NC750X ile Doğu Avrupa Turu

Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Uzum zamandır hayalini kurduğum motosikletle avrupa turunun doğu avrupa kısmını NC ile gerçekleştirdim. Yaklaşık 5.000 km yolu 3 haftada geze geze tamamladım. Gezi boyunca sınırlar, polisler, şöförler vs. hiçbir sorun yaşamadım, aksine herşey buralardan çok daha iyi ve rahattı.

Yaşadığım ufak tefek durumlara gelecek olursak, Romanyayı Moldovaya bağlayan yol, köylerin içerisinden geçen eskimiş betondan yapılmış bir yol. Buradaki müthiş titreşim yüzünden motora bağı olan kamera tutacağım kırıldı (içi boş olmasına rağmen), gidon topuzunun vidası gevşedi ve gecenin karanlığında topuzu düşerken son anda yakaladım, bir de 1 kutu rulokatım tuz buz oldu :)

Bir de son gün Sırbistan-Bulgaristan sınırına 7 km kala radara girip, çevirmeden kaçmak için taşlı dağ yollarına girip, sınırı kaçak olarak geçtikten sonra bi yol bulup tekrar geri dönerek kontrolden geçmemi ve o sıradaki adrenalini saymazsak herhangi bir sorun yaşamadan mutlu mesut bir şekilde geziyi tamamlamış oldum.

Ayrıca son gün vize sürem sıkıştığı için 1 günde belgraddan ümraniyeye sürerek tek seferde en uzun sürüş rekorumu da 1.000 km ile kırmış oldum. Güzergah veya ülkelerle ilgili sorular olursa yardımcı olmaya çalışayım. Herkese iyi sürüşler..

ROTAM:
13735089_10157144096050517_6274135207372603915_o.jpg


BÜKREŞ:
13692956_10157144097210517_5191225606738339202_o.jpg


MEŞHUR TRANSFAGARAŞAN GEÇİDİ:
13781727_10157144096915517_2783485581065317399_n.jpg


13669337_10157153732565517_4004231751421472226_o.jpg


13767261_10157153729575517_2674918182711338838_o.jpg


13767344_10157153731950517_6380921197682796429_o.jpg


13668735_10157153847000517_3438667827551265033_o.jpg


ODESSA:
13690915_10157144096635517_1642025438848404729_o.jpg


LVIV:
13653360_10157144097400517_6781563055355781530_o.jpg


KRAKOW:
13680357_10157156607710517_4233478425965125090_o.jpg


POLONYA - AUSCHWITZ NAZİ KAMPI:
13653357_10157144097780517_7869396170403666298_o.jpg


13765671_10157156609335517_6724871631295928249_o.jpg


BRNO - MEŞHUR ASTRONOMİK SAAT:

13717364_10157158749990517_7476842971473632549_o.jpg


BRATİSLAVA:
13723989_10157144097445517_2983778658033241429_o.jpg


BUDAPEŞTE:
13765837_10157144097600517_7544683192533364895_o.jpg


13667735_10157160920585517_4052993983108730725_o.jpg


13724064_10157153872545517_3156155204756813334_o.jpg


BELGRAD:
13691066_10157144096570517_2127089422036355964_o.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
Geziniz çok güzel olmus, tebrik ederim. Auswitch kampını gezdiniz mi? Eger gezsiyseniz giriş ücreti,saatleri vb hakkında bilgi verebilir misiniz? Ben de ağustos'ta gitmeyi planlıyorum da gitmeden önce tavsiyeniz var mıdır bu müze hakkında?
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Fotoğraflar harika,elinize sağlık
Schengen Vizesini nasıl aldınız?
Ukrayna,Moldova fotoğrafı yok mu?
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Geziniz çok güzel olmus, tebrik ederim. Auswitch kampını gezdiniz mi? Eger gezsiyseniz giriş ücreti,saatleri vb hakkında bilgi verebilir misiniz? Ben de ağustos'ta gitmeyi planlıyorum da gitmeden önce tavsiyeniz var mıdır bu müze hakkında?

Evet kampı gezdim, saat 10a kadar bireysel girişler ücretsiz (uzun zaman önceden internetten randevu almanız gerekiyor) ondan sonra rehber eşliğinde ingilizce tura katılabiliyorsunuz. Ücreti 35-40 lira civarı bişey olması lazım. Hava güneşliyse oldukça kavurucu olabiliyor, ona göre hazırlıklı gitmeniz ve bol sıvı bulundurmanızı tavsiye ederim. Ben gittiğimde yarım saat bilet kuyruğu bekleyip direk girmiştim ama daha uzun bekleme süreleri olabilir, onu göz önünde bulundurarak önceden internetten biletlerinizi alabilirsiniz.

Gezi 2 parça halinde (auschwitz-1 ve birkenau kampları) yapılıyor ve 2-3 saat kadar sürüyor. Krakowa 60-70 km mesafede olduğunu da göz önünde bulundurursanız yarım gün vakit alacağını unutmayın. Madem sordunuz, birkaç foto daha ekleyeyim..

13725027_10157156609050517_8305358682107159806_o.jpg


13734953_10157156609120517_2070233957766373447_o.jpg
 
Katılım
9 Ara 2015
Mesajlar
28
Harika bir gezi olmuş, tebrikler. Bu arada Honda NC 750X ile 1000 km yaptıysanız geçer notu aldı sanırım.
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Fotoğraflar harika,elinize sağlık
Schengen Vizesini nasıl aldınız?
Ukrayna,Moldova fotoğrafı yok mu?

İş güç olunca schengen sorun olmuyor, istedikleri belgeleri verdim, vizeyi aldım :) (Motor gezisi için özel vize almadım, zaten önceden vizem vardı)
Ukraynaya daha önce gittiğim için çok fotoğraf çekmedim açıkçası, moldovada da fotoğraf çekmeye değecek bir yer yok açıkçası :) (Transnistreye gitmiş olsaydım orada fotoğraflık yerler varmış fakat gitmedim ne yazık ki) Yine de örnek olarak merkezi ekleyeyim:

MOLDOVA MERKEZ:
13719596_10157153739175517_2547199516769319743_o.jpg


ODESSA POTEMKIN STAIRS:
13613233_10157074085550517_1085226745722729886_o.jpg


Bunlar da geçmiş Lviv fotoları
12509469_10156380092560517_1478979810335505488_n.jpg


12438975_10156380092955517_6787449474652475177_n.jpg


1441256_10156380105995517_7376920212139189043_n.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------

Harika bir gezi olmuş, tebrikler. Bu arada Honda NC 750X ile 1000 km yaptıysanız geçer notu aldı sanırım.

Benim için her daim geçer nota sahip zaten NC ama 1.000 km işi daha çok kondüsyonla alakalı :)
Bir dahaki sefere iron butt a başvurup airhawk ve deflektörle birlikte 1600ü rahat görürüm diye düşünüyorum. Çünkü bu bahsettiğim 1.000 kmde polisten kaçmak için dolaştığım dağ yolları, geçtiğim 2 sınır ve 2-3 saatlik sofya gezisi de var :)
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
kardeş,harika bir gezi,muhteşem yerler ve fotolar.paylaşım içim teşekkürler.ADANA'dan selam olsun.:king:
 
Katılım
20 Eki 2009
Mesajlar
57
Bu güzel rotayı tek başınıza yapmış olmaktan dolayı sizi kutluyorum. Güzel fotolar için de tebrikler...
Gelelim sorulara...
1- mümkünse gün gün rota, km, anılar..
2- konaklama yer ve ücretleri hakkında bilgi..
3- gezinin maddi boyutu (konaklama, yakıt, bakım, yiyecek, içececek, vb....
Selamlar
 
Katılım
28 Mar 2015
Mesajlar
208
Harika gezi olmuş tebrikler..

Ayrıca motosiklet sigortası gerekiyor mu yurt dışı için? Nerelerde konakladınız? Detayları bekliyoruz..
 
Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
978
Bir kaç resim daha eklerseniz kendimi bıçaklıcam yeminle ::hakem1::


Şaka bir yana resimler, gezi güzergahı, kameranın kalitesi, herşey mükemmel gözüküyor. Allah nicelerini nasip eder inşallah hepimize. Varsa biraz daha resim eklerseniz çok sevinirim. :)
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
645
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Harika bir gezi olmuş, tebrik ederim.
Madalyonun görünmeyen yüzünü düşündüğümde daha da mutlu olduğumu söylemeden geçemeyeceğim; tanışılan insanlar, farklı lezzetler, samimi mekanlar, farklı kültürler ve bir o kadarı daha.

Tekeriniz daima düz bassın, sevgilerle. :)
 
Katılım
24 Şub 2014
Mesajlar
37
Merhaba
Fotoğrafların inanılmaz canlı çıkmış. Renklere bayıldım. Hangi makineyi kullandınız?
Geziye denilecek laf yok zaten, birçok kişinin hayallerini süsleyen türden olmuş, umarım bize de nasip olur..
Saygılarımla
 
Katılım
21 Şub 2015
Mesajlar
91
Ne is yapiyorsunuz? :) Zamani nasi ayiriyorsunuz :), modern kolelere tavsiyeniz nedir :).
Super bir gezi olmus tebrikler, sigorta ve yurtdisina cikis konusunu ben de tekrarliyorum.
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Sorulara sondan başlayayım, bilgisayar mühendisiyim, bir bankada önemli bir görevde çalışıyordum, istifa ettim ve aylardır geziyorum (toplamda 20den fazla ülke oldu.Yurtdışında herşey çok daha rahat, insanlar saygılı ve kurallara uyuyor. O nedenle hiçbir zorluk çekmedim). Bütün modern kölelere aynısını tavsiye ediyorum ama bir uyarım var özgürlüğün tadını aldığınız zaman tekrar çalışmaya dönmek oldukça zor oluyor, ben henüz çalışmayı düşünmüyorum :)

-Öncelikle makine yok, fotoğraflar iphone 6s ile çekildi. Makine taşımak ve sürekli uğraşıp, kullanmak için biraz fazla tembelim. Bir de sıcakta bütün o kıyafetlerle durup poz vermek, uğraşmak vs. benim tadımı kaçırıyor. Onun yerine anın tadını çıkarıp minimum fotolarla hatıraları saklayıp devam ediyorum. Tabi 20+ ülkenin vermiş olduğu doygunluk ve bıkkınlık da var. Ayrıca bir arkadaşın dediği gibi, benim için bu gezilerin önemli bir yanı da madalyonun görünmeyen yüzü olan bir sürü yeni insanlarla tanışıp, yeni kültürleri öğrenmek, yeni mekanlar görmek :)

-Yurtdışına çıkış için yeşil sigorta gerekiyor. Fiyatı süresine göre değişiyor, ben 1 aylık aldım, 52.5€ . Ayrıca (groupama) kaskoma yurtdışında geçerli olması için ek zeyil yaptırdım, o da 18 TL. Evet ben de şaşırmıştım duyunca :) Yeni ehliyet (soran olmadı), yeşil sigorta, geçerli bir pasaport ve vize ile istediğiniz yere gidebiliyorsunuz.

-Konaklamayı mümkün olduğunca hostellerde yapıyorum. (yeni askerlik yapmış biri olarak konfor konusunda hiçbir sıkıntı çekmiyorum :) Hostellerin avantajı hem uygun fiyatlı olması, hem de son derece sosyal ortamları olması nedeniyle bir sürü yeni insanla tanışmanız, organizasyonlara katılmanız vs. mümkün oluyor. Gezide bir şehre gitmeden önce navigasyonda 3-5 iyi hostelin konumlarını işaretleyip, şehre vardığımda tek tek buraları gezerek motosikleti bırakabileceğim uygun yeri olan hostellerde konakladım. En iyi hosteller genellikle şehrin merkezinde olduğundan güvenlikle ilgili sorun yaşamadım. Fiyat olarak da ülkesine göre geceliği 6€ ile 20€ arasında değişen ücretler ödedim.

-Yakıt olarak ne kadar harcadığımı henüz hesaplama fırsatım olmadı, tam hesabı yapınca detaylı rota ile birlikte yazarım. Fakat motor 4 çanta, tam dolu olarak 120-130 km ortalama hızla 4lt/100km civarı yakıt yaktı. Şehir içi tüketimin biraz daha fazla olacağını düşünürsek ortalama 4-4.5 lt/100 km yakıtla toplam 5000 km civarı yol yapmış oldum. Yolda bakım vs. yok, sadece 1 tüp motul c5 krem yağ ve bir miktar zincir temizleyici sprey kullandım. Şimdi 18.000 bakımına girip masraf neymiş öğrenecez.

Allah sizlere daha iyi geziler nasip etsin, hepimizin tekeri düz bassın. Uygun bir zamanda kimsenin kendini pıçaklamayacağı şekilde birkaç resim daha yükleyeyim :)
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
57
Motosikleti
BMW F800 GS(2025)&Harley Davidson Sportster XL883(2008)
Çok güzel bir gezi olmuş tebrik ederim :) Ayrıca meslektaşınız olarak istifa edip gezmeyi aklıma soktuğunuz için teesüf ederim :D
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Tüm motosiklet severlerin imreneceği türden bir gezi olmuş.

Paylaşımınız içinde ayrıca teşekkür ederim.
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
204
Merhaba öncelikle geziniz ve bol resimli anlatımınız için tebrik ederim, gezi boyunca NC ile tecrübelerinizi de (artıları ve eksileri ile beraber) aktara bilirmisiniz lütfen
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Merhaba öncelikle geziniz ve bol resimli anlatımınız için tebrik ederim, gezi boyunca NC ile tecrübelerinizi de (artıları ve eksileri ile beraber) aktara bilirmisiniz lütfen

NC benim için özel bir motor, benim için artılarına gelecek olursak;
-Herşeyden önce hem şehir içi sıkışık trafikte küçük motorlar gibi, hem uzun yolda yol motoru gibi, hem dağda bayırda (abartmadan) kullanabileceğim her yola sorunsuzca gidebildiğim bir motor. Böyle olunca o kadar yola gidilir mi, şehir içinde ne yaparım, yol bozuksa nereden giderim gibi düşünceler olmadan yollara düşebiliyorum ve bu inanılmaz bir rahatlık.
-Yakıt ekonomisi gerçekten üst düzey, ben ortalama 120-130 km.lerle yolculuk yapıyorum (NCnin ideal konforlu sürüş hızı bu civarda, zaten daha fazlası da tehlikeli olabileceği için bana çok gerekli değil) 4 çanta ile yakıt ortalamam 4lt/100km civarındaydı. Rüzgarsız bir havada biraz daha yavaş gidersen 3.5 lere kadar düşüyor. Böyle olunca da yakıt masrafı vs. düşünmeden yollara çıkabiliyorum.
-Gücü biraz daha fazla olsa daha iyi olabilirdi fakat benim için yeterli, fazla atraksiyona girmediğin sürece yeterli oluyor.
-Bakım aralıkları bizde 6bin olsa da bütün dünyada 12bin olduğu için bakım, servis derdine düşmeden uzun turlar planlayabiliyorsun.
-Yakışıklı bir motor, gittiğin yerlerde oldukça ilgi çekiyorsun. Yanında goldwing varken gelip benim motorla fotoğraf çekilen insanları görünce biraz gururun okşanıyor :)

Eksileri;
-Selesi pek rahat değil, airhawk gibi ürünlerle desteklemek gerekiyor (her ne kadar ben alışmış ve üzerinde 1000 km yapmış olsam da havalı yastıkla çok daha konforlu hale geliyor)
-En büyük eksisi ses konusu, kafa bölgesine çok fazla rüzgar alıyorsun ve inanılmaz gürültü oluyor. Deflektör ile bu durum bir miktar aşılsa da bildiğim kadarıyla tamamen çözülmüyor. Ben TRdeki rüzgarsız yolları baz alarak deflektörsüz olarak yola çıktım fakat avrupada yollarda inanılmaz rüzgar var ve sırf gürültü yüzünden durup dinlenme ihtiyacı hissettiğim çok oldu. Ses o kadar fazla ki, tıkaç fln fayda vermiyor. Yolculuk boyunca en büyük sıkıntım gürültü oldu. Bir daha yola çıkmadan önce mutlaka bu konuya çözüm bulmam lazım.
-Depo kapağının arka selenin altında olması, her benzin alınacağında bagaj lastikleri ve seledeki çantayla uğraşmak zorunda olmak bir süre sonra insanı bıktırıyor.
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
204
Rüzgar ile ilgili şikayeti daha önce bir arkadaşımdan da duymuştum , cevaplarınız için teşekkür ederim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst