Honda Honda Cb 500 F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Kireçburnu sahilde tam onu yapıyorum :), telâş ettim o 2TL ile ne yapayım diye.

Yağ pahalı valla, yoksa diğerleri (aman ben yapayım diyeceğim kadar) üzerinde durulacak maliyetler değil.

Afiyet olsun,

İsin tuhafi,iki fıs yaptigi genel temizleyici ucretini faturaya yansitmakta bir maharet.parasinda degilim olayin,kutunun hepsini kullansa kabulum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,034
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Evet ona ben de takıldım ama anlıyorum da durumu; ben yazılım işindeyim, bazen 5dk'da biten iş oluyor ama 15dk yazıyorum, telefonda görüş, bağlan, işi hallet, sisteme gir açıklama yaz çağrıyı kapat falan en az o kadar tutuyor, fiili iş 5dk olsa dahi. Mecburen içine yediriyoruz...
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
110
Bu da bugünkü (18.000 bakım) faturası. KDV dahil 418TL:
[url]https://i.hizliresim.com/graEbL.jpg[/url]

Bire-bir aynı işlemler yapıldı, geçen sene kur mağduru olmuşuz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------

Not; işçilikte biraz indirim yapıldı. Düzenli aynı servise giderseniz oluyor böyle şeyler. Bir de geçen sefer hava filtresi de değiştirmiştim, bu sefer değiştirmedim, o da -60TL fark yapıyor...

Motorumu geçen sene Anes Motor'dan sıfır km olarak satın aldım. Ağustos'ta 1000 km bakımına, Mart'ta da 6000 km bakımına gittim. İkisinde de işçilik ücreti almadılar. Mart bakımında Putoline 10w-40 144 tl, hava filtresi 65 tl, tapa pulu 3 tl olmak üzere KDV dahil toplam 251 tl ödedim. Bakımlarda aynı yetkili servise giderseniz,işçilik ücreti almayabilirler.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,034
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Motorumu geçen sene Anes Motor'dan sıfır km olarak satın aldım. Ağustos'ta 1000 km bakımına, Mart'ta da 6000 km bakımına gittim. İkisinde de işçilik ücreti almadılar. Mart bakımında Putoline 10w-40 144 tl, hava filtresi 65 tl, tapa pulu 3 tl olmak üzere KDV dahil toplam 251 tl ödedim. Bakımlarda aynı yetkili servise giderseniz,işçilik ücreti almayabilirler.

Fiyat güzelmiş :thumleft:

Yalnız o motora 10W-40 yağ konmuyor, 10W-30 kullanmak lazım. :farao: Eğer yazım hatası değilse ben pahalı olan ama doğru yağ koyan servisi tercih etmeye devam edeceğim...
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
O zaman ben de paylaşayım. Tüm bakımlar Ataşehir DRD servisinde yapılmıştır.

Ağustos 2017 18000 bakımı:
058021b1d358.png


Ocak 2018 24000 bakımı:
e09e079c3653.png


Temmuz 2018 30000 bakımı:
7c40fd586253.png


Kasım 2018 36000 bakımı:
41507ec28204.png


Haftaya da 42000 bakımı olacak. Bu sefer doğru yağ koydurayım bari :)
24000 bakımı niye böyle pahalı oldu, ben de bilmiyorum.

Değişen parça fiyatlarını da yazayım:
Galfer ön balata 120TL. Honda'nın orijinal balatası da 200-250TL idi. Zenn motorda EBC FA196V ön balata da 120-150TL.
Fren maneti 140TL.
Zincir dişli set Temmuz 2017'de 560TL idi, Eylül 2018'de 890TL oldu.
Ön çamurluk 250TL.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Hey maşallah ortalama 40000km olmuş ve değiştirme ihtiyacı yaşatmamış. Olması gereken motor olmuş kendisi demekki.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,034
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
O zaman ben de paylaşayım. Tüm bakımlar Ataşehir DRD servisinde yapılmıştır.

Ağustos 2017 18000 bakımı:
https://s2.eksiup.com/058021b1d358.png

Ocak 2018 24000 bakımı:
https://s2.eksiup.com/e09e079c3653.png

Temmuz 2018 30000 bakımı:
https://s2.eksiup.com/7c40fd586253.png

Kasım 2018 36000 bakımı:
https://s2.eksiup.com/41507ec28204.png

Haftaya da 42000 bakımı olacak. Bu sefer doğru yağ koydurayım bari :)
24000 bakımı niye böyle pahalı oldu, ben de bilmiyorum.

Değişen parça fiyatlarını da yazayım:
Galfer ön balata 120TL. Honda'nın orijinal balatası da 200-250TL idi. Zenn motorda EBC FA196V ön balata da 120-150TL.
Fren maneti 140TL.
Zincir dişli set Temmuz 2017'de 560TL idi, Eylül 2018'de 890TL oldu.
Ön çamurluk 250TL.

Benim de 12.000 Temmuz 2018'di ve pahalı olmuştu. Dolar kuru arttığı zamanlar ondan herhalde.

Motul 7100'den vazgeçip İpone kullanmaya başlarsam benimkiler de aynı tutarlara inecek gibi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------

Hey maşallah ortalama 40000km olmuş ve değiştirme ihtiyacı yaşatmamış. Olması gereken motor olmuş kendisi demekki.

Honda için pek çok şey denebilir ama gerçekten de dayanıklı ve konforlu / kullanımı kolay motosikletler üretiyorlar; bunu teslim etmek lazım...
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Walla dün MT-Tour ile MT-07 test ettim. Ben motorumu buldum. Bundan önce boşuna sağa sola vurmuşum kendimi. Virajıda güzel ve istikrarlı alıyor. Abs desen mevcut, titreşim desen yok, düşük vites-yüksek vites demeden çekiyor ve hızlı şekilde tepki veriyor. MT-25 ile heder etmişim kendimi :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,034
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Yağ işi de şöyle; kitapçıkta sadece 10W-30 yazılıyor, başka alternatif veya not belirtilmemiş. Farkları az olsa dahi ben kitapçıkta yazılan dışında bir şey konmasına karşıyım. 10W-40 10W-30'dan bir tık kalın, ne gerek var?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------

Walla dün MT-Tour ile MT-07 test ettim. Ben motorumu buldum. Bundan önce boşuna sağa sola vurmuşum kendimi. Virajıda güzel ve istikrarlı alıyor. Abs desen mevcut, titreşim desen yok, düşük vites-yüksek vites demeden çekiyor ve hızlı şekilde tepki veriyor. MT-25 ile heder etmişim kendimi :)

(2. baskı) Ben sana didiydim :) Yalnız 6000dd ve üzeri titriyor yani...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

Anaa şimdi baktım da Ipone R4000 RS yarı sentetikmiş; benim motora girmez o... :) Benim bakım aralıkları uzun (süre olarak), tam sentetik iyidir benim için.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
(2. baskı) Ben sana didiydim :) Yalnız 6000dd ve üzeri titriyor yani...

Walla benim test ettiğim aralıklarda bana hoş geldi. Videolarda kadran gözükmüyor. Aşağıda kalmış. MT-25'e göre ayarlı çenede actioncam. Lakin bir iki yerde kafayı indirip bakmışım. 6.vitese 160'da falan atmışım. Gayette akıcı ve titreşim hissetmemiştim. Titreşime, viraja ve gaz tepkisi için özellikle bakınıyordum alete.

Benim gibi Uçmakdere'ye gidip 1-2 viraj döneceksen amatörce, arada sırada ben şehir dışına çıkacağım ve motor yorulmasın da ben yorulayım ve mola vereyim diyorsan; 2019 MT-07 çok güzel geldi bana
120-130 bandında titremediği için depo bitene kadar giderim ben. Selesi acayip geniş ve güzel geldi. Duruşu benim motor gibi bisiklet gelmiyor gözüme. En önemlisi 120-130'da aynalar titremediğinden arkanı çok net görüyorsun. Benim MT-25'te güzel ama sürekli 9000rpm bandında kalman gerekiyor çekmesi için. Birde Silivri'ye gittim geldim ve bir gerizekalı mercedes takıldı peşime. Motoru küçük gören direk bela oluyor başına.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,034
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Valla MT-07 2018'den itibaren bir içim su oldu. :thumleft:
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Valla MT-07 2018'den itibaren bir içim su oldu. :thumleft:

Girme kanıma. Çok fena gazdayım. Böbreğimi falan satacağım MT-07 için. Bir motora o kadar para verilmez diyorum sonra da bu yaşıma kadar ertelediklerimi zamanında yapmadığım içinde pişmanlık duyuyorum. Bakalım hangisi kazanacak hislerim mi yoksa mantığım mı?
 
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
2
2018 mayısından beri kullanıyorum cb500f mi..6000 km yol yaptım..sakin sakin kullanmayı seven, elimin altında yeteri kadar güç (50 beygir) olsun isteyenler için harika bir makine..ekonomik..konforlu.frenler bir duke390 gibi olmasada harika..o fark da sanırım 390 ın ağırlığından olsa gerek..150 kg duke..190 kg cb500f..gidonu tutan dört adet civatayı gevşetip, ecük yukarı doğru çevirdim ben.biraz yükseldi gibi gidon..böyle daha keyifli bir hal aldı sürüş..
artçı için söyleyebileceğim şey şu..3 yada 4 km kadar artçı oldum kendi motoruma..ıyy iğrençti benim için..tutunamadım tutacaklara doğru dürüst..rahatsız yani..çanta takılırsa..yada şık bir yaslanacak birşey..sorun çözülür..
merhaba kolay gelsin motor tecrübem 16 yaşından itibaren ara ara var şimdi scutur vardı sattım bir nc 750 x düşünüyorum zaman buldukça çadırımı sandalyemi alıp yan çanta ve arka çanta takıp kamp yapmak istiyorum nc ye bütçem yetmiyor bende Cb500 f düşünüyorum acaba uzun yollarda kamp atmak için arçı ile bizi tatmin eder mi

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------

2018 mayısından beri kullanıyorum cb500f mi..6000 km yol yaptım..sakin sakin kullanmayı seven, elimin altında yeteri kadar güç (50 beygir) olsun isteyenler için harika bir makine..ekonomik..konforlu.frenler bir duke390 gibi olmasada harika..o fark da sanırım 390 ın ağırlığından olsa gerek..150 kg duke..190 kg cb500f..gidonu tutan dört adet civatayı gevşetip, ecük yukarı doğru çevirdim ben.biraz yükseldi gibi gidon..böyle daha keyifli bir hal aldı sürüş..
artçı için söyleyebileceğim şey şu..3 yada 4 km kadar artçı oldum kendi motoruma..ıyy iğrençti benim için..tutunamadım tutacaklara doğru dürüst..rahatsız yani..çanta takılırsa..yada şık bir yaslanacak birşey..sorun çözülür..
merhaba nc ye bütçem yetmiyor acaba cb500 f e arka çanta ve yan çantalar taksam arçı ile uzun yol kamp atmalı benim işimi görür mü çok mu yorar tabi birazda eşya yükleyeceğim
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
merhaba kolay gelsin motor tecrübem 16 yaşından itibaren ara ara var şimdi scutur vardı sattım bir nc 750 x düşünüyorum zaman buldukça çadırımı sandalyemi alıp yan çanta ve arka çanta takıp kamp yapmak istiyorum nc ye bütçem yetmiyor bende Cb500 f düşünüyorum acaba uzun yollarda kamp atmak için arçı ile bizi tatmin eder mi

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------


merhaba nc ye bütçem yetmiyor acaba cb500 f e arka çanta ve yan çantalar taksam arçı ile uzun yol kamp atmalı benim işimi görür mü çok mu yorar tabi birazda eşya yükleyeceğim

Motor kaldırır ikinizi de ama 500'lük serinin arka koltuğu eski kasada acayip rahatsız.Çekirdek kadar yere oturuluyor.Yeni kasada nasıl bilmiyorum ama
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,034
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Yeni kasa da pek rahat gibi görünmüyor. En geniş yeri 1 karış, ki toto oraya denk gelmez. İnce üstelik. Yol motoru değil bunlar, şehiriçi motosikleti...
 
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
203
benim makine 2014..eski kasaların yolcu koltuğu yeni kasalara göre daha iyi gibime geliyor.bence çanta taktırırsanız. artçınızla dünyayı dolaşırsınız bu makineyle..ne yorar nede yorulur..ben bu makinenin uzun yola gitmeyeceği fikrine katılmıyorum..6.vites 6000 devir 120 gibi bir sürate erişiyor ki bu da uzun yolda ve artçıyla çıkılabilecek en son güvenli rakam..arka amortisörün ayarını yükseltin ama artçılı ve yüklü iken.. hiç ellemediyseniz standart 3 tedir ayarı..ben tek başıma biniyorum ve 6 ya aldım ayarı..yola ve gaza tepkisi daha iyi oldu.
uzun lafın kısası..bence yormaz uzun yolda..ekonomik bir şekilde de gider gelirsiniz..
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,034
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Mutlaka uzun yol yapılır, gücü torku yerinde sorun orada değil. Rahmetli AEA SS bir motorla Bari'den Isle of Man'a kadar gidip gelmişti. 125cc ile dünya turu yapan da var.

Ama bütün bunlar CB500F'in tasarım amacı olarak bir şehir içi motoru olduğu gerçeğini değiştirmiyor; vites aralıkları kısa, 6.000dd'da 120 yapıyor evet ama bu devir konforlu "uzun" sürüşler için biraz yüksek, 2 saat sonra ellerde bayağı bir uyuşma yapar.

Ayrıca uzun yolda rüzgâr oldukça yorucu oluyor, bendekinin önünde CBR500R'inki kadar büyük bir cam var ama buna rağmen ancak karına ve alt göğüse gelen rüzgârı kesebiliyor, üst göğüs, omuz ve kafaya tüm rüzgârı türbülansı alıyorsunuz. Kulak tıkacıyla bile bir süre sonra yoracaktır. Eski motorum NC idi onunla 4.000dd'da 120 gidebiliyordum ve tur camıyla rüzgâr koruması çok iyiydi.

NC'ye bile konforlu uzun yol için sele yaptırmak gerekiyor, CB500F'in selesi de pek uzun yola göre değil. Arka sele yok denmesin diye konmuş gibi.

Sonuçta naked şehir motosikleti. Konforlu uzun yol için en az NC, Versys, V Strom gibi motorlar lazım. Böyle motorlar kullanmadıysanız gayet mutlu mesut CB500F'le uzun yol yaparsınız, kullandıktan sonra olmuyor maalesef. Gereksiz işkence...
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,034
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bugün CB500F'le ilk defa uzun yol yaptım. Gayet güzel oluyormuş. Sürücü selesine file yaptırınca toto da hiç ağrımadı. Yalnız uzun yolda şehir içi gibi değil, yakıyor çocuk. İlk defa 4+ ortalama tüketim gördüm.
Bunun X modelini getirseler tam 10 numara; hem şehir içi kıvrak hem de şehir dışı biraz daha korunaklı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

File seledeki motor titreşimini de alıyor. Sürekli 150+ gitsen bile totoda titreşim yok. 160-165'e kadar da çok rahat hiç zorlanmadan çıkıyor. Sürekli 150-160 gidebilirsiniz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------

110km/s'e kadar çok az yakıyor; 3,2-3,4 civarı, 130+ hızlarda uzun sürecekseniz 4,3'e kadar çıkıyor. (Gene çok değil de şehir içine göre fazla - yoksa 4,3 yakıt ort. son derece az yani.)
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Mutlaka uzun yol yapılır, gücü torku yerinde sorun orada değil. Rahmetli AEA SS bir motorla Bari'den Isle of Man'a kadar gidip gelmişti. 125cc ile dünya turu yapan da var.

Ama bütün bunlar CB500F'in tasarım amacı olarak bir şehir içi motoru olduğu gerçeğini değiştirmiyor; vites aralıkları kısa, 6.000dd'da 120 yapıyor evet ama bu devir konforlu "uzun" sürüşler için biraz yüksek, 2 saat sonra ellerde bayağı bir uyuşma yapar.

Ayrıca uzun yolda rüzgâr oldukça yorucu oluyor, bendekinin önünde CBR500R'inki kadar büyük bir cam var ama buna rağmen ancak karına ve alt göğüse gelen rüzgârı kesebiliyor, üst göğüs, omuz ve kafaya tüm rüzgârı türbülansı alıyorsunuz. Kulak tıkacıyla bile bir süre sonra yoracaktır. Eski motorum NC idi onunla 4.000dd'da 120 gidebiliyordum ve tur camıyla rüzgâr koruması çok iyiydi.

NC'ye bile konforlu uzun yol için sele yaptırmak gerekiyor, CB500F'in selesi de pek uzun yola göre değil. Arka sele yok denmesin diye konmuş gibi.

Sonuçta naked şehir motosikleti. Konforlu uzun yol için en az NC, Versys, V Strom gibi motorlar lazım. Böyle motorlar kullanmadıysanız gayet mutlu mesut CB500F'le uzun yol yaparsınız, kullandıktan sonra olmuyor maalesef. Gereksiz işkence...

2014-15'ler sele konusunda daha iyi, yenide daha etsiz ve sert...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst