Tayland - Phuket'te Motor Gezisi

Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Geçtiğimiz ay gittiğim tayland gezisinde herkesin motosiklet kullandığını ve motosikletin en iyi ulaşım aracı olduğunu görünce ben de bir scooter kiralayıp phuketi gezme şansı yakaladım. Böyle bir gezi yapmışken de resimleri paylaşmadan geçmeyeyim dedim :)

Öncelikle ufak bazı bilgilere değinmek gerekirse:
-Taylandda trafik soldan akıyor. Ben daha önceden kıbrısta bulunduğum ve araba kullandığım için pek sıkıntı çekmedim açıkçası. Yaşlısı, genci, kadını, çocuğu herkes motosiklet kullanıyor.
-Bakkalından oteline herkes motosiklet kiralıyor. Motorların çoğunluğu japon cub ve scooterler (çoğunluğu da honda wave ve click). Çin malı hiç görmedim.
-Motosiklet kiraları günlük 20-25 lira arası değişiyor. Benim kiraladığım honda click 50.000 kmde oldukça bakımsız, sağı solu paslı bir motordu fakat hala taş gibi çalışıyordu. Kimse motorunda km derdine düşmesin yani :)
-Benzinin litresi yanlış hatırlamıyorsam 2.5 lira civarı olması lazım.
-Havanın kapalı olduğuna bakmayın, yağış mevsimi henüz tam bitmemişti, arada yağmurlar yağıyor fakat hava 30 derece üzeri ve kapalı olması çok daha iyi çünkü açık olduğunda güneş altında durulmuyor, cayır cayır yanıyorsun.
-Gelgit lerin ne kadar etkili olduğunu orada görmüş oldum. Sabahla akşam arasında kıyıda 20-30 metrelik
fark oluyor, sabah burada yüzmüştüm, su nereye gitti diyorsun:)(aşağıdaki plaj resminde görebilirsiniz)


Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Sorusu olan varsa memnuniyetle yanıtlarım. Daha önce kendi motorumla yaptığım Avrupa turuna ise şu linkten göz atabilirsiniz:

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/167949-nc750x-ile-dogu-avrupa-turu.html



15697547_10157907254015517_1118242627846056595_n.jpg


1506.jpg


15726450_10157907253755517_8992326222630951194_n.jpg


Kaplanlarla selfie isterseniz:
1326.jpg


15726584_10157907255315517_2189924639566653875_n.jpg


15747576_10157907254200517_321453880909408490_n.jpg


1419.jpg


1363.jpg


1379.jpg


1403.jpg


1383.jpg


1629.jpg


1561.jpg


1659.jpg


1747.jpg


1751.jpg


1797.jpg


1998.jpg


2030.jpg


2204.jpg


1780.jpg
 
Son düzenleme:
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Gidip yerleşip geri dönmesek mi ? :)
Ellerinize sağlık, ama bütçe hakkında daha detaylı bilgi istiyoruz.
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Gidip yerleşip geri dönmesek mi ? :)
Ellerinize sağlık, ama bütçe hakkında daha detaylı bilgi istiyoruz.

Bütçe işi karışık, biz 2 kişi Kuala Lumpur, Singapur ve Taylandın tamamını gezdik ve adam başı toplam 1200$ ödedik (450$'ı kampanyalı qatar airways bileti). Bizim para değer kaybetmeden önce herşey çok ucuzmuş fakat şu an bizden çok farkları yok. Bulabileceğiniz en ucuz şey masaj, adım başı masaj dükkanı var, 20-30 liraya masaj yaptırabiliyorsunuz. Yeme içme fiyatları turistik yerlerde istanbulun normal fiyatlarına yakın (pizza 20-30 lira, çeşitli balık tabakları 40-50 lira gibi) Ucuza kaçayım derseniz bir sürü sokak satıcıları var 5-10 liraya yemek alabileceğiniz ama ben temizliğe güvenemediğim için o işe hiç girmedim açıkçası.

Gidip yerleşme konusuna gelirsek, oraya yerleşmiş bikaç Türkle konuştum, otel işletiyorlar, restoran açmış yemek yapıyorlar, kendilerine yapacak iş bulmuşlar ve hayatlarından memnunlar. Sürekli sıcak, yağmurlu ve nemli bir ortamda yaşayabilirim diyorsanız neden olmasın :) Adalarda hayat deniz, kum, güneş ekseninde geçiyor..

Ayrıca şunu da ekleyeyim ki phuket rus akınına uğramış, heryerde rusça tabelalar, ruslara özel turlar, mağazalar var. Bizim alanyaya dönmüş neredeyse oralar da :)
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Bütçe işi karışık, biz 2 kişi Kuala Lumpur, Singapur ve Taylandın tamamını gezdik ve adam başı toplam 1200$ ödedik (450$'ı kampanyalı qatar airways bileti). Bizim para değer kaybetmeden önce herşey çok ucuzmuş fakat şu an bizden çok farkları yok. Bulabileceğiniz en ucuz şey masaj, adım başı masaj dükkanı var, 20-30 liraya masaj yaptırabiliyorsunuz. Yeme içme fiyatları turistik yerlerde istanbulun normal fiyatlarına yakın (pizza 20-30 lira, çeşitli balık tabakları 40-50 lira gibi) Ucuza kaçayım derseniz bir sürü sokak satıcıları var 5-10 liraya yemek alabileceğiniz ama ben temizliğe güvenemediğim için o işe hiç girmedim açıkçası.

Gidip yerleşme konusuna gelirsek, oraya yerleşmiş bikaç Türkle konuştum, otel işletiyorlar, restoran açmış yemek yapıyorlar, kendilerine yapacak iş bulmuşlar ve hayatlarından memnunlar. Sürekli sıcak, yağmurlu ve nemli bir ortamda yaşayabilirim diyorsanız neden olmasın :) Adalarda hayat deniz, kum, güneş ekseninde geçiyor..

Ayrıca şunu da ekleyeyim ki phuket rus akınına uğramış, heryerde rusça tabelalar, ruslara özel turlar, mağazalar var. Bizim alanyaya dönmüş neredeyse oralar da :)


Kısacası bu döviz kurları ile gitmek hayal.
Ayrıca Rus turistleri de oraya kaptırdıysak bugün bile hayal iken iyice ütopya olacak zamanla demekki.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Benimde gitmek istediğim ülkelerden birisi Tayland. Çok güzel bir gezi olmuş elinize sağlık.

1200$ kişi başı demişsiniz. Kaç gün kaldınız ? Otel mi ? Hostel mi ? bunlarıda paylaşabilirseniz çok sevinirim. iki kişi 2500 $ desek nerdeyse 10.000 tl ye gelecek benim gezi o zaman :) Yaşasın dolar :farao:
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Benimde gitmek istediğim ülkelerden birisi Tayland. Çok güzel bir gezi olmuş elinize sağlık.

1200$ kişi başı demişsiniz. Kaç gün kaldınız ? Otel mi ? Hostel mi ? bunlarıda paylaşabilirseniz çok sevinirim. iki kişi 2500 $ desek nerdeyse 10.000 tl ye gelecek benim gezi o zaman :) Yaşasın dolar :farao:

Kuala Lumpur-Otel
Singapur-Hostel (4 kişilik oda)
Phuket-Guest House (Türk bi kardeşimizin işlettiği mekan, kesinlikle tavsiye ederim)
Phi Phi Adası-Hostel (2 kişilik özel oda)
Krabi-Otel
Ko Phangan-Otel
Bangkok-Guest House

Gezimizin rotası ve kaldığımız yerler bu şekilde. Bahsettiğim bütçeye uçak, feribot, taxi, kalma, yeme içme vs. tüm harcamalarımız dahil. (Gidiş kuala lumpur, dönüş bangkok uçak biletleri kampanyalı fiyattan alındı 450$)Başta yeme içme olmak üzere harcamalarımızı olabildiğince kısmaya çalıştık. Biraz daha rahat olsak bütçe rahat 1500$a çıkardı.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Kuala Lumpur-Otel
Singapur-Hostel (4 kişilik oda)
Phuket-Guest House (Türk bi kardeşimizin işlettiği mekan, kesinlikle tavsiye ederim)
Phi Phi Adası-Hostel (2 kişilik özel oda)
Krabi-Otel
Ko Phangan-Otel
Bangkok-Guest House

Gezimizin rotası ve kaldığımız yerler bu şekilde. Bahsettiğim bütçeye uçak, feribot, taxi, kalma, yeme içme vs. tüm harcamalarımız dahil. (Gidiş kuala lumpur, dönüş bangkok uçak biletleri kampanyalı fiyattan alındı 450$)Başta yeme içme olmak üzere harcamalarımızı olabildiğince kısmaya çalıştık. Biraz daha rahat olsak bütçe rahat 1500$a çıkardı.

demekki benim 3500 doları falan gözden çıkarmam gerekiyor :) teşekkürler cevap için.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst