Deneme 2 / 100 cc motosiklet ile 24 saatte kaç kilometre ?

Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
İsmet bey cesaretinizden dolayı kutlamakla birlikte,
böyle bir şeye girişmeseniz demek zorunda hissediyorum.

1- Gece yol almak bırakın motosikleti, otomobille bile tehlike arzediyor.

2- Beden bir yerden sonra yoruluyor ve refleksler zayıflıyor.
Beynimiz bunu biraz geç algıladığı için tehlike arzediyor.
Yıllar evvel Le Mans'ta 24 saat yarışlarına davet edilmiştim ve bizim takımın
pitindeydim. Adamlar sürekli pilot değişimi yapıp kaslarını açıyorlardı.

3- Hiç uykumuz olmasa, vücut yorulmamış gibi görünse de bir süre sonra
halk tabiriyle "gözü açık uyuma" durumu oluyor.
10-15 yıl kadar önce sabah otomobille Ankara'ya gittim, işlerimi hallettim akşam
tekrar geriye dönüyorum. Ki bu yolu en fazla 2 ayda bir kez yapıyordum.
Evime 2-3 km kalmıştıki Basın Ekspreste giderken karşımdaki köprü birden yok oldu.
Aynadan baktığımda aslında köprü arkada kalmıştı...

Beden yorulmamış görünse bile beyin kendini bir an için gözler açıkken off yapıyor.

Ben ne dersem diyeyim bildiğinizi okuyacak olsanızda, yinede hatırlatma ihtiyacı duydum.

Ufuk bey güzel tavsiyeniz için teşekkür ederim.

Kendimin veya motosikletimin limitlerini zorlamak gibi bir niyetim yok. Fakat yorulmuş ve bilmeden limitimi aşmış olma ihtimalim var o konuda çok haklısınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------

İsmet abi yolun ve şansin acik olsun.

Ufakta olsa bir kaç tavsiyede benden,

1-Günde en az 2 adet muz tüket(potasyum)

2-Sivi kaybini minimumda tut

3-Uyku getirici yiyeceklerden uzak
dur(vişne suyu,ayran,kurusoğan)

4-150-200km de bir,ayaklari yika,yeşillik vb.yerde çiplak ayakla yürü statik elektriği at.

5-Bol ceviz tüket.

6-Günde iki bardak nescafe iç

7-Gece suruşunde fazla kalın giyinme(hafif üşümek refleksleri zinde tutar)

8-Maydonozu ve sarımsaği bol ye.

Tavsiyelerin çok makbule geçti dikkate alacağım.

Kalın giyinmeyi düşünüyordum vaz geçtim sıcak mayıştırır gibi me geldi. Ayakları yıkamak çok iyi bir fikir hiç aklıma gelmemişti. Sadece 6. maddedeki nescafe ile pek aram yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:27 ----------

İsmet'im Yaradan yolunu açık ede inşaAllah. Sen olduğunda konu , kendimi aciz ve beceriksiz hissediyorum. Memlekette bir Topaloğlu Mustafa var ; ağzından sözleri kerpetenle alabildiğimiz uzaylı şarkıcı , türkücü , yorumcu ve dahi büyük mütefekkir. Birde tenekeden uzay gemisi yapmaya uğraşıp da becerememiş genç bir kardeşimiz var, millete kimin hangi motorla nereye gitmesi gerektiğini söyleyebilecek kadar atarlı , heyecaaaaanlı. Ne diyeyim akıl
versin Hak Teala. Senin serüvenini ,yüreğim güm güm ata ata izlemek yerine - İsmet X noktasına kadar gitti ve sağ salim Kartal'a geri döndü - haberini
bekleyeceğim. Aksi takdirde bypass lı kalbimin tahammülünün zorlanacağı kanaatindeyim . Bir kaç gün içinde Çeşme tatilimi sona erdirip Evo ile Bursa'
ya dönmeye niyetliyim. Umarım eylül sonları gibi İst de Ufuk hocamla birlikte görüşebilmek ümidiyle. Bu arada neyi nasıl yapman gerektiğini sana
anlatmaktan haya ederim. Benim yol tecrübem daha yeni 2.000.000 km oldu. Sanırım Sende de en azından aynı seviyelerde. Güle güle git ve dön kardeşim.

Ali abi güzel yazını okudum en can alıcı yeri kartala sağ salim döndü kısmı ( diğer yazılanların önemi yok anlamı çıkmasın ) olayı ve maksatı çok iyi tarif etmişsin. Dediğin gibi X noktası herhangi bir yer olabilir önemli olan kısmı eve mutlu ve sağlıklı bir şekilde dönebilmek.

İstanbul da buluşmak dileğimle size iyi tatiller dilerim.
 
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
Yalnız bu yaşlıveacemi dayı, bu sitede ki ben motorcuyum diyen çoğu adamın içinden geçer... o motorla yola çıkmak her baba yiğidin harcı değil :)
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Yalnız bu yaşlıveacemi dayı, bu sitede ki ben motorcuyum diyen çoğu adamın içinden geçer... o motorla yola çıkmak her baba yiğidin harcı değil :)

Motosiklet konusunda her hangi bir iddiam yok sadece hobi amaçlı kullanıyorum. Kendi çapımda yaptığım gezileri paylaşmaktan başka bir amacım yok. Yazımı okuduğunuz ve yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Yalnız bu yaşlıveacemi dayı, bu sitede ki ben motorcuyum diyen çoğu adamın içinden geçer... o motorla yola çıkmak her baba yiğidin harcı değil :)

Hem içinden geçer,hemde iki tur gargara yapar:cat:

İsmet abiden yaşça buyuk bir tanidigim var,oda cbf le uzun turlar yapiyor.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
umarım bu cesaret birgün bende de olusur da aynı seyı yaparım.

162 cc motor ile 200 km'ye gozum yemiyor.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Hayrete düşenleri görünce hayrete düşüyorum.. :-D
Adamlar 50 cc mobilet ile dünya evet DÜNYA turuna çıkıyorlar. Abim 24 saatte ne kadar gidersem diye yola çıkmış.. Allahtan onun için iyi şeyler dilemek çok mu zor?
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
yeter ya yeter yeter linç ettiğiniz. birisi tepki gösterdi hepiniz koyun gibi arkasından birşey yazıyorsunuz tamam anladık artık kötü birşey dediğimi de düşünmüyorum yanlış anlaşıldı sadece pişman ettiniz

Papaz evet bende keşke gidebilsem diyorum iş yoğunluğu sebebiyle haftalardır motora binemiyorum arabanın içinden her geçen motosiklete ağzımın suyu akıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------

arndiol;4496205 Bazı konulardaki performans eksikliğini yüksek performanslı motorla mı kapatmaya calısıyorsun anlamadım ki :queen:[/QUOTE' Alıntı:
Performansımı kapatma konusunda şüphen varsa kendimi kanıtlayabilirim. yanındakini bana gönder yanımdan döndüğünde sana detaylı bir şekilde anlatır

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------

Yüksek cc motora laf eden göremedim de düşük cc'lere laf edenleri gördüm. Nefret söylemini yapan kişiden duymak garip olmuş.

Bazı konulardaki performans eksikliğini yüksek performanslı motorla mı kapatmaya calısıyorsun anlamadım ki :queen:
Performansımı kapatma konusunda şüphen varsa kendimi kanıtlayabilirim. yanındakini bana gönder yanımdan döndüğünde sana detaylı bir şekilde anlatır
 
Katılım
9 Ağu 2017
Mesajlar
254
Abi Yolun açık olsun. Valla imreniyorum sana Şehir içi neyse de şehir dışında yolda kalmaktan korkuyorum. Yoksa Edirne'den Kars a her yere gideceğim bu korkuyu yenince inşallah.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Son durum nedir abi? Meraklandık açıkçası...
Gittiğin yolun km si değil,senin sağlığınla,sağ salim evine dönmenle ilgiliyim.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Arkadaşlar kısmetse biraz sonra yola çıkıyorum.

Sizlere bu süre zarfında cevap yazamayacağım. Fakat yazılarınızı cep telefonundan takip etmeye çalışacağım. Kısmetse dönüşte tekrar burada buluşmak dileğimle.
 

nyk

Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
556
kazasız belasız bitirirsiniz inşallah ama bu tarz deneme hangi motorla ve kim sürerse sürsün fazlaca tehlikeli. özellikle gece saatlerinde sabaha karşı mümkün mertebe sürmemeye çalışın insan biyolojik saati gereği en tehlileli saatler bu aralıktır. algılar çok yavaşlar. böyle durumlarda 30 40dk lık kestirmeler bir süre daha idare etmenizi sağlar. 1 saat ve üzerinde kestirseniz derin uykuya geçersiniz ve uyandıktan sonra kendize gelmeniz en az bi yarım saat daha sürer.

bence 100cc motorla yapıyor olmanız avantaj bu arada. yüksek hacimli güçlü bir motorla gitseniz kuvvetle muhtemel çok daha yüksek süratlere çıkacaktınız ki yüksek hızlarda tepki süreniz çok daha hayati önem taşıyor.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
İsmet bey,
Kazasız belasız yolculuklar.
5 dk önce Maltepe Piazza önünden geçtiniz.
Hızınız 55-57 km/saat.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------

Yeniçağ'dan Kızılcahamam'a 50 - 54 km/sa hızla ilerlemekte.

İsmet bey, Bolu-Gerede arasındaki benzin istasyonunda uzun mola vermenize sevindim.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
yeter ya yeter yeter linç ettiğiniz. birisi tepki gösterdi hepiniz koyun gibi arkasından birşey yazıyorsunuz tamam anladık artık kötü birşey dediğimi de düşünmüyorum yanlış anlaşıldı sadece pişman ettiniz

Papaz evet bende keşke gidebilsem diyorum iş yoğunluğu sebebiyle haftalardır motora binemiyorum arabanın içinden her geçen motosiklete ağzımın suyu akıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------



Performansımı kapatma konusunda şüphen varsa kendimi kanıtlayabilirim. yanındakini bana gönder yanımdan döndüğünde sana detaylı bir şekilde anlatır

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------


Performansımı kapatma konusunda şüphen varsa kendimi kanıtlayabilirim. yanındakini bana gönder yanımdan döndüğünde sana detaylı bir şekilde anlatır

soru cümlesiydi teşhis değildi, çirkinleşmeye gerek yok.

neyse zaten ilk cümlende "yeter ya yeter" diye hüzüne bogulduguna göre daha fazla uzatmaya gerek yok, belli ki yaşın kücük.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
İstikamet ODTÜ ...

Ankara içinden gidiyorsunuz. Aman dikkat. Kırmızı ışığa çok az uyan var Ankarada. En azından benim aklımda öyle kalmış.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

Az önce İsmet beyle görüştük.

Ankara çıkışında bir benzincide motosikletin genel ve vida kontrolünü yapmakta.
Sesi yorgun gelmiyordu.

450km den fazla yol yapmış.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst