Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,406
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Arkadaşlar cbf ile ilk uzun yolumu yapmış bulunuyorum. Bursa- Ankara arası gidip geldim eşimle birlikte. Toplamda da 1000 km yaptım motorla. Biraz yorucu oldu ama bol mola vererek sıkıntısız bir şekilde seyahati tamamladık. Motor çok şükür bir sıkıntı çıkarmadı. Ortalama hızım 90 km 'ydi. Sonuç olarak ilk uzun yol seyahatim Eskişehir Sivrihisar arası dümdüz iğrenç ve sıkıcı yol hariç mutlu sonla tamamlandı :) bu arada motorum 12000 km oldu. bakım zamanı geldi. bursa honda servisi 150 TL civarı tutar dedi normal midir? birde gösterge aydınlatmam kesildi. ustalar gözümü korkuttu işçiliği çok tutar diye. sanırım cbflerde sık sık ampul patlatma kronikmiş. artık bakacağız bir çaresine. herkese bol cbfli günler. :)

Kaliteli Yağ 30 TL.
Buji 20 TL.
Hava Filtresi 10 TL.
Malzeme Toplamı 60 TL. Kalanı İşçilik fiyatı. Bunları yapmak ne kadar zaman alır. 15 dakika. Sen karar ver fiyatın normal olup olmadığına.

Gösterge ampüllerini değiştirmek için kafanın komple inmesi gerekiyor. 5 tane ampul var hatırladığım kadarıyla.
Ben kendim değiştiriyorum. Mutlaka ampüllerin hepsini yenileyin. Yoksa yeni ile eski arasında çok fark olur.
 
Katılım
1 May 2014
Mesajlar
32
Kaliteli Yağ 30 TL.
Buji 20 TL.
Hava Filtresi 10 TL.
Malzeme Toplamı 60 TL. Kalanı İşçilik fiyatı. Bunları yapmak ne kadar zaman alır. 15 dakika. Sen karar ver fiyatın normal olup olmadığına.

Gösterge ampüllerini değiştirmek için kafanın komple inmesi gerekiyor. 5 tane ampul var hatırladığım kadarıyla.
Ben kendim değiştiriyorum. Mutlaka ampüllerin hepsini yenileyin. Yoksa yeni ile eski arasında çok fark olur.

Cevap için teşekkürler. Çok faydalı oldu.
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
71
hocam üst kapak açılıp bakılmadan zor daha önce kawasaki klx 250'mde böyle bir sesle karşılaştım otomatik eksantrik zinciri gergisi bozulmuştu ama sibap sesi de olabilir. baktırdınızmı motorunuza merak ettim ?

Sübab sesi sandım ilk başta servise götürdüm sübab ayarı yaptılar ses aynen devam..

Tekrar gittim servise sesi tekrar dinlediler silindir üst kapak ve sübablar değişti ses hala devam..

Bayramdan sonra tekrar gidicem bakalım ne olucak...
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
hocam işinin ehli bir arkadaşla eksantrik zincir gergini germeyi dene istersen. bak benim problemim buydu. ve otomatik zincir gergisinden çıkmıştı..

 
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
53
Merhabalar;
Hiç motorsiklet tecrubem yok. İstanbulda oturmaktayim işim Anadolu yakasında evim ise Avrupa yakasında. Ortalama 34km ev ile iş yerimin arası. Git gel günde 68km.
Fiziksel özelliklerim 115kilo 177boy 30yas.
Bu koşullara göre yaz-kış sürekli işe gidip geliş yapacağım bi motosiklet arıyorum. Honda CBF 150 benim için uygunmudur arkadaşlar?
Motor benim altımda bayılırmı :)
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Merhabalar;
Hiç motorsiklet tecrubem yok. İstanbulda oturmaktayim işim Anadolu yakasında evim ise Avrupa yakasında. Ortalama 34km ev ile iş yerimin arası. Git gel günde 68km.
Fiziksel özelliklerim 115kilo 177boy 30yas.
Bu koşullara göre yaz-kış sürekli işe gidip geliş yapacağım bi motosiklet arıyorum. Honda CBF 150 benim için uygunmudur arkadaşlar?
Motor benim altımda bayılırmı :)

Ne kuryeler var hocam göbekli göbekli :D Sol şeride çıkmadığınız sürece sıkıntı olmaz.

Olmaz da siz dayanabilecek misiniz? Kışı var yağmuru var çamuru var.
 
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
53
Ne kuryeler var hocam göbekli göbekli :D Sol şeride çıkmadığınız sürece sıkıntı olmaz.

Olmaz da siz dayanabilecek misiniz? Kışı var yağmuru var çamuru var.

amacım hem tecrübe kazanmak hemde işe gidiş geliş yapmak. gerekli ekipmanları tamamlarsam kışın sorun olmayacağını düşünüyorum sonuçta ana yolları kullanacağım. Bunların haricinde dediğim gibi boy 177 kilo 115 CBF beni çekermi :D

Birde CBF de yağ yakma problemi varmı? Sıfır almayı düşünüyorum.
 
Katılım
3 Ocak 2012
Mesajlar
15
Slm arkadaslar sifir aldigim 2015 model honda cbf 150 motorumu satmis bulunuyorum... bende shad 48 litre cantam var yaninda gecen sene aldigim motorsiklet montum var daha iki ay kullanmis oldugum montu 500 tl almistim.. cantayida 580 tl almistim motorsiklet pantolonumda var. Ve yaninda motorsiklet botumda var. Eldivenimde var. Birde ls2 gaskim var burdan topluca satmak istiyorum almak isyen arkadaslara watsapdan resimlerini atarim malum onumuz kis cep:0553 722 2705 fiyatda yardimci oluruz motor hayatima burda nokta. Koyuyorum araba alacam icin satiyorum ilgilenen arkadaslara yardimci olunur tekeriniz duz. Bassin.
 
Katılım
2 Kas 2015
Mesajlar
434
Bugün 1000 km bakımını yaptırdım 50 lira ücret alındı demek ki ilk bakımda işçilik ücreti alınmıyor
 
Katılım
2 Eyl 2016
Mesajlar
4
Bugün 1000 km bakımını yaptırdım 50 lira ücret alındı demek ki ilk bakımda işçilik ücreti alınmıyor

Bende nasipse cumartesi götüreceğim 1000 bakımına. Ücreti paylaştığınız için teşekkürler. Bende yazarım ne kadar olduğunu.

@Vecihi.H hocam geçmiş olsun. Sorununuz çözülmesi bizleride memnun etti.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
8
Merhabalar. 2014 Model 20000 km de bi cbf sahibiyim. Daha önceleri zaten forumda yazmıştım. Gelelim konuya.

Ne zaman ben motorumla ilgili bir vidaya dokunsam ya yalama oluyor ya da elimde kalıyor. Bu kadar kalitesiz bir maddeyle yapılmış vidaları CBF150 gibi bir makinaya takmaları gerçekten sinirimi bozmaya başladı.

Herkesin kendine göre yarattığı bir çözüm var fakat ben bu konudan artık gerçekten bıkmış durumdayım.

Bugün daha 10 dk önce yağımı değiştirmek için motorumun yanında indim. Aldım yıldız uçlu 12 numara ingiliz anahtarımı yağımı leğenimi temiz tüysüz bezimi. Buraya kadar her şey güzel. klasik yağ değiştirme işlemi yapacağım daha önce 3 kere yaptığım içlemin aynısı. Anahtarı bir taktım. Boşa döndü. 3-4 kere aynı işlemi denedim baktım anahtarın dişleri sapasağlam. Bi baktım vida vidalıktan çıkmış silindir şeklini almış.
Aynı şekilde grenaj vidalarımda da bu şekilde yalama olmuş vidalar mevcut. Kullandığım malzemeler kaliteli ve tam yerlerine uygun olduğunu belirtmek isterim.

Bunun gibi bir şey daha önce yaşayan oldu mu?

Olduysa nasıl bir çözüm yolu izlendi?

Olmadıysa da bu konu hakkında bana yardımcı olabilecek birisi var mı?

Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Merhabalar. 2014 Model 20000 km de bi cbf sahibiyim. Daha önceleri zaten forumda yazmıştım. Gelelim konuya.

Ne zaman ben motorumla ilgili bir vidaya dokunsam ya yalama oluyor ya da elimde kalıyor. Bu kadar kalitesiz bir maddeyle yapılmış vidaları CBF150 gibi bir makinaya takmaları gerçekten sinirimi bozmaya başladı.

Herkesin kendine göre yarattığı bir çözüm var fakat ben bu konudan artık gerçekten bıkmış durumdayım.

Bugün daha 10 dk önce yağımı değiştirmek için motorumun yanında indim. Aldım yıldız uçlu 12 numara ingiliz anahtarımı yağımı leğenimi temiz tüysüz bezimi. Buraya kadar her şey güzel. klasik yağ değiştirme işlemi yapacağım daha önce 3 kere yaptığım içlemin aynısı. Anahtarı bir taktım. Boşa döndü. 3-4 kere aynı işlemi denedim baktım anahtarın dişleri sapasağlam. Bi baktım vida vidalıktan çıkmış silindir şeklini almış.
Aynı şekilde grenaj vidalarımda da bu şekilde yalama olmuş vidalar mevcut. Kullandığım malzemeler kaliteli ve tam yerlerine uygun olduğunu belirtmek isterim.

Bunun gibi bir şey daha önce yaşayan oldu mu?

Olduysa nasıl bir çözüm yolu izlendi?

Olmadıysa da bu konu hakkında bana yardımcı olabilecek birisi var mı?

Şimdiden teşekkürler.

Yağ tapası görevi gören bir vida ingiliz anahtarıyla sökülmez hocam. Bu tecrübesizlikten kaynaklanan hatanızdır. Olsun bir şekilde sökülür, 3-5'e yenisini alırsınız. Bu tip vida ısınıp soğuduğu için dişleri yalama yapmamak adına lokma ile sökülür. Veya kapalı başlı içi yıldız gibi dişli olan 12-13 anahtar ile. Hatta biraz yukarı bastırarak çevrilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eyl 2016
Mesajlar
22
merhaba arkadaslar bende honda cbf bakıyorum 2. el tabiki yakın bı abım bana önerdi daha ilk motorum 2013 model 70.000kmde bi cbf yaklasık 3500 3000 lira arası bı fıyatı var abım onerdi ustası var zaten ustaya bırakmıs usta satıyor benim sıkıntım bu motor benı uzer mı en az bı 15 20 bin km kullanmayı dusunuyorum sonra gercekten ıstedıgım bı makıne alıcam allah kısmet ederse cok masraf cıkarır mı cunku 1 2 seneye satıcam hani 3500e alıp 2500e gider derseniz 100bindekı bı motor gozum kapalı alıcam abimin dedıgıne gore al 15 20 bin kullan acemılıgını at sonra satarsın peynir ekmek gıbı gıden bı motor motor hakkında detaylı bılgım pek yok ama ayaklık plastıklerı gitmişti bi kac ufak cızıgı vardı yag vs kontrol etmedım ustaya guvenıyorum balata vs gibi yerlerde abım sıkıntı yok halledılır ayarlanır dedı acıkcası frenler cokta hıssettırıcı degıldı ama motor sesi güzeldi yol tutusu ıyı gıbıydı cok hız yapamadım tabi cok cok cok rahattı benım hıssıyatım bunlar yas 20 boy 175 kılo 65 baslangıc ıcın bu motoru almalımıyım sızce 3500 lira verip sahıbındende daha az kmlı aynı paraya 2014 2013 modelı var ama tabi herzaman bı ama var sizce ne yapmalıyım mesajlarınızı beklıyorum tekerınız düz bassın ..
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
722
Selam
Üç yıllık yol arkadaşımı sattım :(
2010 modeldi 22000 km de idi

11889577_10153525571399556_7653020462091507047_n.jpg


Kaldık crosa
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst