Merhaba, bilgi olarak: CB500F 6. vites 4000dd'da 85, 5000dd'da 105, 6000dd'da ise 115km/s sürat yapar. (Bunlar kadranda görünen süratler, gerçekte bir %5'e yakın daha indireceksiniz...) 6000dd'nın üzeri ve 115-120km/s'in üzeri uzun süreli kullanım için pek rahat değil; hem rüzgar aptal ediyor (kesinlikle kulak tıkacı kullanmak lazım), hem de peg ve seleden gelen çok yüksek frekanslı titreşim de konfordan bayağı götürüyor. (Toto sıvılaşır / erir - öyle diyeyim...) Bu motor tam şehir motoru, uzun yol için tavsiye edilmez. Vitesleri haddinden kısa yapmışlar.
Bununla birlikte kısa süreler için bu devir ve hız sayılarının oldukça üzerine rahatlıkla çıkabilirsiniz. Motorda devir de tork da güç de mevcut. (47bg az değil.) 150cc'den sonra canavar gibi gelir...
Yalnız bundan önce bende NC750X vardı, o bozmuş olabilir beni biraz; NC 6. vites 4000dd'da 120km/s gidiyordu. Bağırmadan gitmek benim için budur yani... CB500F'te biraz bağırtmak lazım.
Devamlı yola çıkacaksanız 650cc ve üstü + iyi rüzgar koruması olan karenajlı bir motora bakmanızda fayda var. (V-Strom 650, Versys 650, Tracer 700, NC750X vs.)
İnş. kafaya ekstra bir şeytanlık sokmamışımdır?
Ekleme: Yakıt olarak şehir içi ort. 100km'de 3,5-3,6 yakıyorum; gayet cimri. (NC ile 3,8-3,9 idi ama; sunduklarına göre bir NC kadar cimri değil.) Seviyorum keratayı