Termal içlik ve rüzgar kesici içlik hakkinda merakım

Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
1,924
kış için ise arkadaşım barodi arkadaşın soyledigi tarzda bişi seçmelisin,
oyle içlik fln kot pantolon altından vs giyceksen kar etmez, şu an bakıyorum dısarda güneş var, ama souk yahu cidden souk, ozellikle sabah ve akşamları, daha oncede bir iki kez soledim, spidi yandan fermuarlı pantolon kullanıyorum, çok pratik işe gittiğin anda çıkartıosun, ömürlük bişi,
korumalıklı 0 ruzgar, kendinden içlğide var.. böle bişi al mutlaka al.. titireyerek motor kullandıgımda nefret ediorum cunku..
 
Katılım
30 Haz 2015
Mesajlar
246
Hocam öğrenci olduğum için sürekli bu pantolonlada gezmek istemiyorum korumalı kot pantolon yine bi nebze daha normal duruyor yagmurlu havalarda pek motor kullanmıyorum zaten o yüzden sadece içlik düşünüyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:50 ----------

Bu yandan fermuarli pantolonlar daha mantıklı gibi duruyor normal pantolonun üzerine de giyilebiliyor sanirsam okula veya bi yere gittigim zaman çıkarıp çantaya atılabilir
 
Katılım
13 Haz 2015
Mesajlar
34
Oldukça uzun doğa sporları tecrübem var,termal içlik tek başına faydalı olmaz.öncelikle en büyük ısı kaybı sebebi olan su(nem,ter vb)ve rüzgarın vücuttan uzak tutulması lâzım.
Hepsini bir arada yapacak malzeme var elbette fiyatları yüksek,rüzgar ve su geçirmeyecek âmâ nefes alır malzeme seçmelisiniz.çünkü sadece su ve rüzgarı engelleyen âmâ nefes almayan kumaş hem cildinizde sağlık sorunlarına yol açabilir hemde terlemeye ve dolayısı ile daha çok üşümeye sebep olur
Doğa sporları mağazalarına da bakın oralarda da uygun ürün bulabilirsiniz.
 
Katılım
30 Haz 2015
Mesajlar
246
Rüzgar geçirmeyen ama nefes alan ürünler var , hepsini bi arada yapan ama fiyatı yüksek derken ne kadar acaba ? Birde önerebileceğiniz ürün var mi
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
Decatlondan gecen sene 20 tl idi sanirim termal alt iclik 15 tl ye termal ust iclik aldim, ayazda da sogukta da kullandim banamisin demedi cok sicak tuttu..
 
Katılım
13 Haz 2015
Mesajlar
34
Rüzgar geçirmeyen ama nefes alan ürünler var , hepsini bi arada yapan ama fiyatı yüksek derken ne kadar acaba ? Birde önerebileceğiniz ürün var mi

Merhaba genel olarak gore-tex olarak adlandırılan membran'a sahip kumaştan yapılmış herhangi bir markanın pantolonu altına kaliteli bir termal içlik giyersiniz sorununuzu büyük ölçüde çözersiniz.
Gore-tex bir markadır farklı firmaların aynı işlevi gören âmâ isimleri farklı ürünleri var.(sheltex,event,texapore vb.)
Motorsiklet pantolonu olarak araştırırken bu tür membrana sahip ürün olup olmadığını sorgulayın,bu tip membranlar yapıları gereği su ve rüzgâra dirençli oldukları gibi cildinizin nefes almasını engellemeyeceği için terlemenizi de belli oranda engeller.(hava şartlarına göre değişiyor)
Marka onerisi yapamayacağım size.âmâ bu özellikleri taşıyan ürünün bence hangi marka olduğu çok önemli değil çünkü bunlar lisanslı işlevleri onaylı ürünler.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
şimdi mantık yürütüyorum, aramızda fizikçi varsa beni eleştirsin, rüzgardan korunmak için vucüda yapışan tipte içlikler iş görmez. termos çaydanlıklar olurdu, kabın içinde çay soğumasın diye çayın olduğu kabın üstüne, arada hava boşluğu kalacak şekilde ikinci bir kaplama olur. ısı değişimi/alışverişi de o aradaki hava katmanı sayesinde oldukça az bir derecede çaya işler.

burdan hareketle, pantolon içine giyilen hiçbir içlik iş görmez. ki ben sabah yolda yürürken bile esinti vuruyor kıçıma başıma.
esintiden korusun diyorsan, en etkin çözüm, pantolon üzerine yağmurluk giymek gibi geliyor bana.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
şimdi mantık yürütüyorum, aramızda fizikçi varsa beni eleştirsin, rüzgardan korunmak için vucüda yapışan tipte içlikler iş görmez. termos çaydanlıklar olurdu, kabın içinde çay soğumasın diye çayın olduğu kabın üstüne, arada hava boşluğu kalacak şekilde ikinci bir kaplama olur. ısı değişimi/alışverişi de o aradaki hava katmanı sayesinde oldukça az bir derecede çaya işler.

burdan hareketle, pantolon içine giyilen hiçbir içlik iş görmez. ki ben sabah yolda yürürken bile esinti vuruyor kıçıma başıma.
esintiden korusun diyorsan, en etkin çözüm, pantolon üzerine yağmurluk giymek gibi geliyor bana.

hocam komple rüzgarı kesmeyeceğini ben de biliyorum. ama biri 100 üzerinden 50 birim keserken diğeri 70 birim kesiyosa ona göre seçim yapmayı düşünüyorum.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Bim de satilan termal iclikleri tavsiye ederim,geçen hafta Mudurnu da ki YoldanÇık kampindan akşam 8 de ayrıldık,3 ila 5 derece de nonstop İstanbul a geldik,yagmurluklari yolda giyeriz dedik ama ihtiyaç duymadık..fiyatina göre fazla beklentimizde yoktu ucuz diye aldık birer takım giydik ama iyi iş cıkardilar.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
hocam komple rüzgarı kesmeyeceğini ben de biliyorum. ama biri 100 üzerinden 50 birim keserken diğeri 70 birim kesiyosa ona göre seçim yapmayı düşünüyorum.

o zaman hangisi daha sık dokunmuşsa onu alacan. pamuk çoksa hava da geçer, o yüzden geç. ama hava almayan giyisi bu sefer terletir. soğukta terlersen de, ne olacağı malum.

pantolon üstüne giysen, yerine göre giyip çıkarması kolay olur. öbür türlü, anadan üryan soyun-dökün sonra tekrar giyin?
 
Katılım
6 Eyl 2016
Mesajlar
415
o zaman hangisi daha sık dokunmuşsa onu alacan. pamuk çoksa hava da geçer, o yüzden geç. ama hava almayan giyisi bu sefer terletir. soğukta terlersen de, ne olacağı malum.

pantolon üstüne giysen, yerine göre giyip çıkarması kolay olur. öbür türlü, anadan üryan soyun-dökün sonra tekrar giyin?

Şimdi yukarıda arkadaşın açıkladığı gibi bu ihtiyaçların çözümü birazcık teknolojik ve pahalı ürünler.Rüzgar ve yağış geçirmeyen ama nefes alabilen dış katman ilk ihtiyaç sonrasında sizi ısıtması için iç katman alabilirsiniz.Fiyatları da düşünürsek, mevsim geçişlerinde ve outlet ürünlerini takip ederek veya imkan varsa yurt dışından getirerek edinmek mantıklı.

Termos mantığı doğru. En iyi yalıtım maddesi durağan havadır ama vücut için derinizin nefes alabilmesi de önemli.Başka bir arkadaşın söylediği dışarıdan bir pantolonun da üstüne giyebileceğiniz ürün bana en mantıklısı gibi geldi..
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
o kadar teknik detaya ihtiyacım yok aslında, sadece göstermiş olduğum iki ürün arasındaki farkın hissedilebilir derecede olup olmadığını merak ediyorum.
sonuç olarak ikisi de aynı fiyat, ama iki farklı kumaş.
pamuk veya viskoz u neye göre tercih etmeliyim onu bilemedim.
dediğiniz gibi pamuklu hava geçirir ama bunun yanında teri daha çok emer, polyester ise pamuğa göre daha az geçirgen ama bunun yanında pamuk gibi teri kolay kolay emmez, terletir.
bu doğrultuda bi öneri almak istemiştim.
 
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
852
dostum tüm gün üzerinde tutmayacaksan, neopren kumaş (dalgıç yeleklerinde kullanılan kalın, polyester türevi malzeme) öneririm. yani ne kadar kalın, o kadar iyi. uzun süre üzerinde kalmayacak, sadece rüzgar kessin yol boyu diyorsan, kalın, rüzgarı daha az geçirecek malzemeler tercih etmelisin.

bu durumda da içerisindeki pamuk değil polyester fazla olmalı senin soruna gelirsek.

eğer ben tüm gün üzerimde tutacağım, giy çıkar yapmayacağım dersen, o zaman pamuklu al, çünkü akşama kadar üstünde kalırsa rahatsız edebilir seni, bu pamuklu ürün de rüzgarı kestiği kadar artık.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
hocam ucuza halledicem dedikçe daha da pahalıya mâl oluyor. öncelikli olarak su ve rüzgar geçirmez bir şey lazım. bu da sağlam yağmurlukla olur ancak, ya da parayı bayılıp su geçirmez/dayanıklı (sizin kaç saat motor kullanacağınıza bağlı) motosiklet pantolonu ve montu ile olur. termal içlik tek başına hiçbir işe yaramaz. sağlam yağmurluk vs olduktan sonra altınıza giyeceğiniz eşofman altı bile ısıtabilir. ben şuan pantolon ve eşofman giyiyorum.
 
Katılım
15 Tem 2014
Mesajlar
1,037
yeni konu açmak istemedim.
benim de şu iki içlik arasındaki fark ile ilgili sorularım olacak.

http://www.thermoform.com.tr/u129-light-unisex-set.html

%50 Polyester / %50 Pamuk - Şardonlu

http://www.thermoform.com.tr/u189-heavy-unisex-set.html

%70 Thermoform® Micro-Polyester, %30 Viskon Şardonlu


şimdi bunlardan hangisi rüzgarı kesmede daha iyidir, hangisi terletmez, hangisi kumaş olarak daha sağlıklıdır, sonuç olarak motosiklet kullanırken hangisi daha işlevseldir?
Thermoform içlikler çok çabuk deforme oluyorlar. Kısa sürede pamuklanmaya başlayıp formları da bozuluyor. Vücuda tam oturması gerekirken pijama gibi bir hale dönüşüyorlar. İlla ikisinden birini alacaksan %70 mikro polyesterlisini tavsiye ederim. Ama bence outdoor magazalarına baksan daha iyi olur. Decathlona da gözatabilirsin. Ayrıca bu tarz içlikler rüzgarı kesmez. Rüzgar kesici özellikli içlikler de var. revitin var mesela fiyatı 300 tl civarı. Goretex ve türevi membranlı bir dış katman yoksa da terleme kaçınılmaz olacaktır.
 
Katılım
20 Nis 2013
Mesajlar
123
Ben iclik kullanmiyorum, iclik te n ziyade ruzgari disarida tutmak fikri daha mantikli geliyor.bu fikir den hareketle motor pantolonu veya normal pantolon uzerine kayak pantolunu giyiyorum,ev de ve isyeri musait oldugu icin sikinti olmuyor.hatta gelecek yila yarim tulum dusunuyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst