acı bir kazanın acı travmaları..karmakarışık olmuş kafaya yardım..

Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Motosikletin duayenlerinden Süleyman Memnun un sözüdür. "Motosiklet park halindeyken bile üstüne otururken kask takacaksın"

Motosiklet bir kültür meselesidir. Yani fizik kurallarının, trafikte saygının , kullandığı cihazın farkındalığı oluşmuş kişilikler motosiklet ve/veya motorlu taşıt kullanmalıdır.

Hesap kitap yapmayan adamın işi motosiklet kullanmak olamaz.. Rahat adam işi değildir. Vurdum duymaz adam işi hiç değildir.

Yüksek konsantrasyon, bilinç ve riskleri minimize eden trafik seyir kültürü olgunluğu varsa motosiklete devam et..

Yoksa hiç binme.. Gerek yok..

Motosikleti lunaparktaki eğlence aracı gibi gören adam "gerizekalıdır" yeterince durumu anlayamamıştır.

Motosiklete binerken eğlen ancak azami dikkat ve önlemler ile..
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Geçmiş olsun,o kazayı sadece ben yaşasam ders çıkarır devam ederdim ama kardeşimle yaşamış olsam kardeşimede bıraktırırdım bende bırakırdım,yaralanmalı kaza yaşamış olsamda yaşadığını yaşamadım sadece empati yapmaya çalıştım en azından hayattayız diyip teselli bulabilirsiniz her gün motorla ölümlü kaza haberi geliyor
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
yamaha12, öncelikle sana ve kardeşinize geçmiş olsun. Kardeşim yanlış anlama ama senin ilk yazdığın mesaj çokça karmaşık, ben bi kaç kez geri dönüp baktım, biri alkollü kullonmışsın demiş mesela, dönüp baktım, yanlış mı okudum diye. Yazdığından farklı farklı anlamlar çıkartılmış, kızma ama çok acayip cümleler kurmuşsun o ilk mesajda, aceleyle kazanın heyecanıyla mı yazdın bilmiyorum ama bi gözden geçir düzenle istersen. Hani cahil diyen olmuş, oradaki yazıyı okuyunca o imaj çıkıyor cümleler feci.

Bazı arkadaşların kalite büyük cc'de olur zevk büyük cc'de olur cümlelerine kesinlikle katılmıyorum, bu tamamen beklenti, kullanım amacı, alınan zevkin ne olduğuyla alakalı bir durum. Bu sebeple sıkça yazar söylerim motosiklet acayip bireysel bir taşıt, herkesin farklı deneyimleri ve ondan farklı anlamlar çıkarmaları var. Kullanım amacı da, ne istediğin de, eğitimin de, yaşın da, tarzın da hepsi seni benden başka bir sürücü yapıyor, Ali'den, Veli'den beni başka bir sürücü yapıyor v.s.

Ben 12 yıl civarı motosiklet kullanıyorum 5 kez kendi motosikletim oldu ve sonuncusu 400cc, ilk 4'ü 125 ila 250cc idi. arada uzun süre ara da verdim ekonomik sebeplerle v.s. Ekonomik durumunun bile hangi motora bineceğinle alakası var, yoksa herkes sanırım en iyisine, en pahalısına binmek ister, kim istemez ki. Bunlar bambaşka tercihler ve kimisi bizim istememizle de olmuyor, hayatın size bahşettikleriyle oluyor. Hani mesajında NC750 için son noktam olur demişsin ya, mesela ben bunu Africa Twin için diyorum, ama sadece diyorum çünkü madden ulaşmam mümkün değil, ona ulaşamıyorum ve küçük cc'ler de kalitesiz, keyifsiz diye düşünürsem hiç motosiklete binmemem gerekirdi. Ama öyle değil, 1200cc, 600 cc, 900cc, 500cc sürdüğüm de oldu. Vallahi benim aldığım zevk ya da tat devasa farklı, bambaşka bi gezegenden gelmiş bi araca biner gibi değildi sürüş anlamında, demek ki sürüşünüze ve beklentinize de bağlı.

Size şunu yapın bunu yapın demek istemiyorum, tek diyeceğim, pek çokları demiş, motoru satıp bir süre ara verin, o arada imkanlarınız dahilinde mesela eğitim alın, eğitim iyi bir yerden alınırsa acayip zevkli oluyor. Motosiklet Yol Sanatı benzeri motosiklet kitapları edinin. Bolca okuyun, açın eğitim videolarını izleyin. Bu arada otomobille sürüşe devam edip trafik tecrübenizi artırmaya devam edin. aceleye gerek yok, daha çok gençsiniz. Ben ara verip sırf maddi imkanlar elvermediği için yeniden motosiklet almak için 6 yıl bekledim, o esnada pek çok motosiklet test sürüşüne, eğitime katıldım, kitaplar aldım v.s.
Kendinize ve yakınlarınıza zaman tanıyın. Bir gün o fırsat yeniden çıkacak ve siz onu hissedeceksiniz. İşte o zaman çok daha hazır halde alıp binersiniz. İlle binecem diyorsanız da ya küçük cc ile ya da arkadaşların tavsiye etteği gibi crossla devam edebilirsiniz. Kaza yaptığınız motora yeniden binmek(aynı motora yani) psikolojik olarak yıpratıcı olabilir, bir travma yaşanmış neticede.
Ama bence siz zihnen, kardeşiniz de fiziken tamamen iyileşsin ondan sonra çok daha huzurla binersiniz.
Yine de son karar sizin, bi yerden sonra bizimkiler sadece havada uçuşan tavsiyeler hepsi bu.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
hemşeriyiz o zaman :) yalnız alkollü kuandigim nerden çıktı? alkollü bi şekilde araba ve motosiklete hiç binmedim hayatımın hiç bir anında.motosiklet kontrolüm gayet iyiydi de olay pek toplanacak gibi değildi ya da ters psikoloji yapalım belki kontrolum sayesinde hasarsız olmadık ama ölmedik? fikirlerin için yorumun için sağol tekrar

"alkol alıp binen insan değilgim" cümlesini normalde alkollü motor sürmüyorum ama olayda alkollüydüm diye anladım.Kusura bakmayın yanlış anlaşılma olmuş.:)
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
62
karman çorman yazanlara hayret ederdim de bozum kafayla oluyormuş demek böyle türkçe katili oldum biraz kusura bakmayın.. saldırmak konusunda köpek saldırır çok saçma bi yorum olmuş ben kötü niyetle bisi demedim size ama sizde empati yaparsanız siz kaza yaparsanız ya iste senin gibiler sonu morg dersem yanlış anlarsınız.hatalarimin farkındayım yanlış yaptım ekipmanı giymeliydim biner miyim suan belirsiz cok istiyorum ama binsemde 40 yaşından bir olgunlukta olurum buyum ihtimal.. biraz karışık yazdığım için üzgünüm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------

10 eylülde oldu kaza.cok şükür iyiyiz kaburga geçti ciğer iyi kardeşimin göz kapağı da kapalıydı açılıyor biraz çift görme olsada. insan vücudu cidden mucize..
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
dürüstlük iyidir kendine önce bir dürüst ol kazanın neticesi korumasız olman nedeni değil..

tekrardan geçmiş olsun. en çok garibim kardeşine çok üzüldüm zaten ondan dolayı çok fazla bir şey yazmıyorum onada çok geçmiş olsun.
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
böyle birşey başıma gelse motosikleti 3 4 ay garajda yatırır, ailem ile ilgilenir sonra kendim ile ilgilenir durur düşünür durum değerlendirmesi yapardım
acele her zaman dusmanın olur sabret ona göre plan yap
geçmiş olsun.
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
hocam geçmiş olsun bu kaza sana tecrübe olmuştur bir daha olur olmadık yerde saçma sapan gaz açmazsin diye tahmin ediyorum.

Bu hayata bir kere geliyorsun ikinci kez gelen yok galiba varsa da bilmiyoruz.
Hayat senin hayatın bu motosiklete kazadan sonra binme etme diyene aldırış etme. Kendine biraz zaman tanı, motosikletini toparla ve yeniden daha olgun şekilde motosiklet kullanmaya devam et. Motosiklet ile yapılan kazalar mutlaka insanın sürüşüne olgunluk katıyor. Her motorcu bu olgunlaşma sürecini düşerek veya kaza yaparak yaşar.

Bundan yıllar önce sırf motosiklete bindiğim için nişanlım ile evliliğin köşesinden döndüm. Babası motosikleti birakmazsan kızımı vermem, evlenemezsiniz gibi birşey demişti.
Benim en büyük zaafim birinin bana zorla birşey yaptırması olunca "bu hayat benim hayatım kimse ne yaptığıma ne ettiğime karışamaz, beni kabullenen böyle kabullensin" gibi birşey söyledim. Sonra ne mi oldu? Nisanlim nişanı attı bir daha yüzüme bakmadı aileler birbirine düşman oldu:) burada konu kesinlikle motosiklete binme inadı değil. Konu bağımsızlığımın, özgürlüğümün üzerine düşmeyen kişilerce kısıtlanmaya çalışılması.

Seninde kız arkadaşın varmış umarım buna benzer birşey yaşamazsin yolun açık olsun. Bu tür şeyler motora binen insana olur motivasyonunun maksimum seviyede olması dileğiyle
 
Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
815
hocam geçmiş olsun bu kaza sana tecrübe olmuştur bir daha olur olmadık yerde saçma sapan gaz açmazsin diye tahmin ediyorum.

Bu hayata bir kere geliyorsun ikinci kez gelen yok galiba varsa da bilmiyoruz.
Hayat senin hayatın bu motosiklete kazadan sonra binme etme diyene aldırış etme. Kendine biraz zaman tanı, motosikletini toparla ve yeniden daha olgun şekilde motosiklet kullanmaya devam et. Motosiklet ile yapılan kazalar mutlaka insanın sürüşüne olgunluk katıyor. Her motorcu bu olgunlaşma sürecini düşerek veya kaza yaparak yaşar.

Bundan yıllar önce sırf motosiklete bindiğim için nişanlım ile evliliğin köşesinden döndüm. Babası motosikleti birakmazsan kızımı vermem, evlenemezsiniz gibi birşey demişti.
Benim en büyük zaafim birinin bana zorla birşey yaptırması olunca "bu hayat benim hayatım kimse ne yaptığıma ne ettiğime karışamaz, beni kabullenen böyle kabullensin" gibi birşey söyledim. Sonra ne mi oldu? Nisanlim nişanı attı bir daha yüzüme bakmadı aileler birbirine düşman oldu:) burada konu kesinlikle motosiklete binme inadı değil. Konu bağımsızlığımın, özgürlüğümün üzerine düşmeyen kişilerce kısıtlanmaya çalışılması.

Seninde kız arkadaşın varmış umarım buna benzer birşey yaşamazsin yolun açık olsun. Bu tür şeyler motora binen insana olur motivasyonunun maksimum seviyede olması dileğiyle

Nasıl bir evlilik anlayışı ? Çok merak ediyorum. Yanlış anlama ama iyiki evlenmemişsin. Böyle saçma sapan bir sebepten kavga ettiğim insanla bende evlenmezdim
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Nasıl bir evlilik anlayışı ? Çok merak ediyorum. Yanlış anlama ama iyiki evlenmemişsin. Böyle saçma sapan bir sebepten kavga ettiğim insanla bende evlenmezdim

Aynen hocam işte insanın başına nerede ne geleceği hiç belli olmuyor. Bende iyi ki evlenmemisim diyorum içimde zerre pişmanlık yok. Hayat beni kurtarmış diyelim:)
 
Katılım
4 Tem 2018
Mesajlar
113
Hocam tabiki geçmiş olsun diyerek başlıyacam yorumuma bende. Kötü olmuş üzüldüm okurken. İşte böyle her zaman denk gelir o hatalı sollayan kör noktada illaki bir gün karşına çıkar. Ancak

Aynı durum araba ilede olsa sen emniyet kemeri takmasan yine sonucu vahim olurdu. Yada otobüs de kafa kafaya girebilir bakın Ankara'da hızlı tren kazası oldu. Tren çok çok güvenli bir araçtır. Bunların hiç birine binmessek korunmuş oluruz ama hayatımızı devam ettiremeyiz. Ekipmansız asla en kısa mesafeye dahi motora binilmemeli.
1 ay kadar önce bende yan ayağı açık unutmuşum garajdan motoru çıkardım aşşa doğru vitese takmadan salladım motoru. Aşşa yukarı 10 seneye yaklaştı tecrübem ama unutulabiliyor. Ayak yere bastığı an beni üzerinden attı hızım en fazla 20-30 olsun başım kaldırıma sürttü. Kask olmasaydı 30 km süratle ile kendimi sakatlayabilirdim.

Bence binmemek-bırakmak çözüm değil. Kendimden yola çıkarak konuşuyorum motordan başka beni okadar çok mutlu eden bir hobi-meşgale vs ne yazıkki yok. Karar sizin tabiki hoşçakalın.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
62
haklisiniz dediğim gibi çok büyük hata yaptım. yoksa önlem almazsan hepsi zararlı.arabada bile galiba kemer olmazsa airbag ile arandaki mesafe korunmuyor patlayıp kaburga kırıyormuş sanırım.acele etmiyorum zaten 3 ay oldi 6 ay bile beklerim de aşırı sat baskısı yapıldığı için zaman da yaratamıyorum. kardeşim iyi gidiyor göz açılıyor çift görüyorum diyor arada ama doktor yorum yapmam için bile en az 6 ay dedi.allah kimseye vermesin ne diyim
 
Katılım
31 Tem 2017
Mesajlar
116
Öncelikle büyük geçmiş olsun..

Yorumların bir kısmında "trafiği okumak"tan bahsedilmiş; buna tamamen katılıyorum. 35 yaşımda motosiklete başladım, 3 yıldır da imkanlar dahilinde kullanıyorum. Öncesinde 18 yıl araba tecrübem var ve ikisi büyük şehir olmak üzere Türkiye'nin 5 farklı şehrinde yaşadım ve araç kullandım. Türkiye ile Avrupa, Amerika trafiğini kıyaslamak bir yana, Türkiye'nin farklı şehirlerinde bile trafik dinamikleri, sürücü profilleri, asfalt kalitesi vs çok değişken.. Hal böyle iken trafiği okuyabiliyor olmak için ülkemiz şartlarında motosiklet ile trafiğe çıkmadan önce en azından birkaç yıl araba tecrübesi edinilmesi gerektiğini düşünüyorum. Daha doğrusu; araba ile trafik tecrübesi edinmiş olmanın, öngörü eksikliğinden kaynaklı motosiklet kazalarını önemli ölçüde düşüreceği kanaatindeyim.

Sizin yerinizde olsam bir süreliğine motor işine ara verip araba ile devam ederdim. Bu sayede bir yandan ailenizin gönlünü hoş tutup, ileride tekrar motora başlayacağınızda da trafik tecrübenizi artırmış olursunuz. Yaşınız genç, inşallah ileride motora sağlıkla binebileceğiniz daha nice yıllarınız olur. Her ikinize de tez şifalar dilerim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bence ısrarcı olmayın. Gerekirse satın. Bulunmaz Hint kumaşı değil sonuçta. Binlerce örneği trafikte gezen seri üretim bilindik bir motosiklet. Zamanla alınır tekrar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------

ne alaka scooter tamam severim ben her tür motoru severim :D hayatımda hepi topu 30 motorum olduysa 2 tane scooterım oldu cruiser daha çok severim ondan 5-6 tane oldu :D
Sevmiyorsun demedim ki, tercih etmiyorsun dedim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------

Bazı arkadaşların kalite büyük cc'de olur zevk büyük cc'de olur cümlelerine kesinlikle katılmıyorum, bu tamamen beklenti, kullanım amacı, alınan zevkin ne olduğuyla alakalı bir durum.
Genel olarak "zevk sadece yüksek cc de olur" saçma bir tabir. Sadece off-road örneği bile yeterli bunu görmek için. Ancak yüksek performanslı naked türü için konuşacak olursam dediklerimin arkasındayım.

Bir çok insan motosikletten bahsettiğim şekilde bir deneyim ve zevk almamış belli ki. Alanlar ne dediğimi birebir anlardı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst