Yamaha WR 250 R - KLX 250S - CRF 250 L Karşılaştırma

Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Neden WR250 başka bir alet dedim açıklayayım.
Almanya fiyatı WR250 ile XT660 aynı, Tenere WR250 den sadece 900 euro daha pahalı.
WR250 CRF250 den %50 daha pahalı, CB500Xten pahalı ve sıkı durun NC750 den 500 EURo daha pahalı.
Bizde dünyanın vergisi olmasına rağmen Tenereye çok yakın fiyata satılıyor olması durumu açıklıyor zaten.
Gerçek off road CRF250R fiyatına yakın. Yamahanın YZ fiyatlarını sitesinde bulamadım ki onlara da yakındır muhtemelen. Plakalı offroad isteyen WR alabilir bence ama onlara göre de bir 20 kg fazlası var gibi.

Almanya Fİyatları(EURO)

Honda CRF250L : 4490
Honda CRF250R : 7715 (WR'yi tokatlar arazide)
Honda CB500X : 6090
Honda NC750X : 6490
Yamaha WR250 : 6995
Yamaha XT660R: 6995
Yamaha XT660Z Tenere: 7895
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Neden WR250 başka bir alet dedim açıklayayım.
Almanya fiyatı WR250 ile XT660 aynı, Tenere WR250 den sadece 900 euro daha pahalı.
WR250 CRF250 den %50 daha pahalı, CB500Xten pahalı ve sıkı durun NC750 den 500 EURo daha pahalı.
Bizde dünyanın vergisi olmasına rağmen Tenereye çok yakın fiyata satılıyor olması durumu açıklıyor zaten.
Gerçek off road CRF250R fiyatına yakın. Yamahanın YZ fiyatlarını sitesinde bulamadım ki onlara da yakındır muhtemelen. Plakalı offroad isteyen WR alabilir bence ama onlara göre de bir 20 kg fazlası var gibi.

Almanya Fİyatları(EURO)

Honda CRF250L : 4490
Honda CRF250R : 7715 (WR'yi tokatlar arazide)
Honda CB500X : 6090
Honda NC750X : 6490
Yamaha WR250 : 6995
Yamaha XT660R: 6995
Yamaha XT660Z Tenere: 7895

güç olarak CRF 250 R , WR yi tokatlar tokatlamasına da bakım masrafları ve periyot olarak da WR önde olur
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Bana göre özet olarak WR nin fiyatı çok absürt. Çünkü CRF kadar arazide performanslı ve dayanıklı değil ve uzun yol endurosu olarak da XT660 yada NC750X(ki hiç tercihim değildir) cazip değil. Evet bakım olarak CRF den daha avantajlı ama arazide CRF kadar zorlayamayız bu motoru. KLX bana çok daha mantıklı geliyor çünkü arazide WR den 1tık geride kabul edilebilir belki ama fiyat olarak daha fazla fark var. Üstelik bakım maliyetleri motor ömrü vs, aynı sayılır.

Yani sonuç olarak WR ye okadar parayı neden istediklerini hala anlayamıyorum. Ne amaç doğrultusunda kullanıcam ben bukadar sağlam bir motoru ? Hard arazi desen olmuyor, saf uzun yol desen daha mantıklı seçenekler var. Ha 2sini karıştırcam ve de gündelik kullancam desen yine de KLX benim için daha cazip geliyor işte, fiyat yüzünden.

KLX'in almanya fiyatı ne 5095 € yani 1900€ daha ucuz!
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Konu bir an Almanya fiyatlarına sıçrayınca tutamadım ben de kendimi :) Alamanyaahın fiyatları onlar. Şuan TR de kaç para bilmiyorum cidden, ama 5.000 € dan indirdiler diye biliyordum.
 
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
1,477
:)) bende almanyada 5000 küsürse bizde 7000 falan olması lazım zam mı geldi diye bi irkildim ya. Şu an 4800 euro satış fiyatı baktımda tekrar :) Plaka ruhsat fakan filan 14.500 e gelir herhade sıfırı
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
8
Arkadaşlar merhaba,
Bende aranıza yeni katıldım. Aslında 13 senelik motorcuyum ama şimdiye kadar hep cruiser kullandım. Hala HD kullanıcısıyım.
Son dönemlerde kamyonetimle yaptığım off-road yollardan çok zevk aldığımı farkettim ve bende cross bir makine almaya karar verdim.
Tüm forumu okudum ve açıkçası çok faydalandım. Aslında gönlümde hep bir KTM var ama başlangıçta fazla geleceği ve özellikle saatlik bakımları beni japonlara yöneltti. Forumu okumadan önce Honda ve Kawasaki düşünüyordum ama Yamaha kafama yatmaya başladı.
Aslında gönlüm çizgisini sevdiğim için Kawasakiden yana ama arada da çok fark var ise Yamaha almak istiyorum.
WR250 alan arkadaşların son yorumları nedir acaba?
 
Katılım
27 Tem 2005
Mesajlar
371
ben wr 250 yi bizzat test etmiş ve yamaha sahibi olarak konuşuyorum wr 250 30 beygir ve alüminyum şaseli, honda crf 250 23 beygir ve demir şaselidir yamaha mekanik olarak bozulmaz wr de titanyum sübap gibi yarış tipi donanımlar var hiç alıpta pişman olan duymadım sarf parça ve bakım maliyetleri hondaya yakın ama grenaj ayna gibi sarf olmayan parçaları pahalı crf nin dikiz aynası 25 lira iken wr 250 80 lira böylede bir fark var ama kalite wr de üzerine oturur oturmaz adamlar yapmış diyorsun.
 
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
1,477
Benimde wr 250 yi 5 gün kadar kullanma imkanım oldu verdiğiniz parayı her şekilde hak eden bir alet. Hiç bir viteste gitmem demiyor . süspansiyonları harika. gaz tepkisi harika . yüksekliği zamanla alıştığınız bişi. Kalite açısındada her zaman yamaha derim. Zaten bir xt 125 kullanıcısıyım ve kalitesine her zaman hayran bıraktıracak bişey çıkıyor karşıma :) Klx te alternatif tabiki . klx 13900 tl wr 16500 tl aradaki fark bence sıfır alınacaksa gözardı edilebilir ve wr advrider gibi bir sitede en hareketli ve çok sayfalı bir başlığa sahip. Orayıda takip etmenizi öneririm ingilizceniz var ise.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
382
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Wr iyi güzel ama fiyat çok fazla.Yani 16500 motor+1000 lirada olmazsa olmaz aksesuar parası var..Xt600 ü sattım, şimdi ne alsam derdindeyim. Ktm 390 unun enduro modelini çıkarsa keşke fiyatta duke ile aynı olsa daha ne isterim.
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
8
Bende açıkçası KTM ve WR250 arasındayım. WR250 parasına biraz daha ekleyip ikinci el bir EXC 250 alınabiliyor. Sormak istediğim KTM 250 EXC-F 4 zamanlı bir motor. Bu motorda diğer 2 zamanlı KTM modelleri gibi saatlik bakım mı gerekir? Ben yolda çok km yapmayacağım ama arada da araziye giderken asfaltta binmek istiyorum. Eğer KTM 250 EXC-F nin bakımı ağır değilse almayı düşünebilirim.
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Bende açıkçası KTM ve WR250 arasındayım. WR250 parasına biraz daha ekleyip ikinci el bir EXC 250 alınabiliyor. Sormak istediğim KTM 250 EXC-F 4 zamanlı bir motor. Bu motorda diğer 2 zamanlı KTM modelleri gibi saatlik bakım mı gerekir? Ben yolda çok km yapmayacağım ama arada da araziye giderken asfaltta binmek istiyorum. Eğer KTM 250 EXC-F nin bakımı ağır değilse almayı düşünebilirim.

10 satte bir yag değişimi

100 saatte bir piston segman değişimi oluyor exc-F lerde de

yoksa 250 cc den nasıl 40 lı 50 li bg güçleri elde ediliyor diye düşünmek lazım
 
Katılım
21 May 2014
Mesajlar
267
Ben klx kullanıcısıyım kalitenin yamahadan aşağı kalacağını düşünmüyorum. Ayrıca güç farkı da o fiyata değmez çünkü o aradaki güç farkını kullanman için üst sınırlarda kullanmak lazım ve yılların crosscusu değilsen arazide o farkı kullanamazsın. Ne crf ne klx ne de wr hard araziye gelmez. Arkadaşta crf var geçen hafta klx ve crf yle cross pistine girdik gerçekten çok ağır kalıyor ve plaka far sinyal olması da insanı korkutuyor. Yani full arazi almayacaksanız yamaha ya o kadar para vermeye gerek yok. Arkadaşın dediği gibi o paraya ikinci el exc bulunur veya husqvarna da alternatif olabilir.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Bende açıkçası KTM ve WR250 arasındayım. WR250 parasına biraz daha ekleyip ikinci el bir EXC 250 alınabiliyor. Sormak istediğim KTM 250 EXC-F 4 zamanlı bir motor. Bu motorda diğer 2 zamanlı KTM modelleri gibi saatlik bakım mı gerekir? Ben yolda çok km yapmayacağım ama arada da araziye giderken asfaltta binmek istiyorum. Eğer KTM 250 EXC-F nin bakımı ağır değilse almayı düşünebilirim.

EXC ler bakım gerektiren aletlerdir, gerek 4 zamanlı, gerek 2 zamanlı olsun.

Siz ne derece arazide kullanıcağınıza karar verin, ona göre ~uygun motoru tavsiye edebilir arkadaşlar. Arasıra giricem, geri kalanında ş.içinde kullanıcam derseniz farklı, yok ben h.sonları sadece gidicem arazide, ormanda, rampada vs, kullanıcam, eğlenicem, motoru elimden geldiğince zorluycam derseniz farklı...
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
8
EXC ler bakım gerektiren aletlerdir, gerek 4 zamanlı, gerek 2 zamanlı olsun.

Siz ne derece arazide kullanıcağınıza karar verin, ona göre ~uygun motoru tavsiye edebilir arkadaşlar. Arasıra giricem, geri kalanında ş.içinde kullanıcam derseniz farklı, yok ben h.sonları sadece gidicem arazide, ormanda, rampada vs, kullanıcam, eğlenicem, motoru elimden geldiğince zorluycam derseniz farklı...

Ben vakit buldukça Gökçeada ya gidiyorum. Bu motoru da daha çok orada kullanmayı düşünüyorum. Tabi kamyonetin arkasına atıp dolaşacağım yere kadar götürmek istemiyorum. Adanın asfalt yollarında da bu motoru kullanmayı düşünüyorum. Ne bileyim yaşadığım yerde bakkal yok oraya giderken de koca arabayı almak yerine motora biner giderim diye düşünüyorum. Ama ada olduğu için zaten çok büyük değil bir ucundan diğer ucu 30 km falandır. Cross olayında yeni olduğum için zaten istesem de zorlayamam. Ama motorculuk geçmişim fazla olduğu için yeni başlayan birine nazaran daha çabuk adapte olacağımı düşünüyorum. Şu anda KLX250 veya WR250 nin bana daha uygun olacağını düşünüyorum ama adanın taşlı arazisinde gittiğimde yetersiz kalmasından korkuyorum. Sonra da onu satmakla uğraşıp KTM almak istemiyorum. Bu sebeple önce İstanbul da eğitim verenler varmış sanırım, onlarla dolaşırken motorları test etmeyi deneyeceğim. Bu konuda da bilgi veren olursa memnun olurum. Benim kafamdakiler aşağı yukarı bu şekilde..

KTM nin 2 ve 4 zamanlı motorlarının yine aynı bakımlara ihtiyaç duyması biraz garip. Denizcilikte var biraz bende, 2 zamanlı ve 4 zamanlı deniz motorlarında çok farklı bakımlar uygulanır. O yüzden 250 EXC-F 4 zamanlı görünce dedim bu daha az yıpranan makinadır bakımı kolaydır diye ama değilmiş.. 10 saatte yağını değiştiririz o problem değil ama 100 saatte piston segman değiştirme işi sıkıntılı..
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eyl 2009
Mesajlar
385
Motosikleti
Kawasaki KLX
Her yiğidin gönlünde bir ktm yatar. :)
KLX'imi kullandıkça daha çok seviyorum, halen acemiyim eğer ileride kendimi "yeterli" görürsem almak istediğim motor -belki- ktm olabilir. At sahibine göre kişniyor :)
WR ise istediği kadar iyi olsun, daha yüksek sele boyuyla benim için bir tercih olmaktan çıkmış durumda.
İlk başta "sadece arazide kullanırım" diye düşünüyosun ama WR,KLX,CRF gibi çift amaçlı enduroyu alınca insan hem asfalt hem de arazide kullanmak istiyor bu ktm ile yapılabilir mi bilemiyorum.
 
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
1,477
Ktm kesinlikle senin için gereksiz kalacaktır gökçeadada kullanacaksan sadece. Profesyonel bir endurocu değilsen zaten o taşlıklarda yardırıp gidemeyeceksin ki onlarda zaten öle yardırıp gitmiyor. Bence klx yeterde artar bile . Ama ben bu işi sevdim kendimi geliştirip sert parkurlarda eğlenmek isteyeceğimden eminim dersende ktm al ama ktm almadan önce 2 zamanlı daha ucuz bir aletle bu işe giriş derim . YAni önce bi bak sana ne yetecek ne yetmeyecek. Motor piyasası hızlı değişen bir piyasa sonuçta. Bugün klx alsan yarın satarsın muhtemelen. Yahut wr alıp abartmadan bi fiyat koyarsan havada satarsın çünkü meraklıları çok bu modellerin. Ama 2 zamanlı modelleri kolay çıkartamazsın elden. Nacizane fikrim tabi bu söylediklerim.
 
Katılım
11 Mar 2005
Mesajlar
479
Öncelikle benim 4. motorum ama bu sınıfda ilk. Çok kuvvetli, yapıştır git. Arazide de çok çılgın. Dün Arnavutköy Karaburuna Lüfer için gittim, bilen bilir fenerden kayalıklara inişi, 3 kere düşme tehlikesi atlattım. Çünkü gaza çok çabuk tepki veriyor. Hata affecek gibi değil yani. Ayrıca çok dengeli yakıtı 18 krş daha 150 km olmasına rağmen. Bende kawa baktım ama inan yahama bir başka karizmaya sahip, aradaki farka bence değer. Boyum 1.80. Sadece parmak uçlarım yere değmekte. Zaten düşme tehlikesinin sebebide bu. 1.90 olsan on numara. Ben yaklaşık 1 senedir tenere ve wr arasında gidip geldim. Hatta tenere için baydara 1.000 TL kapora gönderdim, getiremediler 1 ay sonra iade ettiler. WR yi arama rağmen genelde bulamıyordum. Tesadüf 1 eylül de tuna da buldum gittik Mert kardeşim le aldık geldik. Şimdi Klx de güzel arazide farketmez bence bu doğru ama aklımda kalırdı WR yerine kawa alsam. Tercihim bu yönde oldu. Ben bunla 800 km yola gitmeyi düşünüyorum. Ona görede hazırlanacağım. Ve sanırım bu seyahat 10. ayda olacak.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Geçen sene olsa GASGAS EC250F alın diyecektim :) Üzerinde yamaha WRF motoru var. 13-14 liralara temiz 2. elleri vardı. 5 sübaplı efsane motorudur yamahanın. Spesyal alet olmasına rağmen öldürmek çok zor. Ayazağa grubunda 2 senedir sübap ayarı yapılmadan hard yapanlar var. Şimdi piyasada kalmamış, olanlarada deli paralar istiyorlar.

Şunu anladım ciddi olarak araziye girdiğiniz de, en patatesi CRF. Soft arazide bile bir sürü sorun çıkartabiliyor. Tecrübe ettik gördük, sadece yangın yollarının motoru. KLX kullandım kullananlarlada araziye çıktık. Hatta son zamanlarda iyice harda sarmıştık ki sahibi klx in yetersiz olduğunu anladı :) Güç olarak yetersiz. KLX de sadece 1 kere zinciri kopardık. Zincirde gitti alternatör kapağını kırdı :)

WR250 güzel motor henüz hardcore yapmadık ama inşallah yaparız :D Gerek motor yapısı gerek hafifliği gerek kullanılan mazlemeden dolayı en sağlamının wr250 olduğunu düşünüyorum.

Reklam: Birde husaberg varki 2006 model hala herşeyi orjinal. :) Ölümsüz mübarek. Nazar değmesin.

Öncelikle benim 4. motorum ama bu sınıfda ilk. Çok kuvvetli, yapıştır git. Arazide de çok çılgın. Dün Arnavutköy Karaburuna Lüfer için gittim, bilen bilir fenerden kayalıklara inişi, 3 kere düşme tehlikesi atlattım. Çünkü gaza çok çabuk tepki veriyor. Hata affecek gibi değil yani. Ayrıca çok dengeli yakıtı 18 krş daha 150 km olmasına rağmen. Bende kawa baktım ama inan yahama bir başka karizmaya sahip, aradaki farka bence değer.

Elin motorunu görmeyen, kendi motorunu çılgın sanarmış :) WR250 de test ettim güç olarak tabiki crf klx den üstün fakat öyle hata affetmez de değil.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Mar 2005
Mesajlar
479
Tabi blamir hata konusu benim gibi acemiler için geçerli. Hoplayan, zıplayan motorun hakkını verenler için değil tabi. Çok tecrübeli ve biraz da deli olsam emin ol KTM olurdu şuan elimde.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst