Yamaha Yamaha MT 125 - Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ocak 2015
Mesajlar
5
Selam arkadaşlar hem motor dünyasına hemde sitenize yeni katıldım. Uzun yıllar sonra heves ettiğim bir konuydu 2 teker ve sonunda gerçekleşti :)
Konu biraz renklensin diye benim ufaklığıda paylaşıyım istedim :) İstanbulda Avrupa yakasından motor alıp Anadolu yakasında oturunca bayi plaka ruhsat işini hava durumunu bahane ederek baya uzattı ne yazık ki :( Şimdilik plakasız ruhsatsız gezeceği günü bekliyor garibim :p Bu haftasonu A2 direksiyon sınavına ilk kez gireceğimi düşünürsek aslında çokta problem değil :D
instagramda paylaştığım foto linkleri aşağıda mevcut. Eve döndüğümde adam akıllı kısa bir video yaparım.
http://instagram.com/p/x0xViyyTTL/
http://instagram.com/p/xq-marSTWC/?modal=true

Video yaparım dedim çünkü bayi garanti belgesi, kullanma kitapçığı, ruhsat ve plakayı beraber yollayacağı için internetten manual indirdim. Teslim aldığım basit ve görsel kontrolleri gerçekleştirmiştim ama manuali bi kaç kere okuduktan sonra sistem kontrolü esnasında debriyaj switchimin çalışmadığını anladım.
Kitapçıkta bahsediyor ama kısaca özet geçmek gerekirse kurcalamayan arkadaşlar için;
Motor ayakta ve boş vitesteyken motor çalışıyorsa problem yok bir sonraki adıma geçiyoruz
Boştan birinci vitese atıyoruz ve vitese geçtikten sonra ayağı aşağı indirdiğimizde motor stop ediyorsa problem yok ve son teste geçiyoruz
motor birinci viteste iken ayağı yukarı kaldırıyoruz ve tekrar çalıştırıyoruz. Motor çalışırsa ayakta ve debriyajda mevcut olan switchleriniz çalışıyordur.
1nci adımda çalışmadıysa motor boş vites switchinde hata olabilir
2nci adımda stop etmediyse yan ayak switchinde hata olabilir
3ncü adımda çalışmadıysa debriyaj switchinde hata olabilir
Kitapçık bu 3 sorunda servis ile irtibata geçin diyor.
Kardeşler ile görüştüğümde debriyaj arkasında switch'in soketinin çıkmış olabileceğini veya temazsızlık olabileceğini belirtti. Akşam eve döndüğümde bunu bulmaya çalışçam. En kötüsü plaka geldiğinde plaka ve takoz montajı için servise götürmüşken birde buna baktırırım dedim.

Şu ana kadar motor ile izlenimim. Keyifli bir motor. Motoru teslim aldığımda İstanbul'da kar yağdığı için fazla çıkarma imkanım olmadı. Haftasonu o güzel havadada parkur eğitimindeydim :( Motor daha 5 km'de. Sadece kapalı otoparkta fren, gaz ve elektronik sistem kontrolünü yaptım. Lastiklerin yeni olması ve kapalı otoparkın hala inşaat tozu ile kaplı olması zaten limitlerde denememe imkan kılmadı. Rodaj süreci düzgün yapmak içinde plakanın gelmesini bekliyorum. Ama bütün bunlara rağmen hondada aldığım eğitimin bi benzerini kapalıda kolonlar arası sılolom yaparak deneme imkanım oldu. 2nci vites 4bin devirde zaten otopark sonlandığı için ve sesin çok tatlı yankılandığınıda belirtmem lazım, insana gazı aç diye içten içe gaz veriyor :p

Edit: Test aşamasında kırmızı motor kesme düğmesinin ateşlemeye açık olması ve vites geçişlerinde debriyaj kullanmamız gerektiğini unutmayalım :p sonra kızmayın bana :king:
 
Son düzenleme:
Katılım
22 May 2013
Mesajlar
30
Arkadaşlar motoru sürerken bi süre sonra önden bi cızırtı geliyor sebebi nedir karşılaşan varmı
 
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
14
evet hocam bu incelemeyi izledim ilginiz için tekrar tesekkür ederim fakat altınelbiseliadamın çoğu incelemesine göre daha az üstünde durulmuş sanki tabi bu benim fikrim.

aslında haklısınız.. gerçekten kısa bir video diğerlerine göre.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:21 ----------

Arkadaşlar lastik hava basıncınız kaç sizin

ön 26 arka 30. Ama bayiden ilk aldığımda çok fazlaydı. Sanki altımda tahtadan iki teker var gibiydi.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eyl 2014
Mesajlar
285
Motoru yıkayıp zinciri yağlamam gerek. Nasıl üşeniyorum, nasıl üşeniyorum... :pale:
 
Katılım
14 Ağu 2014
Mesajlar
45
Motoru yıkayıp zinciri yağlamam gerek. Nasıl üşeniyorum, nasıl üşeniyorum... :pale:

1000km'de bir zincir temizliği 300km'de bir de zincir yağlamayı ihmal etmeyin. DID marka zincirlerimiz ve gerçekten pahalı. Yazık olur, benden söylemesi :)
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
MT sahibi kardeslerimiz icin bu anahtarliklari yaptim, almak isteyen benle iletisime gecebilir

JdqD
 
Katılım
8 Ocak 2015
Mesajlar
7
Arkadaslar motosıkletlerımızın 125 lık oldugunun farkındayım zaten amacımda hız vb degıl.Soruma gelıcek olursak mt125 ın max hızını deneyen arkadaslar var mı?Youtube de 134 135 gıbı hızlara cıkan arkadaslar var acıkcası ben denemedım deneyen arkadaslar paylasırsa sevınırım.
 
Katılım
23 Ağu 2014
Mesajlar
90
Arkadaslar motosıkletlerımızın 125 lık oldugunun farkındayım zaten amacımda hız vb degıl.Soruma gelıcek olursak mt125 ın max hızını deneyen arkadaslar var mı?Youtube de 134 135 gıbı hızlara cıkan arkadaslar var acıkcası ben denemedım deneyen arkadaslar paylasırsa sevınırım.

Selam,

Ben 100 kiloyum. Düz yolda maximum 122-123 filan yaptım. Ama bayağı uzun bir düzlük lazım, 110'da sonra çok yavaş artıyor :)
 
Katılım
14 Ağu 2014
Mesajlar
45
MT sahibi kardeslerimiz icin bu anahtarliklari yaptim, almak isteyen benle iletisime gecebilir

https://d1zjcuqflbd5k.cloudfront.ne...Hm8LLBKh4X8_&Key-Pair-Id=APKAJTEIOJM3LSMN33SA

Resim görünmüyor. Tekrar yükler misin?

Arkadaslar motosıkletlerımızın 125 lık oldugunun farkındayım zaten amacımda hız vb degıl.Soruma gelıcek olursak mt125 ın max hızını deneyen arkadaslar var mı?Youtube de 134 135 gıbı hızlara cıkan arkadaslar var acıkcası ben denemedım deneyen arkadaslar paylasırsa sevınırım.

Ben rampa aşağı otobanda 136'yı gördüm. Düz yolda 127 oldu. Fakat doğrusunu söylemek gerekirse bizim motosikletimiz 120km üzeri hızlarda çok güvenli değil. Ani bir rüzgarla kontrolünüzü kaybedebilirsiniz.
 
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
696
Motosikleti
Ybr, Cygnus L
Motorunuzun hızını arabayla ya da gps ile hiç ölçüm yaptınız mı?
 
Katılım
24 Haz 2005
Mesajlar
2,329
Bugün hava iyiydi bi kaç resim çektim :)

geçen hafta pazar seni gördüm kipanın ordan mezitli istikameti gidiyordun sırt çantan vardı sanırım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------

Motorunuzun hızını arabayla ya da gps ile hiç ölçüm yaptınız mı?

benim motosikletimde gps var 87 km de 80 gösteriyor. aslına bakarsanız bu sapma bütün motosikletlerde var özellikle çin mallarında 100 le giderken 78-85 gibi bir büyük sapma oluşuyor :)

ben otoban dönüşü 142 yada 144 bastım yokuş aşağı yalnız kesiciye giriyordu beyaz ışık yanıp sönüyordu
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst