Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Ara 2014
Mesajlar
8
arkadaşlar benim znu nun karbüratörünü değiştirmem gerekiyordu. Yeni karbüratörüm geldi fakat şu meşhur karbüratör hava ayarı yenisinde ayarlımıdır yoksa yeniden benim yapmam gerekiyormu
 
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
8
Arkadaslar merhaba ben znu mu alalı iki hafta oldu önden gelen ses önden gelen tıkırtı benim de nacizhane başıma geldi forum da yazilan cozumlerin hepsine baktirdim sifir oldugu halde o tıkırtının cıkması contalarla alakali degildi iki motosiklet tamircisine ve servisine goturdum bulamadilar cok kafa yordum :) sonunda buldum ön camurluk o fren kaliperinin uzuluna carpiyor :) simdilik oraya cif tarafli bir kat bant sardim ses kesildi daha iyi bir cozum olabilir mesela camurlugu kalipere carpmamasi icin bir aparatla genisletmek cok ince bir santimlik genisleme ile de sorun haledilebilir
 
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
11
Acil. Koltuğu motosiklete bağlayan somun düşmüş, kendim hemen halletmek istiyorum da acaba kaçlık somun uygundur ve somunla beraber başka bir şey de monte etmek gerekiyor muydu conta gibi?
 
Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
47
bu yağımı kullanmalıyız ?

http://urun.n11.com/motor-yagi/castrol-power-1-scooter-4t-5w-40-1lt-motor-yagi-P103786958?cid=604001&gclid=CjwKEAjw_7y4BRDykp3Hjqyt_y0SJACome3TCLcRWyi-adWUCXuFvW955H0SjNQhsszhetx1zM7wzxoC8YLw_wcB&gclsrc=aw.ds
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
Merhaba,
2009 yılında yaklaşık 10000km kadar kullanıp sattığım kırmızı bir zn125 motorum vardı. bu sayfada da pek çok paylaşımım olmuştu. şimdi kısmetse önümüzdeki hafta yine bir znu125 ile yollarımızı kesiştirmeyi düşünüyoruz.
siz değerli arkadaşlara bir kaç sorum var, uzun süre sayfadan kopuk kaldım.
2016 modellerde kronik sorunlar var mı?
sıfır km almayı düşünüyorum çünkü ikinci elden daha ekonomik geldi bana.
lastik değiştirmeyi düşünüyorum hemen, bunun dışında bir tavsiyeniz var mı?
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
ben kullandığım 2007 model zn de hiç bir sıkıntı yaşamadım ama 2016 modeller nasıl bilemiyorum.
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Bildiğim kadaıyla znu'ların herhangi bir kronik sorunu yok. Yüksek kaliteden(?) ileri gelen bazı durumlar var elbette :mrgreen:

Ama motoru, gidişi sürüşü etkileyen bir şey yok.

Lastik ve fren balatalarının kaliteli olanlarla değişmesi şart. Gaz boşluğu, rölanti ayarı, karbüratör hava ayarı yapılması şart. Bunlar hemen her motorda yapılması şart olan şeyler zaten.

Motorun son sürati düşük. 70-80 gibi. Bunu iyileştirmek için kaliteli aktarma kayışı kullanmak lazım, çünkü kaçırma yapıyor. (sert kalkışlardaki vıjjjk sesinin sebebi) Kaliteli bagalar kullanılabilir Ör: http://www.motobakkal.com/kymco-peugeot-sym-uyumlu-bando-roller-10185
Bir de belki otomatik debriyaj balatasını yumuşak bir balatayla değiştirmek işe yarayabilir. Ama bunlar sürüş kalitesini artırır son sürati az bir şey artırır.

Bu motor sürat motoru değil şehir içi motorudur. 90-100-110 vb görmek istiyorsanız başka motorlara bakmanız gerek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------

arkadaşlar benim znu nun karbüratörünü değiştirmem gerekiyordu. Yeni karbüratörüm geldi fakat şu meşhur karbüratör hava ayarı yenisinde ayarlımıdır yoksa yeniden benim yapmam gerekiyormu

Muhtemelen ayarlıdır. Taktırıp kullanabilirsin. Ama kendin ayarlama yaparsan iyi olur. Hem öğrenirsin hem de motorun birazcık daha az yakar birazdık daha iyi gider.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------

Acil. Koltuğu motosiklete bağlayan somun düşmüş, kendim hemen halletmek istiyorum da acaba kaçlık somun uygundur ve somunla beraber başka bir şey de monte etmek gerekiyor muydu conta gibi?

10mm'lik somun olması lazım, bir de pul koyarsan iyi olur. Düşmemiş olan somunu söküp hırdavatçıya gidersen aynısından verir. O somunun düşmemesi düşememesi lazım, muhtemelen o söküldü ve geri takılmadı. Kendi kendine düşmez o.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------

bu yağımı kullanmalıyız ?

http://urun.n11.com/motor-yagi/castrol-power-1-scooter-4t-5w-40-1lt-motor-yagi-P103786958?cid=604001&gclid=CjwKEAjw_7y4BRDykp3Hjqyt_y0SJACome3TCLcRWyi-adWUCXuFvW955H0SjNQhsszhetx1zM7wzxoC8YLw_wcB&gclsrc=aw.ds

Ben bundan kullandım bir sorun olmadı. Başka kullananlar da sorun yok dediler. Bazıları da o çok iyi değil daha iyi yağları kullanın dediler. Motul, Speedol vb. Alternatif olarak Shell Helix 10w-40 motosiklet yağına da bakabilirsin, ucuzdur hemen her yerde bulunur.
 
Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
47
Bildiğim kadaıyla znu'ların herhangi bir kronik sorunu yok. Yüksek kaliteden(?) ileri gelen bazı durumlar var elbette :mrgreen:

Ama motoru, gidişi sürüşü etkileyen bir şey yok.

Lastik ve fren balatalarının kaliteli olanlarla değişmesi şart. Gaz boşluğu, rölanti ayarı, karbüratör hava ayarı yapılması şart. Bunlar hemen her motorda yapılması şart olan şeyler zaten.

Motorun son sürati düşük. 70-80 gibi. Bunu iyileştirmek için kaliteli aktarma kayışı kullanmak lazım, çünkü kaçırma yapıyor. (sert kalkışlardaki vıjjjk sesinin sebebi) Kaliteli bagalar kullanılabilir Ör: http://www.motobakkal.com/kymco-peugeot-sym-uyumlu-bando-roller-10185
Bir de belki otomatik debriyaj balatasını yumuşak bir balatayla değiştirmek işe yarayabilir. Ama bunlar sürüş kalitesini artırır son sürati az bir şey artırır.

Bu motor sürat motoru değil şehir içi motorudur. 90-100-110 vb görmek istiyorsanız başka motorlara bakmanız gerek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------



Muhtemelen ayarlıdır. Taktırıp kullanabilirsin. Ama kendin ayarlama yaparsan iyi olur. Hem öğrenirsin hem de motorun birazcık daha az yakar birazdık daha iyi gider.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------



10mm'lik somun olması lazım, bir de pul koyarsan iyi olur. Düşmemiş olan somunu söküp hırdavatçıya gidersen aynısından verir. O somunun düşmemesi düşememesi lazım, muhtemelen o söküldü ve geri takılmadı. Kendi kendine düşmez o.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------



Ben bundan kullandım bir sorun olmadı. Başka kullananlar da sorun yok dediler. Bazıları da o çok iyi değil daha iyi yağları kullanın dediler. Motul, Speedol vb. Alternatif olarak Shell Helix 10w-40 motosiklet yağına da bakabilirsin, ucuzdur hemen her yerde bulunur.

teşekkürler bilgi için serviste usta dediki kendi yağı var bunun biz onu kullanıyoruz mondial marka yağ o castrolden iyimidir ki ?
 
Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
47
arkadaşlar bu gün motor marş almadı ayaklıktan çalıştırdım ve servise gittim sigortayı değiştirdik düzeldi ancak şimdide çalışınca otomatik yanan far yanmıyor sadece uzunlar yanıyor diğer ışıklarda bir sorun yok kısaya çekince far yanmıyor ?
 
Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
47
sorunu çözdüm ampul yanmış başına gelen arkadaşlara yardımı olur umarım...
 
Katılım
17 May 2016
Mesajlar
1
merhaba bende 2 aydır kullanıyrum 80 zor gördü bu nesil böle diye düşünüyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------

MERHABA ARKADAŞLAR BEN YENİ ZNU KULLANICILARNDANIM ROLANTİ AYARI NASIL YAPARIM BAZEN GAZDAN ÇEKİNCE VEYA AZ GAZ VERİNCE İSTOP EDİYOR
 
Katılım
27 Ocak 2014
Mesajlar
98
Motosikleti
Royal Enfield Meteor 350
merhaba bende 2 aydır kullanıyrum 80 zor gördü bu nesil böle diye düşünüyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------

MERHABA ARKADAŞLAR BEN YENİ ZNU KULLANICILARNDANIM ROLANTİ AYARI NASIL YAPARIM BAZEN GAZDAN ÇEKİNCE VEYA AZ GAZ VERİNCE İSTOP EDİYOR

o lastiklerle 80 iyidir hocam fazla zorlama. znu nun lastikleri hem küçük hemde nylon. kaldı ki motorun kasası da sürate uygun değil. yüksek sürate çıkarsanız sıkıntı yaşarsınız. znu keyifle gezme motoru.

okuya okuya bir kaç sayfa geriye gidin rölanti ayarı resimlerle gösterilmişti
 
Katılım
8 Haz 2016
Mesajlar
1
Rölanti ayarını seleyi söktükten sonra yapabilirsinizkarbüratörün üzerinde yaylı bir vida tatzında ayar vidası var onu motor çalışır haldeyken birkaç dakika (motor ısınmış vaziyette yavaş yavaş rölantiyi artırıp düşürebilirsiniz.
 
Katılım
17 Haz 2016
Mesajlar
2
Arkadaşlar bende 125 znu var motoru biraz sıktığım zaman yani son gaz 3-5 dakika gittikten sonra motor gaz kesiyor istop ediyor tekrar çalıştırdığım zaman tekleyerek gidiyor daha önce başına böyle bi durum gelen varsa çözümü nedir beni bilgilendirebilir mi şimdiden teşekkür ediyorum
 
Katılım
5 Haz 2016
Mesajlar
20
Bende almayi dusunuyordum ta ki yorumlari okuyana kadar ilk motorum olucak ev is kullanicam ama yorumlar beni vazgecirmeye yakin bir noktaya birakti. Gunluk 35 km yol gidicem kararsizim cok almalimiyim yoksa baska modellere mi bakayim cok fazla butcem yok o yuzden seceneklerim cok kisitli 125 drift ya da cok zorlayarak rks 150 alabulirim taksitli bir yer bulabilirsem.
 
Katılım
14 Tem 2016
Mesajlar
1
Herkese merhaba,
125 ZNU'da arka tarafa topcase takma hakkında fazla bilgi bulamamıştım dolayısıyla yaptırırken epey uğraşmıştım. Öncelikle arka demirin üstüne olur dedilerse de, artçı sırtlığının açılmaya engel olduğunu gördük. Bu sebeple pek gönlüme göre olmasada, sırtlığı kesmek durumunda kaldık. internette araştıran arkadaşlara yardımcı olmasını umarak sizinle fotoğrafları paylaşmak istiyorum.

PMWXyQ.jpg
[/url][/IMG]
go0m72.jpg
[/url][/IMG]
qBk75W.jpg
[/url][/IMG]
MJGqOa.jpg
[/url][/IMG]
QM3b6V.jpg
[/url][/IMG]
X41Oa6.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
güzel paylaşım olmuş, teşekkürler. Yolcu sırtlığı kesilince görüntüsü daha bir hoş olmuş.

Lastikleri değiştirmeyi de ihmal etmeyin hocam. Öne arkaya EBC balata takınca daha da güzel olur :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst