Motosiklet paranızı nasıl biriktirdiniz?

Katılım
14 May 2016
Mesajlar
111
Annem evlerde temızlık yaptı babam da 30 sene kapıcılık.
Sonra motoru aldık, bugun de calındı.
Devletın savsaklıgını oduyoruz. Allah belalarını versın mahal verenlerın.
Amin çok geçmiş olsun motoru alınca dar kasko yaptırmak en az kask almak kadar şart :(
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Mondial'i üniversite bitirme hediyesi olarak babama aldırdım. 2250 lira 12 taksit. Bajaj Pulsar'ı da yarı yarıya paylaştık. Para kolay birikmiyo malesef. Çalışıyosun kazanıyosun ama maaş vermiyolar. İşten çıkalı 18 gün oluyo daha çıkış yapmadık. 2 aydan fazla alacağım var.
 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
115
Ben bu işe ilk niyetlendiğimde 2014 Kasım civarıydı ve bedelli askerlik ciddi şekilde gündemdeydi. Nasıl olsa ona kredi çekeceğim diyerek 25.000 TL çekmiştim henüz bedelli kesinleşmeden. 7.000 lirayı motor ve ekipmana harcadım. Şansa bakın ki bedelli de tam bankada bıraktığım bedelle motoru almamdan 2-3 hafta sonra kesinleşti. Bu da böyle bir anımdır. Kredinin bitmesine daha 1,5 sene var :queen:
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Ben bu işe ilk niyetlendiğimde 2014 Kasım civarıydı ve bedelli askerlik ciddi şekilde gündemdeydi. Nasıl olsa ona kredi çekeceğim diyerek 25.000 TL çekmiştim henüz bedelli kesinleşmeden. 7.000 lirayı motor ve ekipmana harcadım. Şansa bakın ki bedelli de tam bankada bıraktığım bedelle motoru almamdan 2-3 hafta sonra kesinleşti. Bu da böyle bir anımdır. Kredinin bitmesine daha 1,5 sene var :queen:

Krediyi nasıl çektiniz yahu.. onu merak ettim inanın..
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
68
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Lanet olsun bu sısteme, borç harç ödemek için alınan maaş hıcbr zaman yetmez.
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
O dönem çalıştığım şirketin, maaşımı yatırdığı bankaya telefon açıp sordum. 30 saniye bilgilerime bakıp krediyi onayladı. Çok meşakkatli bir süreç değildi yani. :)

Ha , anladım. Askerlik için kredi çektim diyince siz çalışıyor olabileceğiniz aklımdan geçmedi :)
 
Katılım
24 Ara 2003
Mesajlar
1,447
Hepsini banka kredisi ile aldım. Özel sektörde iken mırın kırın eden şerefsiz bankalar, devlet memuru olunca peşime düşüp zorla kredi verme yarışına girdi.
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
Bankalar hergün Arıyor kredi vermek için. 6 ay önceye kadar bir kaç gecikme yapmıştım yüzüme bakmıyorlardı. O Zaman'lar yaptığım başvurular için şimdi arıyorlar.
Hocam sana tavsiyem gereksiz para harcama. Olmasa da olur dediğin şeylere para harcama. Sosyal hayatını ve boğazını kesme. Kendinden ödün verme motor için. Daha fazla çalış daha fazla biriktir
 
Katılım
10 Tem 2014
Mesajlar
253
Merhaba
İlk motorumu babam aldı,çikini satmadan İkinciyi , harçlıklardan ayırdım. Garsonluk,sigota şirketinde sekreterlik,lokma dağıtarak, çalışan bir teyzemin haftalık ütülerini falan yapıp haftalık aldım :D İkinciyi öyle aldım :mrgreen: Öğrencilik bitmedi daha ama artık çalışmıyorum. Gereken parayı biriktirdim zamanında.. İki motoru da satar, üzerine biriktirdiğimi koysam güzel bir makina olur ama ne benim tecrübe yeter buna, ne de kaza falan yapsam,çıkacak masrafı karşılayabilirim şu an :p


Yukarıdaki yorumlardan şuna kısmen katılamıyorum.. Aileden gelen para birikmeze, çünkü Ailenin maddi durumu iyiyse, zaruri ihtiyactan kısıp, maddi destek olması gibi bir durum söz konusu olmaz. Zaten, ailenin maddi durumu kötüyse ve kendi zaruri ihtiyaclarından kısıp, evladına para gönderiyorsa,o evlatta o paradan arttırıp,motor parası yapar ya da yapmaz. Şahsiyetin kendine ait bir davranıştır. Bizi ilgilendirmez.

Velhassıl kelam,motor parası biriktirmekte yetmiyor.Daha sonrası için çıkacak masrafları karşılıyor olabilmek için, aktif bir çalışma hayatı da şart. Bu da öğrenci iken sürekli mümkün değil benim için..

Kazasız belasız

hep sorucam sormadım çikin ne ya:mrgreen:
 
Katılım
11 May 2016
Mesajlar
13
Motosikleti
Aprilia SR GT 200
Üniversite öğrencisiyim. İkinci senem. Geçen seneden beri aldığım KYK kredisini (Öğrenim Kredisi) biriktiriyorum. Arada yazın falanda çalıştım. Hedefim Bajaj Pulsar 150 Ns almak. Şu an 5000 küsür biriktirebildim. Son zamanlarda ailemden gelen harçlıktanda arttırmaya çalışıyorum sosyal hayatım büyük darbe aldı ama hiç sorun değil. Bu yazda çalışıp para biriktirince Allah nasip ederse eylül ayı gibi motoru almayı düşünüyorum ama sigorta ve plaka meselesi beni çok düşündürüyor. 20 yaşındayım sigorta şirketleri 1500 lira civarında sigorta çıkabileceğini soyluyor. Bu konu beni çıldırtıyor. Öğrenci adamız motor sevgimizden ve ekonomik olsun diye motor alalım diyoruz devletimizinde katkılarıyla bize çok destek oluyor. Buradan teşekkür ederim yetkililere (!) Allah herkesin istediğine göre versin arkadaşlar hayallerimizden vazgeçmeyelim.
 
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
1,000
Üniversite öğrencisiyim bende. Universite
derslerinden kalan bos zamanlarımda antrenörlük yaparak yazandıgım parayla aldım. Sevgili yapmadık, adam akıllı üst baş bile almadım ama istediğim motoru aldım. Bence benim için bu sevgilidende üst baştanda daha kıymetli. Onlarsız yaşayabilirim ama motosikletsiz asla.
 
Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
3,048
hqdefault.jpg


cropped_content_yesilcamin-sisko-nurisi-30-yil-aradan-sonra-yeniden-ekranlara-geri-donuyor_x4hwj14YQF3dLH2.jpg

hqdefault.jpg


fotoroman tadında oldu biraz :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
647
Çalışarak arabamıda motorumuda peşin aldım. Hiç kredi kartı bile kullanmadım şimdiye kadar.
 
Katılım
14 May 2016
Mesajlar
111
Üniversite öğrencisiyim. İkinci senem. Geçen seneden beri aldığım KYK kredisini (Öğrenim Kredisi) biriktiriyorum. Arada yazın falanda çalıştım. Hedefim Bajaj Pulsar 150 Ns almak. Şu an 5000 küsür biriktirebildim. Son zamanlarda ailemden gelen harçlıktanda arttırmaya çalışıyorum sosyal hayatım büyük darbe aldı ama hiç sorun değil. Bu yazda çalışıp para biriktirince Allah nasip ederse eylül ayı gibi motoru almayı düşünüyorum ama sigorta ve plaka meselesi beni çok düşündürüyor. 20 yaşındayım sigorta şirketleri 1500 lira civarında sigorta çıkabileceğini soyluyor. Bu konu beni çıldırtıyor. Öğrenci adamız motor sevgimizden ve ekonomik olsun diye motor alalım diyoruz devletimizinde katkılarıyla bize çok destek oluyor. Buradan teşekkür ederim yetkililere (!) Allah herkesin istediğine göre versin arkadaşlar hayallerimizden vazgeçmeyelim.
Aynen öyle ben de kendim çalışıp biriktiriyorum sonra bakıyorum en uygun ekipman 1000 lira desek 1000 lira da Sigorta desek gitti 2 bin.kaskosuz da asla almam sadece çalınmaya karşı haliyle 500 de ona saysak 2500 gitti.ama geç de olsa başaracağız :)
 
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
505
Nasıl anlatsam roman olur. Çocukluğumdan beri hep istedim ama hiç param olmadı. 15 yaşımdan 20 yaşıma kadar marangozluk yaptım babamın dükkanında. Ustaydım.
Bu süre zarfında cebime para girmediği gibi bir taraftanda okulu bitirmeye çalıştım.
1.5 yıl önce bir işe girdim. Şuan okulumun son yılı mezun oluyorum ve 1.5 yıldır Bilgisayar mühendisliği yapıyorum.
Çevremdeki herkesin bir şeyler yaptığını görerek yaşadım. Bu yaşıma kadar hep istedim ama hiç bir şeye sahip olamadım.
Yaşamadım resmen sadece çalıştım, okudum, çalıştım. Hatta köpek gibi çalıştım!
Ama o marangozhaneden Bilgisayar mühendisi olarak çıktım kardeşim! Kimse bana inanmadı, ben sadece kendime inandım.
Kimse desteklemedi, hatta köstek oldu hayallerimde. Ben ne kadar büyük hayal kurduysam herkes kendi küçük dünyasına gömülük yapamayacağımı söyledi.
Bu nedenle geç kaldık bazı şeylere. Şuan kuzenim Amerika'da mekatronik mühendisi ve orada okudu, orada yaşıyor.
Bense kaldım buralarda hala okulu bitiricem diye uğraşıyorum 25 yaşımda.
İşe girdiğim tarihten bu güne kadar hem yedim içtim, eğlendim takıldım. (1.5 yıl) Hemde para biriktirdim.
Okulu bitmemiş bir mühendis max 2 kazanır ilk 1 yılda. şimdi 2.6 yakında 3 olucak inşallah. Yetiyor mu? Kesinlikle yetmiyor hayallerime.
1.5 yılda bir R25 parası anca biriktirdim. Nerede kaldı benim diğer hayallerim? 30 yaşıma kadar nasıl tüm hayallerimi gerçekleştirebilirim ki?
Oysa ben Paraşüt eğitimi alıp ardından wingsuit eğitimini yurtdışında alıcaktım. Tomorrowland'e katılıcaktım, Amerika'ya gidecektim?

Hayat ne yazık ki istediğin gibi gitmiyor. Hatta seni sürekli aşağıya çekmeye çalışıyor. Ne zaman pes edersen işte o zaman kaybediyorsun.
Benim gibi pes etmemen lazım! Hayattaki amacını iyi belirlemen ve köpek gibi çalışman lazım çünkü sistem bunu gerektiriyor!
İnşallah önümüzdeki yıl planladığım gibi Amerika'ya veya Avrupa'ya gidicem, orada çalışıp orada yaşıyıcam.
Hayallerini her zaman gerçekleştirebileceğin şekilde kur! Kimseye havadan para gelmiyor, her şey senin beynin ve bileğinde bitiyor!
Okumadan da para kazanabilirsin, ticaret veya başka şekilde. Ama ne yazık ki hayallerine ulaşmak istiyorsan ilk önce "nasıl para kazanırım?" sorusunu çözmen gerekiyor! Bu soruyu çözemezsen hiç bir zaman hayallerine kavuşamazsın.
Bu nedenle artık: "Şu motor benim olsa, piyango bana çıksa, toto bana vursa" şeklinde gerçekleşmeyecek hayalleri kurmayı bırak.
Artık nasıl hayatını şekillendireceğini, nasıl para kazanacağını ve nasıl hayallerini gerçekleştirebileceğini düşünmen gerekiyor. Kendine inan and never give up! :cat:

Not: Kafam çok güzel ne yazdım acaba? Neyse yarın okurum ::sefereee
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst