Mutlaka uzun yol yapılır, gücü torku yerinde sorun orada değil. Rahmetli AEA SS bir motorla Bari'den Isle of Man'a kadar gidip gelmişti. 125cc ile dünya turu yapan da var.
Ama bütün bunlar CB500F'in tasarım amacı olarak bir şehir içi motoru olduğu gerçeğini değiştirmiyor; vites aralıkları kısa, 6.000dd'da 120 yapıyor evet ama bu devir konforlu "uzun" sürüşler için biraz yüksek, 2 saat sonra ellerde bayağı bir uyuşma yapar.
Ayrıca uzun yolda rüzgâr oldukça yorucu oluyor, bendekinin önünde CBR500R'inki kadar büyük bir cam var ama buna rağmen ancak karına ve alt göğüse gelen rüzgârı kesebiliyor, üst göğüs, omuz ve kafaya tüm rüzgârı türbülansı alıyorsunuz. Kulak tıkacıyla bile bir süre sonra yoracaktır. Eski motorum NC idi onunla 4.000dd'da 120 gidebiliyordum ve tur camıyla rüzgâr koruması çok iyiydi.
NC'ye bile konforlu uzun yol için sele yaptırmak gerekiyor, CB500F'in selesi de pek uzun yola göre değil. Arka sele yok denmesin diye konmuş gibi.
Sonuçta naked şehir motosikleti. Konforlu uzun yol için en az NC, Versys, V Strom gibi motorlar lazım. Böyle motorlar kullanmadıysanız gayet mutlu mesut CB500F'le uzun yol yaparsınız, kullandıktan sonra olmuyor maalesef. Gereksiz işkence...