Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
70
Merhaba arkadaşlar, geçen hafta içinde yeni bir motosiklet aldım, dün itibari ile de sevgili ''ATILGAN'' ımı sattım :salut: gözlerim doldu resmen, hard/soft arazi de yaptım, uzun yola da çıktım AT'ım ile.
şu ana kadar burada bana yardımcı olan , her daim sorularıma cevap veren sevgili arkadaşlarım, hepinize minnettarım.
grubu takip etmeye devam edeceğim zira şu ana kadar deneyimlediklerimden soru görürsem cevaplamak boynumun borcudur.

tekeriniz düz bassın
 
Katılım
19 Eki 2015
Mesajlar
7
Herkese selamlar ;

2015 sonunda aldığım motorum 2800 km geldı.Daha sezon başlamadığı için rahatça gezemiyorum.Malum havalar soğuk bir de yaşadığım yer Bolu olunca ayrı bir soğuk oluyor.Motordan bahsetmek istiyorum biraz,hem alacaklar için hem almış olanlar için bilgi paylaşımı olur.Motoru 4800 tl ye sıfır aldım.Kask,mont,pantolon,bot,eldiven v.s 2000 tl de böyle gitti.İlk vitesli motorum olduğu için mağazadan eve kadar bir arkadaşım getirdi:).Kullanmış olduğum kadarıyla memnunum ama her hangi bir yerinden tık ses geldim mi servise giderim.Bakımlarını yaptırıp koruyup kollarım.Motora ekstra olarak aksesuar da ekledim.

http://i.hizliresim.com/Pk1XGd.jpg
İlk hali bu şekilde

Daha sonradan eklediklerim.
1 elcik koruma 40 tl
2 yamaha ybr aynası 20 tl
3 mondial demir koruma 50 tl
4 mondial çanta taşıma demiri 50
5 soft yan çanta ve depo üstü çanta 170 tl
6 maxsis marka top case 165 tl
7 cbf 150 den çıkma ön siperlik

bunları ekledikten sonra ki hali
http://i.hizliresim.com/E8mva8.jpg

Birde aliexpresden sis farı sipariş verdim.

http://tr.aliexpress.com/item/2PCS-Cree-U7-LED-Car-Motorcycle-Headlight-led-DRL-Fog-light-Spot-Light-Lamp-Blue-Angle/32595643025.html?spm=2114.010208.3.110.mYpKwn&ws_ab_test=searchweb201556_2,searchweb201602_3_10036_10035_10034_507_10020_10001_10002_10017_10010_10005_10011_10006_10003_10021_10004_10022_10009_10008_10018_10019,searchweb201603_7&btsid=d5b27c47-87d9-4f56-b153-c23ed5afaa79

Bunlar gelincede koruma demirine monte edilecek.

Genel Anlamda memnunum bu motorla en az 25000 km yapmayı planlıyorum.Allah kaza bela vermezse.Arazide,dağ yolunda,orman yolunda,asfaltta her türlü memnun ediyor.Fazla yormadan gereksiz atlama zıplama(Anlatmak istediğim imkansızı başarmak)yapmadan uzun süre sizi taşıyacak bir motor.En güzeli de yedek parçalırının ucuz olması.Uzun yolda 80 km yetiyor.Daha fazlası rüzgardan dolayı yoruyor.Acelemizde yok zaten.Biraz çamurlanınca bütün gözler üzerinizde oluyor.Daha sıcak mevsimde kullanmadığım için ısı ile ilgili bir fikrim yok.Ama olacak gibi tahmin ediyorum.Bir depo benzinle 300 km den fazla gidiyor.Lastikler ıslak zemin için kesinlikle uygun değil.Arazide bir kaç yumuşak düşüş yaptım.Debriyaj kütüğü,aynalar kırıldı.Bir keresinde ön kaldırırken arka çamurluk ve stop lambası kırıldı hemen yenilerini aldım.Suyla ilgili hiç bir sıkıntısı olmadı bugüne kadar çok kez tazzikli su ile yıkadım suya çamura girdim.Önden çamur atıyordu siperlik sayesinden büyük ölçüde kesildi.Yazın uzun turlar düşünüyorum.Bakalım hayırlısı.
Uzun lafın kısası max candır gerisi heyecan. :)

http://i.hizliresim.com/nMQXg5.jpg
 
Katılım
5 Mar 2016
Mesajlar
4
Selamun aleyküm ;

2015 model max ımle bende aranıza katılıyorum motoru alır almaz ilk işim grenajı sökmek oldu mat siyah ve karbon folyo ile kaplamayı planlıyorum
tumblr_o4q40g9QKG1v7kw65o1_1280.jpg

tumblr_o4q36v730I1v7kw65o1_1280.jpg


motorla ilgili tek kafama takılan nokta soğuk halde iken ilk çalışması, cikle açmadan çalıştırmak imkansız 30sn kadar cikle açık gaz veriyorum sonra kendine geliyor motor sıcakken hiçbir sorun çıkartmıyor hava filtresini yeniledim bujiyide temizledim ama bir yararı olmadı ilk fırsatta yenibir buji ile dğiştireceğim bu durum normal birşey değil sanırım şimdiden vereceğiniz tavsiyeler için teşekkürler
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
336
Selamun aleyküm ;

2015 model max ımle bende aranıza katılıyorum motoru alır almaz ilk işim grenajı sökmek oldu mat siyah ve karbon folyo ile kaplamayı planlıyorum
https://60.media.tumblr.com/1535afa446b5b86a174609a954a6aacd/tumblr_o4q40g9QKG1v7kw65o1_1280.jpg
https://60.media.tumblr.com/fa8c9220601d15ee9074e2ac9cdde2cc/tumblr_o4q36v730I1v7kw65o1_1280.jpg

motorla ilgili tek kafama takılan nokta soğuk halde iken ilk çalışması, cikle açmadan çalıştırmak imkansız 30sn kadar cikle açık gaz veriyorum sonra kendine geliyor motor sıcakken hiçbir sorun çıkartmıyor hava filtresini yeniledim bujiyide temizledim ama bir yararı olmadı ilk fırsatta yenibir buji ile dğiştireceğim bu durum normal birşey değil sanırım şimdiden vereceğiniz tavsiyeler için teşekkürler

Hayırlı olsun aramıza hoş geldin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------

Herkese selamlar ;

2015 sonunda aldığım motorum 2800 km geldı.Daha sezon başlamadığı için rahatça gezemiyorum.Malum havalar soğuk bir de yaşadığım yer Bolu olunca ayrı bir soğuk oluyor.Motordan bahsetmek istiyorum biraz,hem alacaklar için hem almış olanlar için bilgi paylaşımı olur.Motoru 4800 tl ye sıfır aldım.Kask,mont,pantolon,bot,eldiven v.s 2000 tl de böyle gitti.İlk vitesli motorum olduğu için mağazadan eve kadar bir arkadaşım getirdi:).Kullanmış olduğum kadarıyla memnunum ama her hangi bir yerinden tık ses geldim mi servise giderim.Bakımlarını yaptırıp koruyup kollarım.Motora ekstra olarak aksesuar da ekledim.

http://i.hizliresim.com/Pk1XGd.jpg
İlk hali bu şekilde

Daha sonradan eklediklerim.
1 elcik koruma 40 tl
2 yamaha ybr aynası 20 tl
3 mondial demir koruma 50 tl
4 mondial çanta taşıma demiri 50
5 soft yan çanta ve depo üstü çanta 170 tl
6 maxsis marka top case 165 tl
7 cbf 150 den çıkma ön siperlik

bunları ekledikten sonra ki hali
http://i.hizliresim.com/E8mva8.jpg

Birde aliexpresden sis farı sipariş verdim.

http://tr.aliexpress.com/item/2PCS-Cree-U7-LED-Car-Motorcycle-Headlight-led-DRL-Fog-light-Spot-Light-Lamp-Blue-Angle/32595643025.html?spm=2114.010208.3.110.mYpKwn&ws_ab_test=searchweb201556_2,searchweb201602_3_10036_10035_10034_507_10020_10001_10002_10017_10010_10005_10011_10006_10003_10021_10004_10022_10009_10008_10018_10019,searchweb201603_7&btsid=d5b27c47-87d9-4f56-b153-c23ed5afaa79

Bunlar gelincede koruma demirine monte edilecek.

Genel Anlamda memnunum bu motorla en az 25000 km yapmayı planlıyorum.Allah kaza bela vermezse.Arazide,dağ yolunda,orman yolunda,asfaltta her türlü memnun ediyor.Fazla yormadan gereksiz atlama zıplama(Anlatmak istediğim imkansızı başarmak)yapmadan uzun süre sizi taşıyacak bir motor.En güzeli de yedek parçalırının ucuz olması.Uzun yolda 80 km yetiyor.Daha fazlası rüzgardan dolayı yoruyor.Acelemizde yok zaten.Biraz çamurlanınca bütün gözler üzerinizde oluyor.Daha sıcak mevsimde kullanmadığım için ısı ile ilgili bir fikrim yok.Ama olacak gibi tahmin ediyorum.Bir depo benzinle 300 km den fazla gidiyor.Lastikler ıslak zemin için kesinlikle uygun değil.Arazide bir kaç yumuşak düşüş yaptım.Debriyaj kütüğü,aynalar kırıldı.Bir keresinde ön kaldırırken arka çamurluk ve stop lambası kırıldı hemen yenilerini aldım.Suyla ilgili hiç bir sıkıntısı olmadı bugüne kadar çok kez tazzikli su ile yıkadım suya çamura girdim.Önden çamur atıyordu siperlik sayesinden büyük ölçüde kesildi.Yazın uzun turlar düşünüyorum.Bakalım hayırlısı.
Uzun lafın kısası max candır gerisi heyecan. :)

http://i.hizliresim.com/nMQXg5.jpg

Sizede hayırlı olsun, motoru çok yüklemişsiniz. Bende nasıl hafifletirim diye düşünüyorum :)
 
Katılım
18 Şub 2016
Mesajlar
37
Tekrardan s.a herkese arkadaslar ilk 100km mi gectim motorda rahat edemedigim bir kac nokta var 1.si ayna 2.si yag seviye cami buharlaniyor kapagi acip havasini aliyorum az biraz faydasi oluyor :) 3. Debriyaji biraktigimda gaz ile yavas kalkmak istedigim zaman sanki motoru bisey tutuyomus gibi cok az ama cok az tekliyor. Buda beni rahatsiz ediyor. Sanki arkadan bisey tutuyor. Ve bunu ilerledigim hizlarda mesela 40 la giderken gazi kesip yavasca tekrar actigimda da oluyor. Bide yavas hizlarda lastiktenmi zincirdenmi gicirti sesi gibi ince bi ses geliyor vik vik vik diye :):) ama genel olaram memmunum 4. Camur yagmur ustunde banko kacis yok tork mukemmel yokus yukari rodajda oldugum icin gazi acamiyorum bu sebeble 1. Vitese kadar iniyorum :) ses fena 200 cc oldugunu farkettiriyo :) bide eksoz patliyor kendiliginden cok hoa bi patirdamada var :) bu sorunlara cozum bulanlar veya surasina bi bak kardesim diyenler olursa onlarada simdiden tesekkur ediyorum saolun gonlunuz rahat olsun alın 200 cc olmasi ve rengi mukemmel :)
 
Katılım
19 Eki 2015
Mesajlar
7
Hayırlı olsun aramıza hoş geldin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------



Sizede hayırlı olsun, motoru çok yüklemişsiniz. Bende nasıl hafifletirim diye düşünüyorum :)

Ben zaten cross yapmıyorum ekstra olarak 12 kg falandir yük.O yüzden bir sıkıntı olmuyor aslında tabi içine malzeeme koyunca performans düşüyor biraz
 
Katılım
18 Şub 2016
Mesajlar
37
arkadaşlar siz xtreme maxlarınızın zincir temizliğini yağlamasını hangi ürünler ile yapıyorsunuz?

motor yağı olarak hangi yağı kullanıyosunuz?

Bujinizin markası ve detayı nedir?
 
Katılım
19 Eki 2015
Mesajlar
7
Selam herkese

Max lara orta ayaklik takılıyormu takan var mı.Kaç gündür araştıriyorum bişey bulamadım.Servise gittim takılmaz dedi bilgisi olan varsa çok sevinirim
 
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
336
arkadaşlar siz xtreme maxlarınızın zincir temizliğini yağlamasını hangi ürünler ile yapıyorsunuz?

motor yağı olarak hangi yağı kullanıyosunuz?

Bujinizin markası ve detayı nedir?

vd40 ile temizlerim, motor yağı ile gres yağını karıştırıp fırça ile zincire sürerim. Yada direk yağı sürerim(10/40 vs. tipi)
Motor yağı 10/40 ideal, 5,30 mu 10,30 mu ne kullandım aşırı titreşim yaptı, şimdi 10,50 aldım deniyicem bakalım.
buji NGK DPR8EA9

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------

Selam herkese

Max lara orta ayaklik takılıyormu takan var mı.Kaç gündür araştıriyorum bişey bulamadım.Servise gittim takılmaz dedi bilgisi olan varsa çok sevinirim

şasinin altına boru kaynattırılır, harici ayaklık yaptırılabilir(örn.CRF250L) tabi sökülüp takılabilen bişey olur.
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Zincir için gress le 90 numara sanziman yağı karışımı da benim tercihim :cat:
 
Katılım
22 Ocak 2016
Mesajlar
10
Herkese merhaba xtreme max'ımın bujisini değiştirmek istiyorum forumda 335.sayfadayım ancak tek bir kez sorulmuş D8RTC demişler. Benim motorumun üzerindeki buji D8TC kodlu. Buji piposu 5kohm rezistanslı klasik metal pipo. Ben ikisini de değiştirmek istiyorum ama forumda yazılan RTC kodu kafamı karıştırdı. Orjinal bujimiz de rezistanslı mıdır? Yoksa buji piposu rezistanslı olmayanlarda mı RTC kodlu buji var. Motorsikletini yeni alan arkadaşlar özellikle ve bu konuda tecrübeli olanlar bana buji kodu ve piponun üzerinde yazanları söyleyebilirse çok memnun olacağım.
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Valla ben aldim alali aynı pipo ile kullaniyorum
Farklı kodlu bujilerde kullandım
Açıkçası ben pek fark giremedim
 
Katılım
22 Ocak 2016
Mesajlar
10
cenkito hocam ilk bujinin kodu neydi hatırlıyor musun? D8tc miydi? Öneri olarak arkadaşlar ngk kodu yazmışlar ama o da R li yani rezistanslı kod. Bildiğim kadarıyla Rezistanslı bujiler boş pipolarla kullanılıyor. Ben şimdi rezistanslı buji alırsam ngk daki gibi dpr8ea-9 çifte rezistans olacak yanlış birşey almak istemediğimden sormak istedim.

Daha önce drumstar sormuş Tolga Can cevaplamış d8rtc diye ama bu rtc servisin taktığı mıdır ilk gelen buji midir :( Benimki ikinci eldi üzerinde d8tc var ilk sahibi de bakım yaptırdığı için buji değişti mi orjinal mi bilemiyorum :( Sıcakken ışıklarda durduğumda stop ediyor bazen ve soğukken yine arasıra çalıştırmakta zorlanıyorum jikle açık olsa da... bujiden kaynaklı olduğunu söylediler onun için tekrar yanlış buji takmak istemiyorum.

İlgin için teşekkürler
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
orjınal pipo ile NGK dpr8ea-9 da kullandım suan ne takılı hatırlamıyorum ama oda sıkıntı yasatmadı
 
Katılım
5 Mar 2016
Mesajlar
4
benim motorda 2. el aynı çalıştırma problemi bendede var ciklesiz çalıştırmak mümkündeğil üzerindeki buji bu
tumblr_o4ufisMfk21v7kw65o1_1280.jpg
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
calısma problemi
bujıden de olur
karburatör ayarından da olur
kötü yakıttanda olur

olası varsa

olurda olur :)
 
Katılım
17 May 2014
Mesajlar
308
Buraları hareketlenmis maşallah :) buji görünce daldım konuya en son bujinin dibi pas tuttu diye degistirdim, birde benim hayvan hep pas olmuş ya amortisör, salıncak, şase falan parça parça boya dökülmüş geçen yıkayınca farkettim. Arka dişliye de uyuz oldum eskiden gaza az dokunsam hayvan şahlanırdı şimdi pihpih yapıyor eski takım duruyor onları geri takicam, zincir koruma namına ne varsa kırıldı yenisini almicam kalsın öyle bu ikinci takım yine kırdım, jantlar da paslanmış hep hayvan yaşlandı iyice. En son izmirden çıktım istanbula geldim full yağmur çamurluk yine süs tabi bi is yaptığı yok aslında su motordan bu retro cross yapılsa olur bence hipster şekiller fular falan :)
 
Katılım
30 Mar 2016
Mesajlar
2
bende geçen hafta xtreme 200 üm ile tanıştım ilk marşlarda bayağı problem yapıyodu bendede sonradan düzeldi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------

motorsiklette acemiyim vitesi boştan 1 e geçmiyor takılma yapıyor debriyaj telini sıkmam yeterli olurmu. debriyaj kavrama mesafesini kısaltma şansımız varmı %60 tansonra kavramaya başlıyor.

?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst