Selam arkadaşlar hem motor dünyasına hemde sitenize yeni katıldım. Uzun yıllar sonra heves ettiğim bir konuydu 2 teker ve sonunda gerçekleşti 
Konu biraz renklensin diye benim ufaklığıda paylaşıyım istedim
İstanbulda Avrupa yakasından motor alıp Anadolu yakasında oturunca bayi plaka ruhsat işini hava durumunu bahane ederek baya uzattı ne yazık ki
Şimdilik plakasız ruhsatsız gezeceği günü bekliyor garibim
Bu haftasonu A2 direksiyon sınavına ilk kez gireceğimi düşünürsek aslında çokta problem değil 
instagramda paylaştığım foto linkleri aşağıda mevcut. Eve döndüğümde adam akıllı kısa bir video yaparım.
http://instagram.com/p/x0xViyyTTL/
http://instagram.com/p/xq-marSTWC/?modal=true
Video yaparım dedim çünkü bayi garanti belgesi, kullanma kitapçığı, ruhsat ve plakayı beraber yollayacağı için internetten manual indirdim. Teslim aldığım basit ve görsel kontrolleri gerçekleştirmiştim ama manuali bi kaç kere okuduktan sonra sistem kontrolü esnasında debriyaj switchimin çalışmadığını anladım.
Kitapçıkta bahsediyor ama kısaca özet geçmek gerekirse kurcalamayan arkadaşlar için;
Motor ayakta ve boş vitesteyken motor çalışıyorsa problem yok bir sonraki adıma geçiyoruz
Boştan birinci vitese atıyoruz ve vitese geçtikten sonra ayağı aşağı indirdiğimizde motor stop ediyorsa problem yok ve son teste geçiyoruz
motor birinci viteste iken ayağı yukarı kaldırıyoruz ve tekrar çalıştırıyoruz. Motor çalışırsa ayakta ve debriyajda mevcut olan switchleriniz çalışıyordur.
1nci adımda çalışmadıysa motor boş vites switchinde hata olabilir
2nci adımda stop etmediyse yan ayak switchinde hata olabilir
3ncü adımda çalışmadıysa debriyaj switchinde hata olabilir
Kitapçık bu 3 sorunda servis ile irtibata geçin diyor.
Kardeşler ile görüştüğümde debriyaj arkasında switch'in soketinin çıkmış olabileceğini veya temazsızlık olabileceğini belirtti. Akşam eve döndüğümde bunu bulmaya çalışçam. En kötüsü plaka geldiğinde plaka ve takoz montajı için servise götürmüşken birde buna baktırırım dedim.
Şu ana kadar motor ile izlenimim. Keyifli bir motor. Motoru teslim aldığımda İstanbul'da kar yağdığı için fazla çıkarma imkanım olmadı. Haftasonu o güzel havadada parkur eğitimindeydim
Motor daha 5 km'de. Sadece kapalı otoparkta fren, gaz ve elektronik sistem kontrolünü yaptım. Lastiklerin yeni olması ve kapalı otoparkın hala inşaat tozu ile kaplı olması zaten limitlerde denememe imkan kılmadı. Rodaj süreci düzgün yapmak içinde plakanın gelmesini bekliyorum. Ama bütün bunlara rağmen hondada aldığım eğitimin bi benzerini kapalıda kolonlar arası sılolom yaparak deneme imkanım oldu. 2nci vites 4bin devirde zaten otopark sonlandığı için ve sesin çok tatlı yankılandığınıda belirtmem lazım, insana gazı aç diye içten içe gaz veriyor 
Edit: Test aşamasında kırmızı motor kesme düğmesinin ateşlemeye açık olması ve vites geçişlerinde debriyaj kullanmamız gerektiğini unutmayalım
sonra kızmayın bana :king:
Konu biraz renklensin diye benim ufaklığıda paylaşıyım istedim
instagramda paylaştığım foto linkleri aşağıda mevcut. Eve döndüğümde adam akıllı kısa bir video yaparım.
http://instagram.com/p/x0xViyyTTL/
http://instagram.com/p/xq-marSTWC/?modal=true
Video yaparım dedim çünkü bayi garanti belgesi, kullanma kitapçığı, ruhsat ve plakayı beraber yollayacağı için internetten manual indirdim. Teslim aldığım basit ve görsel kontrolleri gerçekleştirmiştim ama manuali bi kaç kere okuduktan sonra sistem kontrolü esnasında debriyaj switchimin çalışmadığını anladım.
Kitapçıkta bahsediyor ama kısaca özet geçmek gerekirse kurcalamayan arkadaşlar için;
Motor ayakta ve boş vitesteyken motor çalışıyorsa problem yok bir sonraki adıma geçiyoruz
Boştan birinci vitese atıyoruz ve vitese geçtikten sonra ayağı aşağı indirdiğimizde motor stop ediyorsa problem yok ve son teste geçiyoruz
motor birinci viteste iken ayağı yukarı kaldırıyoruz ve tekrar çalıştırıyoruz. Motor çalışırsa ayakta ve debriyajda mevcut olan switchleriniz çalışıyordur.
1nci adımda çalışmadıysa motor boş vites switchinde hata olabilir
2nci adımda stop etmediyse yan ayak switchinde hata olabilir
3ncü adımda çalışmadıysa debriyaj switchinde hata olabilir
Kitapçık bu 3 sorunda servis ile irtibata geçin diyor.
Kardeşler ile görüştüğümde debriyaj arkasında switch'in soketinin çıkmış olabileceğini veya temazsızlık olabileceğini belirtti. Akşam eve döndüğümde bunu bulmaya çalışçam. En kötüsü plaka geldiğinde plaka ve takoz montajı için servise götürmüşken birde buna baktırırım dedim.
Şu ana kadar motor ile izlenimim. Keyifli bir motor. Motoru teslim aldığımda İstanbul'da kar yağdığı için fazla çıkarma imkanım olmadı. Haftasonu o güzel havadada parkur eğitimindeydim
Edit: Test aşamasında kırmızı motor kesme düğmesinin ateşlemeye açık olması ve vites geçişlerinde debriyaj kullanmamız gerektiğini unutmayalım
Son düzenleme:



