Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Mar 2017
Mesajlar
9
Anladım çok acıklayıcı oldu teşekkür ederim . Şuan motorun bakımları yappılıyormuş zaten muayenesi yenileniyormuş vs . Cuma günü gidip görücem motoru içime sinerse alıcam direk umarım bir sorun cıkmaz :silent:
 
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
48
Gecenlerde 5000 km deki uzerinde 3000 tllik xmax 250 abs mi 18000 e satiyoduk bugun su fiyatlari gorunce aglardim heralde ;))

 
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
272
Merhaba arkadaşlar yakında xmax250 alıp aranıza katılacağım. Bugün bir motora bakmaya gidiyorum.Motorun şase numarası tam olarak neresinde yazıyor ?
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
8
Selamlar,

Arka teker fren diski bölgesinden tekerin her turunda 1 kez olmak üzere zincir sesi gibi tık tık tık gibi periyodik bir ses geliyor, benzer sorun yaşayan oldu mu? Araştırdığımda kaliper, fren balatasından bir parça gevşemesi gibi ihtimaller olabileceğini gördüm. Balata spreyi uyguladım ancak değişiklik olmadı.

Motor 9200 km'de, biraz kir topladı yıkatıp deneyeceğim ama öncesinde sormak istedim.

Arka balata bitmiş. Sol maneti sıktığında herhangi bir ses yapmayıp yalnızca teker dönünce de ses yapabiliyormuş yaşayarak öğrenmiş oldum. Başka sorun yaşayan olursa cevabını bulsun diye yazıyorum.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
balata bittimi demir demire sürttüğünde değirmen taşı gibi ses gelir,,nasıl ses gelmez,mantık dışı

geçende benim ön balatalardan biri bitmiş,mubarek frene bastığımda meydana çıkan cayırtıyı yanımda olan arabaların içindekiler bile duyup bana bakıyorlardı

arka balatada farklı olmaz,belki senin balata tamamen bitmemiştir 1mm kadar bile olsa balata kalmıştır,,tamamen bitse sesten motorda duramazsın

eski balataları aldıysan fotosunu at bakalım
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Şub 2011
Mesajlar
170
Selam arkadaşlar 2013 momo dizayn xmax 250 de yakıt son dişe düştükten sonra yanıp sönmeye başlıyormu? yanıp sönmüyorsada tek dişe düşünce kaç km kadar daha gidiyor bilen varmı?
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
29
Arkadaşlar selam,

2 senedir kullandığım 2014 model duke 200 motorumu Xmax ABS almak niyeti ile satmak istiyorum.
Kullanım rahatlığı, sele ihtiyacı, artçı konforu, sürüş zevkinden ön plana çıkmış durumda.
Motorum henüz 5000kmde. pek binemedim geçtiğimiz sene üzerine desek yeridir.

Xmaxten beklentilerim;
Sele altına 2 adet kask alabilmesi, yormayan konforlu sürüş, şekli zaten güzel başka da birşey yok.
Sizce sıfır mı ikinci el mi alayım? Arada 1000TL oynuyor şaka gibi gerçekten.
Bir de iron max almaya gerek var mıdır? Karar veremedim.
Kullanım genelde şehir içi gezme amaçlı.
Arada haftasonu yazlığa çocukların yanına geçebilirim belki motor ile.

Yan yatma çamura batma yok, tertemiz makinem.
Buradan takas yapmak isteyen olursa da yazsın bana [email protected] mailime.
Mantıklı takaslara açığım.

En kötü bulabilir isem az kmli Xmax 250 ile galeride takas yapayım diyorum.
Ne dersiniz? Xmax doğru makine mi benim için?
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
138
Uzun zamandır ybr kullanıyorum ve ha bugün ha yarın fiyatı uçtu gitti x max in bı tane 17500 e iron max buldum 100 km de sizce alınır mı bu veya hiç ABS vs işine girmeye gerek yok mu tavsiyelerinizi bekliyorum
 
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
186
Bence fiyat iyi pardon çok iyi ... Birazda kırparsan ne ala !

Bir vuruğu , çiziği yoksa tabi ...
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Arkadaşlar selam,

Xmaxten beklentilerim;
Sele altına 2 adet kask alabilmesi, yormayan konforlu sürüş, şekli zaten güzel başka da birşey yok.
Sizce sıfır mı ikinci el mi alayım? Arada 1000TL oynuyor şaka gibi gerçekten.
Bir de iron max almaya gerek var mıdır? Karar veremedim.
Kullanım genelde şehir içi gezme amaçlı.
Arada haftasonu yazlığa çocukların yanına geçebilirim belki motor ile.


Ne dersiniz? Xmax doğru makine mi benim için?
İron Max uzun yolda yorar, genelde normal cam bile yetmiyor tur camı takılıyor uzun yol için. Onun dışında uygun fiyatlı olursa rahatlıkla alabilirsiniz.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Arkadaşlar merhabalar. Bende 2014 model xmax250 abs alarak aranıza katılmış bulunmaktayım.

Motoru 8bin km de aldım ve motor kazasız, yetkili servis bakımlıymış.

İlk scooterim olduğu için bazı şeylerde yabancılık çekiyorum. Özellikle motor yeni çalışınca ilk kalkışlarda bazen uyuz eşek gibi titreyerek sarsıntılı kalkıyor. Sanki vitesli motorda kalkışta debriyaj-gaz ayarını tutturamamış gibi bir durum. İşin ilginç yanı motorla 15dk yolculuk yaptıktan sonra yine durk kalk yaparsam bu sorun ortadan kalkıyor.

Motoru almadan yetkili servise kontrol ettirmiştim, motoru sürüp; "kavraması çok iyi, hiçbir sorun yok" deyip eklediler: "ara sıra yapıyorsa tozlanma yapmıştır, istersen temizleriz ama büyük bir sorun değil, skuterde olur öyle" diye :)

Vitesli motordan sonra bana biraz garip geldi bu durum.

Ancak uzun yolda gidişi, 110kmye kadar elciklerde sıfır titreşim olması ve asfalttaki konforu beni çok memnun etti.

Viraj kabiliyeti de gerçekten beklentimin üzerinde çıktı. Birde abs faktörü var ki... "Anlatılmaz, yaşanır" diye bir slogan var ya hah aynen işte öyle birşeymiş. Hunharca, hesapsızca fren manetini sıkabilmenin keyfi beni benden aldı :mrgreen:

Ancak bozuk zeminde motor biraz hoplatıp zıplatıyor, birazda tangır tungur ediyor, bu kısmı da şimdilik gördüğüm eksileri diyebilirim :)

Genel olarak motordan çok memnunum.

Hiç fotosuz kuru kuru mesaj atmak olmaz, buda benim yeni ufaklık, maşallah demeyi unutmayın :p


j86XWm.jpg


daha iyilerinin sizlerin olması dileğiyle :rendeer: :rendeer: :rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Mar 2017
Mesajlar
384
Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanmak nasip olsun.
Titreşim olmaması lazım. Xmax kullanıcısı değilim. Ama iki arkadaşım da var. Arada kullanıyorum. Uzun süre test etmişliğim de var. Her zaman bakımları serviste yaptırılan motorlar bahsettiklerim. İkiside 20bin km üstü. Bi kaç kez daha yazdım bende titreşim hastalığı var. Özellikle denerim kullandığım motorları. Benim kullandığım iki xmax'te de böyle bir durum söz konusu değil.
 
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
276
Arkadaşlar bende Yamaha xmax 250 ABS ile aranızdayım. Bu motorun servis bakımları dışında bizim yapmamız gereken bakımları falan var mı ? Veya yeni bir kullanıcı olarak bana herhangi bir tavsiyeniz var mı ? saygılarımla
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Özellikle motor yeni çalışınca ilk kalkışlarda bazen uyuz eşek gibi titreyerek sarsıntılı kalkıyor. Sanki vitesli motorda kalkışta debriyaj-gaz ayarını tutturamamış gibi bir durum. İşin ilginç yanı motorla 15dk yolculuk yaptıktan sonra yine durk kalk yaparsam bu sorun ortadan kalkıyor.

Motoru almadan yetkili servise kontrol ettirmiştim, motoru sürüp; "kavraması çok iyi, hiçbir sorun yok" deyip eklediler: "ara sıra yapıyorsa tozlanma yapmıştır, istersen temizleriz ama büyük bir sorun değil, skuterde olur öyle" diye :)
Evet doğru söylüyor, özellikle cc büyüdükçe kalkışlarda daha çok titreşim olur, toz temizliği ile azalır ama sizin yapmanız zor tabii.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
ben xmax 250 kullandım satıp xmax 400 aldım ikisinide çok iyi biliyorum,xmax 250 dede 400 dede kalkışlarda titreme var ama bu normal bişey daha doğrusu tek silindirli motorların hepsinde var,x max lere özgü bişey değil yani

ben xmax 400 motoruma j-costa varyatör taktırdım ,bu titreşim olayını tarihe gömdüm,titreşim falan kalmadı,artı kalkışlar,ara hızlanmalar falan acayip şekilde serileşti

titreşimden şikayet eden j-costa taksın farkı görsün,,aşağıda videoda altın elbiseli adamın test karşılaştırmalı videosu herşeyi açıklıyor

 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
ben xmax 250 kullandım satıp xmax 400 aldım ikisinide çok iyi biliyorum,xmax 250 dede 400 dede kalkışlarda titreme var ama bu normal bişey daha doğrusu tek silindirli motorların hepsinde var,x max lere özgü bişey değil yani

ben xmax 400 motoruma j-costa varyatör taktırdım ,bu titreşim olayını tarihe gömdüm,titreşim falan kalmadı,artı kalkışlar,ara hızlanmalar falan acayip şekilde serileşti

titreşimden şikayet eden j-costa taksın farkı görsün,,aşağıda videoda altın elbiseli adamın test karşılaştırmalı videosu herşeyi açıklıyor

https://www.youtube.com/watch?v=3z8J6mRPlg0&t=56s


Hocam yorumunuz için teşekkürler. Varyatör değişecek kıvama geldiğinde yeni kayış ve varyatör seti taktırırken j-costa taktırayım o zaman aklımda olsun :cat:

ama şimdi motoru yeni almışken masraf etmeyeyim diyorum, yakın zamanda varyatörü temizleyip bu halde binmeye devam etmeyi planlıyorum :)
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Arkadaşlar merhaba, benim motorum XCITY. Fakat varyatörü XMAX ile aynı sanırım. Sorum şu;
Motorumun 40 bin bakımı geliyor. "Varyatörü toptan değiştirsem mi?" diye düşünüyorum. Varyatör ve debriyaj balatası değiştirenler kaç km.de değiştirdiklerini yazarsa bir fikir sahibi olacağım. Kazasız belasız sürüşler...
 
Katılım
30 Mar 2017
Mesajlar
9
2006 model xmax 250. motor almayı dusunuyorum motorun çok sorun cıkardıgını duydum bu konu hakkında bılgısı olan varsa bana yardımcı olabılır mı ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst