Bajaj Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ben anlatmaya çalışayım. Motor ağır çeviren alet ise tam sentetik iyidir. R25,R6,R1 gibi deli divane 14-15k çeviriyorsa, yağ fazla ısındığı için tam randımanlı çalışıyor.

Fakat pulsar, mt-07 gibi max 10k çeviren ve hatta normal kullanımda 5-6-7-8k devir çeviren aletlerde debriyajda sıyırma yapıyor. Tam işlev görmüyor ve tam randımanlı yağ çalışmıyor. O yüzden yarı sentetik iyidir.

Daha da dandik motor teknolojilerinde ise madeni yağ yeterli.

Bunun birde kullanım ömrü var. Pulsar 5k km’de bir yağ değiştirdiğinden daha fazlasına da gerçek yok. Mondial wolf gibi makineler max 2000km’de bir değiştirdiğinden ise mineral yağ atıp, devam etmek yetiyor.

Kısacası şanzıman problemi yaşatır ama en çoğu para israfı olur.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Ben anlatmaya çalışayım. Motor ağır çeviren alet ise tam sentetik iyidir. R25,R6,R1 gibi deli divane 14-15k çeviriyorsa, yağ fazla ısındığı için tam randımanlı çalışıyor.

Fakat pulsar, mt-07 gibi max 10k çeviren ve hatta normal kullanımda 5-6-7-8k devir çeviren aletlerde debriyajda sıyırma yapıyor. Tam işlev görmüyor ve tam randımanlı yağ çalışmıyor. O yüzden yarı sentetik iyidir.

Daha da dandik motor teknolojilerinde ise madeni yağ yeterli.

Bunun birde kullanım ömrü var. Pulsar 5k km’de bir yağ değiştirdiğinden daha fazlasına da gerçek yok. Mondial wolf gibi makineler max 2000km’de bir değiştirdiğinden ise mineral yağ atıp, devam etmek yetiyor.

Kısacası şanzıman problemi yaşatır ama en çoğu para israfı olur.
hhhhhhhhhhh
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Yabancı kaynaklara bakıyorum tam bir keşmekeş var aynı burası gibi sentetik olur olmaz yarı sentetik yeter senterik esterli olmalı vs vs :D Ben motora 7100 koyuyorum devam da edeceğim zaten 3000 yada 4000 km de bir değiştiriyorum ki yağ anca kırmızıdan siyaha dönüyor.Zaten 6 ayda anca 2000 km yapabiliyorum :D Ama daha bu güne kadar ne debriyaj kaçırması ne acayip sesler vs duymadım.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Yabancı kaynaklara bakıyorum tam bir keşmekeş var aynı burası gibi sentetik olur olmaz yarı sentetik yeter senterik esterli olmalı vs vs :D Ben motora 7100 koyuyorum devam da edeceğim zaten 3000 yada 4000 km de bir değiştiriyorum ki yağ anca kırmızıdan siyaha dönüyor.Zaten 6 ayda anca 2000 km yapabiliyorum :D Ama daha bu güne kadar ne debriyaj kaçırması ne acayip sesler vs duymadım.

Emin ol benim gibi km yapanı yoktur forumda. Sürekli motor üstünde olduğum için en ufak saçmalığını farkediyorum. Debriyaj kaçırmasına kaçırıyor da ufak cc de hissetmesi zor.

Ayrıca para senin birşey diyemem ama 5100 kullansan daha ucuza gelir. Zaten 3000 serisi mineral olduğu için max 3000km gidiyor. Senin ilacın 5100. 7100 kullanmak tuvalet kağıdını parfümlü olanından kullanmak gibi. Faydası yok, fakat işini görüyor :wiinkk:
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Emin ol benim gibi km yapanı yoktur forumda. Sürekli motor üstünde olduğum için en ufak saçmalığını farkediyorum. Debriyaj kaçırmasına kaçırıyor da ufak cc de hissetmesi zor.

Ayrıca para senin birşey diyemem ama 5100 kullansan daha ucuza gelir. Zaten 3000 serisi mineral olduğu için max 3000km gidiyor. Senin ilacın 5100. 7100 kullanmak tuvalet kağıdını parfümlü olanından kullanmak gibi. Faydası yok, fakat işini görüyor :wiinkk:

Unuttun mu sana vereceğim 2 sene sonra motoru olduğunca bakımlı tutmaya çalışıyorum :queen: Zaten motorun masrafı yok kadar az içim rahat etsin :D
 
Katılım
23 Nis 2014
Mesajlar
43
e zaten bugün aldın yarın teslim edilecek diye denmedi ki, 2020 modellerin ilk partisi zaten teslim olmuştu 2.partisi de mart sonu nisan başı idi sizde 2.partiye kaldığınıza göre bekleyeceksiniz ne kaldı şurada.

Sanırım artık virüs sebebiyle motorum gelmeyecek :queen:
 
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
hangi modelini kullanıyorsun hocam
Hocam değiştiğimde yağı çok bilgi kirliliği vardı. Herkes ayrı bir şey söylüyordu. 10w40 aldım direk. Aslına bakarsanız baya memnunum. Vites geçişleri falan baya temiz ve net. Ama şuanki aklım olsa 15w50 alırdım. Eğer ben 365 gün motor kullanırım diyorsanız. Sonbahar kış 10w40 koyun. Yoksa güzel hava severim, yağmurda sürmem sıcak havada kullanırım diyorsanız 15w50 kullanın sürekli. 7100 e falan da gerek yok, üstte de yazdıkları gibi makina 14 bin 15 bin çevirmiyor o yüzden bu yağlar gayet iyi.

Edit: Ben istanbulda yaşıyorum, istanbulun havasına göre yazdım.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Sanırım artık virüs sebebiyle motorum gelmeyecek :queen:
Sıkıntı yok motorlar geldi bu ayın 24 veya 25 inde bayilere teslim edilmek üzere yola çıkacak ama siz işlem di noter di bu 2 3 gün sürebilir belki Nisan ayı itibari ile kullanmaya başlarsınız, geç olsun ama temiz olsun.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Hocam değiştiğimde yağı çok bilgi kirliliği vardı. Herkes ayrı bir şey söylüyordu. 10w40 aldım direk. Aslına bakarsanız baya memnunum. Vites geçişleri falan baya temiz ve net. Ama şuanki aklım olsa 15w50 alırdım. Eğer ben 365 gün motor kullanırım diyorsanız. Sonbahar kış 10w40 koyun. Yoksa güzel hava severim, yağmurda sürmem sıcak havada kullanırım diyorsanız 15w50 kullanın sürekli. 7100 e falan da gerek yok, üstte de yazdıkları gibi makina 14 bin 15 bin çevirmiyor o yüzden bu yağlar gayet iyi.

Edit: Ben istanbulda yaşıyorum, istanbulun havasına göre yazdım.


yağ satan bi yer bulayım da 10w40 ile değiştireyim bari.

benim servis inatla değiştirmeye gerek yok diyor. 17.5 K da motor, 15 de bakım olmus 20 de agır bakım olacak. 20 de gel diye kovalıyo :D
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
yağ satan bi yer bulayım da 10w40 ile değiştireyim bari.

benim servis inatla değiştirmeye gerek yok diyor. 17.5 K da motor, 15 de bakım olmus 20 de agır bakım olacak. 20 de gel diye kovalıyo :D

Niye masraf yapmak için kaşınıyorsunuz ki anlamış değilim, 15 de değişmiş bırak 20 de değiştirirsin, ha illede değiştireyim diyorsan yağını filtreni al kendin değiş birde servise artı ücret vermekle uğraşma.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Niye masraf yapmak için kaşınıyorsunuz ki anlamış değilim, 15 de değişmiş bırak 20 de değiştirirsin, ha illede değiştireyim diyorsan yağını filtreni al kendin değiş birde servise artı ücret vermekle uğraşma.


motoru yeni aldım hocam o nedenle :D


Arkadaşlarım 5binde bir yağ değiştiriyor ancak bajaj whatsapp grubunda herkes 2500 de bir değiştir dedi.

o mantık ile değiştirmem lazım diye düşündüm
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
motoru yeni aldım hocam o nedenle :D


Arkadaşlarım 5binde bir yağ değiştiriyor ancak bajaj whatsapp grubunda herkes 2500 de bir değiştir dedi.

o mantık ile değiştirmem lazım diye düşündüm

Motul e dünya para ver birde 2500km de yağ değiş birşey demiyorum, motoru yeni almışsındır ilk bakımdan sonra 2500km de yağ değiş anlarım da nedir bu savurganlık gerek yok, 15k da değişim yapıldı ise 20k ya kadar devam edin ha para çoksa her 1000km de değiştirin oda size kalmış.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst