Motorumun dün sağ kapağını söktüm.devirdaim keçeleri ,yağ pompası ve çok kullanıcının bilmediği bir yağ süzgecini kontrol etmek için.
filtrenin yeri debriyajın tam altında bulunan yucarlak yer.
fakat bu süzgeç çok kötü ve parçalanmış şekilde çıktı.
Kavasaki Zmoto nun elinde olmadığı için bende uyumlu olan kim var nerelerde kullanılmış diye biraz çalıştım.
ve Honda activa,ve spacy modellerinde birebir aynı olduğunu tesbit ettim.
Aslında çin malları scooterlerin çoğunda bu ürün var..
Neyse temin ederek yerine taktım.orijinal numarası ile paylaşıyorum.
bu süzgeç küçük ama çok önemli işlevi var.
bu süzgeçten geçen yap tüm yağ kanallarını dolaşarak pistona yağ gönderiyor.
blokta bulunan yağ kanallarının temizliğini yaptım. yağ pompasını ve devirdaim keçelerini kontrol ettim.
Ayrıca bir şey daha yaptım.
sol kapağı söktüğümde kırık olan dooichkey bulup çıkarmıştım.
fakat ortada olmayan gergi yayını merak ediyordum.
bir mikro kamera ile sağ tarafta bulunan söktüğüm kapağın içideki bu küçük yağ süzgeçinden içeri gönderdim.
iyice içerde dolaştım, pc ekranındanda izledim ve bingo..
hemde 2 adet yay.motorun içinde krankın oralarda bir yerde dolanıp duruyormuş..
daha sonra yaylı mıknatıs ile yine aynı delikten girerek bunları çıkardım.
işte meşhuur doodichkey in yayları bunlar.
yukarıdaki fotolarda görüldüğü gibi ben bu yayı iptal ettim.kullanmadım. yerine daha sağlıklı,sağlam uzun ömürlü kırılsa bile motora karışmayacak bir sistem yaptım.
yeni sistemi tekrar ekliyorum.
tüm bunlardan sonra motoru kapatıp tecrübe ettiğimde motor şahlandı,tekere kalktı.
tıkalı olan yağ kanalları yağa kavuşunca motor çıldırdı..Aklını kaybetti.üzerinden düşüyordum nerdeyse.
Durumunu beğenmediğim statörü amerikadan 36 dolara siparişi vermiştim.satıcı gönderi takip nosunu verdi.yani statör yola çıkmış.
sanırım 15 güne kadar elimde olur.
Starö geldiğinde sol kapağı tekrar sökücem..
yaptığım bu çalışma 30000 küsür km kullandıktan sonra sırf incelemek detayları görmek adına yapılmıştır.
Yine KLR cilere çok önemli bir bilgi daha vereyim.
bu sol kapak içinde bulunan dooichkeyin çalıştığı balansör zinciri orijinal olarak çok pahalı.
Fİyatı 700-800 lira civarıdır.
Fakat bu zincirin aynısı BMW E-36 larda egzantrik zinciridir.sadece bir kaç bakla fazla olarak.
fiyatıda 100 lira civarıdır.
Marka İVİS olarak alablirsiniz alman malıdır.
Aynı zamanda Husaberg motorlardada orijinal olarak aynı zincir kullanılır.
Yaptığım bu çalışmayı tüm klr cilerin bilgisine sunarım.
KLR ciler Motorlarınıza iyi bakın.
Gerçekten mükemmel tasarlanmış ölümsüz bir mekanik yapısı var..
Bir çok motorun mekanik yapısını kurcaladım söktüm 40 sene içinde..
Evet Bu KLR Biraz karmaşık tasarlanıp yapılmış ama inanın
iyi bakılmış bir KLR 650 çocuklarınızdan sonra torunlarınıza bile kalır..
Şİmdilik bu kadar..Statör geldiğinde tekrar paylaşırım.