Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Şub 2016
Mesajlar
37
Eveeet 190 km geldim ancaaaak soyle sıkıntı oldu suan motor bosta iken stop ediyor ve rolenti ayari ile olacak is degil napayim tecrubeli kardeslerim :( canimi baya sikti isiklarda mafoluyorum :(
 
Katılım
22 Ocak 2016
Mesajlar
10
sinanbasol ve cenkito hocam ilginiz için teşekkürler bugün son olarak 0 bir motorsiklete baktım onda da d8rtc kodlu rezistanslı buji var o zaman benim motora ya bu seri takıldı yada serviste falan değişince bundan taktılar. Bir de farkettim ki benim pipoda sorun var 0 motorsikletin piposu çıkmak bilmedi benim pipo sağa sola azıcık oynasa boşa düşüyor nerdeyse. Neyse bi ngk pipo bi de buji alacağım. İridyum vardı kafamda ama bi faydası olmaz dediler sizin de görüşleriniz bu yöndeyse normal buji alacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------

Dersimi iyice çalıştım sizinle de paylaşayım, iridyum buji almaya karar verdim.

http://www.motosiklet.net/forum/test-merkezi/97119-standart-iridyum-buji-nedir-gerek-varmidir.html

Bu konuya da uzun uzun yazdım. Ama bir sorun daha yarattım. Buji tırnak aralığı... Kullanma klavuzu der ki 0.8-0.9mm olsun AMA kullanma klavuzundaki resim 0.6-0.7mm'yi gösteriyor. 162fmj koduyla aradığımda ise bu konuyu lifan 0.7mm artı eksi 0.1mm diyor ve diğer bu motoru kullanan bütün motorsikletler de 0.6-0.8mm arası olsun diyor. DPR8eix-9 kodlu buji ise 0.9mm aralığa sabit eğer bu bujiyi kullanan varsa tırnak aralığını 0.8mm'e düşürüp bir de öyle denesin derim. hem mondial kitapçığına uyuyor hem de bu motoru kullanan diğer bütün motorsikletlerin önerisini karşılıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:03 ----------

Simdi gidip ugrasicam ama napcam bilmiyorum igne valfi nedir nerde olur

Hocam çayıroğlundan mı aldın motoru? bakmaya gitmiştim ama gelecek olan 2 motor da satılmış. Ankaradaysan motocentera git nasıl olsa garantisi var baktır motora bendeki sorun buji ve pipodan kaynaklı gibi. Ayrıca ankaradaysan tanışalım beraber gezelim biz 3 xtreme max sahibi olarak buluştuk kaynaştık :)
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Ben ön sanmistimda ondan şaşırdım
Onuda boya gitsin
Ama amortisör miline boya degdirmeden
 
Katılım
18 Şub 2016
Mesajlar
37
Tabiki tanisalim evet cayiroglundan aldim ankarasayim motocentere goturdum abi 400 km kadar idare et dedi dedim nasil ediyim stop ediyor bu makina boyle deyince sogudum sincandaki servis de bakmazmi ?
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Tabiki tanisalim evet cayiroglundan aldim ankarasayim motocentere goturdum abi 400 km kadar idare et dedi dedim nasil ediyim stop ediyor bu makina boyle deyince sogudum sincandaki servis de bakmazmi ?
Karburatorun altındaki tahliyeden biraz benzin akit yakıttan pislik gelmiş olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------

uğur bence derin dondurucu üretmeye devam etsin
Uğur yapmıyor
Satiyor
 
Katılım
18 Şub 2016
Mesajlar
37
centiko kardeşim valla bıraktım şimdi ustalara bu gün orda durcak daha 190 km olmadı :) ama öğrenicez tabi iyiki cin malı almışım elim anahtar tutuyor yavaştan :) can sıkıntısı ama olsun ilerisi için süper :)) sora sora bağdat bulunur :)
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
545
dün 200 lük maxx ımın odemesini yaptım muhtemelen cumartesi teslim alırım herhalde bayii den =)
şimdiden heycanlıyım üstünde gaz açmaya... teslim aldıktan sonra bakalım neler yasayacaz birlikte...
teslim aldıktan sonra adetten sanırım foto paylasımında bulunurum =)

bir de teslim alırken nelere dikkat etmeyelim? bu konuda önereceginiz birseyler varsa cok sevinirim...

iyi gunler...
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Eki 2015
Mesajlar
7
vd40 ile temizlerim, motor yağı ile gres yağını karıştırıp fırça ile zincire sürerim. Yada direk yağı sürerim(10/40 vs. tipi)
Motor yağı 10/40 ideal, 5,30 mu 10,30 mu ne kullandım aşırı titreşim yaptı, şimdi 10,50 aldım deniyicem bakalım.
buji NGK DPR8EA9

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------



şasinin altına boru kaynattırılır, harici ayaklık yaptırılabilir(örn.CRF250L) tabi sökülüp takılabilen bişey olur.

Teşekkür ederim araştırma yapacağım.
 
Katılım
12 Eki 2015
Mesajlar
8
Abilerim sevgilim xmax kullananlar bende motorumdan çok memnunum kötü yönü var diyemem genelde iki kişi turluyoruz belki biraz hız göstergesi iyileştirile bilir soğuk havalarda sanırım içinde ki yağ katılaşıyor ama sıcak havada gayet iki ve benim yaşadığım en büyük sorun

Egzon iki parça ya arkadaşlar tam bağlantı yerinden egzoz gazı kaçıyor baya bi söküp taktım da olmadı var mı öneriniz teşekkürler herkeze
 
Katılım
22 Ocak 2016
Mesajlar
10
Göstergede soğuk havada ne yağı katılaşıyor? Yağ var mı göstergede :S Egsoz için de bir fotograf yükleyebilirsen daha iyi olur ben anlamadım tam olarak neresi?

Biz ankarada esip gürlüyoruz :)Yasin abi olmuş mu :)

mrp9twrn.jpg
 
Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
1
geçenlerde gaz telim koptu yeni bir gaz teli alıp taktım ama taktıktan sonra motor gaz yememeye başladı. eskiden atik olan motor şimdi tabiri caizse pulp pulp edip yavaşça hızlanıyor. Sanki hava kaçıyor gibi. Sesi değişti makinenin. titreşim başladı. bazen vites düşürünce stop ediyor devir düşükken. Gaz telini de olabildiğince gerdim. herhangi bir boşluk yok elcikte. Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Katılım
12 Eki 2015
Mesajlar
8
Resim sabah deneyeceğim genel bakım yaparken
Bugun ise yanlış anlaşılmasın km sıfırlama yaptım ve göstergemi temizledim :)
 
Katılım
18 Eki 2013
Mesajlar
24
Arkadaşlar benim motorda soğukken hiç gaz vermeden sadece kontak düğmesine basınca çalışıyo ama ısındıktan sonra kontağa basıp gaz vermeden çalışmıyo nedenini anlamadım motordan hiç anlamam bide benim motor 2.el bi hayli bakımsız sizce neden olabilir?

Bir diğer sorunum ise trafikte ışıklarda kalkış esnasında birkaç sefer stop etti.Debriyajı kaçırdığımı sanmıyorum ama ayarında bi sıkıntı olabilir mi acaba?
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
247
Arkadaşlar benim motorda soğukken hiç gaz vermeden sadece kontak düğmesine basınca çalışıyo ama ısındıktan sonra kontağa basıp gaz vermeden çalışmıyo nedenini anlamadım motordan hiç anlamam bide benim motor 2.el bi hayli bakımsız sizce neden olabilir?



Bir diğer sorunum ise trafikte ışıklarda kalkış esnasında birkaç sefer stop etti.Debriyajı kaçırdığımı sanmıyorum ama ayarında bi sıkıntı olabilir mi

hava filtresi temizse.ya karburator hava ayarindan ya da sibop ayarindan kaynakli .ikisini de ayarlatirsan gececektir
 
Katılım
18 Eki 2013
Mesajlar
24
Arkadaşlar benim motorda soğukken hiç gaz vermeden sadece kontak düğmesine basınca çalışıyo ama ısındıktan sonra kontağa basıp gaz vermeden çalışmıyo nedenini anlamadım motordan hiç anlamam bide benim motor 2.el bi hayli bakımsız sizce neden olabilir?



Bir diğer sorunum ise trafikte ışıklarda kalkış esnasında birkaç sefer stop etti.Debriyajı kaçırdığımı sanmıyorum ama ayarında bi sıkıntı olabilir mi

hava filtresi temizse.ya karburator hava ayarindan ya da sibop ayarindan kaynakli .ikisini de ayarlatirsan gececektir
iki problem içinde aynı şeyi söyleyebilirmiyiz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst