakıtı bulduğumda oldu. 10 TL benzin ( 1.5 litre ) alıp 27 km yol yapmıştım. Ne olursa olsun az yakacak hızda sabit gazla gidersen cebini korursun. Diğer agresif kaçamaklar hele uzun kmler yapıyorsan cebini direk yontacak :).
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
80 LE GİDECEKSEM neden 1000 cc motosiklete bineyim ki ?
alırım bi tane ybr 125 ekonomi yaparım
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
İster 100 cc motosiklet olsun , istese 7000 cc 8 silindir Amerikan otomobili olsun her aracın ayrı bir ekonomik devir ismi verilen bir aralığı var . X motosiklette bu devir atıyorum 6000 / dakikadır ,
Y motosikletde 4000 / dakikadır . Ve bu ekonomik devir aralığı çoğunlukla 70 km / saat ile 120 km / saat aralığı bir yerdedir . 1 araç 70 km de en ekonomik sürüşü verirken , bir başka araç 90 km ile kullanıldığında en yakıtı harcayacaktır . Tabiidir ki çok çok extrem araçlar 120 km de en az enerji
sarf eder. 5 senedir her yaz motosikletimle Bursa - İzmir Çeşme yolculuğu yaparken çok fazla dikkatimi
çeken olay. Bu yolda her zaman rüzgar Bursa'dan İzmir'e doğru esiyor. İzmir'e doğru giderken her
zaman yaktığım benzinin yüzde 10 eksiğini harcıyorum . Tatilim bitiyor dönüş yoluna çıktığımdaysa,
Normalde kullandığımdan yüzde 10 fazla , gelirken kullandığım yakıttan ise yüzde 20 daha fazla yakıyorum. Yalnız o dönüş yolu motosiklet kullanmaktan çıkıyor . Rüzgara karşı savaş halini alıyor.
Toplamda 100 km de 3.5 ile 3.8 litre aralığında değişiyor. Birde uzun yolda her zaman motosikletimde
çok aşırı yuk olduğundan yakıtımın normal olduğunu sanıyorum . Bütün 2 tekercilere selam.
 
Katılım
20 Haz 2005
Mesajlar
395
Motorsiklet Amaç'mı yoksa Araç'mı?
Asıl soru bu olmalı.
Sadece işe gelip gitmek için kullanılması yani araç olarak, tabi ki taasaruf edilen tercih edilir.
Benzin litre hesabı yaparsın.
Ama yok eğer Amaç ise, boyut çok farklıdır, amaç, yeni keşifler yapmak, yeni arkadaşlar edinmek, yol yapmak,
rezillik çekmek, ustalar ile uğraşmak,kılık kıyafetler almak,yağmur da karda kışta baharda binmek,vs..
Benzin hesabı yapmazsın.
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
benim motorda durum şöyle
70 le giderken anlık ortalama 3,2 ile 3,4 arası değişiyor
80 le giderken 3,5 üstünde
90 ve üzerinde artık 4,0 gözükmeye başlıyor
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Süre ve yakıt sarfiyatı (ikisi birlikte) açısından en verimli sürüş azami devrin %55-60'ı kadar bir devirde oluyor. Benim motosikletim için 5000dd - 105km/s yapıyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aslında otobanda giderken oturmak yerine motosikletin üzerine yatsanız, en az %20 daha verim alırsınız. Ciddiyim...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst