Motosiklet paranızı nasıl biriktirdiniz?

Katılım
14 May 2016
Mesajlar
111
Nasıl anlatsam roman olur. Çocukluğumdan beri hep istedim ama hiç param olmadı. 15 yaşımdan 20 yaşıma kadar marangozluk yaptım babamın dükkanında. Ustaydım.
Bu süre zarfında cebime para girmediği gibi bir taraftanda okulu bitirmeye çalıştım.
1.5 yıl önce bir işe girdim. Şuan okulumun son yılı mezun oluyorum ve 1.5 yıldır Bilgisayar mühendisliği yapıyorum.
Çevremdeki herkesin bir şeyler yaptığını görerek yaşadım. Bu yaşıma kadar hep istedim ama hiç bir şeye sahip olamadım.
Yaşamadım resmen sadece çalıştım, okudum, çalıştım. Hatta köpek gibi çalıştım!
Ama o marangozhaneden Bilgisayar mühendisi olarak çıktım kardeşim! Kimse bana inanmadı, ben sadece kendime inandım.
Kimse desteklemedi, hatta köstek oldu hayallerimde. Ben ne kadar büyük hayal kurduysam herkes kendi küçük dünyasına gömülük yapamayacağımı söyledi.
Bu nedenle geç kaldık bazı şeylere. Şuan kuzenim Amerika'da mekatronik mühendisi ve orada okudu, orada yaşıyor.
Bense kaldım buralarda hala okulu bitiricem diye uğraşıyorum 25 yaşımda.
İşe girdiğim tarihten bu güne kadar hem yedim içtim, eğlendim takıldım. (1.5 yıl) Hemde para biriktirdim.
Okulu bitmemiş bir mühendis max 2 kazanır ilk 1 yılda. şimdi 2.6 yakında 3 olucak inşallah. Yetiyor mu? Kesinlikle yetmiyor hayallerime.
1.5 yılda bir R25 parası anca biriktirdim. Nerede kaldı benim diğer hayallerim? 30 yaşıma kadar nasıl tüm hayallerimi gerçekleştirebilirim ki?
Oysa ben Paraşüt eğitimi alıp ardından wingsuit eğitimini yurtdışında alıcaktım. Tomorrowland'e katılıcaktım, Amerika'ya gidecektim?

Hayat ne yazık ki istediğin gibi gitmiyor. Hatta seni sürekli aşağıya çekmeye çalışıyor. Ne zaman pes edersen işte o zaman kaybediyorsun.
Benim gibi pes etmemen lazım! Hayattaki amacını iyi belirlemen ve köpek gibi çalışman lazım çünkü sistem bunu gerektiriyor!
İnşallah önümüzdeki yıl planladığım gibi Amerika'ya veya Avrupa'ya gidicem, orada çalışıp orada yaşıyıcam.
Hayallerini her zaman gerçekleştirebileceğin şekilde kur! Kimseye havadan para gelmiyor, her şey senin beynin ve bileğinde bitiyor!
Okumadan da para kazanabilirsin, ticaret veya başka şekilde. Ama ne yazık ki hayallerine ulaşmak istiyorsan ilk önce "nasıl para kazanırım?" sorusunu çözmen gerekiyor! Bu soruyu çözemezsen hiç bir zaman hayallerine kavuşamazsın.
Bu nedenle artık: "Şu motor benim olsa, piyango bana çıksa, toto bana vursa" şeklinde gerçekleşmeyecek hayalleri kurmayı bırak.
Artık nasıl hayatını şekillendireceğini, nasıl para kazanacağını ve nasıl hayallerini gerçekleştirebileceğini düşünmen gerekiyor. Kendine inan and never give up! :cat:

Not: Kafam çok güzel ne yazdım acaba? Neyse yarın okurum ::sefereee

Çok güzel yazı ben de mühendislik okuyorum elektrik dalında ve hakemlik yapıyorum yani deli gibi çalışıyorum ama hâlâ istediğimi alacak parayı biriktiremedim.1 yıl daha beklememek için fikir aradım ki yardımcı olanlar oldu hayal değil yani ayık olunca bidaha okur anlarsınız inşallah Amerikaya gidebilirsiniz :)
 
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
505
Çok güzel yazı ben de mühendislik okuyorum elektrik dalında ve hakemlik yapıyorum yani deli gibi çalışıyorum ama hâlâ istediğimi alacak parayı biriktiremedim.1 yıl daha beklememek için fikir aradım ki yardımcı olanlar oldu hayal değil yani ayık olunca bidaha okur anlarsınız inşallah Amerikaya gidebilirsiniz :)

Şahsen tavsiyem kredi çekip alman yönünde olur. Finansbank 10 bin lirayı 11.5'a veriyor 24 ay falan.
Neden diye soracak olursan geçen yıl 14.500'e R25'i almadım. Eğer alsaydım 15.250 ödeyecektim çünkü.
Kredi çekmedim nakit alırım dedim. Şuan 15.950 TL R25. Yani hem motora binemedim, hemde daha zararlı çıktım.
Ödemede problem yaşamayacağını düşünüyorsan bence bir şekilde al bir şeyler. Ama bu sevda için geleceğini satma..
Mesela daha çok para kazanabileceğin bir işe girmek için gidip YDS'ye ingilizce yeterlilik sınavına gir kendini geliştir alanında.
Motor peşinde değilde 1 yıl daha kendi alanında ciddi bir fark yaratabileceğin şeyler yapmaya çalış. Çünkü şimdi ne için çalışırsan yarın onu biçersin.
 
Katılım
14 May 2016
Mesajlar
111
Şahsen tavsiyem kredi çekip alman yönünde olur. Finansbank 10 bin lirayı 11.5'a veriyor 24 ay falan.
Neden diye soracak olursan geçen yıl 14.500'e R25'i almadım. Eğer alsaydım 15.250 ödeyecektim çünkü.
Kredi çekmedim nakit alırım dedim. Şuan 15.950 TL R25. Yani hem motora binemedim, hemde daha zararlı çıktım.
Ödemede problem yaşamayacağını düşünüyorsan bence bir şekilde al bir şeyler. Ama bu sevda için geleceğini satma..
Mesela daha çok para kazanabileceğin bir işe girmek için gidip YDS'ye ingilizce yeterlilik sınavına gir kendini geliştir alanında.
Motor peşinde değilde 1 yıl daha kendi alanında ciddi bir fark yaratabileceğin şeyler yapmaya çalış. Çünkü şimdi ne için çalışırsan yarın onu biçersin.
Haklısınız yabancı dile çok önem veriyorum bunun için yurtdışında kaldım bir dönem.şunu söylemeliyim ki motosikleti keyif için almıyorum gerçekteb ulaşım için alıyorum çok ihtiyacım var artık.kalan para için kredi işine bakacağım dediğiniz gibi her gün zam geliyor bu kadar da olur mu dedikçe fazlası geliyor
 
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
88
Merhaba kardeşim bnde senn dedrinden muzdariprim araştırdım süper bi fırsat buşdum bnde üni okuyorum 1 sınıfım seneye üni ye erken gelip bi işyeriyle görüşeceğiz en az iki sigortalı işçisi olan bi iş yeriyle sonra dükan sahibiyle iş kura gidip gerekli formları doldurkdıktan sonra işe başlıcam haftada 6 gün günde en az 5 saat çalılıyosun aylık 1000 gayme işkırdan ve sigortnıda yapıyo işkur bn işywrinide ayarladım seneye inşellah çalılıp sene sonunda motoruma kavuşcam :)
 
Katılım
14 May 2016
Mesajlar
111
Merhaba kardeşim bnde senn dedrinden muzdariprim araştırdım süper bi fırsat buşdum bnde üni okuyorum 1 sınıfım seneye üni ye erken gelip bi işyeriyle görüşeceğiz en az iki sigortalı işçisi olan bi iş yeriyle sonra dükan sahibiyle iş kura gidip gerekli formları doldurkdıktan sonra işe başlıcam haftada 6 gün günde en az 5 saat çalılıyosun aylık 1000 gayme işkırdan ve sigortnıda yapıyo işkur bn işywrinide ayarladım seneye inşellah çalılıp sene sonunda motoruma kavuşcam :)
Merhabalar çok iyiymiş tebrik ederim inşallah fazlasını kazanırsın :)
 
Katılım
10 Ara 2014
Mesajlar
1,017
Herkes girdigi bir işi söyler farklı olarak ama sonuç ayni kapiya cikar, çalismadan o para birikmez harclikla filan gidim gidim nereye kadar o zamanda motorlara zam geliyor. :D hadi parayi topladin diger giderler var. Ben calismadigim icin kendi giderlerimden kisip biriktirme işine girmedim ilk motor babadan evlendikten sonra ki motor kocadan geldi. En beleşçi benim sanırım. -.-
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
bir kısmı Kepçe tamirciliği ile diğer kısmı da aldığım çok sağlam burs ile Mehmet Zorlu Vakfı sağolsun...
motorumun 2 farının ortasına Zorlu Holding arması bastıracam.
 
Katılım
10 Ağu 2015
Mesajlar
165
Merhaba
İlk motorumu babam aldı,çikini satmadan İkinciyi , harçlıklardan ayırdım. Garsonluk,sigota şirketinde sekreterlik,lokma dağıtarak, çalışan bir teyzemin haftalık ütülerini falan yapıp haftalık aldım :D İkinciyi öyle aldım :mrgreen: Öğrencilik bitmedi daha ama artık çalışmıyorum. Gereken parayı biriktirdim zamanında.. İki motoru da satar, üzerine biriktirdiğimi koysam güzel bir makina olur ama ne benim tecrübe yeter buna, ne de kaza falan yapsam,çıkacak masrafı karşılayabilirim şu an :p


Yukarıdaki yorumlardan şuna kısmen katılamıyorum.. Aileden gelen para birikmeze, çünkü Ailenin maddi durumu iyiyse, zaruri ihtiyactan kısıp, maddi destek olması gibi bir durum söz konusu olmaz. Zaten, ailenin maddi durumu kötüyse ve kendi zaruri ihtiyaclarından kısıp, evladına para gönderiyorsa,o evlatta o paradan arttırıp,motor parası yapar ya da yapmaz. Şahsiyetin kendine ait bir davranıştır. Bizi ilgilendirmez.

Velhassıl kelam,motor parası biriktirmekte yetmiyor.Daha sonrası için çıkacak masrafları karşılıyor olabilmek için, aktif bir çalışma hayatı da şart. Bu da öğrenci iken sürekli mümkün değil benim için..

Kazasız belasız

Bende ara sira ybr yi satip pulsarami geceyim diyorum ama motor parasini ancak toparlayacabilecegim icin gerisi baya sikinti olur.o yuzden ybr devam okul bitene kadar :)
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
nalet olsun atom fiziğine de, mühendisliğe de. Bundan sonra tüm gayem itlik, serserilik ve kumar diyerek sermaye yapmaya başladım. Çok zengin olup tüm düşmanlarımı tomar tomar paralarla dövdüm ve sonra motor aldım desem de, sen inanma.

Efendi efendi çalıştık, para biriktirdik, gittik aldık. Aksiyona gerek yok :)
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
abi bu nasıl bir öğrenci harçlığı, ayda 1.000 tl biriktirenler var, ben çok hatırlarım, yol paramı bilardo ya verip, 8 km yolu çok yürüdüğümü.
ben kendime ait (babamda hep motor vardı şanslıyım o konuda) ilk motorumu 640 milyon (evet milyon) maaş alırken 500-500 takistle almıştım, borcu bitene kadar imanım gevredi.
eğer başına bir kaza gelirse, tamire, ekipmana ayıracak paran yoksa acele etme bence, bi şekilde motoru alıpta bi köşede yatarsa daha çok moral bozar.
 
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
1,003
İlk motorumu 1995 yada 96 yılı idi, yüksekokul okurken pavyonda müzisyenlik yapıyordum işe gidip gelmek için aldım. 15 milyon verdim samanliktan çıkardı adam pejo 103. Kaydı kuydu yok. 1.5 sene bindim anca 7.5 milyona sattım. Sonra Fethiye ye yerleştim tek tabanca aç kaldım orda burda yattım. Sonra yine muzisyenlik yapmaya başladım. Yime ise gitmek için sanayiden kaporta ci bir arkadaşın motorunu 135 milyona aldım. 1 ay sonra elektrik kontağından yandi. Ertesi gün yine sanayide hurdacıdan 35 liraya mobylette aldım. Plaka ruhsat, çamurluk, boya yok.10 km bindim. Akşam işe geldim alttaki diskonun body Guard ına 75 liraya sattım. Ertesi gün 65 liraya pejo 105 aldım. Onu bahçede boyadım. Stikırları yeniledim , uzun koltuk taktım bu sekilde 3 pejo bindikleri sonra 80 cc 2 zamanlı piaggio scooter alacak parayi denklestirdim. Onun üzerine para koyup aptallı

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------

İlk motorumu 1995 yada 96 yılı idi, yüksekokul okurken pavyonda müzisyenlik yapıyordum işe gidip gelmek için aldım. 15 milyon verdim samanliktan çıkardı adam pejo 103. Kaydı kuydu yok. 1.5 sene bindim anca 7.5 milyona sattım. Sonra Fethiye ye yerleştim tek tabanca aç kaldım orda burda yattım. Sonra yine muzisyenlik yapmaya başladım. Yime ise gitmek için sanayiden kaporta ci bir arkadaşın motorunu 135 milyona aldım. 1 ay sonra elektrik kontağından yandi. Ertesi gün yine sanayide hurdacıdan 35 liraya mobylette aldım. Plaka ruhsat, çamurluk, boya yok.10 km bindim. Akşam işe geldim alttaki diskonun body Guard ına 75 liraya sattım. Ertesi gün 65 liraya pejo 105 aldım. Onu bahçede boyadım. Stikırları yeniledim , uzun koltuk taktım bu sekilde 3 pejo bindikleri sonra 80 cc 2 zamanlı piaggio scooter alacak parayi denklestirdim. Onun üzerine para koyup aptallı
Devam edeyim . Aptallık edip çin malı scooter aldım. ilginç şekilde 5 yıl bindim. İstanbula dönerken onu da kamyona attım getirdim. 2 yıl da burada bindim. Sonrası banka kredisi.

Sonuç olarak eşek ve köpek benim kadar çalışmadı. kapıda her zaman bir iki teker oldu. Ne kadar para o kadar motor. Benim icin motorsiklet bir yaşam biçimi olmadı sadece iki tekerlekli taşıt. Şimdi yamaha yarın mobylette hiç önemli değil, yeter ki iki teker olsun.
Sevgiler.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Tem 2014
Mesajlar
154
İlk motorumu kendi yaptığım iş ile aldım evden yürüttüğüm servis de kullanmak için scooter aldım 10 bin km de sattım cok sorun veriyordu sıfır oldugu halde sonra işleri büyüttükce araclarımı büyüttüm şahin den fluence 2012 birde lifan em150l aldım ortalama yatmazsam evde çalışırsam 5 6 bin kazanıyorum. Şimdide nakit olarak 250 cc motor alcam.
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
İlk motosikletimi aldığımda bekardım. Taksitle almıştım. Zorlanmadan ödeyebilmiştim. Şimdi ise çocuk yetiştirmek, aile sorumlulukları, istemeyerek te olsa otomobil sahibi olmak. Taksitler-ödemeler arasında motosiklete hiç bütçe kalmıyor. Son aldığım motosikletimi hesapta olmayan toplu bir para elime geçtiği için alabilmiştim. Aile sorumlulukları önce geldiği için hayaller hep erteleniyor. Aklıma gelen tek çözüm sayısal loto oynamak :)
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Ara 2015
Mesajlar
215
Ben biriktiremedim. Kredi kartına taksit ile satın alacağım. Kredi kartına komisyon isteyen sisteme selam olsun.
 
Katılım
19 Nis 2016
Mesajlar
46
üniversite öğrencisiyim. kyk kredi alıyorum. 400 oradan geliyor, aileden gelenle ve kredinin bir kısmıyla her türlü geçirebiliyorum bir ayı. öyle kenara koya koya birikiyor. bir anda çok giriş olmuyor kasaya ama olsun damlaya damlaya. bazen eğitim ihtiyaçları oluyor ve birikenden oraya gider çıkıyor ama böyle böyle olacak. almıyorsan başvuruyu yap seneye kredi de olsa al.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst